Achh nee Snoeppie..... Wat enorm sneu voor zo'n klein hummeltje!!!! Gelukkig weet je nu wel wát het is en hopelijk slaat de kuur vlug aan. Beterschap voor jullie beiden en sterkte voor jou!!! Xx
Ik ga vrijdag met J. Langs de huisarts. Heb het vermoeden dat hij misschien reflux heeft. Heel veel symptomen die ik daarvan zie staan heeft hij ook dus ik wil er eens even na laten kijken. We zijn nu ook twee x bij de osteopaat geweest maar echt verschil merk ik nog niet hoor. vandaag ook weer zoveel gehuild (en echt schreeuwen) als ik het optel kom ik denk ik wel aan 6 uur en echt ontroostbaar. Wist op het laats gewoon echt niet meer wat ik er mee aan moest en heb huilend mn man gebeld of hij al bijna thuis was, kon er even niet meer tegen. Zo zielig! Hopelijk kan de dokter ons verder helpen.
Fas hopelijk kan de dokter jullie helpen. zielig als ze zoveel huilen en snap goed dat je dan echt niet meer weet wat je moet op den duur. dat kun je al hebben bij een huil uurtje laat staan bij 6 uur ontroostbaar huilen. als ze zoveel huilen dan is het ook logisch dat je denkt dat er iets aan de hand is jij kent je baby.knuffel en succes bij de dokter ahh Snoeppie wat zielig als ze zovele pijn heeft. idd dat het gillen dan logisch is. hopelijk slaat de ab kuur snel aan en gaat het beter. Hier ga ik ook zo weer terug naar bed, Elize ligt er weer in.. viel gelijk na de fles weer in slaap.
Snoeppie, hopelijk is ze snel weer beter! Fa's, wat zegt de osteopaat dat zijn lijfje zegt? Kan hij er dingen in ontdekken waar hij last van heeft? En was jij al begonnen met de johannesbroodmeel? Ik wil nog even zeggen dat ik het super fijn vind dat iedereen hier zoveel met elkaar deelt en elkaar voorziet van tips, adviezen en knuffels. Het is zo fijn het gevoel te hebben dat je er niet alleen in staat, dat veel dingen herkenbaar zijn, en we allemaal wel is onzeker zijn. Maar we doen allemaal ons best voor onze kindjes, dus ze groeien vast op tot prachtige mensjes
Hoi meiden, Grumpy, weer een dikke knuff voor jou. Zó heftig allemaal, maar zo dapper! Sterkte Kaatje, Liesjuh en zwangernr2, voor jullie ook! Zetpillen, hier werd ook 120 geadviseerd. Had met gewicht te maken. En hier ook geen vast ritme, het verandert nog steeds. En soms zitten we op 5 voedingen, maar vaak ook nog 6. Hier gaat het ook wisselend. Voel me ook weer meer down. Ook steeds onderzoeken in het ziekenhuis nu voor blaas en endometriose. Niet leuk zo'n nasleep. Maar we gaan morgen lekker op vakantie Daar heb ik wel zin in! Wel erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan met Maud. Met haar gaat het trouwens goed, is een heerlijk lachebekje!! Tot snel allemaal, ik probeer iig mee te lezen. En voor iedereen die er ook tussenuit gaat, veel plezier!
Jbpm doen we al ja. Osteopaat heeft wel paar dingetjes vooral in zn nek en achterhoofd waar hij mee bezig gaat, hoop dat het resultaat geeft.
Gisteren en vandaag heeft V. heel goed de nacht doorgeslapen. Vanmorgen nog gelachen en toen die vervelende prikjes in haar benen was even huilen en ligt nu lekker te slapen in de kinderwagen...zo ontzettend zielig als dat prikje wordt gegeven, moest er ook een traantje om laten... Ze weegt nu 4770 gram en is 57 cm, goed op schema volgens het CB
gisteren bij de oppas is Elize erg veel wakker geweest en heeft eigenlijk niet geslapen en gister avond was het ook na 10 uur dat ze eindelijk in slaap viel , ze was wel moe maar kon niet in slaap komen. om 12 werd ze weer wakker en heeft nog een fles gehad , maar de fles van 6 uur wilde ze amper viel weer in slaap en om 10 uur haar uiteindelijk wakker gemaakt en toen dronk ze ook niet veel en ze is ook daarna gelijk weer in slaap gevallen dus ik denk dat ze aan een inhaal slaap race is begonnen.
zo ben weer ff online. heb nog niet bijgelezen, maar ving iets op over zieke kindjes, reflux, oorontstekingen... arme kindjes! zijn zo zielig he als ze ziek zijn of iets hebben. prikjes; vind dat ook sneu, en dan vooral dat ze de spuiten niet tegelijk zetten. hier half september de entingen. gister en eergisteren heeft hij het met 6 flessen gehaald! jippie! nu dus voedingen om half 4 half 8 en half 12 en dan zo door. ben helemaal tevreden. ok nog steeds geen goede nachtrust maar het is beter als wat het was. alleen maak ik me druk om het volgende; bram doet nog niks, i know het is een baby maar dan toch, hij brabbelt niet, hij lacht niet, hij heeft zowieso nog niks met zn mimiek, alleen als hij slaapt dan kan hij het wel. verder maakt hij ook weinig oogcontact. dochter was veel actiever en die wilde je ook echt zien als ze wakker was. bram kan goed een uur naar het plafond lopen staren. hoe is dat bij jullie kindjes?
Elize volgt je graag, ze kijkt je dan ook echt na zeg maar.. ze kijkt graag naar het mobiel en tikt er dan tegenaan of schopt er tegenaan ( iig beweging in de richting van het mobiel) ze maakt al wat brabbel geluidjes wordt ook steeds meer. en lachen ja dat doe ze ook het komt vanzelf..
Ahh snoeppie wat zielig! Hopelijk slaat de ab gauw aan en is ze weer gauw beter! Ik zie jullie trouwens veel praten over osteopaten etc. Gaan jullie daar op eigen houtje heen of gaan jullie eerst naar de HA? Ik ben zomaar nieuwsgierig hoor, maar het lijkt me als je eerst naar een osteopaat gaat (wat naar mijn idee geen dokter is) er misschien dingen gemist kunnen worden? Of zie ik dit verkeerd? Ik heb gisteren de 123 speen van difrax gekocht want ik dacht, dat is handig voor als hij straks pap enzo mag, maar ik snap er echt geen kloot van. Ik dacht dat je die heel makkelijk kan draaien tijdens de voeding enzo? Maar bij mij draait en r niks, tenzij ik de hele dop er af haal? :-s Senna, ik snap wel een beetje je zorgen. Als je echt denkt dat bram achter loopt kan je eens de arts van het cb of de ha vragen? Ik denk wel dat alle kindjes anders zijn en de een vroeg is met het een en wat later met het andere. Cas lachte bv al best snel voor zijn leeftijd met een krappe 4 weken en sinds een week of 3 brabbelt hij ook. Spelen begint ook steeds meer. Maar elke baby is daar anders in. Fas, ik heb geen tips of advies over de friso helaas. Gebruik hier nutrilon standaard. Morgen weekend naar centerparcs de vossemeren! Dus beetje boodschapjes doen, tas pakken en lijstjes maken wat ik absoluut niet mag vergeten voor Cas haha. Wel super veel zin in! Heb voor de zekerheid ook maar een doosje condooms gekocht aangezien ik wel zin heb in wat gezelligheid maar het tot nu toe niet aangedurfd heb...we shall see
beertje bij de 123 speen heb je een speciale ring nodig die je eromheen doet en die kan draaien, de speen zelf draait niet dan moet je de fles draaien. maar de standen zijn erg lastig te zien als de fles vol is met melk op pap en wij markeren op de rand van de fles de standen met een zwarte stift. gebruiken geen ring maar draaien de fles naar een groter gat als dat nodig lijkt te zijn. lekker dat jullie eruit gaan.. wij gaan 9 september naar orveltermarke van Landal in Drenthe ook zo zin in..
@Senna: inderdaad het komt vanzelf, het ene kind is het andere kind niet V. brabbelt, volgt en kijkt, lacht gericht (zo lief als ik de borst geef en ik lach gaat zij ook lachen) en heeft al een echt eigen willetje. @Wensdroom: zo dat is zeker lang slapen! Zijn er hier ook BV dames die een kindje hebben die de fles weigert? Ben het nu een aantal dagen aan het proberen om de fles aan te bieden, gisteren schoonzusje geprobeerd en vd week vl maar ze wil het echt niet en zet het dan op het huilen. Heb de fles van Tommie Tippee en die van Avent. Vrouw van CB zei net dat een dr. brown fles of difrax ook een uitkomst kunnen bieden? iemand tips/trucs?
pinda helaas geen tips of trucks.. hier al vanaf begin de fles dus geen ervaring. Elize slaapt idd lang ja.." echte inhaal race" ze heeft nog tot half 2 geslapen, toen werd ze zelf wakker en na t flesje viel ze dit keer niet gelijk in slaap wel nog wrijven in de oogjes dus denk wel dat ze dadelijk weer moe zal zijn.. maar nu ligt ze te brabbelen in de box
Pinda helaas geen tips, c drinkt gelukkig overal uit! Wensdroom, ja ik heb zo'n speciale ring maar dan nog draait er niks aan. Ja de dop helemaal van de fles.. maar das niet de bedoeling lijkt mij!
Beertje ik heb het zelfde ik heb hem van difrax maar snap er ook niks van.... Senna... Hier lacht Roan ook nog niet echt alleen als je hem kusjes in zijn nek geeft..maar ook zonder geluid dus meer een glimlach. Oogcontact hebben we wel en hij volgt ons ook..maar kan ook een uur na het plafond staren. Brabbelen doet Roan ook nog niet echt...sinds 3 dagen produceert hij af en toe een geluidje worden de start is voor het brabbelen. Ik maak me er niet te druk over komt vanzelf
beertje; ik heb ook difrax flessen maar nog niet de 123 speen. kun je dat draaien ja? dacht dat je gewoon heel de fles moest draaien tot je een nummertje ziet, net als met de avent. en wat lekker! naar centerparcs! heel veel plezier! snap dat je ook condooms hebt gekocht, is altijd gezellig zo voor het open haardje als de kids in bed liggen lol. wensdroom; jullie ook al bijna heerlijk er even tussenuit. lekker genieten! pindakoek; ik geef geen bv maar een vriendin van mij wel, die had ook veel moeite met de juiste fles te geven, en voor haar kindje werkte de difrax heel goed. kimmey; ok dus roan is ook niet zo heel snel. mooi (haha klinkt raar) maar ik zie iedereen verhalen typen over brabbelen en lachen etc.. wellicht dat het komt dat hij een maand te vroeg is geboren? of hij is gewoon wat langzamer dat kan ook. hier net telefoon gehad van de peuterspeelzaal, had mn dochter eergisteren ingeschreven. dus ik dacht nou een wachtlijst van een maandje of 3. nee dus, ze kan morgen al! nou gaat dat niet omdat ze morgen mn kledingkast komen leveren en monteren rond die tijd dus ze start maandag. maak me nu al druk haha. ben zo bang dat het huilen/schreeuwen etc wordt als ik haar achter laat. dat doet ze al bij oma/opa en daar blijft ze toch iedere wo en do. dus ben reuze benieuwd hoe het gaat. krijg maandag eerst de intake om half 9 en dan mag ze blijven spelen tot 12 uur. ik mag blijven zolang als ik wil. maar goed ik heb bram ook bij dus moet even kijken hoe het met de voeding uitkomt. en uberhaupt om te zorgen dat ik om 08.30 daar kan zijn met 2 kindjes aankleden, eten geven en mezelf heb net de slaapkamer van ons opgeruimd en gestofzuigd, de inbouwkast uitgeruimd dus die kan op slot en dan komt morgen daar de grote kledingkast voor te staan. inbouw gebruiken we niet meer, was heel klein. hoop dat ze dat ding snel gemonteerd hebben. heb net ook nog 2 wasmanden weggewerkt met vouwgoed en nu moet ik nog 2 manden met strijkgoed maar daar heb ik geen zin meer in. heb ook alweer 3 wassen klaar staan voor in de machine te doen,, never ending story! zo dadelijk naar s.moeder, daar eten en dan met de kinderen naar een verjaardag. man komt vanuit t werk daar meteen naartoe. hoe doen jullie dat op verjaardagen? tot hoe laat blijf je? en neem je dan de kinderwagen mee?
meiden ff iets anders geen baby's of nou ja misschien ook wel: wij hebben kippen Brahma's , in een hok 4 witte waarvan 1 haan en in een ander hok 2 bruine dames. die regelmatig broeds zijn. nu hebben we al een paar x geprobeerd om kuikens te krijgen.. leggen dan de bevruchte eieren van de witte kippen bij de broedse bruine kippen. maar op de een of andere manier gaat het telkens mis.er ontwikkeld een kuiken maar halverwege stopt de groei op de een of andere manier en zit er dus uiteindelijk nadat de broedtijd allang voorbij is een half kuiken in dat niet goed is doorgegroeid zeg maar.. nu hadden we weer 5 eieren eronder liggen want ze waren weer broeds. lag er eergisteren een dood uit het ei gekomen kuiken in het hok. erg plat dus vermoedelijk toen die aan het bijkomen was van uit het ei komen vertrapt. ook lag er een vertrapt ei waar een niet goed doorgegroeid kuiken in zat. Nu vandaag weer een kuiken wat uit het ei aan het komen was ook plat.. maar ik hoorde uit een van de andere eieren piepen en er zat al een klein gaatje in het ei. Ik kon het snaveltje zien bewegen.. ik heb dat ei onder de kip vandaan gehaald voor ze het weer plat trappen.. ( heb ondertussen op internet gelezen dat de Brahma helaas nog al lomp is en regelmatig per ongeluk zijn eigen kuikens vertrapt ) en heb het in een doos gelegd met een lamp erboven.. geen speciale warmtelamp maar een gloeilamp. het kuiken piept en beweegt en is bezig uit het ei te komen.. ik ben heel benieuwd of dit kuiken het gaat redden, maar durfde het niet in het hok te laten liggen.. er ligt nu nog 1 ei in het hok waarvan ik niet weet of het ook bevrucht is maar ik wacht nog even af wie weet..