Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Lieve Meiden!

Al veeste lang niets gepost...

Senna: wat zielig vd operatie:( Ik vond het al zo rot toen Sam een echo-onderzoek moest voor haar rug, laat staan onder narcose. Fijn dat je iig mee mag en er bij kan zijn. Veel sterkte en knuffel!
    Wensdroom: wat rot vd hartritmestoornis. Maar wat mooi nieuws dat 'de Wandeling' doorgaat! Erg leuk!
    Kaatjesbaby: druk met 4 kids en werken: respect!
    Beertje: fijn dat alles goed gaat met Cas en genietse van je laatste verlofdag!

Kom snel terug: Sam is net wakker:) en heeft honger:D

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, weer bijgelezen, soms gaat het hier zo hard ;)
    Maar leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat. Zoveel herkenning af en toe!

Wensdroom ik hoop ook dat je snel weer opknapt!

Senna ik hoop dat de operatie helemaal goed mag gaan en dat de kleine er weinig last van heeft!

Leuk om te horen dat sommige kindjes al voor lopen en het cb zo positief is!
    Bij ons hebben ze dat niet gezegd dus neem aan dat Anne gewoon goed loopt voor haar leeftijd. Ook al vond ik het wel heel snel dat ze al kan rollen van buik naar rug, dus ik ben zelf wel lekker trots :)

Ik las over tandjes, hoe weet je of er tandjes doorkomen? Anne kwijlt enorm en zit steeds te bijten op haar vingers of op onze vingers. Kan dat een voorbode zijn voor tandjes? Want ik voel of zie niks in haar mondje.

Trouwens geweldige foto met die poepromper, heel herkenbaar :)
    Anne poept nog steeds maar 1 keer per week, blijkbaar hoort dat bij haar, maar als ze poept is het ook een goede volle broek ;)

Hebben een aantal van jullie al de eerste menstruatie weer gehad?
    Ik had gisteren echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden, zere rug en last van mijn buik, beetje koorts en niet zo lekker.
    En nu had ik vandaag heel veel slijmerige afscheiding (Alsof ik de slijmprop opnieuw verlies lijkt wel) Herkennen jullie hier wat van?!

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Misschien je eisprong mamavananne? Ik heb trouwens al weken last van afscheiding. Soms denk ik dat ik ongesteld moet worden maar het blijft bij die afscheiding.

Grumpy goed weer van je te horen! Hoe gaat het? Ik wist niet dat sam een echo onderzoek had gehad? Waarom moest ze dat?

Straks even op verjaardag bij een vriendin. Papa blijft thuis dus ik heb even een Girls night out haha :)

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    kwijlen is wel een voorbode van tandjes krijgen ja. als ze dan ook nog wat verhoging krijgen e/o spuitluiers dan kan er 1 aankomen. zou vroeg zijn maar t kan wel. hing toen bij mn dochter gewoon continu een slap om dr nek anders kon ik haar blijven omkleden.

menstruatie;; euh ik zit weer aan de pil. maar heb ook wat meer last van afscheiding en de eerste 2 menstruaties heb ik al gehad, was echt (sorry) een bloedbad. lekte ondanks tampon en nachtmaandverband gewoon door. hoop dat het snel minder wordt.

die foto van de poepbroek, herken het van mn dochter die kon er ook wat van. bram heeft dit nog niet gehad. (gelukkig)

en bram is een echt lachebekje geworden de laatste 2 weken. hij heeft denk ik al meer gelachen als mijn dochter in dr eerste jaar.
    bij haar kon je echt op je kop gaan staan en raar doen maar dan kwam sporadisch een lachje uit. die is zeer serieus.
    grappig dat ze toch zn eigen karaktertje hebben he.

5. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier voor 3 weken terug alweer voor het eerst ongesteld geworden. Was helemaal verbaast eigenlijk omdat ik normaal maar ong 1x in de 3/4 maand ongesteld word en dan nu opeens zo snel. Ben benieuwd of dat door de bevalling of hormonen misschien wel veranderd is nu, wie weet...
    Was trouwens ook wel erger ongesteld al dat ik normaal was maar ik heb gelezen dat dat wel normaal is de eerste x na de bevalling.

Hier kwijlt J. Ook heel erg maar hij heeft nog geen poging gedaan van omrollen, maar dat zal vanzelf wel komen.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier de eerste ongesteldheid ook weer achter de rug!
    Heeft 6,5 geduurd!!! Pfff terwijl ik toch aan pil zit
    Zelfs voor bij ha geweest

Wil binnenkort spiraal laten zetten als de volgende ongi wel normaal gaat
    Vind t best eng! Iemand ervaringen?

7. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    nee, geen spiraal ervaring, sorry...
    schijnt (nadat je eenmaal bevallen bent) te doen te zijn en erna vaak lichte/geen menstruatie! Heerlijk!

Hier nog niet ongesteld geweest. Fijn!!!
    Maar voed dan ook nog frequent. Soms laat ze er 4 uur tussen, maar meestal komt ze vaker. Heb inmiddels domperidon gehaald bij de apotheek omdat ik maar heel weinig kolfde en dat helpt echt!

Sara kwijlt ook en bijt op alles, maar zie of voel ook nog niets. Duurt nog even volgens mij. Ze rolt nog niet verder dan de zij maar is super helder en vrolijk! Zo gezellig!

Sneu van de operatie!!! Heel naar! Sterkte...

Grumpy! Hoe is het?!!

Wensdroom, wat rot van je ritme. Wanneer mag je?

Zo, heerlijk dagje safari park gedaan. Nu gauw... naar bed!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Kaatje lekker safaripark en t weer zat ook wel mee geloof ik.

was er een poos geleden niet ophef over domperidon en dat er iets niet goed aan zou zijn? het zorgt idd wel voor melkproductie heb het ooit gehad en toen kwam er idd spontaan melk.

Ik weet nog niet wanneer ik evt een cardioversie krijg. ik moet 7 okt naar de cardioloog en als de ritmestoornis er dan nog zit gaat hij mij laten inplannen.

9. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Fijn dat het helpt Kaatje! Hoeveel kolfde je eerst en hoeveel kolf je nu? Ik kolf smorgens op m'n werk 150 en de 2 keren erna rond de 100. Hier heeft hij nog genoeg aan maar heel veel vind ik het niet..

Hier aan de pil en niet echt ongesteld geworden, meer bruine afscheiding voor een paar dagen en that's it :)

10. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Wat een leuke foto's van Wessel..

Wensdroom, hoop ook dat je je snel weer beter voelt. Dit is niks zo.
    Kaatje; respect hoe je alles combineert. Lekker een dagje naar het safari-park. Leuk, ook voor de andere kids :)

Senna, kan me voorstellen dat je dat niks vindt. Zo klein en dan al onder narcose en een operatie..

Hier gaat 't echt wel weer beter. Gelukkig maar, want Fem gaat morgen voor t eerst naar kdv om te wennen en dat zag ik 2,5 week geleden nog niet gebeuren/ zien zitten.
    Ik vind het nog steeds super spannend.... maar dit is al een wereld van verschil.

Wel een vraagje aan jullie. Fem krijgt om de 4 uur voeding en er zit iederen keer (als ze weer naar bed gaat) zo'n 2 uur en 3 kwartier tot 3 uur tussen. Hoelang slaapt jullie kleine tussen de voedingen door?

Fem wordt ook bijna standaard iedere keer na een uur wakker. Even kreunen en huilen (is niet wakker, wakker) en valt dan wel vaak in slaap, maar vraag me af of meer baby's dat hebben?

Nu een weekje wennen met Fem en het kdv, dan midweekje centerparcs (nog tips?) en dan weer aan het werk.
    Wat vliegt de tijd ineens

11. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    gisteren op advies van de apotheek contact opgenomen met de huisartsenpost. Wessel had al 3 dagen niet gepoept en was zich zelf niet, hij huilde zelfs in zn slaap, lachte bijna niet en was ook weer erg aan het spugen.
    gelukkig hoefde we niet langs te komen maar kon 2 klisma's ophalen. gisteren heeft ie er 2 gehad 5 min. en zn luier zat vol, maar het kwam nog steeds niet uitzich zelf dus vanmorgen weer gebeld en nogmaals 2 keer klisma ingebracht, het is zo zielig als je de kleine ziet persen maar er komt niets. Dus morgen de dokter bellen hopelijk kan hij hem helpen.

dus we zijn nu gestopt met de rijstebloem en de hapjes eerst de darmen weer op orde.
    gisterennacht sliep hij 9,5 uur en omdat we gestopt zijn met de rijstebloem krap 3 uur :(
    doe me de dan maar weer die spuitluiers tot zn nek.

senna: ooh meid wat rot dat je kleine ventje geopereerd moet worden. wel fijn dat je er zo lang bij mag blijven en dat je er kan blijven slapen dat lijkt me ook wel prettig.

wensdroom: mij is ook de keuze geboden om destijds snachts bij wessel te blijven slapen in het ziekenhuis maar heb het ook niet gedaan. wat vervellend dat het niet zo goed met je gaat wel fijn dat je meisje het zo goed doet.

kolven: wessel ( als hij fles rijstebloem krijgt) krijgt rond 5a6 uur savonds laatste keer aan de borst en rond 8 uur flesafgekolfde melk met rijstebloem en rond 10.00 kolf ik, ik zit dan meestal met 2 borsten samen rond de 300.
    voeden jullie trouwens 2 borsten of om en om? ik bied per keer 1 borst aan en hij drink meestal rond de 12 min.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    kh Onze meid slaapt echt niet zo veel meer...
    Haar ritme ziet er ongv zo uit
    (Gemiddelde dag)

08.30 wakker
    10.30 - 12.00 slapen
    13.30 -14.30 slapen
    17.00 - 19.00 slapen
    21.00 - 08.30 slapen (rond 22.30 nog flesje)

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Voor de doorslapende baby's: slapen ze echt non stop door of worden ze wel wakker 's nachts? Cas heeft geen voeding meer 's nachts, maar hij wordt wel standaard tussen 3 en 4 wakker en dan moet ik hem zijn speen en knuffeldoekje terug geven. Dus alhoewel we niet een heel voedingscircus aan de hand hebben, heb ik ook al geen tijden een ononderbroken nacht gehad.

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Beertje betreft doorslapen: Elize slaap als we haar niet wakker maken voor het flesje om 6 uur nog wel langer door. rond 00 uur krijgt ze de laatste en om 6 uur de eerste maar dan moeten we haar echt wakker maken. ze wordt ook niet tussendoor wakker of zo ( is dat wel zo dan is er echt iets aan de hand maar dat is zelden of eigenlijk nooit )

15. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hier ook net als bij beertje soms om 3 uur even speentje. En soms ook een nacht slapen. Vanavond al vanaf 18:30 nokkie out in bed en om 21u voeding gehad. Benieuwd of hij vannacht weer komt.. Blijft elke nacht weer spannend :)
    Kleinmonster, ik voed altijd om en om, L en R voeding 1 en voeding 2 start ik dan weer met R bijvoorbeeld.
    Jij hebt een goede kolfopbrengst zeg!

16. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jee wat een kolf kanon ben jij kleinmonster! Zoveel heb ik nog nooit gekolfd! Eerst zat ik op 100 per keer, met Domperidon lijkt het nu 150-180 per keer! Ben daar al erg blij mee!
    Klopt dat er gedoe was wensdroom. Het kan nl de geleidingstijd van je hart verlengen (QT) dus mensen met familiaire problemen kunnen door het gebruik ritmestoornissen krijgen tot hartdood aan toe. Bij ons gelukkig niet aan de hand, dus in principe veilig voor mij en Sara.

Slapen doet Sara ook niet zoveel. In de ochtend wat wisselend: als ze vroeg wakker is gaat ze nog een keer terug voor een uurtje. Na de lunch slaapt ze zo'n 2 uur en dan eind van de middag een uurtje. Ze gaat rond 19 uur naar bed, komt dan rond 1 uur, 4 uur en 7 uur (soms vaker). Ik slaap met oordopjes om het gekeuvel niet te horen. Overdag klets ik gezellig terug hoor ;)

Missen jullie de schatjes ook zo als jullie aan het werk zijn?

17. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier slaapt J. Ook weing. Smorgens en smiddags vaak maar een uurtje en soms als ik 'geluk' heb opeens een uur of 3 achter elkaar. Maar de laatste twee weken slaapt hij savonds heel slecht! Mede ook door krampjes. Dan is hij vaak de hele avond wakker en soms huilen en pas na de laatste fles slaapt hij eindelijk.
    Gelukkig slaapt hij over het algemeen dan door tot ong half 7.

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Fas: vervelend die krampjes he! Tip: gebruik sab-simplex, werkt echt perfect en V. heeft er geen last meer van ;)
    @Kleinmonster: ja jeetje hoelang kolf je voor 300 dan? in een half uurtje tijd red ik de 200 wel maar echt niet meer.

Slecht nieuws gehad, moet geopereerd worden aan galstenen maar heb 6 weken uitstel gekregen, althans dan moet ik weer op controle, hoop dus in de tussentijd dat V. een flesje gaat pakken want dat is nog steeds een probleem hier :( Heb nu een nieuwe methode...eerst finger feeding en dan als ze het niet merkt de speen er langzaam in...heeft al een paar slokken genomen..maar dan komt ze erachter dat het een speen is en is het huilen!
    Iedereen zegt, als ze echt honger heeft pakt ze uiteindelijk het flesje wel...maar ga zo niet lekker een operatie in als ik weet dat mijn kind huilt om eten!

Slapen doet ze goed, sinds 3 dagen mag ik een nachtje doorslapen :) ze gaat rond acht, half negen naar bed en komt dan weer rond zes, half zeven..is al een lange ruk vind ik zelf. Overdag slaapt ze weer rond tien, half 11 tot ongeveer twee a drie uur en dan is ze wel weer wakker totdat ze naar bedje gaat.
    Je merkt ook echt dat ze gewend is aan haar bedje, gisteren op visite geweest bij vrienden en ze bleef maar huilen en wilde niet slapen, wilde zelfs niet drinken bij me...toen naar huis gegaan en ging gelijk drinken en daarna lekker slapen...ze wilde gewoon naar huis :)

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Slaapt gewoon door zonder wakker te worden...

Heel af en toe komt ze voor een fles rond 4/5 uur
    Maar dit is af en toe
    Hier ook geen speen, dat scheelt ook

Alleen soms overdags als ze wat huilerig (moe) is
    Dat is net een zetje om in slaap te vallen

20. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pindakoek, sab simplex gebruiken wij al en helpt bij ons ook veel beter als infacol maar is nog niet over...

Deel Deze Pagina