Hoi meiden, Senna, wat naar zeg, sterkte! En Pindakoek, ook voor jou! Knappe werkende mama's hier, heb bewondering voor jullie hoor. Maar ook al zou ik graag werk hebben gehad en ben ik wel op zoek, ik ben ook wel weer blij dat ik nu nog wat langer volop van Maud kan genieten.. Bedankt voor de lieve reacties! Hier gaat het nu met ups en downs. Ga donderdag voor het eerst naar de psycholoog. Ik slaap wel iets beter met medicatie. Gelukkig dit weekend leuke dingen gedaan, dat doet ook goed Helaas ook peesontsteking aan mijn pols, dus ik loop met een brace, niet zo handig met Maud Met Maud gaat het goed! Alleen nog steeds wat verkouden, dat duurt lang zeg... Gelukkig waren haar longetjes wel schoon. Afgelopen week de prikjes gehad en ze heeft er helemaal geen last van gehad, zelfs niet veel geslapen. Ze is nu al 63 cm en 6400 gram! Arts vond haar erg sterk voor haar leeftijd. Maud heeft bijna nog niet doorgeslapen, kwam altijd nog rond half5/ 5 uur, maar sinds zaterdag opeens tot half 9 's ochtends Wel een omslag opeens! Overdag slaapt ze ook weinig, wat hazeslaapjes van max 45 minuten tussen de middag en einde van de middag. Nog even een fotootje van Maud, heb ik hier volgens mij nog nooit gedaan. Fijne dag dames!
Echt een plaatje Linie Had laatst even niet zoveel tijd om te typen en afgelopen weekend voor het eerst bij mijn ouders geweest. 2 nachtjes blijven slapen en Sam in haar ledikantje daar (thuis sliep ze in de wieg), gewoon 2 nachten doorgeslapen, zaterdag van 21.00-8:00! We wisten niet wat ons overkwam. We hebben meteen het ledikant, wat we net gekocht hadden in elkaar gezet en matras en spullen gekocht en vannacht weer doorgeslapen van 21:00-6:00! Sam heeft 2 wendagen op het kdv gehad en het gaat goed. Morgen start ze voor 2 dagen per week. Ik werk nog niet, zit morgen in de ziektewet, maar het leek ons voor beiden goed om hier toch mee te starten. Met mij gaat het steeds beter. Ik rijd weer auto, wat een verademing en heb mijn medicatie afgebouwd, ik neem nu zonodig als ik niet in slaap kom. Ik heb meer energie, vandaag gestart met joggen en morgen Back in Shape weer hervatten, is een speciaal programma voor jonge Mama's. En donderdag ga ik wrs invallen bij een tennisles, zou 3 mnd na de bevalling weer mogen, even kijken of het lukt qua bekkenbodem. Ik heb ook mn downs nog wel, maar dat is vooral als ik teveel doe, dan keldert mn energie naar beneden. Dus moet nog heel goed doseren. De huis-tuin-en-keuken-dingen gaan weer. Maar je moet me niet op een drukke verjaardag of aan het werk zetten. Dan gaat het nog mis... Vorige week heb ik een gesprek gehad met de psychiater die me de 1e keer ook had gezien bij de crisisdienst en ze zag een heel andere vrouw voor zich. Fijn om te horen. Ik heb niet de diagnose PND gekregen maar een aanpassingsstoornis. Iedere vrouw moet wennen in het begin aan de nieuwe situatie maar bij sommige vrouwen wordt het een stoornis met alle gevolgen van dien. Bij mij echt een combinatie van niet meer kunnen slapen-verleden-hormonen. Het gaat de goede kant op, als ik klaar ben bij de crisisdienst ga ik nog in therapie. Want 'de oude' wil ik niet meer worden. Het word tijd dat ik aan mezelf ga denken en natuurlijk aan mijn prachtige gezin. Ben helemaal dol op m'n meissie (die net weer wakker is...) Dikke knuffel voor iedereen!
Je werkt eigenlijk vanuit een schema, slapen, voeden, knuffelen en spelen, dan alleen vermaken in de box. Bij de eerste tekenen van moeheid leg je hem in bed en moet hij gaan slapen. Hij mag 30/60 minuten huilen afhankelijk van wat je zelf aankunt. Uiteindelijk zal hij weten dat optillen uit bed inhoudt dat hij eten krijgt en optillen uit box dat hij mag gaan slapen. De eerste 2 dagen waren echt een ramp. De 3 kwartier heeft hij wel vol gehuild. Nu merken we al dat er verbetering komt. UItgezonderd de avonden (diezijn nog steeds erg lastig) huilt hij overdag nog maar heel even en soms helemaal niet. 's nachts kunnen we hem nu gewoon neerleggen en valt hij zelf in slaap. In plaats van dat wij naast hem zaten met onze pink in zijn mond. Het grootste verschil wat ik nu merk is hoeveel slaap hij de afgelopen weken tekort gekomen is. Hij is nu amper een uur wakker en dan moet hij alweer naar bed terwijl hij voorheen overdag in totaal max 2 uur sliep. Dus de voordelen hou ik voo rogen als hij weer overstuur is, want het is niet makkelijk. Jossie vervelend van je val, gelukkig is het goed afgelopen! Hier nog geen ervaring met kolven op het werk. Kan je er over 4 weken wat over vertellen helaas.... @marjolein, we doen de tussendeur wel dicht, maar in een appartement heeft dat verder niet zoveel nut . Maar heb inmiddels wel 1 keer mn oordopjes in gedaan. KLeinmonsster ook al een valpartij, schrikken zeg! Ravi drinkt zn melk gewoon uit de vriezer. Maar hij accepteerde de fles al met 2 weken oud dus dat gaat hier weer erg goed. HIer over 3,5 week weer aan het werk, komt toch wel heel dichtbij nu . Knap hoor Kaatjesbaby, petje af! Senna wat zielig dat Bram geopereerd moet worden. Lijkt me echt heel naar om je kleintje op de operatietafel achter te moeten laten. Wel fijn dat je 's nachts bij hem mag blijven. @mamavananne hier ook al heel lang flink gekwijl en geknabbel. Meneer kan ook al erg goed bijten. Wij dachten ook aan tandjes. Wel behoorlijk vroeg, maar ze kunnen er natuurlijk langer last van hebben voor ze doorkomen. Hier nog geen menstruatie. Vind het niet erg, zie er wel tegenop als het weer komt alsik alle verhalen zo lees. En hoe langer het duurt dat het komt hoe erger toch? FB ik heb vroeger een de mirenaspiraal gehad. Vond het echt een ideaal ding. Zetten is niet pijnlijk, beetje vervelend gevoel alleen. Daarna blijf je nog even wat buikpijn houden. De eerste maanden blijf je licht bloedverlies houden, daarna word je niet meer ongesteld en je hoeft nergens aan te denken. Ik kreeg er alleen hele erge pukkels van en heb hem daarom uiteindelijk moeten verwijderen. Jammer, als ik dat niet zou hebben zou ik m weer zetten. Kaatjesbaby had je dan wel genoeg melk als de kleine bij je dronk? Ik kolf ook niet veel, tenzij ik een voeding over heb kunnen slaan qua tijd (dus de nacht). Overdag kolf ik rond de 80ml. Ochtendvoeding is wel wat meer. Probeer mn voorraad goed te houden door heel erg veel te drinken. Jee kleinmonster, dan heb je echt heel veel melk zeg! Ik bied telkens 2 borsten aan met voeden. BalenPindakoek dat je geopereerd moet worden. Enzeker geen geruststelling als je kleine de fles niet neemt. Kan je helaas geen tips geven. Fijn GRumpy dat je weer de goede kant op gaat, elk stapje is er een. Woensdag is R 3 maanden en krijgt dan ook de 2e prikken. Ben benieuwd!
Goed punt Jeszz! Weet het ook niet zeker, maar op zich groeide ze goed. Blijft altijd onzeker. Maar genieten doen we allebei ervan!
he meiden Wanneer gaan jullie beginnen met een hapje groente of fruit? en hoe begin je dan? En hoe merk en zie je dat je kindje tandjes krijgen? Elize sabbelt de hele dag aan haar handjes en aan haar kleding en haar knuffel aap. Verder heeft ze sinds een aantal dagen plots huilbuien die er eerst niet waren.. bijna ontroostbaar lijkt het soms wel.. het is anders als wanneer ze krampjes heeft of als er bv een boertje dwars zit. de rest van de dag is ze gezellig en vrolijk , maar dus de hele dag met de handjes in de mond. en zo nu en dan (vaak s avonds) die huilbuien.
Wensdroom, wij beginnen rond 6 mnd met wortel/melk combi. Tja, die tandjes weet je pas zeker als je ze ziet... Beetje flauw, maar voor die tijd kan het van alles zijn
Hier precies hetzelfde!!! Ook erg huilerig de laatste 3 dgn Terwijl ze anders hooguit 5 min per dag huilt... Misschien toch een sprongetje? Ik zelf heb wel t idee dat ik een tandje zie zitten Maar dat is een hoektand, en die komen toch altijd pas later?
Ik denk dat wij rond de 4 maanden gaan beginnen met een fruitje of groente. Net hoe meneer er aan toe is, hij is de laatste week wel erg alert op wat wij eten. Volgt met grote ogen de vork naar onze mond haha Ik heb ook ff een vraagje: wat voor geluidjes maken jullie beebjes? Hier is hij sinds een dag of twee met behoorlijk wat kracht een soort van lange halen aan her maken. Echt van ghuuuuuuuuuh ghuuuuuujuuuhuh. Eerst dacht ik dat het een beetje mopperen was maar hij is dan ook heel opgewonden en lavht tussendoor dus volgens mij geen tekeh van ongemak. Herkent iemand dit?
FB een sprongetje kan natuurlijk ook. ik dacht dat de tandjes meestal met de tandjes onder en voor beginnen maar meestal zegt niet alles he.. je hebt altijd uitzonderingen. ik twijfel of het al om tandjes gaat bij Elize , ik voel of zie nog niks wat dat betreft.. ook kan het zijn dat ze al een hapje wil. ze is morgen 4 maand en wilde worteltje gewoon een keer proberen om te zien wat ze doet..
Jee Elize is al weer 4 maandjes oud vandaag. wat gaat het snel! even een foto met jullie delen. Elize en ik hebben een gesprekje voor het slapen gaan. Bekijk bijlage 352537
Fb herkenbaar da geluid. Ravi doet dat vooral in de ochtend. Ik noem t maar zn babbels. Met hapjes wil ik eigenlijk wachten tot de 6 maanden. Maar grote kans dat onze kerel daar anders over denkt dus laat t daar vanaf hangen.
kolven: ik heb vanaf dag 1 gekolft dus waarschijnlijk vandaar mn opbrengst. Maar tussen de laaste voeding en kolven zit wel even. ik heb een dubbele elec. kolf van medela en kolf ong 10 min. daarna komt er meestal ook niets meer uit. pindakoek: dat verhaal over dat als ze honger heeft pakt ze de fles wel, werkte hier echt niet hij bleef net zo lang gillen tot ie aan de borst kon. Een andere fles kan het antwoord zijn of andere speen. Anders even de fles aan de kant en over een paar dagen weer beginnen en dan net iets voor ze echt honger heeft zodat ze geen stres heeft. wat ook nog wel eens wil helpen als iemand anders de fles geeft. Speen: wessel kon de eerste 3 maanden niet zonder zn fopspeen en van de een op de andere dag wil hij er niets meer van weten. Nu ia het zn duim of 2 vingers. Grumpy: na het lezen van jou verhaal over het ledikant heb ik Wessel gisteren voor het eerst s'nachts in zn ledikant gelegt. Ondanks dat ik tussen door even ben gaan kijken en hij om 3 uur wakker werdt heb ik wel lekkerder geslapen. na de voeding van half 7 heeft ie nog even lekker naast mij in bed gelegen . hapjes: ik ben inmiddels begonnen maar eerst met groente en dan 1 groente per keer. en nu begin ik met fruit smorgens. De rijstebloem heb ik moeten laten staan daar raakt hij waarschijnlijk verstopt van ( wel jammer, want daar sliep hij 9,5 uur op). ik wilde eerst ook wachten tot 6 maanden maar hij was erg geintreseerd en we gaven hem zn eerste hapje om te kijken hoe hij zou reageren, het was net of hij niet anders gewend was. Geen gekkebekken en echt happen. we hebben voor wessel forlax gekregen (laxeermiddel) in de hoop dat het poepen beter gaat maar tot nu toe nog niet echt. hij mag een half zakje en als dat nog niet echt helpt een hele maar dat moet dan met 50ml water, probeer dat er maar eens in te krijgen . vanmorgen half zakje dus 25 ml met een lepel gegeven tussen zn fruithapje door.
Nou mijn verlof zit er officieel weer op.. Ik draaide al wel weer wat uurtjes mee in de zaak, maar nu is het 'echte leven' weer begonnen. Had vandaag meteen mijn vuurdoop, sta alleen op de zaak, want mijn man heeft een cursus. Best pittig als ik eerlijk ben. Een baby en constant klanten en telefoon is soms lastig te combineren, maar ik probeer rustig te blijven en het is goed gegaan. Heb alleen met het voeden even de telefoon aangezet zodat mensen de ingesprektoon kregen haha. Dacht dan kan ze in elk geval even 10 minuten rustig drinken. Wat gaan de meeste baby's al vroeg op bed. Anne gaat pas rond 22 uur in bad, dan de laatste keer borst en haar bedje in. Dan ligt ze rond 22.30/22.45 in bed en slaapt tot 4.30 (6 uur aan 1 stuk, dat noemen ze geloof ik een nacht doorslapen, nou zo voelt het nog niet) en dan slaapt ze tot 8.30. Op zich heel erg goed te doen hoor, maar als ik dan hier hoor dat kindjes al slapen van 21 tot 7, dan ben ik wel even stiekem jaloers Hier verder ook geen tandjes te zien, ze heeft wel wat bobbeltjes boven in op haar tandvlees, maar de ha wist niet wat dat was. Ze blijft lekker kwijlen Soms is haar hele trui helemaal doorweekt, dus doe nu maar een keer wisselen halverwege de dag. Ook spuugt ze de laatste tijd veel meer melk terug. Dit deed ze eigenlijk nooit, maar sinds deze week komt er echt een flinke golf uit af en toe. Niet met een boogje en ze heeft er ook niet echt last van. Ze trekt een vies gezicht, maar huilt niet ofzo. Kleinmonster had wessel er heel erg veel last van? Want bij ons werd gezegd dat ze met borstvoeding niet verstopt kunnen raken en het niks geeft als het langer duurt. En dat je er dan beter niks aan kan doen want anders krijg je kans op luie darmen ofzo?! Anne maakt ook af en toe hele rare geluiden en ligt dan in een deuk om haar zelf haha. Gisteren lachte ze met een geluidje en ik dacht ben je nou aan het huilen of wat doe je? Maar het was een soort van schaterlachje en ze had toch een lol om zichzelf. Hier doen we al vanaf het begin de RRR van Ria Blom. Op zich heel erg prettig! We wijken er ook wel vanaf, maar merk dat Anne zelf de RRR het prettigst vind. Ze weet dan waar ze aan toe is. Wel doen wij het net iets anders. Want volgens Ria krijgen ze elke keer voeding als ze wakker worden, dat doen wij niet. Ik voed alleen als ik hongersignalen zie. Maar na de voeding is het eigenlijk steeds hetzelfde ritme. Knuffelen, in de box spelen, gapen/duimen, naar bed, muziekje aan, kus op haar voorhoofd en ik zeg tot straks, als je wakker wordt komt mama of papa je halen en ik doe de deur dicht en ga weg. Ze huilt soms een paar minuutjes maar nooit lang, heel vaak valt ze heel snel in slaap zonder te huilen. Als ze wakker wordt dan pluk ik haar eruit en als het geen tijd is voor de voeding dan zet ik haar even in de wipstoel ofzo. Als ik niet op let en ze wordt moe en ik reageer niet op haar gapen dan wordt ze boos en gaat mopperen en huilen en valt dan ook lastiger in slaap als ik haar in haar ledikantje stop.
kleinmonster met welke groente ben je begonnen en hoeveel dagen achter elkaar heb je dezelfde groente gegeven? en wat voor soort daarna? hoelang ben je al met groente hapjes bezig? voordat je nu dus aan het fruit begint? jammer van de rijstebloem maar ja als hij verstopt ervan wordt is natuurlijk ook niet de bedoeling. voor de ontlasting hebben wij lactulose die we 2x per dag in de fles geven. Elize doet het daar gelukkig goed op en het poepen is nu of iedere dag of om de dag en ook niet meer moeizaam. MamaVanAnne ja dat klinkt wel als vuurdoop alleen in de zaak staan en ook nog Anne erbij. bedtijd: Elize gaat na de fles van 21u in de pyjama en zo tegen 122 uur of 22.30 uur gaan wij ook naar bed en dan zij dus ook. soms als ze echt al heel moe is eerder. Om 12 uur staat een van ons op voor nog een flesje en dan slaapt ze door tot 6 uur de volgende ochtend. wij vinden van 21 uur tot 7 slapen nog echt te lang achter elkaar, en dan krijgen we ook niet de voeding over 7 flesjes verdeelt en drinkt Elize dus echt te weinig. een enkele keer slaan we de laatste voeding over en krijgt ze die van 21 om 22 uur. dat doen we als ze 1 of 2 x meer dan de fles leeg heeft gedronken. maar vaak gaat de fles van 90+3 nog steeds niet helemaal leeg. dus blijven we op 7 flessen zitten. maar daar doet ze het goed op dus vinden we dat niet zo erg.