@ Linie, prachig meisje en wat een lange haren al... Ik zie heel veel mooie dames en heren voorbij komen Leuk! Hier is de menstruatie terug gekeerd! Gelukkig niet heel heftig... Heb een paar vragen aan jullie, hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Merk dat ik over een paar dingen twijfel. Maar mijn buikspieren zijn nog steeds niet gesloten. hoelang (mag) zoiets duren? Heb zelfs het idee dat ze weer verder uit elkaar zijn gegaan. Wie benader ik hiervoor, toch de vk weer en wanneer? Na het provoceren leek het goed te gaan met Fem, maar nu na een week loopt ze toch weer helemaal vast qua ontlasting en met spugen (zuur) en weer niet slapen als gevolg... Dit riedeltje hebben we al lang genoeg gehad. Dus toch weer aan de Frisopep (koemelkallergie of niet...) maar helaas komt er nog steeds geen ontlasting en Fem krijgt al maanden 5 ml Lactulose bij haar ochtendfles. Ben nu in dubio, ben van de week al naar de huisarts hiervoor geweest. Dat was een invaller, maar wat een %$%. Ik bespaar de details maar Fem ging in de wachtkamer poepen (na 3 dagen), dus volgens de arts was 'het probleem' opgelost. Hij heeft helemaal niet naar haar gekeken of de darmen gevoeld/ geluisterd en wilde ons eigenlijk al niet eens meer z'n kamer in hebben grrr.... Sindsdien heeft ze weer niet gepoept. Nu kan ik het wel afwachten, maar volgende week gaan we op vakantie naar center parcs. Ik kan ook wel weer een afspraak maken, maar bij die man komen we toch niet verder.... Even een dilemma... Dan de laatste vraag. Doe je je kleintje bij het zwemmen altijd een zwemluier aan? Fem heeft nog nooit gezwommen en het hangt er een beetje van af hoe ze in haar vel zit of ze gaat zwemmen. Vind het ook jammer zo'n pak zwemluiers te kopen als we haar uiteindelijk toch niet mee nemen naar het zwembad.
@kh: uhm...hoe weet je of je buikspieren gesloten zijn? wat een rare dokter dan belachelijk! ! Snap dat soort mensen niet! Gwn opnieuw een afspraak maken als je het niet vertrouwd. ..kan je niet echt helpen want geef bv... En we hebben vanmorgen babyzwemmen gedaan en ze vindt het fantastisch ik doe zwemluier aan en daarboven een broekje... Hier trouwens nog steeds ongesteld. ..ene keer licht bloedverlies andere keer bruinige troep ga zo de ha Maar bellen hoe en wat...bv is weer meer geworden...kolf bu steeds veel bij haha
Bij de nacontrole liet de VK mij voelen die de buikspieren voelen als ze gesloten zijn (dan mag je weer rechte buikspieren trainen ). Als je ligt en je komt heel iets omhoog dan komt er spanning op die spieren en kan je ze voelen. Als ze dicht tegen elkaar aan liggen, is het goed. Zit er ruimte tussen dan nog niet
^%^% typ ik net op iedereen een reactie, ben ik bijna klaar. had 2 schermen open staan, switch ik naar de andere maar druk ik op het kruisje!! grrr pagina weg. kan ik overnieuw beginnen.
Mijn buikspieroefeningen lukten al van geen meter.. Ze zijn gewoon nog niet gesloten haha, was er al nooit goed in. Kwam gisteren een interessant artikel tegen over kolven. Met 3mnd is 130 X aantal kilo's, delen door aantal voedingen. Dus niet die 150. Ook lijkt het of ze te weinig krijgen omdat kindjes aan de borst veel langer drinken dan die paar minuten fles. Ze hebben dan nog zuig behoefte, dus biedt 15 min een speen aan na de fles. Misschien is dit ook een fijn weetje voor jullie. Als de kleine na een uur weer komt is het wel honger maar vaak dus gewoon zuig behoefte! Leuk dat je bent gaan baby zwemmen pindakoek! Vond ze het leuk? Bloempje, respect hoor! En na die 8 dagen wel weer lang vrij om van je eigen kleintje te genieten? Fijn dat je nog ochtend en avond zelf kunt voeden!
kleinmonster; leuk dat je begonnen bent met de hapjes en idd geen banaan dat verstopt alleen maar. heeft ie al gepoept? kimmey; mooie foto! en leuk he dat brabbelen, wordt al echt gezellig als ze zo gaan reageren met geluid en gelach. ingeltje; tja 4 of 6 maanden, maakt toch niet veel uit denk ik dan. denk dat ik met 5 maanden ga beginnen, dan is hij gecorrigeerd maanden. fas; nee verwarming staat niet aan, maar het is nu nog20 graden op zn kamertje. als t kouder wordt dan wel de cv aan en een winter slaapzak aan. wensdroom; hoe gaat t? volgende week cardioversie toch? hier al paar dagen last van overslagen, vooral in rust. heel irritant dus als ik wil gaan slapen. zal binnen paar dagen wel weer over zijn. lieve foto trouwens. jesszs; zielig is dat he van die prikjes. en inderdaad laat t even op je inwerken, en fijn dat ze volgende week weer even contact met je opnemen. het niet niks zo. wel fijn dat ie het zo goed doet op je melk! strijkertje; haha die foto, echt grappig. fijn dat ie slaapt van 9 tot 7. heerlijk hoor.waar in brabant ga je naar toe? toevallig vennebos? mamavananne; wow , rollen van buik naar rug. goed hoor! en wat snel. hier maakt bram echt nog geen aanstalten om ook maar iets te gaan doen. pindakoek; wat een leuk spijkerrokje. en wellicht loopt je voeding niet terug maar net als wat sommigen al zeiden is het een fase. dat ze alles naar de mond brengen dus ook de handen. je zou dr voor en na de voeding eens kunnen wegen. dan zie je wat ze binnen krijgt. beertje; en hoe is de nacht gegaan met cas in zn eigen ledikantje? en ik denk dat iedereen zich wel eens druk maakt over het feit; of hij/zij het nog doet. lag hier eergisteren te luisteren of ik bram nog wel hoorde nadat hij raar adem haalde. bloempje; fijn dat ze dr speentje niet meer heeft. en 8 dagen aan een stuk werken, respect hoor. kh82; geen idee hoe lang het duurt voor je buikspieren weer goed zitten maar zou toch zeggen dat het nu wel ongeveer genezen zou moeten zijn toch? balen he als ze niet willen poepen, je hebt vast ook wel geprobeerd om wat olijfolie aan de thermometer te doen en dat even in te brengen? werkt hier meestal. zou verder gewoon naar de huisarts weer gaan. beter te vaak dan te weinig. zwemluiers had ik wel gekocht voor bij center parcs. maar hij is niet in t water geweest, ja 2 minuten en toen zat hij te klappertanden. dus daarna gewoon in zn luier met romper in de plastic box gelegen. zo ben weer een beetje bij getypt. ga me eens haasten om naar s.moeder te gaan want daar eten we om 17.30 vanavond om 20.00 bijeenkomst van de ouders van de dopelingen. we moeten samen het kerkboekje maken, wordt dus leuk als je voor 12 onderdelen elke keer uit 4 a 5 teksten kan kiezen en je bent met 4 ouders. hoop dat we er een beetje snel uit zijn.
@kh; mmm okee had geen idee hihi. ..maar buikspieren oefening lijkt me in mijn situatie nog niet echt goed...straks lokt het een aanval uit. ..en wil dus ook echt wel weer gaan sporten..grr K galstenen ook!! @jossie: jaaa ze vind het super onder water was eerst wel even huilen maar vandaag niet meer dus het went...en is zo'n mooi gezicht onder water! @senna: is ook een manier idd alleen heb ik geen baby weegschaal. ..mn produktie loopt weer na een aantal kolfsessies gelukkig...ze verslikt zich er zelfs in nu... En weer vergeten de huisarts te bellen..ivm bloed/bruinverlies...slik vanaf begin augustus de pil en het is ong. Steeds maar paar dagen weg en dan komt het weer klopt niet toch?
de eerste maanden dat je de pil slikt kun je doorbraakbloedingen krijgen. als het na 3 maanden pil nog niet weg is zou je kunnen switchen naar een andere pil. en anders een tel.contact met je huisarts?
Siem mocht vandaag weer naar het consultatiebureau en weegt nu 6300 gram en is 60 cm. Met het gewicht zit hij precies op het gemiddelde en lengte nog wel eronder maar ik maak me daar helemaal geen zorgen over, hij is al van 47 cm nu naar 60 gegaan dus groeit goed. Senna wij gaan naar duc du brabant vlakbij Hilvarenbeek. Jesz hij vond het hapje inderdaad erg lekker Kh wij doen ook al een paar weken aan babyzwemmen en doe er ook een zwemluier onder. En zolang ze schoon blijven doe ik er 2 keer mee, dan laat ik hem drogen. Hier een foto met voor de meeste welbekende zwembroek!
Senna het ging super goed in zijn eigen bedje! Hij heeft gisteren om half 10 de laatste fles gehad, sliep om 22.15 denk ik en vanmorgen werd hij om 5.45 heel even wakker van onze wekkers, maar gaf hem zijn speentje terug en hij sliep door tot half acht! Bloempje, pittig hoor acht dagen achtereen werken! Vind 3 al mans zat!
heerlijk! wat knap! Hier weer een gebroken nacht... Ga maar eens vroeg slapen vanavond. Morgen gelukkig een dagje samen met mijn knapperds!
Met wessel gaat het niet zo goed. Maandag bij de dokter geweest omdat hij verstopt zit, heb toen forlax gekregen soort laxeermiddel. moest vandaag bellen hoe het gaat, en ik vertelde dat hij alleen gisteren een poepbroek had en ik zeker weet dat er meer zit. Hij blijft huilerig, spugen, persen enz. dus kreeg er lactulose bij, en alvast een afspraak voor morgenmiddag. Maar vanmiddag begon hij te spugen en zag dat zn fruithapje van smorgens ( bijna 6 uur later) eruit. Gelijk de dokter gebeld en werdt uiteindelijk door hem zelf terug gebeld. Hij gaf aan dat we op dit moment eigenlijk al over de max zitten qua laxeermiddel, hij heeft weer klisma's voorgeschreven. 2 voor vandaag en 1 voor morgenochtend en als het dan nog niet goed op gang komt moet hij waarschijnlijk in het ziekenhuis opgenomen worden. Daar heb ik wel een paar traantjes omgelaten, gezien wessels start heb ik met de woorden ziekenhuis toch een beetje moeite. na de eerste klisma heeft hij wel een poepbroek gehad maar hij blijft persen en er komt niets uitzich zelf . Hij heeft vanavond geen groente gehad en denkt dat ik morgenochtend fruit ook oversla. ook nog een beetje leuk nieuws wessel is toch nog even eigenwijs geweest en kan als eerst van zn rug naar buik rollen. vervolgens was hij natuurlijk boos dat hij niet terug kon. en gisteren ondekte hij dat hij zn voetjes vast kan houden, en dat zag er lief uit. wat een lieve foto's komen er weer voorbij. hand sabbelen: volgens mij is het ook een fase Wessel doet dat ook, na borstvoeding, fles en tijdens en na zijn groente/fruithapje. Slapen: hier het zelfde met slapen in het ledikant, ik had er ook moeite mee maar sliep wel beter. jammer genoeg naar mate de week vorderd en wessel dus verder verstopt raakt komt hij steeds sneller snachts. begin van de week zat er nog 7,5 uur tussen en inmiddels krap 3 . als hij smiddags naar bed gaat ga ik ook wel eens maar dat zit er nu niet in. Als ik net mn brood achter mn kiezen heb wordt hij al weer schreeuwend en huilend wakker. hij overstrekt zich en ziet er heel zielig uit. dus inmiddels ben ik kapot, hopelijk kan ik van het weekend wat bij slapen als z'n papa thuis is. KH: bekend verhaal. ik zou de huisartsenpost bellen. Dit heb ik van het weekend gedaan en kreeg dus klisma's. zou daarna op maandag toch een afspraak maken en me niet zo maar weg laten sturen over de luier, ze zeggen dat baby's niet in het water poepen maar ik durf het risico niet te nemen. ik weet dat je bij zwembaden vaak aan de kassa 1 luier kan kopen. Mischien een optie als je niet een heel pak wilt kopen. op vakantie gebruikte ik de luier ook 2 keer als het lukte.
Senna geloof ik dat vroeg hoe het met mij ging. wisselend, ene dag redelijk andere dag veel last en ook duizelig. Ik krijg niet volgende week al de cardioversie, ik moet volgende week naar de cardioloog (maandag) voor controle. Als de ritmestoornis er dan nog zit dan wordt ik ingepland voor een cardioversie , maar wanneer de cardioversie dan is weet ik niet. maar moet iig 4 weken tussen zitten vanaf 19 september. dus vanaf ong half oktober zou het mogen. Wij gaan binnenkort ook beginnen met babyzwemmen, iig las ik de cardioversie heb gehad, en mijn energie weer redelijk terug is en ik me beter voel en dat gaan we dan samen doen met iemand die ik via t forum heb leren kennen en een zoontje van 2 maanden heeft en hier in de buurt woont.
Jeszs, je zou extra borstvoedingsthee kunnen nemen als je je productie wat wilt opkrikken, misschien ben je dan geen regeldagen nodig. Ik zit zelf ook op 6 a 7 voedingen (6 als ik thuis ben, 7 als we weggaan meestal) Op hoeveel zitten de moeders met kv momenteel? Ik geef tot nu toe meestal 1 borst per keer. Anne drinkt erg snel, ze is in een minuut of 8 klaar, voor het slapen gaan s avonds sabbelt ze nog wat na, dat vind ze lekker om in slaap te vallen en dan doet ze er een kwartier of 20 minuten over. Mijn man ligt dan vaak al in bed en dan kletsen we meestal wat terwijl zij lekker ligt weg te doezelen, altijd wel een fijn momentje om de dag af te sluiten. Ik wist trouwens niet van de 130cc in plaats van de 150cc die je bij kv aanhoud. Ik denk altijd, als ze goed groeien zal het wel goed zijn Maak me er eigenlijk niet zoveel zorgen om, als het niet goed gaat zullen ze dat wel bij het cb melden neem ik aan. Zuigbehoefte is hier de hele dag door wel, ze duimt lekker of sabbelt wat op 2 vingers. Af en toe vind ze het lekker om 1 van onze vingers te pakken en in haar mond te stoppen. Hier gaat het poepen ook nog steeds niet geweldig. Ze kunnen van bv niet verstopt raken zeggen ze dan.. maar Anne zit soms zo hard te persen dat ze er van zit te spugen, dat vind ik dan best wel zielig. Ook al huilt ze er zelf niet om ofzo. Volgens mij vind ik het dus meer zielig dan dat zij er veel last van heeft, dus laat het maar even zo. Die zwemluiers, hoe werkt dat? Ik heb een zwembroekje waar volgens mij geen zwemluier in hoeft namelijk?! Ik dacht dan doe ik die aan als we het water in gaan (lees even met haar in het bubbelbad zitten in CP) en dan doe ik daarna als ze er weer uit is haar afdrogen, gewone luier aan en een badjasje als ze het koud heeft. Bloempje is het gek om 8 dagen voor een ander kindje te zorgen en dan weer thuis te komen bij je eigen kindje? En kijk je nu ineens anders tegen dingen aan dan toen je nog geen kleintje had? Ben erg benieuwd hoe dat is. Die buikspieren, de fysio hier heeft 5 weken na de bevalling gevoeld en zei ze zitten wel weer dicht bij elkaar. Ze wilde mij laten voelen maar ik voelde niets eigenlijk.. Heb dus ook geen idee of het nu goed is lol. Dat rollen kan je stimuleren als ze er zelf aan toe zijn. Anne maakte zelf steeds de bewegingen. Wij boden toen een vinger aan en hielpen haar de eerste keren mee. Nu rolt ze zelf als je haar armpjes onder haar goed zet zeg maar van de buik naar de rug. Omgekeerd kan ze af en toe als ik haar een vinger aan bied en een beetje mee help. Kleinmonster wat vervelend zeg dat het zo verstopt zit! Heb je al is een osteopaat overwogen? Misschien dat zijn darmpjes wat in de knoop zitten en hij dat kan stimuleren? Hopelijk wordt het snel beter! Ik hou echt van onze kleine griet, maar af en toe verlang ik ook nog wel is terug naar een dagje geen mama zijn.. herkennen jullie dat? Vind borstvoeding geven voor Anne heel fijn, dat je haar een goede start mee kan geven, maar vind het ook af en toe wel erg lastig. Schaam me ook wel is voor die gedachten en voel ik me dan schuldig over.. Maar ik zou gewoon wel is 1 dagje even de hort op willen zonder na te hoeven denken Nu bedenk je van ik wil dit gaan doen, dan moet je die luiertas weer zoeken en alles wat daarin moet, de maxicosi mee, de kinderwagen mee, kind mee. Dan ben je ergens en heeft ze honger, of een volle luier, of ze huilt, of ze komt niet in slaap. En eerst pakte je je sleutels en portemonee en was weg.. En als je nu een oppas regelt moet je zelf ergens gaan zitten kolven.. Ach, het is maar een periode en gaat weer over, maar soms heb ik dan even een baaldag ervan *schaam schaam*
Meiden, ik leef nog hoor! Zal proberen (snel) weer bij te lezen en op iedereen te reageren. Das dan weer het nadeel van de meeste van jullie ook op FB hebben, ik vergeet jullie hier een btje. Maar daar ga ik snel verandering in brengen
Dat herken ik ook hoor. Hoe leuk het ook is. Vooral al J. Een keer een baaldag heeft en ik hem constant aan dacht moet geven baal ik er ook wel eens van. Ik vond en vind het het lastigst dat ik altijd denk: morgen moet ik echt even de ramen doen of de badkamer enz. Maar dan denk J. Daar heel anders over en ben je de hele tijd met hem bezig en heb je aan het eind van de dag nog haast niks gedaan. Alsof je de dag dan een beetje verspilt hebt. Maar goed word vanzelf weer makkelijker.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het lijkt mij heel apart dat je zelf pas een bevalling en een kraamweek enz. Hebt gehad wat erg bijzonder is en je altijd bij zal blijven en dat je dat dan zelf terug moet doen bij iemand anders. Ik denk dat je dan heel vaak bij jezelf terug denk hoe het toen bij jou ging ofniet?
Kv is tegenwoordig ook 130 cc hoor, zeiden ze bij ons al toen we het er over hadden dat Elize zo weinig dronk. 150 cc is eigenlijk niet meer kindjes worden tegenwoordig allemaal snel dik. ons cb houdt ook ong 130 cc aan en in het zh zeggen ze zolang ze niet onder de 100cc per kilo lichaamsgewicht komen is er ook nog geen rede voor paniek of opname of wat dan ook.
Hee Dames.. Nou... Ik kan jullie vertellen; Het is nu HEEL anders om in een kraamgezin te werken! Ik probeerde er al iedere keer een feestje van te maken en de moeder, vader en andere kindjes lekker te verwennen en in de watten te leggen. Maar nu........ Ohh wat heb ik genóten van mijn kraambed. Steeds denk ik er nog aan terug en ben ik zowaar JALOERS! hihi. Dus nu werk ik nog meer vanuit mijn eigen gevoel. Ik heb nog geen bevalling gehad; thuisbevallingen zijn er helaas niet zo heel veel en in het ziekenhuis is assistentie meestal door verpleegkundige van daar. Opzich valt het werken me niet heel erg tegen.... Alleen vind ik de 8 dagen aan een stuk écht te lang. En baal ik er van dat ik mijn meisje naar de opvang moet brengen als ik thuis zit en dienst heb. Bah, niks aan. Vooral omdat ik haar dan sochtends echt uit haar diepe slaap wakker moet maken om te laten drinken. Vaak kolf ik ook gewoon sochtends en geef dat mee naar de opvang, dat ze daar haar eerste voeding krijgt. Maar dan nog moet ik haar wakker maken om te zorgen dat ze rond 8:00 uur daar is en ik naar mijn werk kan. Eigenlijk ben ik stiekem wel opzoek naar wat anders; met vaste werktijden en het liefst geen weekenden. Tja ik weet het; dat is wel heel luxe, maar ik verlang er zo naar om gewoon de weekenden thuis te zijn als mijn mannetje en ons lief meisje ook thuis zijn. Daarnaast die onregelmatigheid met nachten en avonden en gewoon niet weten waar je aan toe bent! Ik zou nu eigenlijk tot en met zondag werken (vandaag tot 14:30, morgen tot 14:00 en zondag tot 13:00 uur). Nu is het echter zo dat mama+kindje in het ziekenhuis opgenomen zijn waar ik aan het werk was, met als gevolg; vandaag weer op wacht...... Wat weer kan betekenen; inzet in een nieuw gezin dus lange dagen...... = Weg weekend. Nou dames... misschien een heel geklaag. Ik vind mijn werk super en ik geniet er echt van. Maar ik vind persoonlijk dat er voor mij ook wel heel veel nadelen aan zitten.... Hoe je gedachtengang ineens kan veranderen als er zo'n klein mensje in je leven komt hé? Voor iedereen een fijne vrijdag!! Xxx