Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wij zijn met maatje 1 begonnen met uitproberen van diverse luiers, C1000, Etos, Kruidvat en Pampers. Uiteindelijk zijn de Pampers echt onze favoriet. Ik vind de luiers vd Etos stug en grof voelen en zitten, C1000 ook wat stugger maar te doen, Kruidvat ook wel fijne luiers maar zo soepel als die van Pampers zitten geen andere vinden we.

We kopen de Pampers wel uitsluitend in de aanbieding. Aankomende vrijdag en zaterdag trouwens de Pampers NewBaby in maat 123 voor 50% bij de Etos, max. van 4 pakken pp. Maar wel de moeite dus!

Linie Herkenbaar dat gevoel van al wel of nog niet overgaan op hapjes met de kleine. Wij zitten bij Bram op exact hetzelfde punt. Ik ga het vrijdag overleggen op het cb. Benieuwd wat ze ervan zeggen. En anders toch nog maar wachten totdat hij 4mnd is, dat schiet gelukkig ook al op.

Sparen doen wij ook voor Bram. Wij storten maandelijks €50,- op zijn rekening, gaat dan best lekker, tegen de tijd dat hij 18 is staat er een leuk bedrag op zijn rekening. Eventuele extraatjes van opa of oma zullen we er ook op storten. Daar kan hij dan mooi van gaan studeren enzo. We willen dit ook eigenlijk niet aan hem vertellen, pas als hij 18 wordt en het geld daadwerkelijk beschikbaar raakt voor hem. (ik kan er overigens wel bij als ik zou willen)

Maggi, wat een reus heb jij al zeg! Enneh... geniet van je speciale persoon! :)

BeertjeJij dus ook best wat twijfels al over of Cas al toe is aan hapjes of nog niet...

Wij zitten nog helemaal niet zo lang op maatje 2 vd luiers, sommige van jullie alweer in 3 of bij Ingeltje zelfs al bijna maatje 4! Ik heb overduidelijk echt een ventje met een mini kontje en zonder spekkies op de wereld gezet. M'n lange, dunne moppie :D

Gisteren dus bij de fysio geweest ivm m'n klachten aan m'n knieën en enkels, volgens hem komt het vanuit m'n rug. M'n bovenrug zat al een tijdje volledig vast en hij heeft het met heel wat gedraai en getrek los 'gescheurd'. Nu kan ik m'n rug weer wat beter gebruiken maar ik heb nog steeds last van de stijfheid en pijn in m'n knieën en enkels. Mja, zoiets is natuurlijk ook niet na 1 dag ineens over. Maandag moet ik weer, hopelijk is het dan al beter.

Bram vanmiddag trouwens lekker in de doek meegenomen en richting de bieb gelopen. Had een berichtje dat ik hem gratis mocht komen inschrijven en dan een BoekStart koffertje met 2 boekjes erin cadeau kreeg. Dat hebben we dus maar even gedaan. Had erg veel bekijks met m'n doek, echt leuk! Kwam waarschijnlijk ook doordat Bram heel wijs en wakker boven de doek uit om zich heen zat te turen. Kreeg van iemand die een winkel uit kwam een 'wat een mooie doek!', oudere dames die even met een knikje naar me lachte, en een jongetje van een jaar of 2 stond Bram bijna uit de doek te kijken toen z'n moeder hem vertelde dat ze hem ook zo had gedragen. Maar dé uitspraak van de dag vandaag was: "Kijk nou... die baby wordt gewoon geplet!" :D

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hapjes: Ik kreeg ook zo'n lekker commercieel mailtje dat een kindje dat sabbelt op zijn knuistje klaar zou zijn voor de hapjes. En nog meer vage signalen. Vond het je-reinste-onzin. Alle kindjes sabbelen op hun knuistje. Omdat ze eindelijk hebben geleerd hoe ze die armpjes kunnen besturen ;) en omdat ze gewoon alles wat ze hebben in hun mond stoppen. Dat heet de orale fase. niet 'toe aan hapjes'. Nutricia vindt natuurlijk van wel.
    Wat vooral geldt is dat je als ouders bepaalt wanneer je gaat beginnen. Als je er zin in hebt dan begin je lekker met 4 maanden.
    Dat advies is er niet zomaar. De darmpjes zijn er gewoon niet klaar voor. Begin je eerder dan doe je dat vaak niet voor je kind maar omdat je zelf niet langer wil wachten. Ik ben bij mijn oudsten met 4 maanden begonnen omdat ik toen geen BV meer kon geven en het dus fijn vond dat ik nu lekker hapje kon maken voor ze.
    Ik begin nu pas met 6 maanden omdat ik wil dat mijn borstvoeding het enige is dat hij krijgt. Zoals ook wordt aangeraden door de WHO.
    En ik weet niet wie dat laatst zei: die 2 maanden zijn ook niet echt het verschil, maar als er op een doosje medicijnen staat dat je iets maximaal 4 maanden mag gebruiken, plak je er ook geen 2 aan vast ;)
    Ieder zijn eigen ding en begin lekker wanneer jij dat wil, maar ik houd me zoveel mogelijk aan de voorschriften.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    #1903 Ingeltje, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Maggi wat super dat er een speciaal persoon in jullie leven is en hij goed en leuk met de kleine omgat ( nou ja kleine wat een reus haha)
    fijn dat hij t goed doet.. geniet ervan hoor het is je gegund.

Linie wat rot dat je je nog niet lekker in je vel voelt knuffel

Beertje zeker mooi cadeau leuk!

We hebben nog geen spraak rekening voor Elize ( dat komt nog wel)
    luiers hebben we pampers meestal van acties en Elize zit nu in maatje 2

gisteren wezen winkelen met mijn moeder, zusje en nichtje en Elize
    en nu vandaar erg moe. dus zoek zo mijn bed weer op.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Nou ik twijfel niet hoor, hier geen hapjes voor 4 maanden maar het is meer dat ik het idee heb dat hij het wel leuk gaat vinden gezien de signalen die hij me nu laat zien.

6. Maggi

Maggi Niet meer actief

Beertje; we hebben elkaar 2 maandjes geleden leren kennen via een goede vriend van me. Het is een kennis van hem. Klikte gelijk en na wat twijfels van mijn kant (kan dit zo snel? Ik vind het eng om me te binden?! enz) kwam het er telkens weer op neer dat ik me gewoon verschrikkelijk fijn voel bij hem. Relaxed, mezelf en dezelfde manier van leven. Dus we gaan er gewoon voor, en dat hij zo goed met T is dat maakt dat ik helemaal zeker ben.
    Had die bon van de centerparcs bijna weggegooid, maar nu gaan we binnenkort een gezellig weekendje met ons drieën weg :)

Hier zit T ook al in maat 3+/4 van luiers. Ook niet zo gek met zijn 8 kilo.

Hapjes precies op 4 maanden mee begonnen. Gelijk een hele zooi zelf gekookt, gepureerd en ingevroren. Bloemkool is hij in ieder geval verzot op.

7. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Heerlijk Maggi! Geniet er lekker van...

Wat betreft hapjes;
    Ik ben wat dat betreft écht een leek op dat gebied.
    Wil het in ieder geval zelf maken, én niet te vroeg beginnen ( niet voor 4 maanden in ieder geval).
    Maar hoe maak ik het zelf? En doe je er wat onder of pureer je het gewoon zo....?
    Daarnaast zijn de meningen verdeeld; fruit of groente beginnen. Ik dacht (en hoor vaak) zelf eerst fruit. Maar nu las ik laatst eerst groente, omdat ze zoet beter eten dan "hartig". Dus dat moeten ze echt leren zeg maar??

Pampers; hier gisteren een maandbox pampers Babydry maatje 3 besteld bij Bol.com. Vandaag kwam de postbode met 2 grote dozen. ik zei al; ik heb er maar een besteld! Nee hoor mevrouw, hier staat ook uw naam op. Nu heb ik dus 1 maandbox maat 3 ( die ik ook betaald heb) en tevens een maandbox maat 4 gekregen!!! Die ik dus écht niet betaald/besteld heb.......... Oeps!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Bloempje dat heb ik ook laatst ergens gelezen. dus twijfel nu waarmee te beginnen.. wilde eigenlijk toch al eens kijken wat Elize van hapjes vind. mijn zusje begon met fruit toen haar dochter zover was, mijn moeder dacht dat ook. wat vinden en denken jullie zou het echt verschil maken waarmee je begint?

9. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wat fijn Maggi! Inderdaad lekker genieten:)

Wauw, dat is een leuke vergissing van Bol Bloempje, ik had daar vorige week ook maat 3 besteld en kreeg helaas dus ook alleen die doos;)
    Weet het zelf ook nog niet zo goed met de hapjes. Wil ook nog wachten. Maar de arts hij ons op het CB raadde in ieder geval ook aan om met groente te beginnen, vooral bloemkool. Gelukkig ben ik daar zelf ook gek op:)

Ik had gisteren een klein stukje vel geraakt bij het knippen van Mauds duimnageltje :$:) Ik voelde me zo schuldig!! Ze heeft zelf geen kick gegeven, maar het bloedde wel:( Nu durf ik niet meer;)

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik ben ook niet van het knippen, ik bijt ze af. Gaat veel makkelijker haha

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haha gebeurt de beste hoor .. Heb het ook wel eens gehad mét brullende baby. schuldgevoelllll

hapjes zeggen ze dat je idd beter met groentes kunt beginnen omdat ze fruit vaak makkelijker eten. Er is dan kans dat ze daarna geen groentes willen.
    Zelf ga ik mix doen van rapley en gepureerd eten. Ik bied eerst gewoon hele groentes aan en als hij niet wil dan pureer Ik het.

12. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Maggi: wat fijn dat er weer een speciaal iemand in jouw en de kleintjes hun leven is :)
    @Beertje: mooi cadeau hoor leuk :D

@Sparen: wij sparen iedere maand 25 euro voor haar en hebben 1000 gekregen van opa (aardige man, maar uit zijn liefde meer in materiële zin)

Vanavond/vannacht komt mijn vriend weer thuis, heb al helemaal zin om tegen hem aan te kruipen ;)
    Werd gisteren een beetje gek van V. ze bleef maar huilen, denk een regeldagje want ze bleef maar aan de borst hangen! aankomende week breng ik haar een paar uurtjes naar oma, kolf ik wat af en dan gaan we kijken of ze de fles wel pakt. Desnoods geef ik mijn pyjama mee...had zo'n verhaal gelezen dat een man ten einde raad de pyjama van zijn vrouw aandeed omdat het kind de fles niet pakte en toen lukte het..dus ben benieuwd hihi
    Net weer een zetpil naar binnen gedrukt bij mezelf...de galstenen beginnen nu behoorlijk op te spelen...pfff...:(

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    o ja maggi blij voor jou! !

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel pinda!

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #1915 wensdroom, 11 okt 2013
    Laatst bewerkt: 11 okt 2013
    Pindakoek knuffel en hopelijk lekker tegen je mannetje kunnen kruipen vannacht.

Een velletje mee knippen is hier ook al eens gebeurt huilen dat Elize deed. vond het zo zielig.. heb het een poosje niet durven doen en aan mij man overgelaten om de nageltjes te doen.

Maggi wat ontzettend fijn voor jou dat er een speciaal iemand in jullie leven is en er zo'n goed gevoel bij is. ik gun het jullie heel erg geniet ervan.

Elize draaide gister bijna van rug op buik,nog een heel klein stukje voor ze het helemaal doet.. ik denk niet dat het heel lang gaat duren voor ze dat kan.
    Ook heb ik haar gisteren Jip en Janneke voorgelezen ze zat de hele tijd aandachtig naar me te kijken of te lachen.. zo leuk!
    En vinden jullie kleintjes de tv ook zo geweldig? Elize kijk dan echt heel geïnteresseerd naar de tv alsof ze het al helemaal snapt wat er op is.
    S avonds zet ik haar even bij mij op schoot of naast me op de bank en dan zit ze echt tv te kijken.

Zo dadelijk gaat ze naar de oppas en heb ik weer een dagje alleen. Mijn man gaat op de dagen dat ze naar de oppas is wel naar het werk toe.en dan ga ik zo maar weer slapen. ben nog steeds erg moe en licht in het hoofd. heb gister overdag ook een paar uur op de bank geslapen. mijn man werkte dan vanuit huis en heeft Elize verzorgd. toch fijn dat het kan en mag vanuit zijn werk.

16. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
  17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik wilde Elize ook opgeven maar heb nog geen foto gevonden die ik leuk genoeg vind en ben nog bezig een pakkende tekst te bedenken. bloempje ik heb gestemd hoor!

18. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    gestemd!

hier vanmiddag naar de cardioloog voor mezelf, hoop dat ze iets kunnen doen aan de vele hart overslagen die ik heb.
    gisteren was het prima te doen, zo nu en dan last van.
    maar vanochtend toen ik wakker werd van bram voelde ik het meteen. en nu nog steeds. wordt dus weer een bagger dag.
    als ik de hele tijd bezig blijf dan heb ik er geen last van omdat de pacemaker dan voor het ritme zorgt en ik geen eigen hartslag heb. maar zodra ik ga zitten of rustig speel met de kinderen dan huppakkee. echt zo irritant. kan gewoon mn rust niet vinden , het is zo een opgefokt gevoel. bah.. hoop dat ze er iets voor hebben, wellicht meer medicijnen of andere.

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna succes hoop idd dat ze iets kunnen doen voor je. dat opgefokte gevoel herken ik wel.. en het meer voelen in rust ook. maar ik kan gewoon weinig doen want daar ben ik te moe voor. kom dan gewoon niet vooruit.

20. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Bah,dames wat een nare klachten zeg! Ik hoop voor jullie beiden dat jullie er snel vanaf komen of dat de klachten in ieder geval een groot stuk verdwijnen/verminderen!

Thnx voor jullie stemmen; lief!!
    Wensdroom; onze foto staat op z'n kop!!!! Stom he, haha. Ik heb gewoon de foto normaal ingediend en hij staat nu omgedraaid op de site. Had nog gemaild of ze hem konden draaien maar dat lukte niet. Enige wat ik kon doen was foto verwijderen en opnieuw plaatsen, maar dan was je ook alle stemmen kwijt..... Dus dan maar zo!
    Als je m'n stem nodig hebt hoor ik het wel!

Fijne dag allemaal vandaag.
    Xx

Deel Deze Pagina