Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Op dit moment is het kuiken uit het ei en piept en probeer al wat te lopen. tot nu toe gaat het dus nog goed. man lief heeft een warmte lamp meegebracht en die hangt er nu dus boven. verder kuikenmeel gehaald dus nu afwachten of het goed blijft gaan.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb de Medela Calma... pakte hij meteen gelukkig!
    Avent heeft ook een nieuwe speciaal voor BV kindjes.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Moet je niet gewoon de fles zelf draaien? VOlgens mij werkt het zo dat je de juiste opening naar boven moet hebben staan.
    Vond het een onding overigens. Ene gat te groot, andere te klein.

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Met de 1-2-3 speen doseer je de hoeveelheid voeding en daarmee bepaal je de drinksnelheid van de baby. Zo kan de uitstroomsnelheid worden aangepast aan de zuigkracht van je baby. Ook tijdens het voeden.
    Stand 1 laat minder voeding door dan stand 3. Begin bij 1 als je kindje nog dorstig is en hard zuigt en eindig bij 3 als het moe is. Draai het gewenste cijfer onder het neusje van je kind. Gebruik de speciaal ontwikkelde 1-2-3 ring om makkelijk van stand te wisselen.
    123%20how%20to.jpg

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Haha ja word jij er wijzer van? Ik dacht dat je de speen moest draaien ipv de fles aangezien de s fles zijn functie verliest als je hem een kwartslag draait. Nu al miskoop ban de eeuw haha. Ach zolang hij zijn 200 cc fles met speen s in 20 min leeg heeft hoeft ie geen grotere speen. Dacht dat het makkelijker zou zijn als ze straks een pap fles mogen.

Lieve foto's wensdroom! Hopelijk overleeft dit kuikentje wel!

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    ;)
    Ik heb beide, maar met zowel de avent als de calma 'klakt' hij heel erg en krijgt hij veek lucht binnen. Als we dan gingen boeren kwamen er soms wel 5 mega harde boeren! :-o

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Poeh poeh vakantie stress hier, waar ben ik aan begonnen. Loop volledig achter op schema met poetsen en spullen pakken. Stom; een poets en inpakschema met een kleintje kan ook niet ;)

Dus ik stress nog even verder meiden, tot over 1,5 week!

Ps hele fijne draagzak binnen. Van marsupi, heel blij mee. Hopelijk gaat r daar morgen nacht op schiphol goed in slapen:)

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Jeszss iig een fijne vakantie gewenst! :)

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Heel veel plezier op vakantie! Waar gingen jullie ook alweer heen? En succes nog ffies met poetsen haha!

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Fijne vakantie!!

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Broer en zus

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Lieve foto's allemaal!

Ik las iets over flesjes.. Wij gebruiken de Breastflow fles (+ speen).. Deze gaat hier het beste aangezien we een gulzig meisje hebben. Dit is net als de borst qua drinken, ze moet er ook echt moeite voor doen. Alle andere soorten gaat hier te snel. Alleen de Avent is een goede 2e. Misschien kan je die eens proberen, hier werkt het super, krijgt veel minder lucht binnen.

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Lief! En wat lijken ze op elkaar!

Hier net de fles gegeven (180/6) en nu naar bed. Mama heeft vanavond een paar glaasjes witte sangria en een koffie met cuerenta y tres gedronken. Moet wel eens kunnen :) Dus terwijl papa de fles gaf zat mama aan het melk apparaat (zp noemt ml de kolf altijd heel eerbiedig haha). Ben benieuwd of hij ook op de fles doorslaapt aangezien ik nog steeds het idee heb dat hij minder verzadigd is van de fles vergeleken met de borst. Nu ligt ie in ieder geval al te pitten haha

15. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Heerlijk beertje! Ik geniet nu ook veel meer van 1 wijntje dan vroeger van een hele fles whaha! Lekker genieten! En alvast een fijne vakantie. Wij gaan maandag, heerlijk!
    Jeszss, succes met de vakantie stress en probeer lekker te genieten! De eerste vliegreis van jullie kleintje :)

Hier net thuis van een avond muziek maken, precies tussen 2 voedingen door, ik ben blij!

Fijne nacht allemaal!

16. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik ben dus niet de enige die niks snapt van die 123 spenen van Difrax? Ik heb ze expres nog niet aangeschaft...

Wel nu gelijk Difrax eens gemaild wat nou exact de werkwijze is van die dingen want nu wil ik het wel eens weten ook! Wie weet kan ik jullie het dan ook duidelijk maken.

Bram heeft vandaag niet veel geslapen overdag. Viel weer vanmiddag tussen 1830-1930 bij mij op schoot pas in slaap. Had daarvoor al 20min in de wipstoel liggen slapen en even een uurtje in de draagzak toen ik buiten liep met hem, maar meer als dat niet.

Aangezien hij gisteren doortrok vanaf dat tijdstip tot laat in de avond en we hem maar wakker maakten om 2300 hebben we hem vandaag alvast om 2000 wakker gemaakt en een fles gegeven. Zojuist lag hij zelf wakker te worden en m'n vriend is hem nu een fles aan het geven. Benieuwd hoe lang hij het gaat trekken op die fles, hij heeft vandaag iig z'n dag en nacht ritme niet omgedraaid zoals gisteren.

17. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de calma en ja ze klakt soms, maar dat doet ze ook aan de borst, merk wel dat het beter wordt sinds een dag of twee. Ze drinkt wat rustiger en beheerster.
    Hou het mooi bij de calma eerst, al dat gewissel lijkt me ook niks.

Hier lacht ze wel en maakt geluiden, kreunen, maar of dat brabbelen is? Ze kijkt ook echt sinds een week ofzo. Maar een mobiel echt mee spelen of meppen nog niet. Ze vind wel alles interessant. Ach komt allemaal wel, we bieden af en toe wat nieuws aan.

Ze maait wel steeds meer met de armen, wanneer gaat dat afnemen?

Fijne vakantie voor degenen die gaan!

Succes met de kuikens, elk nieuw leven is leuk hè!

En pap, vanaf wanneer doe je dat en waarom? En doe je dat in de fles of met een lepeltje?
    En wanneer beginnen jullie met bij voeding? Hoor. 4 maanden maar ook wel dat het niet mag voor 6?

Hier nog 7 voedingen en vind het prima, denk dat dat met bv ook anders is als met kv?

18. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja nog iets, hoe krijg je onderin hoe oud je kindje is?

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Hier ook nog 7 flessen hoor MamaVanAnne. 7x 90+3 bieden we aan. gaan heel soms leeg maar meestal rond de 85/90cc

het kuiken heeft iig de nacht doorstaan.. afwachten verder hoe het zal gaan..

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik begin met ongv 4 maanden met rijstebloem ik een flesje erbij
    Ook begin ik rond de 4 mnd met fruit en rond de 5 mnd met groente
    (Zelfde als bij mn zoontje wil ik proberen)

Mensen die bv geven of als er veel allergieen zijn wachten tot 6 maanden

Wat je zelf wilt

Deel Deze Pagina