Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    MamaVanAnne ik ben ook voor de luiers van pampers. en let dan op waar ze in de aanbieding zijn. soms is dat ook bij bol of via Wehkamp. dus wij gebruiken ook pampers en net als Pindakoek halen tijdens aanbiedingen.

Pindakoek, ik hoop echt dat het gaat lukken met het flesje.en een ruggepik lijkt me idd niks zou ook voor de algehele narcose gaan.

o en Senna ik heb je ge pbt, betreffende de behandeling van hartritmestoornissen.

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Pampers heb je ook wel bij de action! Ik heb ze laatst gezien maatje 3 simply dry een grote doos voor 15.99!

Ik heb nu active fit maat 3 en die bevallen heel goed maar ga ook kruidvat probereb aangezien die echt een stuk voordeliger zijn. Had destijds een proefpakket newborn maar die bevielen niet zo. Vaak lekkage, maar wie weet is het met de midi's anders.

Ik zou met curettage ook voor een narcose gaan, even lekker onder zeil dat geslurp hoef ik niet te horen. Succes met de fles pinda... hopelijk geschiedt er een wonder en pakt ze straks zonder morren de fles!

Mamavananne gefeliciteerd met je mijlpaal!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik zweer bij kruidvat! Zit nu in maat 3 maar volgende pak wordt maat 4. De klittenband sluitingen gaan steeds verder uit elkaar haha!

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van pampers heb je allemaal verschillende. New born (volgens mij past ze daar niet meer in want maat 3 gaat daar tot 7 kilo?) Dry en Active fit, wat is het verschil en wat is fijner?
    Haal je dan verschillende voor overdag en s nachts of wat?! Lijkt me zo onhandig..
    Over de kruidvat hoor ik inderdaad ook goede verhalen, maar daar is nu geen aanbieding. Maar volgens mij is die zonder aanbieding nog wel goedkoper dan de pampers met aanbieding?!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja die is standaard goedkoop. Uit mijn hoofd kosten 96 luiers 12,99

6. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hier ook tevreden met kruitvat luiers, 96 in een pak.

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik had jullie verteld dat de draagmoeder en ik mee gaan doen met het programma de wandeling. eigenlijk hadden we voor volgende week de opnames hiervoor op de planning staan. maar nu hebben we besloten dat we deze uitstellen tot na mijn behandeling voor de hartritmestoornissen. dat leek de redactrice en ons ook een goed plan zodat ik ook fitter ben met de opnames en we er ook een leuke dag van kunnen maken.

8. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hi meiden,

Wensdroom wat vervelend zeg, hopelijk gaat het gauw beter na de behandeling. En spannend hoor, ga je dus straks wandelen met Sander de Kramer hihi, lijkt me zo'n leuke vent:) Goed dat het is verzet.

Senna voor jou ook beterschap!

En pindakoek, wat een narigheid zeg! Sterkte!

Luiers: ik heb vorige week weer zo'n voordeeldoos met 3 pakken Pampers besteld via Bol.com.

Ik lees nog steeds mee hoor, maar nog steeds niet goed in m'n vel, dus lukt me dan niet goed om te reageren. Met Maud gaat het goed, ze is zo heerlijk pittig! De afgelopen weken was ze vaak gefrustreerd omdat ze niet door kon rollen van zij naar buik, nu lukt het steeds vaker! Gelukkig is haar verkoudheid eindelijk over, heeft 3 weken geduurd:$
    Vind het nu lastig om te herkennen of ze toe is aan vast voedsel. Eigenlijk is het nog iets te vroeg voor haar toch? Maar ze maakt wel smak geluidjes en kauwbewegingen en haar vuistjes gaan steeds in haar mond. Of nou ja, eigenlijk moet alles in haar mond hihi..
    Nog een vraagje, hoe sparen jullie voor de kleine, (als dat kan natuurlijk)? Wij zitten er aan te denken om de kinderbijslag op haar spaarrekening te storten en zelf dus gewoon verder alles te betalen. Maar ja, er nog niet helemaal uit. Ben benieuwd, maar hoef natuurlijk geen bedragen te weten:p

Tot gauw.

9. Maggi

Maggi Niet meer actief

Zo ben ik ook weer eens! Lees ook nog vaak mee maar reageren is wat lastiger!

Hier nog altijd aan de pampers. Vind altijd wel ergens een leuke aanbieding en sla dan groot in. Ook heeft t nog maar 4 voedingen op een dag (en slaapt van 20.30 tot 8.30) dus we zitten op ongeveer 5 luiers per dag. Gaat een stuk langzamer met de luiers dan in het begin :)

Linie, dikke knuf!! Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.
    Over het sparen; ik spaar inderdaad ook de kinderbijslag. Dus elke 3 maanden 192 euro wat ik dan afrond naar 200 euro. Dus ongeveer 800 per jaar. Daar moet toch wel een studietje van te betalen zijn met de tijd? Ik spaar trouwens op mijn eigen spaarrekening. Dus niet een rekening voor hem geopend waar hij met zijn 18 zelf bij kan. Dat vind ik te riskant. Bij ING kun je spaardoelen instellen. Heb één spaardoel voor hem aangemaakt en daar schrijf ik het geld naar over.

Wensdroom wat rot zeg van je hartritmestoornis :( Ook voor jou een dikke knuffel! Verstandig om even met de wandeling te wachten. Ben benieuwd naar de aflevering straks!

Hier gaat het goed. Met 4 maanden vaccinaties werd T niet gewogen dus ik ben gisteren even gegaan tijdens het inloopspreekuur. Hij is nu 7990 gram en *schrik* 69 cm!! Hoe krijgt ie het voor elkaar!
    Ook is er (onverwacht) een speciaal persoon in mijn/ons leven gekomen.. :)
    Dus fijn hier!!

10. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Maggi, wat een fijn nieuws, het is je zo gegund!! Lekker genieten met deze speciale persoon en T:)
    En wat doet je kleine grote man het toch goed zeg!
    Ook de kinderbijslag aan het sparen dus.

En nog een vraag, ook aan de andere dames met keizersnee misschien.. Hebben jullie ook nog steeds dat nare, dove gevoel? En een flubber boven de wond:(?? Ik vind mijn buik zo vreselijk nu!!

11. Maggi

Maggi Niet meer actief

Dankje Linie!!!!

En op je keizersnee vraag.. Ja en ja :( Ik heb een afdakje die maar niet weggaat en een enorm grote dove plek. Baal er echt van. Het is echt naar met jeuk. Je kunt gewoon niet krabben. Ik hoop echt dat het grotendeels nog wegtrekt.

12. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Linie en Maggi wat leuk om weer van jullie te lezen. Wat een super nieuwtje van jou Maggi; het is je inderdaad zooooo gegund. Lekker genieten dus met T. en soms met z'n drietjes.... Heerlijk.

Linie balen dat je nog niet helemaal lekker in je doen bent.... Gelukkig doet jullie lieve meisje het heel goed. Dat is toch genieten!

Wensdroom, met jou gezondheid is het dus ook nog altijd niet wat het zijn moet. Tjee wat balen zeg. Hopelijk snel de behandeling en dan snel resultaat. Ik zie er naar uit om naar jullie afleveringen te gaan kijken... Ben erg benieuwd!

Hier vandaag met J. naar CB geweest. Ze doet het ontzettend goed; 6400 gram en 61 cm. Ze zat heeerlijk te lachen naar de arts, tot dat die rotte prikjes kwamen... brrr wat vind ik dat zielig. Maar; ze was al gauw getroost. Bij thuiskomst meteen naar bedje toe en net wakker geworden voor een flesje. Lekker kroelen met mama vandaag dus!
    Ik geef de eerste en de laatste voeding nog bv en dan tussendoor krijgt ze 3 flesjes van 180+6. Hier doet ze het dus prima op.

Wat betreft sparen; wij hebben een aparte spaarrekening voor J. geopend. Hier sparen we standaard iedere maand € 75,00 op en dan 1x per 3 maanden de kinderbijslag. Daarnaast komen hier ook de "kadootjes" op van opa/oma's. Deze rekening staat op haar eigen naam, maar is door ons vrij opneembaar.

Pampers: hier ook fan van de pampers. Heb wel andere geprobeerd hoor (kruidvat en etos) maar beide merken bevielen me niet. Ik heb nu ook bij Bol.com een "maanddoos" gekocht. Ik betaal dan volgens mij € 0,16 per pamper.

Vanavond kunnen we lekker bij schoonouders gaan eten. VL gaat komende zondag op concours met een fanfare waar hij uithelpt. Met als gevolg; vanaf afgelopen zondag t/m komende zondag IEDERE avond repetitie. Poeh das wel veel. Maar hij heeft vanalles geregeld met eten enzo, zodat ik niet de hele week volle poule aan de bak moet. (huishouden, koken, wassen/strijken, J. verzorgen). Dus dat is wel lief! Gelukkig heb ik overigens nu ook 2 weken vrij.... GENIETEN!

Zo volgens mij was het dat weer even vanuit mijn kant.

Liefs!

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Maggi wat leuk! En wat een lekkere bink heb je toch!

Linie ik merk ook dat cas alles wat hij in zijn handen krijgt direct in zijn mond stopt. En er vervolgens lekker op gaat kwijlen haha. Soms denk ik ook wel eens dat hij toe is aan een hapje maar durf het nog niet aan voor 4 maanden. Alhoewel ikzelf ook al met 3 maanden aan de geprakte banaan met liga en sinaasappelsap zat.

Heb trouwens een heel mooi cadeau voor mijn verjaardag gehad, een tablet :)

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Oh ja en wbt sparen wij hebben een regenboog rekening geopend bij de rabo en daar willen we als we wat over houden (nu nog niet het geval helaas) elke maand wat op storten. En voordat hij 18 wordt kunnen we beslissing nemen om hem op onze naam te laten houden voor het geval hij verkeerde vriendjes heeft of misschien niet helemaal het rechte pad blijft bewandelen. Wat ik overigens niet hoop hoor!

15. Maggi

Maggi Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties! Het kwam totaal onverwacht en vond het ook wel wat snel, maar het voelt zo ontzettend goed en hij is zo vreselijk goed met T! Het gaat heel natuurlijk allemaal. Ik wist niet dat ik nóg gelukkiger kon zijn dan dat ik al was!

Bloempje wat doet ze het goed zeg! En ja vreselijk he die rotprikjes :(

Gaaf cadeau Beertje! Leuk :)

16. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ja die jeuk is ook zo rot inderdaad:(Nou ja, hopelijk komt het nog goed:$

17. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Bloempje, fijn dat Joes het zo goed doet! Lekker genieten dan van je vrije dagen!

Beertje, had het al gezien op fb, super cadeau hoor! En ik wil inderdaad ook liever nog even wachten met de hapjes inderdaad, hopelijk lukt dat. Denk ook wel dat het bij het ontdekken hoort he alles in de mond stoppen. Maar ja maakt het ook wel lastig om het te herkennen dus..

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Maggi wat leuk voor jullie!

Dikke knuffel voor de dames waarbij het niet zo lekker gaat!

Wat betreft luiers: ik ben erg te spreken over die van de AH.. En die van Lidl zijn ook wel goed.. Kruidvat en Etos vind ik ook niet zo..

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wat lief dat hij zo goed met T is, niks leukers dan een man met een baby vind ik haha! Konden jullie elkaar al?

Bloempje niet zo gezellig dat je man nu veel van huis is! Maar fijn dat jullie bij familie kunnen eten. Doen wij ook regelmatig. Morgen weer, erg fijn om zo na het werk aan te kunnen schuiven haha :)

20. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Hihi, ik ben fan van de itti bitti... marre... dat is nou niet echt zomaar een luier, tis namelijk wasbaar, voor overdag. Voor de nacht hebben wij gewoon de pampers, ben nu bezig met de laatste newborn 2, en vanaf ongeveer volgende week newborn 3. Qua kg zou hij allang in 3 moeten zitten, maar qua pasvorm kan het..(nu eigenlijk net niet meer)

Wat fijn maggi, ik hoop dat jullie 3tjes heel gelukkig worden. Tis je gegund.

pindakoek, wat naar! ik hoop echt dat ze het flesje pakt. (wat is eigenlijk het verschil met een narcose van een keizersnee, ik mocht namelijk wel erna voeden)

Ik heb eigenlijk weinig last van het litteken, heel af en toe bij het niezen, of teveel bewegingen dat ik het iets voel (geen pijn), en ook geen afdakje ofzo, alleen een 'mooie' rooie streep

Iedereen die het nodig heeft een knuffel!

iedereen bedankt voor de felicitaties!!

Deel Deze Pagina