Wat een knappe ventjes zeg Jossie, Strijkertje en Senna! Jossie, echt een hip kereltje zo, leuk Maggi, sneu zeg voor T! Gelukkig gaat het nu weer beter! Doowspenniej, welkom terug. Fijn dat jullie genoten hebben! En hopelijk gaat het met Lucas snel beter. En nog bedankt voor de tips! Het gaat gelukkig wat beter met Maud na stomen in de badkamer en steeds een lekkere stink ui naast haar bed Gisteren nog een echo voor haar heupjes gehad, was gelukkig helemaal goed!! Volgende week mag ze haar prikjes weer. Met mij gaat het niet lekker. Misschien ook PND... Steeds maar down, moe moe moe, concentratieproblemen etc. Hoopte dat het met door de vakantie wel beter zou gaan en heb daar ook echt genoten en even alles los kunnen laten, maar helaas... Deze week is de kraan eigenlijk echt open gegaan Heel veel huilen en me vreselijk voelen.. Denk dat alle zwangerschapsshit er nu toch echt pas uit komt, wat een beetje lijkt te worden getriggerd door mensen in mijn omgeving die wel lekker kunnen genieten van hun zwangerschap en ook 'goede' bevallingen hebben gehad. Ik gun het echt iedereen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik lijk het daardoor moeilijker te kunnen verkroppen dat ik niet heb kunnen genieten door de dreigende vroeggeboorte, heftige ziekenhuisweken, volledige bedrust en stress daarna en de bevalling met complicaties.. Moet nu ook maar met iemand gaan praten zodat ik het allemaal beter een plekje kan geven. Gelukkig kan ik wel van Maud genieten Deze week ook nog weer een blaasonderzoek gehad, maar door het katheter nu weer ellende 'down there'. Uitslag is pas komende week. Weet al wel van de vorige onderzoeken dat het nog niet genezen is en dat de endometriose er al op groeit wat het herstel nog meer bemoeilijkt Ga komende week ook beginnen met inwendige bekkenbodem therapie, omdat ik het gevoel daarover ook een beetje kwijt ben. Ben benieuwd! Vind het wel heel dubbel. Vrienden van ons waar ik vorige week over schreef met hun allerlaatste ICSI Tese poging hebben toch een miskraam gehad Vind het zo rot dat ik me zo voel terwijl ik toch dit prachtige wondertje heb mogen krijgen (waar ik natuurlijk ook dolblij mee ben) en zij nu eigenlijk iets veel ergers te verwerken hebben... Sorry voor dit klaagrelaas Moest het even kwijt. Ik kom gauw weer kletsen. Fijn weekend nog allemaal!
Linie je klaagt niet hoor je moet ook je gevoel kunnen uiten. en na alles wat je hebt meegemaakt toch logisch hoor dat dat er een keer uitkomt goed dat je met iemand gaat praten.. t is allemaal niet niks hoor. ik denk dat iedereen het wel snapt. rot voor je vienden idd vrselijk als je dat meemaakt maar dat doet niet onder dat wat jij hebt doorgemaakt niet heftig is geweest. succes met de gesprekken, hopelijk snel een beter gevoel als alles een plekje krijgt. dat is heel belangrijk. dikke knuffel
Pfff... Lig al uren wakker! Ben doodmoe, maar zo moe dat ik er niet ga kan slapen, kennen jullie dat? M'n vriend ligt keihard te snurken naast me, ik blijf hem duwen verkopen maar het helpt niet. Bram kwam net ook ineens weer om 2u al voor de fles ipv om 4u wat hij al dagen doet. Hij heeft al een paar nachten van 22-4-7/8 geslapen maar nu dus van 22-2-? Zal wrs om 5 of 6u wel weer komen. Is alweer een tijdje geleden dat ik er 2x uit moest voor hem dus hoop eigenlijk dat hij nu gewoon doortrekt tot 8u... Ik merk het wel. Bram vroeg vanmiddag ineens weer om meer voeding, bood hem een fles van 150+5 aan die was zo leeg, daarna vroeg hij nog 2x om 30+1 meer. Is al de 2e keer deze week dat hij 's middags om meer vraagt. Hij drinkt ook ineens 's nachts weer met gemak z'n flessen leeg. Merk dus wel wat verandering in z'n eet patroon, maar wat het gaat worden? Pap in z'n fles zal hier nog wel even duren. Bram is over 1.5 week pas 3mnd dus wij mogen voorlopig nog niet. Ben wel benieuwd of dat bij hem het moment van doorslapen gaat worden. Sommige kindjes schijnen dat ook al te doen door Nitriton aan de voeding toe te voegen, dat heb ik vd week weer eens in een avondfles uitgeprobeerd maar werkt niet. Bram komt dan nog steeds gewoon om dezelfde tijd als normaal. Wat een leuke foto's weer van de kindjes. Wat zijn sommigen al groot zeg vergeleken bij Bram. Mja, die is ook pas in Juli geboren uiteindelijk natuurlijk... En ik vind het bij hem al zo hard gaan. Ik ga maar weer een poging tot slapen wagen, lig inmiddels al ruim 3 uur wakker, je zou toch verwachten dat ik onderhand wel eens in slaap zou moeten gaan vallen hè...
Bedankt voor je lieve berichtje Wensdroom! Ga morgen afspraak maken met een professional. Heb verwijzing van HA gekregen.
Hallo meiden, Sorry druk druk hier. Afgelopen maandag en dinsdag half dagje gewerkt samen met Roan. Morge weer half dagje en hij gaat weer mee en pas echt aan de slag half okt.. Wat een lieve foto's zag ik voorbij komen ! Papfles: Roan krijgt al een maand een papfles voor het naar bed gaat. Ik heb het gewoon geprobeerd en hij vindt het heerlijk en doet het er goed op. Entingen: hier zijn we voor paar maandjes klaar gelukkig. Fles: hier 120 + 4 en nacht 150 + 5 en 2 scheppen rijstebloem Verder doet Roan het goed iedereen in tevreden (CB en kinderarts). Ijzerdrank was niet meer nodig dat was goed nu. Wel krijgt hij maagblokkers voor reflux. Ook mogen we de laatste 2 pakken prematuur voeding opmaken en gaan beginnen met gewone voeding want hij groeit super. Ook heb ik de liga vanaf 4 maanden in huis en die heb ik helemaal tot poeder gemalen en krijgt hij nu af en toe in zijn nacht fles erbij. Heerlijk vindt hij het als zijn fles van 150 leeg is wil hij meer maar 180 is een beetje veel en hij doet het er niet langer op. Sorry nog niet echt terug gelezen maar ga proberen af en toe mee te schrijven
Kimmey, wat goed dat Roan het zo goed doet!! Leuke foto Linie, nee hoor ke klaagt niet en klagen mag toch?! Succes bij de professional. Morgen krijg ik de uitslag of ik nier/galstenen heb...er zit weer een weekend tussen en de dokter moet mij bellen. Degene die de echo deed mocht niks zeggen pfff! ! Verlies nog steeds regelmatig bruin en bloed...wat verlang ik naar een normale cyclus zeg..vorige week seks gehad maar voel gwn niks meer..geen wrijving en zit hier erg mee...hoe is dat bij jullie down under?
Aaah, wat een schatje kimney!!! Linie, wat naar dat je je zo voelt! Jij hebt ook echt pittige tijden gehad in je zwangerschap en je moest steeds doorgaan natuurlijk en sterk blijven.. Logisch dat het even op is!! Heel veel sterkte en goed dat je hulp zoekt! En dat staat los voor je liefde aan je kleintje! Je mag je rot voelen en het zal een plekje moeten krijgen. Geef het de tijd en doe het vooral niet alleen! Knuf! Pindakoek, spannend wat de uitslag is.. En down under.. Ook geen cyclus door nonstop de pil te slikken die mag met bv. Is vervelend! Was fijn voor de zwangerschap dat je je lijf kent qua cyclus maar die tijd is nie meer.. En seks.. Gaat redelijk weer maar m'n libido is niet wat hij geweest is en wil vaak gewoon slapen van vermoeidheid. Maar m'n plas ophouden lukt nog steeds niet 100% pfff, oefenen oefenen!
Linie, goed dat je hulp zoekt! Je hebt nogal wat voor je kiezen gekregen de laatste tijd! Knuffel voor jou! Ik heb ook nog geen cyclus hoor. Misschien dat het binnenkort weer op gang komt omdat ik nu eigenlijk volledig fv geef. Ik zit ook niet aan de pil totdat ik weer ongesteld word. Ben wel benieuwd naar m'n cyclus aangezien ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger was. En qua seks.. het is allemaal nog behoorlijk gevoelig down under. Komt denk door de knip. Voelt een beetje krap. Ksn er ook nog niet echt van genieten dus... hoop dat dat beter zal worden mettertijd. Plassen lukt gelukkig wel weer, maar ook nog niet pijnloos.
@ blaas. Ik snap er niks van. Meteen na de bevalling kon ik 't allemaal nog goed ophouden. Leek prima te gaan.. Toch zo af en toe (als ik er aan dacht) even oefenen door aanspannen van de spieren maar ik heb het idee dat ik er steeds minder controle over krijg en het steeds minder goed kan ophouden Heb ook het gevoel/ idee dat ik nu vaker moet plassen. Hier zijn we wat verder. Naast het feit dat Fem ook last van het Kiss-syndroom heeft, blijkt haar schoudertje tijdens de bevalling te zijn gebroken. Hier kwamen we pas vorige week achter en Fem is al door zoveel artsen onderzocht. Ook de osteopaat had nog niks door, maar n.a.v. mijn verhaal kreeg hij een vermoeden. Fem was toen ook erg huilerig, maar bij het drukken op het sleutelbeentje stopte ze met huilen (dat 4x), toen voelde de osteopaat daar ook inderdaad een verdikking. Geen wonder dat ons kleintje maar bleef huilen!! pfff... en wat valt er voor mij veel op de plek wat betreft de bevalling. In 1,5 uur volledige ontsluiting krijgen en dan na 2 uur persen een vacuümbevalling vond ik zelf vreemd. Iedereen riep dat mijn techniek goed was, dat er geen belemmerende factoren waren en dat heeft best wel als falen gevoeld. Ook had ik na de persweeën iedere keer zoveel pijn (die nog erger waren dan de weeën) en dat zal hoogstwaarschijnlijk het schoudertje zijn geweest. Met Fem gaat het best goed (afkloppen). Wel wisselend maar sinds vorige week (na de prikjes) lijkt er ineens wat te zijn veranderd. * Ze slaapt sneller (of nou ja, ligt vaak nog lang wakker maar stil en niet te huilen) * en dat zonder haar Pacco die zo van de ene op de andere dag weg kon (had nog een puckababy voor het afbouwen maar niet nodig gehad) * haar ontlasting is beter op gang (nu om de dag) * als ze het ergens niet mee eens is gaat ze niet huilen maar 'brabbelen' en laat ze dat duidelijk met haar mimiek zien (grappig dat ze met haar stem vrolijk kan brabbelen, maar ook boos/ verdrietig). Het is in ieder geval niet allemaal meer huilen * Maar (dat vind ik minder leuk) ze duwt zich nu soms ook van ons weg. Dit geeft al zoveel meer rust..... Vandaag zijn we aan het provoceren (lees:afbouwen) van de Frisopep. Heb altijd al het gevoe gehad dat er geen koemelkallergie in het spel was, maar er was al van alles geprobeerd, dus moesten we dit ook gaan uitsluiten. Opvallend leek wel dat toen we er mee begonnen, het wel iets verbeterde... Maar er lijkt nu geen verslechtering te komen bij het afbouwen Zo lijkt er toch nog verbetering in te komen voordat ik weer begin met werken. Wel erg fijn, want ik zag het gaan werken en dan vooral het Fem brengen naar het kdv, niet zitten zoals het ging. Hier nu erg blij met de stijgende lijn en hopelijk blijft dit zo. Bekijk bijlage 351290 Nog even een foto van ons reusje met 9 weken (bovengemiddeld qua lengte en gewicht en dat op minder voeding dan gemiddeld ) Hier een trotse mama!
Linie, lees je berichtje nu pas. Ik sluit mij aan bij wat er al gezegd is! Jij hebt weet ik niet wat allemaal voor je kiezen gehad, wees niet te hard voor jezelf.... Dat jij die gevoelens hebt lijkt me echt niet vreemd. Ben wel heel blij dat je volop van je kleintje kunt genieten! Kop op meissie, hier ga je weer uitkomen!
Jeetje kh wat een verhaal! Fijn dat jullie de oorzaak hebben kunnen achterhalen. Maar wat zielig! En kiss en een gebroken sleutelbeentje! Cas had dus ook een gebroken sleutelbeen maar gelukkig geen last meer van! Schijnt gelukkig ook prachtig te genezen bij baby's. Wat is het een pittig meidje! En ze doet het keurig! Op de groei echo was ze toch te licht? Dubbel en dwars ingehaald dus! Ik heb even een vraagje aan de ervaren fv mama's: sinds drie dagen ben ik volledig over op de fles en ik deed 5x 150/5. Maar daar is hij niet meer tevreden mee en dus ben ik opgehoogd naar 180/6. Maar nu laat hij soms wel 4.5 uur tussen de voedingen en zo kwam ik dus gister uit op 4 voedingen! Hij kwam daardoor ook vannacht weer voor een voeding om 4.15. Is 4 voedingen niet qat weinig op deze leeftijd?
Ff ego....vandaag te horen gekregen dat ik galstenen heb...het zijn kleine en de dkter heeft me doorverwezen naar de chirurg. ..hopen dat ik niet geopereerd hoef te worden want dat is funest voor bv heb ik begrepen. ..
Jeetje pinda balen!!! Als je geopereerd moet worden zou ik een lactatiekundige inschakelen. Volgens mij zijn er best manieren om de bv op gang te houden!
Hey meiden, Ik verwaarloos jullie heel erg. Sorry! Ging een poosje niet zo goed met me! Dacht zelfs aan pnd. Slik nu Sint janskruid en voel me er veel beter bij. Met Pim gaat het super. Op het cb vinden ze hem een voorbeeld baby ! Ben ook weer begonnen met werken. Vind ik ook wel fijn. Even iets anders dan alleen maar over baby's praten, al doe ik dat natuurlijk ook heel graag. Ga echt proberen meer mee te kletsen, maar ze moeten de dagen echt langer maken ! Liefs x
kh wat een verhaal zielig. hopelijk gaat het wel beter nu. pinda balen van de galstenen. zou idd ook lactatiedeskundige inschakelen i.v.m. de bv. peetje ja er mogen meer uren in de dag zitten en lekker dat je t werk ook wel weer prettig vind. fijn dat het met Pim ook goed gaat. hier wissend hoe ik me voel, nog steeds last van de ritmestoornis en duizelig en licht in het hoofd. gelukkig kan mijn man ook vanuit thuis werken en vind de baas dat goed. dus dat is wel fijn met Elize, hij werkt dan en doet tussendoor de flesjes enz.. en hij zorgt voor mij. als ik me beter voel zorg ik voor Elize maar hij is dan in de buurt voor als het niet lukt. en 2 dagen in de week gaat ze naar de oppas en gaat mijn man wel naar het werk. van de trombose dienst komen ze thuis prikken. over 2 weken naar de cardioloog. hopelijk kan hij me dan snel inplannen voor een cardioversie want me zo voelen is maar niks. en dan de raad voor de kinderbescherming pff die hebben weer eens een en ander vergeten.. ze hadden de afstandsverklaring en voogdijverklaring plus heel rapport op 17 juli verzonden naar de rechtbank. op 23 juli bericht van ontvangst gehad met erbij dat er nog een geboorteakte van Elize gestuurd moet worden. dat hebben ze dus vergeten.. ik had van de week gebeld met de raad omdat we na 2 maand nog niks van de rechtbank hadden gehoord. zijn ze vergeten ons van de ontvangstbevestiging op de hoogte te stellen en men is vergeten om de geboorteakte op te vragen en op te sturen.. het ligt dus gewoon al 2 maanden op de rechtbank die er niks mee doet als het dossier niet compleet is. grr wat ballen wij hiervan zeg.. ze hebben nu de geboorteakte met spoed opgevraagd en zorgen dat het snel bij de rechtbank komt. ik hoop dat ze dan ook ervoor zorgen dat de rechtbank het snel oppakt. want wij zijn hier niet blij mee en hebben ook laten weten dat we hopen op een snelle afhandeling van de voogdij zaak. zij zouden zorgen dat alles in orde kwam maar als je er niet zelf achteraan gaat gebeurt er niks.. want als ik niet had geïnformeerd, had niemand daar opgemerkt dat ze het dossier niet compleet hadden bij de rechtbank. dus wat men met die brief gedaan heeft en waarom dat in juli niet is opgepakt is een raadsel waar onze raad onderzoekers ook geen antwoord op weten, enige wat ze zeggen is dat het niet hoort zo en ze het nu met spoed oppakken.. tja na 2 maanden wachten mag dat dan ook wel als zij het hebben verzuimd vinden wij.
Ik doe bij elke fles 3 schepjes nutriton (jbpm) dan word het iets dikker en vult het iets beter, werkt hier goed.
Zo de check op het cb zit er weer op. Meneer doet het prima! Weegt nu 6700 gram en is 61cm. Nu bleek bij het lichamelijk onderzoek dat zijn linkerballetje wel erg hoog zit. Eerst voelde ze hem niet, maar later toch wel maar hij zat dus richting de lies. Terwijl bij de vorige controle ze gewoon op hun plek zaten. Hoefde me nog geen zorgen te maken, maar als het met 6 maanden nog steeds hoog zit krijgen we een doorverwijzing naar de kinderarts voor een echo. Een operatie kan dan nodig zijn! ik hoop met heel m'n hart dat dat niet hoeft maar aan aan de andere kant als je niks doet is er kans op verminderde vruchtbaarheid en dat is ook weer niet de bedoeling.. Verder weer enorm huilen bij de prikken maar nu ligt ie lekker op tuk. Moest ook 5x 200 aanbieden in de fles want bij zijn gewicht is 165 te weinig. Dus dat gaan we maar doen dan en ik moest hem maar wakker maken als hij nog slaapt op het tijdstip van de fles.
Fas nutriton voedt toch niet? het maakt het alleen dikker maar heeft geen meer voedingswaarde ( dat is mij verteld) dus om aan voldoende voedingswaarde te komen heeft de toevoeging van nutriton geen nut. maar zou je volgens mij eerder meer in de fles moeten doen of meer flessen moeten aanbieden. Beertje ik snap dan ook dat je meer per keer in de fles moet aanbieden en evt wakker moet maken. wij moeten Elize ook wakker maken, omdat meer in de fles niet werkt en ze zit nog steeds op 7 voedingen. betreft het balletje dat wat hoger zit,afwachten en hopen dat het zelf bijtrekt. Straks Elize weer ophalen bij de oppas. heb lui gedaan vandaag , oké voelde me ook niet super dus vandaar ook lui gedaan. in de pyjama gehangen. ik hoop toch echt dat het snel beter gaat. want me zo voelen is niet leuk.
Nee sorry heb het niet goed gelezen. Dacht dat hij juist te snel weer kwam Het voedt idd niet maar omdat het dikker word ligt het iets zwaarder op de maag dus zorgt het voor een iets voller gevoel (is mij zo iig verteld) maar het is oorspronkelijk bedoeld om spugen tegen te gaan.