Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fas dat is inderdaad wat ik bedoelde. dus dat is niet waar beertje wat aan heeft denk ik. Elize krijgt het erbij idd voor het omhoog komen van melk en spugen.

2. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    #1722 Kimmey, 25 sep 2013
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
    Roan krijgt jbpm voor het vollere gevoel zodat hij geen grotere fles vraagd dan dat hij nodig heeft

Beertje heb je al 150 met jbpm geprobeerd? Dan heeft hij een voller gevoel en laat dan miss wel maar 4 uur er tussen. 4 voeding lijkt me best weinig Roan krijgt nu 5 voedingen.

6.00/7.00 uur 120 + 4 en 2 jbpm
    10.00/11.00 uur 120 + 4 en 2 jbpm
    14.00/15.00 uur 120 +4 en 2 jbpm
    18.00 uur 120 + 4 en 2 jbpm
    22.00 uur 150 + 5 + 2 jbpm + 2 ruistebloem

3. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hai lieve mama's!
    Al 2 dagen gewerkt, Joep 1e dag bij oma en 2e dag bij KDV. Druk!!! Gaat lastig worden om mijn cliënten te zien en te kolven. Nu ben ik nog veel op kantoor om alles te lezen en nu lukt het kolven heel goed! Zo blij want zag er echt tegenop. De nachtvoeding is er al een paar dagen af, hij neemt genoegen met z'n speen :) nu wel om 6:15 bv maar dat reken ik als ochtend :) heerlijk!

Beertje, spannend van het balletje! Maar gaat vanzelf goed hè, gewoon goed in de gaten houden.
    Verder niet echt gelezen..
    Zijn er meer kolvende mama's aan het werk? Benieuwd naar jullie ervaringen.
    Vandaag lekker vrij dus ga lekker lui zijn :)

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hey dames, Ik lees altijd trouw mee, maar schrijf eigenlijk nooit... Hier gaat alles gewoon goed, en als ik dan lees hoe jullie het hebben (huilbabies, borstontsteking, emotionele klachten. enz enz) durf ik eigenlijk niet zelf te reageren... Maar nu moet ik wel als reactie op beertje.
    Zelf heb ik namelijk veel erover gelezen van niet ingedaalde balletjes... idd, de eerste maanden kan hij af en toe omhoog springen, en weer terug zakken, maar let er wel op!!! en als dit zo blijft laat hem alsjeblieft opereren, is natuurlijk helemaal niet leuk, maar het niet (blijven) ingedaald zitten van de balletjes, heeft er bij ons voor gezorgd dat wij pas via een ICSI zwanger werden. Toch hoop ik van harte dat het vanzelf weer terugzakt... **Knuffel**

Zoals ik al zei, hier gaat alles eigenlijk gewoon zijn gangetje. Olivier doet het goed, groeit goed (nog steeds op bv), en is erg vrolijk en makkelijk. En ik.... tsja.... Ik Moet vanmiddag aan het werk, en ik heb er zooo geen zin in. Wil veel liever bij Olivier blijven, zal wel even moeilijk worden, maar tis gelukkig eerst een halve dag (net als morgen). Zo nog maar even met het mannetje knuffelen, en ervan genieten dat hij en vandaag precies 3 maanden is, en precies een jaar geleden is teruggeplaatst. Heel bijzonder... Allemaal een erg fijne dag!

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    He mama´s!

HOe gaat het met jullie? Even een berichtje om te laten weten dat ik er nog wel ben alleen geen kans heb voor het forum. Ravi vraagt 24/7 aandacht en werd steeds onrustiger. Na veel wikken en wegen hebben we nu besloten toch volgens de rust en regelmaat van Ria Blom te gaan werken. Vind dat erg moeilijk, het voelt ook heel onnatuurlijk om je kindje zo te laten huilen, maar er moet iets veranderen. Ravi kreeg geen rust meer, sliep overdag helemaal niet en het enige wat ik kon geven was eten. Maar ook dat was niet meer goed. Met als gevolg een ontevreden en overmoeide baby en laten we het maar nietover mijn energiepeil hebben. Dus we zijn sinds 2 dagen begonnen en zowaar.... ik kon vandaag een keer stofzuigen en hij slaapt nu. Ik moet echt even wat eelt op mijn hart gaan kweken, maar het is nu het moment aangezien ik over 4 weken ook weer moet werken en om het dan te introduceren lijkt me echt geen doen.

Gelukkig zie ik nog regelmatig wat foto's op fb langskomen en wat updates dus dat is erg leuk om te lezen!

Hopelijk kan ik over 2 weken ook zeggen dat we een tevreden kereltje hebben,die ook weer lekker zijn ei kwijt kan en weer kan genieten van de knuffels en aandacht van zn ouders.

Wish me luck....:)

6. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Pff, klinkt zwaar Jeszss! Moet je hem lang laten huilen? Slaapt hij snachts wel? Hoop voor jullie dat dit een beetje helpt. Op advies van het bureautje gedaan?

Ben vandaag gevallen met de kinderwagen.. Had m'n schoenen lui gestrikt en m'n veter bleef hangen achter het haakje van m'n andere schoen en BAM, daar gingen we.. Op m'n knieën en gelukkig de kinderwagen niet helemaal om maar wel heel schuin. Zere hand en zere knieën nu. Echt lomp! Had erger af kunnen lopen, blgh, hij had zomaar uit de wagen kunnen vallen!:-/

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Oh nee jossie! Wat zal je geschrokken zijn!

Jesz klinkt pittig.. hopelijk werkt deze manier van rust en regelmaat. En wat je zegt als je straks weer te werk moet is het wel fijn als je ravi gerust bij de oppas kan brengen.

Marjolein lekker dat het zo goed gaat toch! Mag ook best gezegd worden :)
    De arts van het cb deed er gelukkig niet heel luchtig over hoor! Ze gaf aan dat het voor nu nog niet erg was maar dat ze met 6 maanden toch wel verder obderxoek wil aangezien de verminderde vruchtbaarheid een steeds groter probleem wordt en dat het goed verholpen kan worden. Vroeger deden ze er niet moeilijk over maar ik las dat het ook een vergroten kans op teelbalkanker kan geven en dat vond ik eigenlijk ook niet echt lekker om te horen. Maar zover zijn we nog lang niet!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Jeszss pittig hoor. ik hoop dat deze manier werkt voor jullie en wat meer rust en regelmaat geeft.

Jossie werken en kolven best lastig lijkt me , maar geen ervaring mee want wij geven flesvoeding en ik vind dat o zo makkelijk want een ander kan het dan ook doen. en wat zal je zijn geschrokken van de val met kinderwagen gelukkig goed afgelopen. hopelijk niet al te veel last van je hand en knieën

Marjolein ik sluit me aan bij Beertje het mag ook gezegd worden hoor dat het goed gaat! fijn hoor. Hoe ging je eerste dag werk?

Hier gaat het met Elize goed en met mij nog steeds hetzelfde last van de hartritmestoornis. vandaag weer contact gehad met de contact persoon van het programma de Wandeling. vermoedelijk gaan we halverwege volgende maand opnemen. daarna horen we wanneer het uitgezonden zal worden.

9. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ging goed hoor het werken, afscheid nemen viel ook mee, en heb me wel vermaakt. Ook al blijf ik nog steeds liever bij Olivier... Ik werk dan in de invalpool bij een kinderopvangorganisatie, en dit is dus erg wisselend, en nu met de crisis, soms ook lastig, aangezien iedereen wel wil werken, en je net de eerste moet zijn. Nu heb ik er vandaag al een vaste donderdagmiddag uit weten te slepen, tot het einde van mijn contract, en mogelijk dat ik er ook wordt ingezet op de maandag en dinsdag... Wel fijn, als je dan toch moet werken ;)

@jeszss, oef zwaar hoor, dat Ravi zoveel aandacht vraagt. Ik hoop dat de nieuwe methode werkt. Ik ken de methode niet, maar lees tussen de regels dat je niet moet ingaan op huilen. Helpt het als je deuren dichtdoet? misschien een optie. Nogmaals ik ken het niet, en weet niet of je er hier prettig bij voelt. Sterkte!

Ai Jossie, ook al zo'n naar verhaal... *strenge blik* nooit meer lui de veters strikken *strenge blik uit* Gelukkig Joep niet gevallen, maar vervelend dat jij er wel last van hebt.

@wensdroom, fijn dat het goed gaat met Elize. Flessen gaan nu ook goed toch?!?! Wel vervelend dat je nog problemen hebt met je hart. Hoe lang bleef dit vorige keer?? Hoop dat het snel weer voorbij is. Wel leuk dat jullie meedoen met het programma. Ik kijk het eigenlijk nooit, maar toevallig vorige week wel gezien, was ook een heftig verhaal.. pfooee... Als jij erin zit ga ik het zekerweten kijken (en misschien meerdere keren)

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fijn Marjolein dat je er al een vaste dag uit heb kunnen slepen. wat vastigheid altijd fijn!

Elize is nog steeds geen grote drinker. en krijgt nog steeds 7 flessen per dag. waar ze wisselend 70 cc tot 95 cc drinkt en soms met geluk 120cc. maar ze doet het er prima op dus wij vinden het wel goed zo. want verder is ze erg tevreden en een vrolijke dame.
    De ritmestoornissen gaan heel soms vanzelf over maar dan was het al wel over geweest is dit keer waarschijnlijk niet zo want heb het al een paar weken. vermoedelijk wordt het een cardioversie ( zo'n schok om het weer goed te krijgen) moet 7 okt naar de cardioloog en als de ritme stoornis er dan nog zit wordt ik voor een cardioversie ingepland.

11. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hallo meiden het is al weer even geleden, we zijn net bijna een week terug van 2 weken vakantie.
    We hebben heerlijk genoten en Wessel ook lekker de hele dag met papa en mama knuffelen, zwemmen en heerlijk weer. Ook heeft ie zn opa ontmoet en de familie daar in Gran Canaria.

Maandag zijn we weer bij het cb geweest en ze zeggen dat hij in zn ontwikkeling iets voorloopt op kinderen die voldragen zijn. Dus voor zijn "termijn" dus erg bijdehand is :)
    De prikjes zitten er ook weer in, hij is er even ziet van geweest maar inmiddels weer bijna zn oude ik.

heb nog een beetje een strijd gehad bij het cb de receptioniste wilde zn volgende entingen over 4 weken doen want dan liepen de afspraken weer goed ( kost haar minder geregel) maar dat wil ik niet, vind dat wel erg snel achter elkaar. Ze heeft overlegd met de arts en het was helemaal geen probleem omdat met de 6 maanden controle te doen.

ben vorige week gevallen met wessel ik liep naar boven en gleed boven aan de trap weg en wessel viel vervolgens op de overloop. wessel huilen mama huilen, maar al snel ging het beter met hem en kon hij weer lachen. maar de dagen erna bleef hij huilerig dus toch maar naar de dokter en wat blijkt meneer krijgt zn eerste tandje al :$.

we zijn inmiddels begonnen met hapjes, dus wij camera klaar voor de actie. Maar nee hoor niets geks hij begon gelijk te smakken en vond het heerlijk. Gisteren gelijk begonnen met zelf prakjes te maken.
    verder krijgt hij in zn laatste fles (afgekolfde melk) rijstebloem, maar moet wel een beetje opletten wat meneer raakt sneller verstopt.

voor de moeders die borstvoeding geven: willen jullie kleintjes de melk uit de vriezer? ik heb het nu 1 keer geprobeerd maar dat was in combi met een nieuwe speen en hij vond het toen niets. Ik vond het zelf ook aardig stinken.

wil nog even zeggen dat ik veel respect voor de werkende moeders heb. ik kan me niet voorstellen hoe dat is, maar moet er al niet aan denken om wessel een middagje weg te brengen.
    Wessel wel trouwens ook niet altijd uit de fles drinken, gisteren heeft hij 80 gedronken en de rest wou hij perse bij mij, eergisteren wilde hij helemaal niet en het heeft hij 165 gedronken!

wie van jullie zitten er allemaal op facebook? de gene die ik nu heb volg ik trouw en dat vind ik ook wel makelijker bij houden dan dit.

ik zal proberen een beetje bij te lezen ;)

12. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik las iets over een tip bij poeprompers en moest gelijk aan deze foto denken. Maar ik ga het de volgende keer gelijk proberen.

13. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een schatjes hier!
    En bah wat een vieze romper! ;)

Dikke knuffels voor de mama's! Het valt ook echt niet mee, is hard werken en wordt naar mijn mening vaak veel te rooskleurig voorgespiegeld. Juist het gevoel dat je faalt maakt het zo zwaar, maar jullie zijn echte toppers! Ik heb grote bewondering voor hoe jullie het doen!

Hier weer aan het werk. Pittig, mis de kids heel erg. Probeer alles te combineren (ook met bv) en ook dat valt niet altijd mee. Maar ben zo dankbaar dat ze er zijn!

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Kleinmonster fijn dat de vakantie leuk was! rot dat jullie gevallen zijn van de trap gelukkig niks aan over gehouden. en Wessels eerste tandje al. hier zeggen ze op het cb ook dat Elize wijs is voor haar leeftijd,ook al is ze klein de ontwikkeling is prima. ze doet niks onder voor de grotere leeftijdsgenootjes.
    Ik heb ook respect voor de werkende moeders knap allemaal dat combineren, maar moet ook zeggen dat ik het wel prettig vind als Elize bij de oppas is, zeker nu ik me zelf niet zo goed voel. natuurlijk mis ik haar en ben ik blij als ze s avonds er weer is.

He Kaatje moest al aan je denken poosje niks gehoord. maar zo te lezen heb je t erg druk met werk en de kids. pittig hoor lukt het een beetje alles te combineren? o lees net dat het niet mee valt dat lijkt mij ook en dan ook nog bv geven.. jij hebt bewondering voor de andere werkende moeders nou ook voor jou hoor!

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    gisteren de hele middag in het zkh gezeten.
    bram heeft aan beide kanten een waterbreuk en aan 1 kant een liesbreuk. oftewel hij moet geopereerd worden.
    we zijn ingepland op maandag 30 oktober, ik gister op de kalender kijken, is dat een woensdag. dus zo maar ff bellen wanneer het nu is.
    arts was erg onpersoonlijk. bleef maar aan de gang over de waterbreuk etc. tot ik zei, hallo we komen voor een liesbreuk. maar daar kon hij niks van zien. zul je net zien dat de bult er niet is als je bij de dokter bent. maar zegt hij als ik het zo hoor van jullie is het idd een liesbreuk en moeten we opereren. heb gister nog wel een foto naar hem gemaild toen de bult er wel was. dus neem aan dat het nu wel goed zal zijn. als het volgens hem op de foto iets anders zou zijn dan zou hij bellen.
    hoop alleen niet dat de planning zich vergist heeft en de operatie 30 september is, dat is wel een maandag. nu maandag. maar dat zal toch niet??
    zo even bellen naar de afdeling.
    zie er zo tegenop.
    was gister al bijna aan t huilen bij de anesthesist toen die vertelde hoe het werkte op de ok bij de narcose enzo.

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna wat rot zeg.. maar waar wordt hij precies aan geopereerd aan de liesbreuk? of aan de waterbreuk? is het niet zo (heb er geen verstand van hoor) dat een waterbreuk binnen een aantal maanden nog vanzelf over kan gaan? zou hij op een maandag geopereerd worden? en de datum die je hebt valt op een woensdag? ik zou dan maar goed informeren. Het is heel zielig en absoluut niet leuk nee, kan me ook heel goed voorstellen dat je bijna moest huilen bij de anesthesist. moeders zien er vaak het meest tegenop als hun kind in het ziekenhuis moet zijn. maar zelf is hij nog jong en zal er weinig van merken. Vaak mag je ook mee een stuk richting ok tot ze de anesthesie geven. ( zover ik weet dan he, is natuurlijk overal weer anders) als het al snel is heb je het ook snel achter de rug, kun je er ook niet zo lang tegenop zien. knuffel.

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hij wordt geopereerd aan de liesbreuk, waterbreuk verdwijnt idd vanzelf maar omdat hij er toch ligt verhelpen ze dat ook meteen. schijnt op het zelfde stukje operatiegebied te zitten dus ze hoeven niet extra te snijden ofzo.
    1 ouder mag mee tot op de ok en daar blijven tot hij in slaap is gebracht. en zodra hij klaar is worden we gebeld en mogen we op de verkoeverkamer meteen bij hem. ik blijf ook slapen snachts. vindt het maar niks als hij daar in zn uppie ligt en dan nog met de nachtvoeding haha, nee dat doe ik zelf wel.

is je ritmestoornis nog uit te houden? respect voor je hoor!

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fijn iig dat er iemand van jullie mee mag tot hij slaapt op de ok. en je er daarna ook gelijk bij mag. dan wordt hij wakker en hoort gelijk jullie stem, wel zo fijn. fijn ook dat je mag blijven slapen s'nachts.

toen Elize de 2de week na geboorte in het zh lag mocht ik ook blijven slapen maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. wilde het wel heb ook lang getwijfeld maar mijn man vond het beter als ik dat niet deed en ook mijn rust pakte zodat ze overdag ook nog wat aan mij had.maar dat ging ook om meerdere nachten. maar als t 1 nachtje zou zijn dan denk ik dat ik het net als in jou geval zeker zou doen hoor.

met de ritmestoornis moet ik wel. het is niet anders. maar blijft lastig en niet fijn. veel last nog steeds van duizelig en licht in t hoofd. maar mijn man werkt 3 dagen thuis zodat hij kan helpen met de zorg voor Elize en de andere 2 (zoals vandaag) is Elize bij de oppas.kan ik net gaan liggen wanneer ik maar wil. en dat doe ik straks ook zeker weer eventjes.

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ahh senna wat naar! Ik moet er niet aan denken om zo'n hummeltje achter te moeten laten op de ok... knuffel!

Kaatje leuk weer wat van je te horen!

Wensdroom hopelijk voel je je gauw beter. T valt niet mee een kleintje opvoeden, laar staan als je lichamelijk niet in orde bent!

Was vanmiddag even naar de action en ik kwam daar m'n verloskundige tegen! Was wel even leuk! Kon ze gelijk even kijken hoe cas gegroeid was sinds we de laatste keer daar waren :)

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Beertje het is wat lastiger nu maar mijn man helpt mee en kan de dagen dat ze niet naar de oppas is thuis werken dan doen we het samen en dat gaat prima. maar hopelijk snel de cardioversie dan kan hij ook weer gewoon naar t werk gaan. al is t ook wel leuk want nu maakt hij iets meer van haar mee dan wanneer hij doordeweeks naar t werk is.

leuk dat je de verloskundige tegen kwam altijd leuk om dan te laten zien hoe je kind gegroeid is.

Deel Deze Pagina