Hé dames ben ik ook weer een keertje, sorry erg druk gehad heb wel meegelezen Beertje, naar om te horen zeg! mijn schoonzusje is ook zwanger, opnieuw na 2 keer een miskraam gehad te hebben. Hoop dat het dit keer echt blijft zitten, de 19e heeft ze weer een echo. Het zh gaat haar goed in de gaten houden. wat een lief colbertje Mamavananne, lastig en zielig om te zien lijkt me geen idee wat te doen eraan, misschien dat het cb of de ha iets weten? sterkte voor haar! Senna, wat naar een liesbreuk! hopelijk gaat het snel weer over op een of andere manier en is een operatie (geen idee eigenlijk) niet nodig! Zou ook jaloers zijn als mijn kind niet naar mij zou lachen en naar een ander wel! Wat een weer zeg de zomer is echt over!! Gisteren naar de stad geweest en een dr. Brown fles gekocht, cb zegt wel: blijven proberen een flesje te geven maar het werd steeds duidelijker dat het aan die speen lag. Ik gisteren proberen en ZE DRONK!!! Ben zo blij!! Nu wordt het alleen nog maar makkelijker en kan mama ook eens genieten van een wijntje Verder heb ik nog steeds van die buikpijn aanvallen, naar de dokter geweest maar er is niks te zien in mijn urine moet bellen als het weer komt, had het toevallig gisteren een dag na de dokter dus ga maandag maar weer bellen pfff.... Fijn weekend dames, ga nog ff schoonmaken voordat de kleine weer wakker is
Zo en ook ik kom weer eens reageren.. Lees wel steeds mee! Beertje wat erg zeg Senna wat naar zeg die liesbreuk.. Knuffel voor jullie! Herstelt het vanzelf of moet er iets ondernomen worden? Pindakoek wat heerlijk dat ze heeft gedronken uit de fles! Trek de wijn maar open Wat rot van de buikpijn Hier gaat het goed, T is momenteel wat jengelig. Maar kan ook met de dag meer. Dus daar zal het wel aan liggen. Hij slaapt in ieder geval weer iets meer overdag. Alleen het liefst op het speelkleed. Ik probeer echt bij signalen dat hij moe wordt hem op tijd in bed te leggen maar dan gaat het alarm gelijk weer af en is hij klaarwakker. Nouja liever op het kleed slapen dan helemaal niet. Heb geen box dus het ziet er zo armoedig uit, een kindje slapend op de grond Hebben jullie trouwens ook zo een last van haaruitval? Ik weet niet precies wanneer het begonnen is maar het begon me van de week pas echt op te vallen. Een heel tapijt van haren op de grond elke dag opnieuw. Haren in luiers, haren in T zijn bedje (en mijn bed helemaal vol), haren in het eten, werkelijk overal haren. Iets zwarts aantrekken doe ik maar helemaal niet! 's ochtends na het haren wassen sta ik eerst minutenlang boven de prullenbak losse haren eruit te halen. Scheelt iets in het harentapijt op de vloer maar pff.. hopelijk hou ik nog íets vast! Had al niet zo veel?!
Maggi ik heb zelf geen last van haaruitval maar C. des te meer! Hij had echt een hele bos met de geboorte maar die donshaartjes gaan nu plaats maken voor echt haar haha dus als ik z'n kuif modelleer komen er allemaal haartjes mee!
Ons meisje had ook een behoorlijke bos haren tijdens de geboorte...... En nu heeft ze achter op haar hoofdje echt zo'n kaal plekje van hoe ze ligt. Vind ik niets aan!!! Maarja niks aan te doen, hihi. Zelf ook wel wat meer haaruitval dan voorheen, maar niet zo extreem als hoe het bij jou klinkt Maggi!! Xx
Hoi meiden! Ik ben er ook weer Heb al wel een stuk bijgelezen, maar nog niet alles.. Senna, wat erg zeg dubbele liesbreuken voor zo'n kleintje! Kan me voorstellen dat je erg tegen de operatie op ziet!! Zielig Beertje, inderdaad naar voor je vriendin!! Grumpy, fijn om te lezen dat het wat stabieler wordt. Nogmaals een dikke knuffel voor jou! Hoop echt dat het gauw beter gaat. Je werkt er in ieder geval hard aan! En alweer meiden aan het werk zeg! Wat gaat de tijd snel... Oh en Maggi, ik heb ook zoveel haaruitval!! Niet normaal meer! Ik had er altijd al best wel last van, toen tijdens de zwangerschap helemaal niet, maar nu dubbel zoveel als daarvoor! Hier heerlijke 2 weken vakantie gehad met z'n drietjes Het ging echt heel goed met Maud! We hebben veel leuke dingen kunnen doen, hadden vantevoren echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan! We hebben deze week zelfs kunnen fietsen op Texel, bakfiets (daar kon je een maxicosi in vast klikken) gehuurd waar mijn vriend Maud lekker in heeft rond gecrosst haha! Erg leuk. Wij hebben elkaar daar ontmoet (lang geleden alweer) tijdens stage en daar een jaar gewoond, dus ook bekenden weer gezien en Maud kunnen showen Erg leuk allemaal dus. En zelfs nog bruiner geworden, best veel zon gehad (naast wat buien natuurlijk, maar die trekken op een eiland gelukkig wel snel over). Nu hopen dat we het 'thuisritme' met Maud een beetje goed kunnen oppakken Vandaag wil ze vooral heel veel aandacht haha, terwijl ik toch ook graag de wasjes etc wil doen De komende week weer wat ziekenhuisbezoekjes voor mijn blaas en Maud krijgt een echo voor haar heupjes. Verder gaan haar fysio oefeningen voor haar voorkeurshouding best goed, al blijft het hardnekkig. Hopelijk straks toch niet een helmpje én spreidbroekje Maar valt hopelijk allemaal mee! Hier ook verdrietig nieuws van vrienden en mijn nichtje. Goede vrienden van ons zijn al 4 jaar bezig met hun kinderwens en hebben na hun allerlaatste mogelijke ICSI Tese poging positief getest, heb gehuild van blijdschap voor ze. En nu vorige week bij de eerste echo lijkt het er ernsig op dat het foute boel is. Geen kloppend hartje. Ze moeten nu afwachten en komende week opnieuw voor echo komen, maar ze moesten maar niet teveel hoop hebben had de arts gezegd... Ik zou het zo erg en oneerlijk vinden En mijn nichtje is een week eerder als ik bevallen van een kleine. Zij had aan de bevalling ernstige epileptische aanvallen over gehouden. Nu blijkt na verder onderzoek dat er een gezwel bij haar hersenen zit die misschien kwaadaardig is!! Nu moet ze meteen dinsdag onder het mes. Pff, hopelijk valt het allemaal mee.. Nou, is weer een heel verhaal geworden. Goed weekend allemaal!
Linie, fijn dat jullie genoten hebben! En wat leuk, zullen wel een hoop herinneringen boven zijn gekomen daar op Texel Wat erg van je nichtje zeg! Ik hoop dat ze het goed kunnen behandelen! En wat een naar nieuws voor jullie vrienden... Het leven is inderdaad niet altijd even eerlijk! Knuffel!
Hier ook haaruitval, al het extra zwangerschapshaar gaat eraf haha.. Bossen komen eruit telkens.. Wel jammer, maar was te verwachten.. Over die buikpijnaanvallen, bij ons in het Samen Bevallen clubje had iemand dat ook en die blijkt galstenen te hebben.. Zij heeft een echo gehad waar dit uit bleek.. Als het niet over gaat misschien iets om in het achterhoofd te houden?
Ik moet nog even bijlezen, maar ben nogal moe dus komt morgen. We hadden vandaag een familie dag en zijn er een halve dag heen geweest. Het was 2 uur heen in de auto en 2 uur terug.. Niet heel fijn met bi, maar was wel heel leuk om even te gaan. We zijn er van 2 tot 6 geweest wel wennen om ergens anders te voeden dan thuis of in de auto, Anne dronk ook slecht.. Dus wel goed om te oefenen. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel, maar ja zien we dan wel weer.. Vraagje, welke maat draagt jullie kindje? Wij zitten nu in 62, maar bepaalde jurkjes van 68 moet ze echt nu al aan ook want anders worden die te kort (ze heeft een lang lijf) terwijl ze 60cm was en 5,5 kilo. Dacht dat 68 dan nog wel even zou duren..
Oh ja, ze heeft nog steeds niet gepoept vanaf maandag dus zal morgen toch maar de ha bellen denk ik..
Hier geen haaruitval *afkloppen* @MamavanAnne, wat vreemd zeg en ben inderdaad benieuwd wat de ha zegt/doet @Leo, dat denk ik dus ook! Ik denk inderdaad dat ik galstenen heb. zaterdagnacht hadden mijn vriend en ik seks en kreeg opeens hevige buikpijn aanvallen...toen een uur in bad gezeten en twee ibuprofen genomen maar hielp ook niet. In de ochtend, na bijna de gehele nacht wakker te zijn geweest, toch maar de spoedhulp gebeld en de huisarts daar constateerde dat ik toch onderzocht moet worden op galstenen Ben ook verschrikkelijk moe steeds, bruine urine en krijg weer een beetje last van maagzuur! Er is duidelijk iets mis en ze gaan het maar uitzoeken! word zo teruggebeld door mijn eigen ha. Zal zo nog veel gaan kolven want hoe moet het straks met de borstvoeding, hoorde van de buurvrouw dat die ook borstvoeding gaf en na de operatie (ook galstenen) kon ze geen borstvoeding krijgen, geen productie meer V. dronk uit het flesje maar de keer daarna weer niet...nu zal het wel moeten als ik geen borst kan geven...
Tjee Pindakoek wat rot zeg!!! Ik heb ook een aantal van die aanvallen gehad, ook bij de HAP geweest maar kreeg toen medicatie voor de maag. Uiteindelijk niets geholpen. Nu is het weer een tijdje geleden dat ik het had, maar hier zegt ook iedereen dat het wel gal-aanvallen lijken... Ik ben nog van plan via mijn eigen ha een verwijziging te vragen voor een echo, want als het goed is zie je het daar meteen op. Maargoed, heb er nu al ff geen last van en dan schuif ik het weer op de lange baan hé?! Trouwens... 2 ibuprofen icm borstvoeding... Mag dat? FB: hier ook IJSKOUDE handjes. Al zeggen de handjes niets over de rest van de temperatuu hé! Hier slaapt ze in een romper lange mouw, boxpakje(dus met voetjes eraan vast), heel dun slaapzakje, zondermouwen! Die is zodat ze niet omhoog kruipt. En lakentje+dekentje. Op onze kamer is het 19C. En dan te bedenken dat het het beste is als een babykamer zo rond 16-18C is.... Brrr ik vind dat echt te koud!!! Hier een heerlijk relaxed weekend achter de rug......... Gisteren uitgeslapen, J. ook!!! Gevoed, toen J. Tussen ons in.... Wat een rijkdom! Niet meer geslapen hoor, dat durf ik echt niet. Maar wat voel ik me dan gelukkig, zo met z'n drietjes samen. Daarna heeft J. Samen met papa gedoucht; heerlijk, wat is ze dan ontspannen!!! Ze viel bijna in slaap onder de douche! Nou de rest van de dag lekker opde bank gehangen onder een dekentje; heerlijk genieten zo. Savonds hadden we een etentje en is mijn zusje komen babysitten. Maar vanaf vandaag..... Ik begin de dagen af te tellen. Vanaf zondag moet ik weer aan het werk. En NEE ik heb er echt totaal géén zin in... Ik zie er als een berg tegen op en als ik er aan denk word ik heel onrustig. Ja het zal vast snel genoeg wennen, en ja het zal er vast bij horen. (Kan ik niet zoveel mee, met al die goed bedoelde(!!) adviezen van mensen om me heen). Maar op dit moment voelt het totaal niet fijn. Zeker dat ik niet "rustig aan op kan starten". Nee ik moet er in het gezin meteen vanaf dag 1 voor de volle 100% zijn, ik kan en mag geen fouten maken..... Een kraamweek is zo bijzonder en kán getekend worden door een kraamverzorgster; ook in slechte zin van het woord. En dat wil ik ansoluut niet dat mij gebeurd. Dus deze week maar zo goed mogelijk proberen voor te bereiden.... Vrijdag gaat ons meisje "wennen" bij het kdv.... De BV-afbouw loopt goed*Slik*. Bahh... Begint dat nu al; loslaten van je kindje? Ik merk dat ik echt bezig ben met het afsluiten van een periode, een mooie, fantastische zomer, die van mij nog máánden voort mag duren, een kraamtijd, de eerste weken met ons mooie wonder..... Ja er zullen vást nog heel veel (misschien wel mooiere) momenten volgen, maar nu in mijn hoofd en mijn gevoel ben ik er nog niet klaar voor en mee.....! Fijne dag allemaal dames. XXXX
@bloempje: ja dacht ook eerst...ah loopt wel los...waren eerst aanvallen wat begon onderin mijn rug en daarna richting buik kwamen maar za nacht begon het opeens hevig in mijn buik!!! Ibroprofen mag bij bv, uiteraard niet teveel! Heb gisteren deflocinac gekregen, zetpil, en helpt goed. Nu wachten op de ha hoe ni verder....grrr dat wachten!!!
Hè wat rot pinda koek... sterkte Bloempje moeilijk is dit hè... Ik snap het hoor. Ik heb dat ook heel erg gehad bij de eerste twee. Nu ook weer een beetje maar ik weet dat dit voor mij de laatste twee weken zijn. Ik ben vandaag weer begonnen. Ik ben echt wel aan het aftellen hoor. Ik vond het heel gezellig en leuk om weer te werken maar ik verlang naar rust. Werken maakt me druk in mijn hoofd. Gelukkig kan ik straks fijn thuis blijven!
meiden ik ben er weer , nog niet terug gelezen.. gister terug gekomen vakantie. er ff uit was lekker, ik voelde me alleen niet zo in orde. en ja hoor vandaag toch maar naar het Z.H. geweest naar de 1e harthulp. en heb weer een hartritmestoornis. balen dus..
He verdorie wensdroom! Moet je nu weer extra medicatie? Rustig aan, heeft je man nog wat dagen vrij nu? Mooi dat jullie genoten hebben! Bloempje ik snap je helemaal! Alhoewel ik best zin heb om weer wat te gaan doen zie ik er ook wel tegenop. Gelukkig hoef ik maar 3 dagen per week en begin ik oaswwweer 7 oktober. Nog ff die momentjes opsnuiven dus! Ingeltje wat een heerlijk vooruitzicht!
Beertje mijn man is vandaag wel thuis (en donderdag, want dan ben ik jarig) veder niet. maar Elize gaat ook nog een dag naar de oppas. ik krijg nu bloedverdunners die ik 4 a 6 weken moet nemen en dan krijg ik een cardioversie (als de ritmestoornis er dan nog zit, heel soms verdwijnt dit vanzelf ) om t ritme weer goed te krijgen is dat. heb controle over 4 weken en dan krijg ik zo nodig een afspraak voor de cardioversie.
Hopelijk worden de buiken snel weer rustig, heel vervelend en zeker als je niet goed weet wat er is. Slapen, hier in lange romper en dan winterslaapzak zonder mouw, onder lakentje e enkel dekentje. Koude ijsklompjes handen maar warm nekje en lijf. Wensdroom ik hoop dat je het allemaal snel weer goed hebt en kan genieten van je verjaardag. Gisteren met Anne bij de ha geweest omdat ze maar niet poept.. Hij heeft even het buikje gevoeld, wat totaal niet hard is en we moeten gewoon afwachten, want met bv kan het niet verstopt zijn. Als ze nou echt lang gaat krijsen van pijn ed moeten we bellen en krijgt ze een drankje.. Hij vroeg en hoe gaat het met jezelf. Hij weet dat ik erge bi heb en vertelde dat het langzaam beter werd maar dat ik wel het gevoel heb dat alles van onder wat verzakt is. De ha gaf aan dat ze daar pas naar gaan kijken als de bevalling een half jaar geleden is. Nou ergens dan moet ik ook een uitstrijkje dus kan dat tegelijk.
@Wensdroom: wat vervelend zeg! Hopen dat het gewoon vanzelf verdwijnt! @MamavanAnne: hoe lang moet je afwachten dan?? is toch niet normaal als ze niet poept lijkt me @Ingeltje: zal wel weer wennen zijn om te gaan werken. Hier nog steeds op zoek naar werk. officieel verlof tot 1 oktober maar ben al bezig met zoeken en nu alweer 3 keer afgewezen... Mijn relatie gaat op het moment niet zo goed Hij lijkt me gewoon niet te begrijpen... Afgelopen zaterdagnacht had ik die aanval. Hij had die dag gewerkt en die avond hadden we een feestje, hij heeft ongeveer een halve fles whisky gedronken. Daarna toen we thuis waren had ik die aanval en heeft hij het bad laten vollopen voor me..hij is toen niet even komen kijken of alles wel goed met me ging..terwijl ik er vlg mij toch iets van 2 uur heb ingezeten (precies weet ik het niet want viel ook soms in slaap), hij is gewoon in slaap gevallen in bed. Ik zou niet kunnen slapen als ik wist dat mijn geliefde zat te kronkelen van de pijn...hij zegt: ja ik had ook een lange dag erop zitten... dat is toch geen excuus of wel? Hij zegt: als je me nodig had gehad kon je me roepen toch.... Soms lijkt het wel of hij zo gevoelloos overkomt...en dan denk ik, ben ik soms een te erge romanticus die alleen maar denkt in 'the bold and the beautiful' verhalen? Soms wou ik dat hij anders was..iets spontaans deed, mij verassen... sorry hoor ff mijn emotie spuien...misschien heb ik daardoor ook wel problemen met mijn buik ontwikkeld omdat het me gewoon dwars zit en ik hem niet kan veranderen maar ermee moet leren leven...
Geen idee pinda, als ze 2 weken niet heeft gepoept ga ik in elk geval terug. Herkenbaar. Maar mannen hebben duidelijkheid nodig. Dus zeg, ik wil graag dat als ik me niet lekker voel je af en toe komt kijken. Hints begrijpen ze vaak niet. Zeker niet als ze moe zijn. En ook hij moet wennen aan het vader zijn, de gebroken nachten, etc. Alles is veranderd, ook voor hem. Dus hij is ook moe, net als jij. Beide kortere lontjes. Praat, wees duidelijk en help elkaar. Dan komt het vanzelf weer goed volgen mij