Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Dat is heel gek dan! Ik heb het afbouwschema uit het boekje 'borstvoeding' gehaald. Dat kreeg ik van mijn verloskundige. Zo'n oranje boekje? Volgens mij krijgt iedereen dezelfde daarvan.

Enfin, daar staat in dat je in stappen kan afbouwen. Dus als je (als ik het goed begrijp) overdag de fles wilt geven ga je in stappen van minimaal 4 dagen afbouwen.

Dit is hoe ik het heb gedaan:

Ik trok voor elke voeding een week uit. Ik verving als eerste de voeding aan het eind van de middag. Die schijnt het meest makkelijk te vervangen te zijn omdat je dan niet 'vol' zit zeg maar. Na een paar dagen merk je dat je geen stuwing meer hebt op dat tijdstip (was bij mij rond etenstijd, zo rond zessen). Vervolgens pakte ik na die week de ochtendvoeding van ongeveer 10.30. Ook deze weer tot ik geen stuwing meer had. Maar ik kon dus de voeding van 14.30 gewoon zelf geven dus ik had nooit mega ubervolle borsten (alleen de allereerste dag). Nu ben ik dus ook die van 14.30 aan het vervangen en dit gaat best wel goed! En om 7.00 en 21.30 geef ik nog zelf :)

Misschien is dit werkzamer voor jou?

2. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    hee dames, ik heb een klein vraagje..
    ik heb nu al een paar keer gemenstrueert en al maanden geen sex meer gehad. maar voel heletijd geplop in mn buik links onder. hebben jullie dat ook? dat gewoon mijn lichaam aan het ontzwangeren is? ik word namelijk gek van dat geplop in mij en word ook niet minder.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Beertje wat doe jij als je verkouden bent? Juist. Uitzieken. Zo werkt het bij een baby ook. Alleen wanneer je baby erg benauwd is ga je natuurlijk wel. Maar verder is een verkoudheid heel normaal.
    Zorg dat je de neus goed vrij houdt. Zoutoplossing in de neus (ook ter voorkoming van oorontsteking). Ui op de kamer? Baby luuf op de borst of op slaapzak smeren.
    Voor koorts hanteer ik altijd deze stelregel. Als ze ziek zijn mogen ze 3 dagen koorts hebben, 4e dag alleen nog verhoging en de 5e dag koortsvrij.
    Volg je gevoel. Als je het idee hebt dat het niet een gewone verkoudheid is dan bel je gewoon even

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O en die stelregel is pas als ze wat ouder zijn. Jonge baby's met koorts is altijd even bellen en koorts is dan boven de 38

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O en ik wil al heel lang en tip delen maar ik vergeet hem steeds. Ik heb hem zelf ooit gekregen en was er zo blij mee Hihihi.

Je kent allemaal wel de poepincidenten. Poep langs de luier en romper onderaan vies en in de romper Tot aan de rug: overal derrie.
    En dan moet die romper over het hoofd en sta je te stunten om niet alles in de haartjes te krijgen. STOP!
    Doe de romper niet omhoog maar omlaag. Armpjes eruit en de romper via de beentjes uit trekken :)

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Voor heel veel mensen waarschijnlijk heel logisch maar voor mij was het een mega eye opener haha

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ingeltje ja je hebt gelijk. Ik weet niet waar deze mega bezorgdheid opeens vandaan komt. Voor mezelf ga ik echt noooooit naar de dokter. De laatste keer dat ik er ben geweest was toen ik 3 jaar geleden van de trap af viel eb m'n teentjes had gebroken. Bedankt, ik heb blijkbaar gewoon iemand nodig die me even met beide benen op de grond zet :)

Haha en die tip is wel goed trouwens! Denk dat ik ook had gaan klungelen, gelukkig hier alleen af en toe een veeg in de romper

8. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eens met Ingeltje!
    Maar als zout niet voldoende helpt, kun je via de huisarts speciale baby xylometazoline (otrivin) krijgen, helpt nog iets beter!
    Sterkte daar!

9. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, sorry, herken het niet...

10. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe heb je het aangepakt Bl0em?
    Helaas geen tips, hier droogt het helaas altijd vanzelf op...

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij rollen de romper naar binnen toe op, zodat de poep aan de binnenkant zit zeg maar ;)
    Maar naar onderuit kan natuurlijk ook, ga hem onthouden ;)

Je kan altijd even de assistent bellen van de huisarts, misschien hebben ze nog tips ;) Vinden ze hier nooit een probleem.
    En elke nieuwe moeder is bezorgd, vinden ze ook daar heel logisch.

Ik zou de ergste druk eraf kolven, niet leeg kolven, want dan leren je borsten niet dat ze minder moeten gaan aanmaken.
    Dus alleen de druk eraf zodat je geen harde plekken of schijven meer hebt. Want anders zit je straks met een borstontsteking te kijken en daar zit je niet op te wachten.
    Ze raden inderdaad af om 2 voedingen achter elkaar te minderen, maar dat is als je totaal wil gaan stoppen. Ik zou wel eerst 1 voeding minderen en dan pas 2, maar dat ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Ik zou dat puur doen om de productie zo goed mogelijk in stand te houden en je borsten de tijd te geven te wennen.

Ik herken ook geen geplop, maar van onderen is het niet meer zoals het was. Het lijkt wel alsof alles wat naar beneden is gezakt.. herkennen jullie dat wel? Schaam me een beetje dat ik dit vraag lol, maar weet ook niet aan wie ik het anders kan vragen of dit normaal is.

12. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Pfffff hier 'n zieke mama;
    M'n hele hoofd zit verstopt, enorme keelpijn en pijn in m'n kak/voorhoofdholtes..... :(
    Baal d'r zo ontzettend van.... In m'n laatste week verlof komt dit nog even opzetten!!!
    Typische is dat ik in de winter van 2011 continu keelontsteking en mijn holtes ontstoken gehad heb, maar in de winter van 2012 daarintegen: nooit! Toen was ik dus zwanger..... Zal het dan nu weer beginnen?

Daarnaast dubben over die bv; is dit wel 'n goed schema, 2 voedingen achter elkaar weglaten, krijg ik dadelijk geen borstontsteking en bij wie kan ik in GODS naam terecht voor hulp nu.... (Mbt afbouwen!)

Al met al; niet zo lekker hier dus! ;)

Xxx

13. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hè bah bloempje! Je kan altijd het consultatiebureau bellen voor advies mbt afbouwen! Zou ik wel doen hoor! Die moeten er ook voor jou zijn. En vervelend dat je ziek bent in je laatste verlofweek!

Gisteren en eergisteren gesport, ging goed tot ik moest touwtje springen..voelde alsof ik flink in m'n broek ging piesen.. Deed maar alsof de oefening te zwaar was ;) vervelend hoor!

Hier slaapt de kleine steeds van 19 tot 03u! Echt trots op ons mannetje! Ik kolf trouwens niet tussendoor in die tijd, ga ik maar wel doen voor een voorraadje want kolf steeds naar 80cc en dat is nooit genoeg als ik ga werken.

Zwanger2, ik heb geen geplop, wel lang een beetje ongesteld geweest en af en toe bruine afscheiding.

Hoe is het met de werkende mama's? Ik heb sinds gisteren wel weer een beetje zin:)

Fijne dag!6

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bloempje je kan met de LLL bellen, even op Google zoeken met borstvoeding erbij, dan kom je op hun site.

15. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
  16. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    rghhh.... had net een heel bericht getypt, valt de laptop uit!
    Dus maar even kort nog een keer.

Cas, wat super goed, knappe vent!
    Bloempje, herken je gevoel. Moeilijk is dat he? Heb er nu pas vrede mee. Kan je helaas geen tips geven, ook bij mij ging t ineens heel snel dat afbouwen.

Werkende mama's, hoe gaat het?

Hier alweer 3 dagen niet geweest. Weer drama dagen, met een huilende Fem. Snap er niks meer van, het ging allemaal net beter qua pijn in de buik en slapen. Dit zijn nl geen pijnhuiltjes.
    Het begint als jammerhuil, maar wordt wel erger naar overstuur toe.

We hebben alles geprobeerd (de afgelopen weken, niet in 1 dag ;))
    Ze wil alleen maar bij mij zijn en pak ik haar op, dan krijg ik allemaal glimlachjes. Erg schattig, maar niet als je de hele dag met haar op de arm moet lopen. Ze wil nl. dan niet in een draagzak, box, wipstoel. Het probleem begint als ze naar bed moet.
    Er zijn 2 scenario's:
    - ze huilt en valt niet in slaap
    - valt in slaap, maar wordt na 5- 15 min wakker, gaat huilen en blijft huilen

Met de kinderwagen rondrijden helpt niet, in de auto rijden helpt niet (heel even), troosten vanuit bed wil niet, een speen wil ze niet, een donkere kamer helpt niet, met een nachtlampje helpt niet pffff...
    Alleen maar bij mij. Maar ook bij mij valt ze niet in slaap. Ik loop nu rond met een tennisarm, dus dat is ook niet echt bevorderlijk!

Gisteren heeft ze maar 1 uur en 1 kwartier geslapen overdag.
    Ja, ze is vast oververmoeid, dat vind ik ook niet vreemd. Maar zelfs dan moeten ze toch een keer in slaap vallen?

Ik heb v.a. geprobeerd. Na iedere voeding weer een nieuwe kans.
    Voeding, boeren/ verschonen, voeding, knuffelen, schommelstoel (rechtop) en daar spelen.
    Ik heb er al voor gezorgd dat ze binnen een uur met Pacco in bed ligt, maar ook geprobeerd om haar iets langer op te houden.

Ook met het slapen gaan van alles geprobeerd.
    - Erbij blijven, meteen troosten zodat ze niet overstuur kan raken en geen lucht hapt (i.v.m. buikpijn/ darmprobleem)
    - 15/ 20 min laten huilen en dan het rijtje checken
    - gewoon laten huilen (voel me wel slecht terwijl ik dit typ)
    Ook hier zien we geen verschil tussen.

Dit klinkt vast heel vreemd, maar sinds ze die speciale voeding heeft (koemelkallergie) geeft ze bijna geen signalen meer af.
    Mevrouw gaat niet gapen, niet aan haar oren zitten, geen rode wangen helemaal niks. Ze wrijft alleen in haar ogen, maar ook terwijl ze slaapt en als ze net wakker wordt. Dan wrijft ze in haar ogen en gaat ze zich uitrekken.

Datzelfde geldt voor honger, maar dat loopt wel goed. Vreemde is dat Fem al vanaf het begin de nachten zo goed als doorslaapt!

Begin me nu wel een waardeloze moeder te voelen. Die niet eens doorheeft wat er met haar eigen dochter is.... :(
    Het valt mij allesbehalve mee dat ik zo rustig blijf...
    Dat krijg ik ook van mensen te horen, niemand heeft 'door' wanneer er weer een huildag is want ze merken het niet aan mij..
    Ik probeer daar ook heel bewust op te letten omdat ik weet dat die kleintjes van alles voelen en anders komen we er helemaal niet uit.
    Ik houd mijzelf maar voor dat deze situatie geen 18 jaar gaat duren, hahaha

Maandag krijgt Fem haar prikjes, dan bespreek ik dit ook weer met het cb. Tevens moet ik dan haar voeding provoceren om te kijken of het echt koemelk allergie is (denk het niet).

Maar moest dit even van mij afschrijven, sorry voor het hele verhaal ;)

Vanavond begint het sporten weer na de zomerstop. Voor mij weer voor het eerst sinds 20 weken van de zwangerschap ;). Heb er zin in. Weet iemand vanaf wanneer je weer (veilig) de rechte buikspieren mag/ kan trainen?

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #1617 wensdroom, 11 sep 2013
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
    kh wat zwaar.. helaas geen tips voor je. zou het zeker overleggen met cb.

bloempje rot dat het met afbouwen niet wil helaas geen tips. rot dat je ziek bent beterschap.

Hier even een zwaai vanuit ons vakantie adres. gister veel regen maar toch rustig gedaan om het voor Elize ook niet te druk maken. dus in het huisje gebleven lekker relaxed gedaan. en toen het droog was even een wandelingetje gemaakt. vanmiddag gaan we wel op pad (denk ik). als t maar af en toe droog is vinden we t al prima,want we zijn er even uit.

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Werken: was wel weer ff lekker!
    Ik heb ook een best relaxe baan, dus kwam helemaal bij
    Even geen zeurende puberpeuter om me heen hihi
    Wel is t best zwaar!
    Zeker met die rotnachten, nogsteeds gebroken nachten van hooguit 4/5uurtjes slaap
    Pfff vandaag of morgen stort ik in en lig in straks in mn kist! Pfff

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jeetje Kh... wat een drama meid. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geen raad meer weet. Wat zeggen ze op het consultatiebureau? Als je daar geen bevredigend antwoord op krijgt zou ik het toch hogerop zoeken hoor. Het is toch niet normaal zoveel huilen en zo weinig slapen? Ook voor haar gezondheid lijkt me het niet goed. Die slaap hebben ze o zo hard nodig om te ontwikkelen!
    Ik meen me te herinneren dat er destijds geopperd werd door Maggi (denk ik) dat het met KISS te maken zou kunnen hebben? Is dat al onderzocht? Mede door het goede doorslapen 's nachts?
    En een tennisarm... das niet niks! Doet hartstikke zeer! Ik zou echt niet genoegen nemen met het antwoord dat Fem misschien nou eenamaal een huilbaby is... succes!

Bloempje, meid jij hebt het toch ook voor je kiezen gekregen deze week he! Even weer terug naar de basis. Alleen met jezelf en je kleine meid bezig zijn. Heb je wat hulp in je omgeving voor eventueel huishouden en iemand die even voor je zorgt nu je zelf ook niet fit bent? Wat betreft het afbouwen, het schema wat ik heb gevolgd werkt erg goed. Ik heb er dan wel een week voor gebruikt, maar ik merkte na 3 dagen al verschil. Het was dat ik nog in de ontkenningsfase zat en zolang mogelijk bv wilde blijven geven dat ik er gewoon nog een paar dagen aan vast plakte. Op welke tijden krijgt Joes nu haar voedingen? Misschien kan ik ff met je meedenken over een schema? Knuffel voor jou!

Hier een lekker rustig dagje begonnen. Vannacht een spook nacht gehad door meneer zijn neusverkoudheid. Wilde om 2 uur en om 6 uur drinken. Daarna nog even lekker gekroeld met zijn tweetjes in het grote bed en om 10.00 er maar uit gegaan.

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ff of topic maar wat ben ik boos!
    waar gaat t naartoe met nederland en de zorg?

je betaald leuk 130euro premie per maand aan de zorgverzekeraar.
    kreeg ik 2 maanden terug een rekening van rond de 200 euro , die werd afgeschreven, gynaecologische zorg. achteraf foutje, en is netjes gecorrigeerd.
    vorige maand weer 191 euro afgeschreven, cardiologische zorg eigen risico van 2012(ziekenhuis laat ingediend). begin deze maand rekening voor kraamzorg van 198euro dus ik laten storneren, kan dat niet missen in 1 maand. wilde ik dus betalingsregeling voor treffen.
    zie ik gister avond weer een digitale nota. 277euro!! of ik die binnen 1 maand betaal. dat was voor cardiologische zorg. man o man, geld groeit me niet op mn rug. bah.. dat is 470euro in totaal en als je de vorige erbij rekent dan 660euro in ruim 2 maanden wat ze willen afschrijven.
    heb net gebeld en de rekeningen kloppen. van kraamzorg moet je sowieso eigen bijdragen aan betalen en nee dat wordt dan niet verminderd op je eigen risico pff.
    heb dus net gebeld en betalingsregeling getroffen. wordt verdeeld over 8 maanden. maarja omdat ik chronisch ziek ben kan ik begin volgend jaar wel weer een forse rekening verwachten.. die dus ook in termijnen moet en dan ben je per maand de premie aan t betalen, de termijn van dit jaar en termijn van volgend jaar, is het nog super duur.
    hoe doen mensen dit tegenwoordig? lenen bij anderen? of betalingsregelingen treffen?
    BAH

Deel Deze Pagina