Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #1501 kh82, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Lieve mama's,

ik ben er weer! Eindelijk heb ik het gevoel weer te kunnen leven ;)
    Onze Fem is een kanjer, maar oohhhh wat heeft ze een pijn gehad de afgelopen weken en toch door alle tranen heen veel aan het lachen.
    Nu weet ik wat ze met moedergevoel bedoelen :)

We zijn er nog lang niet, maar nu eindelijk op de goede weg en de pijn redelijk onder controle. Het was vooral een zoektocht in voeding en medicatie..

Ik heb al weken niet meegelezen en zal binnenkort eens beginnen met bijlezen, maar ik kom gezellig weer mee kletsen. Hoop dat met jullie kleintjes ook alles goed gaat?
    Zag net nog wel wat foto's.. Hier een foto van Fem.

Bekijk bijlage 348211
    1. paar uur na de geboorte
    2. met 3,5 week
    3. 7 weken en 4 dagen

Misschien een hele vreemde vraag. Maar hoelang en in welk ritme slaapt jullie kleintje?
    Ik heb het idee dat Fem niet veel slaap nodig heeft (al wrijft ze wel de hele dag door in haar ogen).
    Ze is dit ook niet gewend, want in het begin sliep ze (door de pijn) maar 2 uur op een dag. Nu kan ze (meestal) niet goed inslapen.
    Ook al laat ik haar murmelen/ huilen en ga ik na 20 min het rijtje checken...
    Ze slaapt al op een kamer met verduisterende gordijnen, deur op een kiertje met licht en slaapt in de pacco. In de nacht zijn er helemaal geen (slaap)'problemen', en trekt ze hele lange nachten.

Na 1,5 ligt ze soms nog wakker te huilen, dan haal ik haar er maar uit en lijkt het goed te zijn, maar vervolgens valt ze ook niet in slaap en kan ze soms uren achter elkaar op blijven.
    Is dit voor iemand herkenbaar? Moet ik haar soms minder in bed leggen?

2. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Groetjes uit center parcs! Het is heerlijk genieten met de kleine! Wij hadden ook een badzitje meegenomen zodat hij heerlijk in bad kan zonder onze rug te molesteren :)
    We zijn niet gaan zwemmen met hem, hij is nog te klein en heeft geen prikjes gehad. Ik zou het wel graag willen maar m'n partner is er stellig in. Lekker wandelen (Joep in draagzak en ik duw partner in rolstoel ivm z'n enkel haha) en lekker eten en drinken en boekje lezen. Heerlijk!
    Roodje, fijn dat je er nog bent! Je hebt een hoop voor je kiezen gekregen zeg! Sterkte!
    Mooie foto's van jullie kleintjes! Hier ook even eentje spammen:)

3. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    zie ik het goed? zie weer een paar berichten van meiden die even afwezig waren :) goed van jullie weer wat te horen! en wat een lieve foto's! we mogen trots zijn op onze kindjes!

liesjuh ja klopt lukas slaapt met zijn tuttel en is er heel gehecht aan.
    irisa went ook steeds meer aan haar knuffeltje maar vind het bij haar ook nog wel enger hoor

sorry op de rest reageer ik morgen. ben moe en duik snel mijn bed in.

slaap lekker

4. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Jossie, wat een leuke collage?
    Waarmee maak je die?

Ik ben begonnen met bijlezen, maar zie dat een aantal van jullie ook behoorlijke dingen hebben mee gemaakt. Heftig hoor, sterkte.
    Zwanger2, hoe is het op je nieuwe, eigen stekkie?
    Las dat jij ook nog veel meegemaakt hebt met je ex..
    Is dat voor jou nu helemaal klaar?

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    vanmiddag ff bijlezen.

kindjes gaan over een uurtje naar de oppas tot half 6! heerlijk, kan ik even naar de kapper, knippen en verven.

vannacht echt een rot nacht gehad. dochter was ziek dus die heeft gespookt van 8 tot half 1 vannacht, heb dr maar bij mij in bed gelegd maar dan slaap je ook niet als ze iedere keer snottert en huilt. dus vanaf 1 uur kunnen slapen en toen kwam bram om 03.45 en dus fles gemaakt. half 5 klaar maar toen zat de hond al even te piepen beneden, die is nml al een paar dagen aan de diarree. dus die moest er ook uit. dat heeft mn man gedaan. maar goed wakker ben je dan toch. uiteindelijk heb ik t nog half 6 zien worden en om half 7 ging de wekker van mn man weer en was dochter ook weer wakker!!!! arggghhh ik wil slapen!

6. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Even ons mooie meisje spammen!!!
    Foto'd zijn van afgelopen week (ze was 7 weken).

7. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Pfoei, dat is een pittige nacht Senna! Vandaag lekker je rust pakken als de kids bij de oppas zijn!
    Kh, die collage maak ik via de instagram app. Wil elke maand een foto maken op het aankleedkussen en die foto's in zijn kamer hangen in een jaar lijst als die bestaat.

Hier laatste vakantie dag dus lekker genieten!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna pittige nacht hoor! lekker genieten als ze bij de oppas zijn.

Kh pittig ook hoor met Fem.. ik herken het niet dus kan je helaas geen advies geven.

Jossie geniet van je laatste dag vakantie en idd mooie foto's en leuk idee.

Bloempje ook mooie foto's hoor.

Gister was de draagmoeder hier met haar dochter en was heel gezellig ze zijn de hele dag hier gebleven. samen Elize in badje gedaan en ze bleven ook eten. Frietjes en dat vond de dochter van de draagmoeder geweldig leuk.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zo ik ga alvast een begin maken met het inpakken van de koffer voor de vakantie.

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    kh en fem, wat zijn jullie een doorzetters! En heel mooi om te lezen dat jullie nu op de goede weg zitten!
    Onze Anne slaapt s nachts goed en overdag doet ze steeds een dutje tussen de voedingen door. Meestal slaapt ze dan 3 kwartier. S avonds is ze nog wel is aan het mopperen en huilen en is ze moe maar komt ze niet in slaap. Dan laat ik haar niet huilen maar haal haar er weer uit en knuffel haar even, als ik merk dat ze dan weer meer ontspannen wordt probeer ik haar in de kinderwagenbak te doen en in slaap te wiegen, soms lukt dat, soms lukt dat niet. In totaal slaapt ze zo'n 15 a 16 uur op een dag denk ik.

Jossie goed idee om dat badzitje mee te nemen! Ga ik onthouden, want wij gaan in november nog een midweekje naar centerparcs. Ik hoop wel dat je nog een beetje hebt kunnen uitrusten met een man in een rolstoel en een kleintje in de draagzak, maar het klinkt wel als lekker genieten met je gezin. :D

Senna laat je lekker verwennen bij de kapper en geniet ervan! En niemand ziet het als je je ogen onder de droogkap even dicht doet ;)

Hele leuke foto's van iedereen en wat worden ze al groot he! Wat gaat de tijd toch snel! Zo was je nog zwanger en zo zijn ze alweer een paar maand. Vind het onvoorstelbaar.
    Gisteren moest ik onverwachts naar de tandarts toe, een kies was afgebroken. En normaal mag je als je plaatselijk verdoofd wordt wel bv geven, maar omdat het allemaal wat was gaan ontsteken en er echt een scheur in de kies zat moest ik wat extra verdoving en zei de tandarts sla maar even een voeding over zodat er sowieso 3 uur tussen zit. Gelukkig had ik nog wat in de koelkast staan. Maar ik dacht hoe doen jullie dat als je ineens wat onverwachts hebt, haal je dan wat uit de vriezer en zet je dat gewoon in de flessenwarmer totdat het warm is? Ik had dat anders namelijk wel gedaan als ik niks in de koelkast had liggen. Kan voor een keertje toch geen kwaad als je het niet eerst in de koelkast laat ontdooien?
    Ook heb ik een kapotte tepel te pakken. Anne heeft het duimen ontdekt en op 1 of andere manier hapt ze nu anders aan. Gisteren was ze een beetje overstuur en wist ze niet eens meer hoe ze aan moest happen en ik dacht echt huh wat heb je, je hebt honger maar neemt mijn tepel niet. Manlief had het door en wreef wat onder haar kinnetje en toen hapte ze ineens wel aan.

Ook heb ik de laatste tijd wat de balen in van mezelf. Het gaat allemaal zo goed en Anne is zo lief en doet het zo goed, maar toch heb ik momenten dat ik denk pff wat is dit zwaar en het af en toe even niet zo zie zitten allemaal. En dan denk ik, ja hallo, je hebt hier zelf voor gekozen en moet je kijken wat voor geluk en wat voor moois je in handen hebt. En vind het soms ook wel eng, dat ik echt denk wow, jij bent voor altijd mijn meisje en dan voel ik zoveel liefde, alsof ik ontplof lijkt het wel. Herkennen jullie dit of zit ik raar in elkaar? :p

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    MamaVanAnne ik denk niet dat je raar in elkaar zit, en ik denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft.. ontzettend blij met de kleine maar ook het af en toe best even niet zien zitten en zwaar vinden..
    ook ik (terwijl we toch echt een wondertje hebben via deze speciale manier en dolgelukkig zijn met Elize) denk af en toe pff dit is best zwaar en zie ik even door de bomen het bos niet meer. of ben ik toch wel even blij als ze bv bij de oppas is en ik even tijd voor mijzelf kan pakken..en dan vind ik dat ook weer vreemd van mijzelf want ik wilde haar toch zo graag.. dus ja ik herken het wel, en mijn zusje zei ook al een baby is geweldig maar toch echt niet altijd maar mooi en leuk.

12. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    MamavanAnne, herken ook je gevoel hoor.
    Je hoort mij niet meer zeggen dat een baby hebben niet zwaar is...pfff.

Jij bedankt voor t compliment. Maar heb weinig andere keuze. Kan wel negatief blijven en doemdenken maar daar heeft niemand wat aan en veranderd de situatie ook niet ;)
    Daarbij, we gaan vooruit. Weliswaar met kleine stapjes, maar er komt een dag...

Wat ik nog het moeilijkst vind is dat (als ze slaapt) ik haar altijd in mijn hoofd hoor krijsen van de pijn. Daardoor check ik de hele dag door of t wel goed gaat, stom he??? Ik word niet gek,maar dit is wel heel maf hoor, haha.

Wensdroom, fijne vakantie

Leuk idee hoor Jossie

Qua slaap haalt Fem die 16 uur slaap ook wel. Ze slaapt s nachts al 10,5 uur en het rondje na de voeding ook (4 uur) dan denk ik overdag nog zo'n 2 uur.
    Wil haar best langer ophouden als ze daar aan toe is, maar aangezien ze na een uur begint te krijsen (niet murmelen of huilen) zie ik dat ook niet zitten. Daarentegen huilt ze ook bijna constant in bed, maar soms valt ze toch even in slaap. De vraag is dan altijd, voor hoelang?

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mijn schatje

Bijgevoegde bestanden:

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ahh wat een schatje ingeltje! Helemaal verstrengeld met z'n knuffel!

MamavanAnne, ik denk niet dat je je schuldig moet voelen over je gevoelens hoor. Iedereen heeft daar in meer of mindere mate last van, ook al heb je een lekker rustig baby'tje. Heeft allemaal met de hormonen te maken heb ik gisteren geleerd ;) eerste lesdag en er stond prenatale ontwikkelingspsychologie en verloskunde op het programma. Was erg relevant nu natuurlijk :) Zo meteen nog kindergeneeskunde en dan ben ik weer klaar voor de komende twee weken.

Cas zo even naar m'n schoonzusje brengen die past op. M'n neefje en nichtje (6 en 8) kijken er al weken naar uit. Gaan ze cas laten zien waar ze op school zitten haha!

Toedels!

17. Maggi

Maggi Niet meer actief

Wat een superlieve foto's weer! Wat worden de kindjes alweer groot he.. Bij T is in ieder geval het kleine babyachtige er al vanaf.
    Wat een vrolijke outfit van Elize!

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @ maggi ze heeft het gekregen van een tante en vond het gister en vandaag wel toepasselijke kleding met dit warme weer. lekker vrolijk :)

Elize is vandaag naar de oppas dus kan ik het huis poetsen en de koffer inpakken/spullen zoeken en sorteren voor de vakantie. Maar in poetsen heb ik eigenlijk totaal geen zin!:( Ik ben toe aan vakantie, toe aan even lekker weg!

Na de vakantie heb ik een gesprek bij een verzorgingshuis hier in de buurt voor vrijwilligerswerk. ik hoop dat ik hier wel geaccepteerd wordt voor vrijwilligerswerk want ben al heel vaak vanwege mijn chronische hartaandoening afgewezen.

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jammer dat je zo ver weg woont wensdroom, anders had ik nog wel vrijwilligerswerk voor je.

Wij hebben dadelijk een etentje. Mijn verstandelijk gehandicapte tante werkt 40 jaar bij de sociale werkplaats en ze viert dit met een etentje. Ik voed Anne om half 6, net voordat we gaan. We moeten rond 6 uur bij haar huis zijn, daar wordt ze opgehaald met een limo en naar het restaurant gebracht. Leek haar altijd al te gek om eens in een limo te zitten, dus we hebben geld bij elkaar gelegd en dat voor haar geregeld. Mijn man rijd er dan met onze auto achteraan terwijl wij mee gaan in de limo (Aantal familie leden) maar aangezien wij een kinderwagen e.d. mee nemen is het handiger als hij met eigen auto gaat. Dan krijgt Anne dus rond half 9 weer honger.. ik neem een fles bv mee, als ik het dan niet zie zitten met bv geven daar kan ik die laten opwarmen.
    Maar ja, dan moeten we wel rond half 10/10 uur naar huis, want dan staan mijn borsten op springen :p Wat een gedoe he die bv af en toe.

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    lief van je MamaVanAnne

wat gaaf dat jullie een limo voor je tante geregeld hebben.
    veel plezier vanavond!

Deel Deze Pagina