Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Kan me helemaal voorstellen hoor Bloempje! Ik zit nu in de ziektewet, vind het heerlijk om thuis te zijn. En gelukkig heb ik regelmatig werk en altijd weekend thuis. Hopelijk vind je je draai weer!

Er is verder zoveel geschreven dat ik het even niet meer weet...

Sam gaat nu 2 dgn naar het kdv en ik heb dan 2 dagen voor mezelf, waarvan er 1 vaak afspraken zijn met altrecht. Al bouwen we dat wel verder af. Ik heb nu een adres voor vervolgtherapie en de wachttijd is 8-10 weken. Dat is oké, want dan ben ik weer verder hersteld. Maandag naar de arbo-arts toe en die week erna na het UWV. Ze moeten nog 'uitvechten' wie mij gaat betalen...

Oh en wbt echo van Sam, daar vroeg Beertje naar: Sam heeft een extra gaatje boven dr anus en aangezien mn schoonzus spina bifida occulta heeft (gesloten open rug) zijn ze extra voorzichtig. Sam heeft met 2 wkn een echo gehad en S1 en S2 zijn niet gesloten, nu weten ze niet wat het zou kunnen zijn, ze heeft verder geen klachten gelukkig. Omdat ze nog zo jong was willen ze een herhalingsecho maken als ze 4 maanden is, hopelijk is het dichtgegroeid. Nog even afwachten dus.

2. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Vanmorgen laatste voor-gesprek gehad met gastouder en gastouder bureau, gewoontes van Bram qua eten en slapen e.d. doorgenomen en besproken wat wij moeten meegeven naar de gastouder.

Aankomende 2 dinsdagen gaat hij 3 uurtjes wennen en dan vanaf de herfstvakantie (21-10) gaat hij 2 hele dagen omdat ik dan weer aan het werk ga. Super spannend!

Ben vooral erg benieuwd hoe het gaat met slapen bij de gastouder, hier slaapt hij weinig tot niet overdag. Heb hem net wel even op bed gelegd en hij is in slaap gevallen, maar iets in mij zegt me dat het wederom een hazenslaapje gaat worden.

Met eten gaat het wel beter met hem, Bram krijgt nu 5 flessen van 180+6 aangeboden waarvan hij er ongeveer 3 volledig leegdrinkt. Hij slaapt nog niet door, dat nog steeds niet. Hij komt de laatste dagen zelfs 's nachts weer eerder als "pas" om 0400u. Hij krijgt z'n laatste fles ergens rond 2100u en tukt dan wel lekker door, zou alleen fijn zijn als hij tot 0600 zou slapen. We hebben al uitgeprobeerd of het hielp om hem dan z'n laatste fles later te geven, maar dat scheelde niet, hij was gewoon 's nachts om dezelfde tijden wakker.

Heel mss willen we al gaan proberen om in zijn laatste fles wat rijstebloem te doen, die tip heb ik al van meerdere meiden gehoord. Hij is wel pas 3mnd, maar het zou kunnen helpen. Hij wordt namelijk ook zo ontzettend hongerig wakker na 3/4 uur slaap 's nachts. Sowieso lijkt hij al steeds meer interesse te krijgen voor ons eten en drinken. Denk dat wij zeker met de 4mnd zullen gaan beginnen met hapjes, verheug me er nu al op!

Kimmey vanaf welke leeftijd geef jij Roan al hapjes en rijstebloem, al stukkie eerder als 4mnd als ik je berichtje zo lees? En ging dat gelijk al goed?

3. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Bram heeft ook een soort van deukje/gaatje boven z'n anus, bij Bram is het gaatje wel dicht, ik begreep vd kraamverzorgster dat het ook in een open verbinding met de anus had kunnen staan. Dat is gelukkig niet zo bij Bram. Wij moeten er goed op letten dat we het goed schoon- en droogmaken want er gaat wel heel makkelijk ontlasting in zitten. Ik zal volgende week nog eens vragen bij de cb-arts of het kwaad kan dat gaatje, vooralsnog heb ik er van niemand iets over gehoord en ook niet het idee dat het zo is.

4. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Liesjuh: een dimpeltje komt vaak voor hoor. Bij Sam kunnen ze de bodem vh gaatje niet zien en dat icm met de echo en de medische geschiedenis in de familie zijn ze extra voorzichtig.

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van 21 tot 4 uur is al 7 uur slaap achter elkaar ;) Vind dat eigenlijk al heel veel als ik eerlijk ben. Ik zou zeker niet voor de 4 maand beginnen met rijstebloem, maar ieder zijn ding natuurlijk.
    In rijstebloem zitten gluten, de meeste babydarmpjes zijn daar voor de 4 maand nog niet voor ontwikkeld. Sommige baby's reageren er nauwelijks op als ze het krijgen, maar hebben kans om op latere leeftijd spastische darmen te ontwikkelen.
    Mijn ouders zijn vroeger ook vroeg begonnen met bijvoeden en ik heb vanaf kleins af aan altijd al problemen gehad met mijn darmen en ontlasting. Vroeger was het normaler om snel te beginnen met bijvoeden, maar daar zijn ze wel erg op terug gekomen.
    Ieder zijn ding dus, maar ik ben door mijn eigen ervaring er wat huiverig in om te vroeg te beginnen.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik zou zelf ook niet zo snel beginnen met bijvoeden voor de 4 maanden hoor. Wat bram doet is volkomen normaal. Ik kan me voorstellen dat hrt frustrerend kan zijn als andere babies wel doorslapen maar net wat mamavananne zegt hij slaapt al een hele ruk! En in termen van doorslapen (6 uur achtereenvolgens) diet hij dat dus al. Als je het idee hebt dat hij veel honger heeft 's avonds kun je misschien ook n overleg met cb 's avonds forte voeding geven? Dat je een combi maakt?

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Grumpy, wat apart van dat gaatje! Ik wist niet dat spina bifida ook verborgen kon zijn. En dat s1 en s2 niet gesloten zijn, is dat goed of juist niet? Fijn dat je jezelf weer wat beter voelt. Hopelijk kun je gauw je contact bij altrecht afbouwen.

Brr ik moet maandag weer beginnen. Gelijk een vroege dienst dus mijn wekker moet om 5 uur gezet worden. Gelukkig komt mijn moeder naar mij toe om half 7, dan ben ik al een half uur de deur uit maar vangt ml haar op en kan cas gewoon in zijn bedje blijven liggen.

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat is vroeg beginnen beertje , maar fijn dat je moeder bij jullie in huis komt en Cas lekker in bedje kan blijven.

9. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    #1829 Kimmey, 4 okt 2013
    Laatst bewerkt: 4 okt 2013
    Liesjuh ik geef Roan vanaf 3 maanden al rijstebloem en hapjes een week later. Hij deed het gelijk goed en zit beter in zijn velletje omdat hij er echt aan toe was. Ik ben dus blij dat ik heb wel eerder heb gedaan.
    Sinds de rijstebloem slaapt Roan s nachts ook rustiger en langer

Trouwens rijstebloem pap bevat geen gluten en is licht verteerbaar

Roan heeft sinds gistere een nieuw schema
    7.00/07.30 150 + 5
    12.00 150 + 5
    14.00 fruit
    17.00 150 + 5
    19.00 groente
    21.30 180 + 6 en 2,5 rijstebloem

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    krijgt hij maar 4 flessen kimmey?
    groente en fruit is toch bijvoeding tot ong 6 maanden en geen invulling van een fles? ik dacht dat ze toch minimaal 5 flessen moesten krijgen tot die tijd ong.. maar uiteraard doet ieder het op zijn eigen manier..
    want wij geven Elize nog steeds 7 flessen omdat minder flessen met meer erin niet gaat voor haar.. dan drinkt ze helemaal te weinig omdat de flessen maar net of niet leeg gaan als we al 7x 90 cc aanbieden

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liesjuh; waarom geef je de laatste fles niet later? Eventueel slapend?
    Zal misschien even paar dagen / weekje duren
    Maar misschien veranderd zijn eet en slaapritme
    Of heb je dat al geprobeerd?

Hier kwam ze een weekje ineens weer voor een fles om 4uur in de nacht...nu word ze soms wel een wakker, maar na 5min brabbelen en draaien valt ze weer in slaap

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    groente/fruit: ik begin pas rond de 4 maanden

cb: vandaag weer de 2e prikjes
    En gewogen en gemeten
    64cm en 6165 gram
    Ze gingen alleen zeuren dat ze duimde haha

13. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Wensdroom Roan kreeg 5 flessen 120 + 4 maar liep met 1 fles altijd te rotzooien dus vandaar nu 4 maar zelfde totaal hoeveelheid van 5 en nu drinkt hij ze wel leeg

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ah ja dan is het verstandig om naar minder flessen te gaan. goed dat hij het nu dan wel drinkt.

15. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff wat een dag... J was al vanaf woensdag verkouden en had verhoging. Had ik al een neusspray gekocht maar het is nog niet over maar nou had hij al 3 dagen niet meer gepoept en wou vandaag opeens geen fles meer! Vanaf vanochtend 7 uur tot vanavond half 8 heeft hij niks willen drinken! Ben natuurlijk even langs de dokter gegaan en heb een klisma meegekregen want hij zegt dat hij geen zin ineten kan hebben omdat hij gewoon vol zit van de ontlasting.
    Klisma vanavond er in gedaan en een minuut later poepte hij al! Een uur later nog een poepluier en daarna heeft hij eindelijk weer een fles leeggedronken! Nu is hij als een blok in slaap gevallen gelukkig.
    Bah wat kun je daar zelf dan vervelend van zijn als je niks kunt doen en die fles wil maar niet! En ook nog mega lang wachten bij de dokter met een jengelend kind pff. Blij dat we dat weer achter de rug hebben. Hopelijk is hij morgen ook iets minder verkouden.

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo, ben ik ook weer eens.. Ik lees af en toe nog mee maar ben zo druk, hou het niet allemaal bij..

Ik heb net mijn 1e werkweek er weer op zitten, en ik vind het heerlijk :D Werd het thuis zitten echt wel een beetje zat.. E. gaat nu 2 dagen naar de opvang en 1 dag past mijn schoonmoeder op. Verder zijn papa en ik beiden 1 dag thuis.. En ze doet het super goed :D

Ben wel erg blij als ik thuis kom, dan lekker knuffelen :D Ik ben de ochtend wel thuis nog dus dan heb ik ook lekker tijd met mijn meissie..

Slaapt lekker door van 10 tot 6/half 7.. Zijn nu ook aan het proberen de laatste fles eraf te laten omdat we haar vaak dan wakker moeten maken. Ze heeft vanavond een extra grote fles op om 7 uur, nu kijken of ze het vol houdt tot morgenochtend.. Hier bij het CB zeggen ze ook dat ze naar 4 flessen mag, mits dat lukt dan..

Morgen weer een drukke dag, dus ik ga lekker naar bed.. Fijn weekend allemaal!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    stuwing is geen indicatie van weinig voeding hoor!
    Je borsten zijn veel beter afgestemd nu. Ik heb vrijwel nooit stuwing. alleen s morgens Nog na een volledige nacht.
    Er zit maar weinig voeding in je borst waardoor ze slapper aan kunnen voelen. Het merendeel wordt tijdens het drinken aangemaakt.

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    wat geef je toch goede bv adviezen! !

En dat overbezorgde klinkt heel normaal hoor. Zelf bedenk ik altijd: Ik kan honderd keer gaan kijken of hij niet dood ligt te gaan maar de kans dat ik net binnenloop als hij ligt dood te gaan is wel erg klein :p

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja! Heb wel eens in een zwembad gelegen met poep van een baby. Dat wil je echt niet

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Thanks! En dat voor iemand die geen bv meer geeft hihi... (nou ja, voor spek en bonen dan want hij heeft inmiddels de functie als troosttiet)

Ja i know, ik begin het al een beetje te leren inmiddels na 3 nachtjes op zijn eigen kamer :)

Zo... ik heb vanmiddag even twee taarten uit mijn mouw geschud! Ben dinsdag jarig en vier het morgen voor de fam. Had zomaar zin om nu eens zelf de taart te bakken dus het is geworden: grootmoeders appeltaart en een monchoutaart. Ik ben m.n. erg benieuwd naar de appeltaart aangezien het mijn allereerste appeltaart is haha. Monchoutaartje kan eigenlijk niet fout gaan.

Ik zou trouwens zeker een zwemluiertje aan doen (weet ff niet meer wie dat vroeg). De kans kan dan klein zijn dat ze in het water poepen, maar het zal je net gebeuren! Als je al een zwembroekje inclusief luier hebt hoeft dat natuurlijk niet. Ik heb ze van Huggies little swimmers.

Deel Deze Pagina