Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met je verjaardag Wensdroom!

Acute benauwdheid: even stomen dus de douche aan en in de badkamer gaan zitten naast de douche of in de avondlucht wandelen.
    Misschien wat luuf smeren?

Hier ook CB gehad. Alles goed. 64 cm en 6740 gram. Prikjes gehad en nu gauw knuffelen.

2. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Gefeliciteerd met je verjaardag wensdroom!
    Beertje, balen dat het op is!:( misschien idd wat Ingeltje zegt om het nog een tijdje savonds te doen voor de gezelligheid! Raakt hij niet gefrustreerd dat er niets komt? Dan is dat te proberen toch? Knuffel!
    Linie, ik herken het niet.. Stomen idd misschien?

Hier ook bij het cb geweest, 60cm en 5730gr. Netjes gegroeid van mijn melk, best trots!
    En prikjes gingen goed, moest wel huilen maar daarna troosttiet aangeboden :)

3. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wensdroom proficiat!!

Hier weer aan het werk... Ben doodop omdat Sara nog heel vaak wil drinken (mijn voeding is krap), dus slaap zelden langer dan 1,5 uur aan een stuk. Ga er gauw in nu.

X

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd wensdroom!!

5. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wensdroom Balen zeg van je hartritmestoornissen! En wat leuk dat de opnames doorgaan, ga het zeker kijken als het zover is.

Pindakoek Wat vervelend dat je je onbegrepen voelt door je vriend. Kun je er over praten met hem? Ik heb gemerkt dat het echt helpt als je allebei je gevoelens en verwachtingen naar elkaar uitspreekt. Sterkte!

Jessz Bram voed ik ook volledig op verzoek, maar ik geef natuurlijk geen bv meer

Ingeltje Wat fijn dat Gijsje al 1.5 week doorslaapt

Jossie Hoe gingen de prikjes vandaag?

Beertje Is er een oorzaak voor de eczeem, of krijgen ze dat 'zomaar ineens'? En je bv verhaal klinkt idd alsof je leeg bent, of iig niet meer genoeg productie hebt. Je hebt het toch mooi lang volgehouden, maar het blijft balen om zomaar ineens te moeten stoppen.

Strijkertje Hoe deed Siem het op de pap in de fles?

Linie Ik herken het gelukkig niet van dat slijm. Lijkt me wel erg vermoeiend voor zowel jullie als de kleine meid. Sterkte ermee, ik heb helaas geen advies voor je.

Hier nog geen 2e prikjes CB bezoekje, hoef over 3 weken pas weer. Ga mss wel dinsdag even naar het weeguurtje toe, ben toch wel benieuwd hoeveel hij de afgelopen 3 weken is gegroeid. Voor m'n gevoel gaat het heel hard ineens namelijk, afgaande aan zijn kleren waar hij ineens wel/niet meer in past.

Verder gaat het wel lekker hier eigenlijk. Bram heeft heerlijk genoten van de 2 weekjes vakantie van papa. Ze zijn ook zeker dichter naar elkaar toe gekomen, echt leuk om te merken. Reageren nu echt steeds beter op elkaar en nog fijner... m'n vriend heeft nu vele malen meer begrip voor de momenten waarop ik roep dat ik een kleef of aandacht vraag baby heb en dus nergens aan toe gekomen ben.

Bram slaapt nog niet door, slapen gaat wel steeds beter. Sinds een paar dagen slaapt hij ook ineens 's middags en ook lekker op z'n kamertje dus ik ben weer heerlijk m'n achterstand in Grey's Anatomie aan het inlopen. Heb de afgelopen 2dgn al heel wat afleveringen kunnen kijken. hihi

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wensdroom gefeliciteerd!

Kaatje... heftig hoor. Hopelijk kun je vannacht wat langer slapen. Probeer (waar mogelijk) je rust te pakken! Werkze!

Linie, helaas ik herken het slijmerige keeltje wel een beetje. Cas is ook een beetje snotterig, maar ik krijg het er niet uit met een neuspeertje want het zit echt achter in. En hij heeft er alleen bij het wakker worden 'last' van. Dan hoest ie het op en slikt het weer door en als ie dan weer rustig is (meestal is ie heel opgewonden als ie net wakker is haha) is het weer over! Maar helaas geen tips... ik heb neusspray gehaald om het te spoelen en verder mag er weinig. Luuf is pas vanaf 6 maanden, heb ik nog even nagekeken bij de drogist. Je zou eventueel in het badje Zwitsal ademvrij kunnen doen, dat is vanaf drie maanden. Misschien geeft dat wat verlichting?

Wat zijn al die skeetjes weer goed gegroeid! Netjes hoor! En die prikjes, ze blijven zielig. Wij mogen volgende week woensdag weer voor de tweede ronde. Zie er nu al tegen op!

Liesjuh aah grey's anatomy! Heerlijke serie! Ben nu op maandag ook de herhalingen aan het kijken en volgende week begint het nieuwe seizoen! :) Ik ben blij!

BV; ja ik vermoed dus dat er nog wel vocht in zit maar weinig voeding. Hij valt er namelijk wel nog goed mee in slaap: z'n buikje zal dan wel vol zitten. Maar hij wordt na een kleine 2 uur dus met grote honger wakker. Terwijl hij al weken de nachten goed doorhaalt. Nou ja, ik heb hem net om 21.30 een fles gegeven van 180+6. Kijken of dat ook goed gaat. Hij drinkt nu dan 4x 150+5 en dan wil ik 's avonds een wat grotere fles geven zodat ie een buffertje heeft voor de nacht. En ik ga de tiet maar als troost gebruiken :) Of voor het kroelen... Komt goed :)

Ben wel echt gesloopt na een gebroken nacht. Ik prijs me gelukkig dat wij al een hele poos een doorslapende baby hebben. Zeker nu ik er weer vroeg uit moet voor college... En straks helemaal als ik weer te werk moet. Bah! Dus ik kruip m;n mandje in. Het is weer veel te snel 6 uur!

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Slaap lekker Mama's! Kom snel weer kletsen:)

8. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Fijn dat jullie weer terug zijn liesjuh, Kaatje en Grumpy!
    Pfoei Kaatje, dat is niet veel slaap! Geldt dat ook voor de nacht? En combi met werk lijkt me pittig!
    Liesjuh, fijn dat Bram overdag in z'n bedje slaapt! Kan je zelf weer dingen gaan doen hè! Super!
    Grumpy, hoe gaat het?? Merk je al verbetering? Of gaat het een lang proces worden? En krijg je al meer begrip van je ouders? Sterkte!

Joep had gister 38,3 van z'n prikjes maar geef nu z'n nachtvoeding en hij voelt niet meer warm aan gelukkig. Nu nog die nachtvoeding weg en ik ben dubbel zo blij..:)

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dames dank jullie voor de felicitaties. gelukkig had ik gisteren een redelijke dag zonder al te veel last van de duizelingen die ik heb door de ritmestoornis. en was het gezellig met mijn ouders en schoonouders die er s'middags waren. en tegen de avond kwam toch mijn zusje nog even dat was wel leuk. mijn man heeft heel lief gezorgd dus hoefde zelf ook niks te doen. en dat was vanwege de ritmestoornis en de klachten ide ik erdoor heb erg fijn.

kaatje vermoeiden dat sara zo veel wil drinken en dat in combi met je werk pittig.

Linie gaat het al beter met het slijm en de verkoudheid? hebben de gekregen tips van de dames geholpen? anders bv cb of ha vragen voor tips ertegen.

Beertje jammer van de bv maar idd misschien nog aanleggen voor de gezelligheid.

Jossie heeft Joep er verder veel last van gehad? Elize had wat spierpijn last van de beentjes, verhoging en huilerig. verder dronk ze nog minder dan ze al deed ( maar dat was vorige keer na de prikjes ook) we weten dat ze t goed doet op wat ze drinkt (al is het niet gemiddeld maar maak me er niet druk over, t hoort bij haar )

Ingeltje fijn he las ze doorslapen Elize doet dat ook al een hele poos echt fijn.

Pinda het lijkt me dat je het meeste elkaar begrijpt las je praat met elkaar en vooral ook luistert naar elkaar miss dat je dan meer begrip voor elkaar kan hebben.

Liesjuh lekker he dat Bram nu af en toe op zijn eigen kamertje slaapt kun je idd wat voor jezelf doen. en even lekker een serie kijken.

Grumpy gaat het al wat beter? sterkte ermee. knuffel.

Ik ga weer de rust opzoeken. Elize gaat naar de oppas en ik kan voor zover dat lukt uitrusten van gisteren.

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik denk dat het probleem niet bij de bv ligt, maar door een sprongetje ofzo! Gisterenkreeg hij voor het slapen de fles en de borst voor de gezelligheid maar vannacht kwam hij gewoon weer om 3 uur. Dus aangelegd en toen heeft ie weer geslapen tot 7.00 uur en moest ik nog haasten om hem om half 8 bij m'n schoonzus te brengen haha.

Dus jippie! De tiet is nog niet verloren :)

11. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    De pap in de fles werkt hier echt prima! Hij sliep al een tijdje niet meer door in de nacht en kwam telkens tussen half 4 en half 5. Nu 2 dagen voor het slapen gaan 3 eetlepels pap erdoor en hij slaapt weer van 19.30/20.00 tot 6.00 uur! Dat is een pittige ruk, daarvoor gaf ik hem nog weleens een fles om 22.00/22.30 en kwam hij evengoed om 4 uur 's nachts. En hij drinkt zijn fles ook bijna leeg met de pap erin op 5 a 10 cc na. Ik maak 180cc +6 en dan 3 eetlepels pap erin. Dus een aanrader voor de nacht!

Hier nog een foto van Siem in zijn zwembroek van afgelopen woensdag

Siem zwemmen.jpg

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    strijkertje wat een heerlijk ventje om te zien zeg!

13. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Jeej, fijn dat de tiet het nog doet beertje!!
    Wat een lekker ventje strijkertje!

Joep heeft niet echt last gehad van z'n prikjes, alleen wat verhoging en veel willen slapen. Vandaag doet hij het weer super.

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fijn dat joep geen last had van de prikjes. verhoging had Elize ook.maar ook last. had ze de vorige keer ook.

Beertje fijn dat de bv toch nog lukt.

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Lieve foto strijkertje! En lekker dat ie het goed doet op de rijstebloem! Vanaf wanneer mag je daar mee starten dan? Ik dacht dat dat ook pas vanaf 4 maanden was?

Jossie wat een lekker binkie! Geweldig pakje heeft ie aan zeg! Stoer hoor :)

Liesjuh dat exceem is vaak zonder bekende oorzaak. Moet het wel in de gaten houden aangezien het een uiting van koemelkallergie kan zijn. Dus als het erger wordt terug naar dokter en dan een periode van 3 weken h.a. voeding proberen, dan de gewone voeding weer starten en als het dan terug komt is het een bewezen kma en vergoedt de zorg verzekering speciale voeding. Maar het wisselt oer dagdeel hoe erg het is. Ik schijn ook een heel gevoelige huid te hebben gehad toen ik baby was dus misschien is dat het ook wel.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Leuke foto's!!

17. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Dank jullie wel, het is zeker een mooi mannetje!:D

Rijstebloem mag je met 4 maanden inprincipe starten, nog anderhalve week en Siem is 4 maanden. Vriendinnen van mij zijn soms al met 3 maanden begonnen. Ik kreeg de tip van hun.

18. Maggi

Maggi Niet meer actief

Strijkertje wat fijn zeg dat Siem het zo goed doet op de pap! Hier nog 2 weekjes dan kunnen we ook begonnen.
    En wat een lieve foto, echt een mooi manneke!

En Jossie wat is Joep een schatje! Volgens mij heb ik bijna nog geen foto's van hem voorbij zien komen? Was echt even een nieuw gezichtje voor mij! Echt een lieverdje en wat ziet hij er leuk uit :)
    Fijn dat hij niet veel last heeft van de prikjes.

Hier twee pittige dagen achter de rug. T zijn wervels zaten weer wat vast omdat de behandelaar op vakantie was. Nu dus weer voor het eerst voor massage geweest en dat heb ik geweten. Tot 48 uur erna alleen maar ontroostbaar krijsen. Ervoor was hij ook niet in zijn hum omdat het weer vast zat. Nu is de rust weer terug en is hij weer zijn oude relaxte zelf!

19. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    dames, ik heb nog niet bijgelezen.
    center parcs was heerlijk!! lekker er even tussenuit.

hieronder fototje

Bijgevoegde bestanden:

20. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heej dames ja ik leef ook nog ahhaa ,
    tijdje de puf niet gevonden om alles te lezen , vaak nog erg moe en
    dat samen met de kinderen maakt dat ik niet veel meer op het forum kom.

moet dus nog even alles bij lezen
    maar zal ook even een update van mijn jongens online gooien :)

Lucas doet het op het moment redelijk , ben er achtergekomen dat hij net zoals zijn broer KiSS heeft / had , twijfelde al omdat hij een enorme voorkeur voor rechts begon te vertonen. en de tips die ik nog wist van quinten van de zkh kinder therapeute kende ik nog , en paste ik al toe
    werd dit keer niet doorverwezen naar ook de kinder therapeute aangezien ik die tips allemaal nog ken en lucas dus niet een echte afplatting heeft gelukkig, ( is wel heel lichtelijk zichtbaar )
    ben heel erg blij dat ik toch de afspraak had gemaakt om het te controleren/bevestigen.

ben nu helaas al twee weken gestop met borstvoeding, het was hier zon gevecht of hij wel of niet genoeg had, en dat met kolven erbij . nee had gewoon steeds niet genoeg en hij bleef maar huilen na een voeding dus toch maar flesvoeding bij gaan geven. en dat leek veel beter te gaan.

we zijn daarna een heerlijk weekje duitsland geweest en nu net weer thuis , beide kids zijn er behoorlijk van de leg van haha ,

nu maandag weer naar het cb voor zijn 2de prikjes.. en de therapie druk dagje weer dus

zal verder nu proberen het topic weer wat meer te volgen

dikke knuf allemaal , en leuke foto's zie ik voorbij komen hoor

Deel Deze Pagina