Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zoveel als hij op kan.

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je kan ook 1 portie geven en dan nog 90 kv aanmaken en daarna geven.
    Ik zou het minder erg vinden om kv door de gootsteen te spoelen dan gekolfde melk.. Maar ja, dat ben ik ;)

Anne ligt voor het eerst op haar eigen kamertje. Daar sliep ze al wel na de eerste nachtvoeding, maar nu dus voor de hele nacht. En ik vind het kei moeilijk.... Ze moet ook duidelijk wennen, kwam moeilijk in slaap en was net alweer even wakker na 3 kwartier.. Maar de afspraak met mijn man is dat ze daar blijft totdat ze het huis bij elkaar krijst en niet meer te troosten is.. We of eigenlijk ik, moeten hier doorheen.

Loslaten is het toverwoord wat ik moet leren geloof ik

3. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    En? Heeft ze geslapen in haar eigen bedje?
    Ik hoop zonder al te veel huilen voor je!

Poepen; idd snachts ook niet altijd gelijk verschonen omdat je het vaak niet weet!

Sow, onze cvketel is stuk door lekkage..:( nu 15 graden op J zijn kamertje.. Brr! Gelukkig pyjama, lange mouw slaapzak en laken en dekentje waardoor hij nog warm is. Ben benieuwd overdag want we krijgen dinsdag avond pas een nieuwe. Jullie geen water schade?

4. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Trouwens lieve bofkontjes! Alleen las ergens: na jaren ongewenst zwanger zijn.. Denk dat je ongewenst Niet zwanger bedoelt?;)

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ah balen jossie! Hier gelukkig geen overlast maar men wat een regen!

Mamavananne ik denk dat als ik twee keer 100 doe hij het wel op red aangezien hij nu ook 210 kv drinkt. Zat meer te denken of hij misschien meer moet omdat bv toch lichter verteerbaar is?

En heeft ze lekker geslapen? Ik moet zeggen dat sinds C in zijn eigen bedje slaaptonze nnachten veel rustiger zijn. Hij slaapt uit tot ongeveer kwart voor negen. We brengen hem nu om half acht 's avonds naar bed want dan is hij zooo moe! Om 22.30 nog een fles en die gaat er slapend in en dan heel de nacht door. Dus eigenlijk t klokje rond als je zo kijkt. En nu ligt ie alweer op tuk haha slaapkopje...

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze heeft wel redelijk goed geslapen. Eerst wat huilerig gisteravond, maar toen toch geslapen tot 5 uur, bv, geslapen tot 9 uur, toen alles onder gepoept, tot aan de lakens toe door haar slaapzak heen.
    Nu ligt ze er nog in.
    We gaan dit een tijdje doen en dan proberen haar steeds iets eerder naar bed te doen. Want merk dat ze s avonds vaak wat hangeriger is. Nu slaapt ze van 22.30 tot 4.30 tot 8.30 tot 11. Dus hoop dat we het iets kunnen schuiven en ik dan niet weer op 2 nachtvoedingen kom, want met dit ritme kan ik zelf ook lekker slapen.

De bv mama's die over zijn gestapt op kv, moesten de kindjes hier erg aan wennen? Hoe ging dat met de darmpjes?

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier totaal geen last gehad van de overgang bv naar kv maar we hebben ook heel langzaam afgebouwd. Meneer vindt alles wat hij krijgt lekker. Hebbe onlangs dus ook overstap gemaakt van nutrilon naar kruidvat en dat ging ook prima!

Zit je er over te denken om af te bouwen?

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ik weet even niet zo goed raad.. Anne begint steeds meer te spugen, en ze heeft er niet zo heel veel last van.
    Maar veel van wat er in gaat komt er ook weer uit. Soms meteen binnen een minuut of 5, maar soms ook pas na een uur of 2 uur zelfs na de voeding. Mijn man is vandaag al 3 keer onder gespuugd, en Anne moest dus ook 3 keer schone kleren aan. Het is niet meer een mondje terug, maar echt wel heel wat meer.
    Ik was van plan om rond 5 maanden te gaan afbouwen. En dan langzaam te gaan overstappen naar kv. Zodat ze ongeveer de eerste 6 maanden bv heeft gehad, en dan dus ook geen bijvoeding nodig heeft de eerste 6 maanden.
    Maar als ze zo blijft spugen is het misschien beter om voeding te geven met jbpm? (of hoe die afkorting ook maar mag zijn lol)

Het cb nam ons niet serieus, die zei ze is goed aangekomen in gewicht dus het is wel goed. Ja ze is goed aangekomen in gewicht, maar het spugen is pas sinds een dikke week zo erg..

Dus wil het even afwachten nog, maar wel nadenken over wat de mogelijkheden anders verder zijn. Dus alle tips zijn welkom!

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    MamaVanAnne je kunt idd jbpm toevoegen maar anders ook even informeen bij de ha. als het cb je niet serieus neemt.succes en knuffel

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik heb op haar gestemd hoor!

Bij ons kan het iig bij 2 zwembaden in de regio, ene is idd vanaf 4mnd en dan moet je je ook inschrijven, komt je op een wachtlijst en moet je echt elke les komen omdat je er flink wat voor betaald. Die start ook maar 2x in het jaar en ik zou er dan pas in Januari op z'n vroegst kunnen beginnen als Bram al 7mnd is. Eerder geen plek.

Bij het andere zwembad mag het al vanaf 10 weken en kun je gewoon losse lessen afnemen. Vele malen beter dus, sowieso omdat er geen wachtlijst is en je dus ook op elk moment kunt instappen en als het je een keer niet uitkomt je dus ook niet hoeft te betalen. Ik wil eigenlijk deze week maar eens gaan beginnen, ben namelijk erg benieuwd hoe Bram er op gaat reageren.

Dat is bij mij... Stomme typfout hè! :( (kan helaas alleen maar aangepast worden door inschrijving te verwijderen en opnieuw te plaatsen)

Hier ook geen problemen gehad met overstap bv naar kv. Wel reageerde Bram beter op de kv van Etos als van Jumbo en Nutrilon, daar kreeg hij obstipatie van, Etos lijkt ook beter op te lossen in water. En is nog een stuk goedkoper ook, en aangezien je niet enorm lang doet met zo'n pak echt de moeite waard om een eigen merk uit te proberen.

Ik zit in m'n laatste weekje vakantie, per maandag moet ik eigenlijk weer aan het werk. Ware het niet dat ik mss ontslag ga krijgen deze week... Het rommelt al maanden ontzettend op m'n werk en ik weet dat er tijdens mijn verlof diverse collega's zijn ontslagen en ontslag hebben genomen. Ik werk in de evenementenbranche en we hebben gigantisch last vd crisis, ik denk dan ook dat het bedrijf het niet meer gaat redden. De crisis van een paar jaar terug hebben we overleefd, deze geloof ik niet meer in... De sfeer op m'n werk is ook niet te harden, toen we beschuit met muisjes gingen brengen leek het wel alsof er iemand overleden was.

Ik heb donderdag m'n baas gesproken omdat ik weer m'n loon niet op tijd had gehad (krijg het al maanden in gedeeltes en dan niet op de afgesproken data, heb ook m'n vakantiegeld nog steeds niet helemaal, zelfs m'n zwangerschapsverlof uitkering vh UWV heeft m'n baas me niet 1op1 doorgestort maar in 2en)
    Ik heb dus bij hem aangegeven dat ik er onderhand geen vertrouwen meer in heb en er enorm tegenop zie om terug te komen. Hij snapte me wel gelukkig. Ik weet gewoon niet waar ik in terecht kom, het schijnt een dikke stress te zijn op de werkvloer, daar heb ik geen zin in, ik hoop nu met de kleine toch een soort 'rust' te kunnen vinden op de werkvloer en niet gestressed thuis te komen van m'n werk en dat op het thuisfront af te gaan reageren.

Nu belde zaterdag mijn leidinggevende me, hij belde niet als collega, maar als vriend en dat was ook zo. Ik ken hem al 5 jaar en hij staat direct onder de directeur, die overigens niet weet dat hij mij ging bellen. Mijn leidinggevende heeft wel exact dezelfde beslissingsbevoegdheid als mijn directeur dus kon dit telefoontje ook wel maken.

Wat hij me vertelde was dat hij begrepen had dat ik weg wil bij het bedrijf, ik heb dat beaamd en uitgelegd waarom. Hij kent me door en door en vertelde al vrij snel dat hij, die nooit last van stress heeft nu zelfs in de stress zit en dus nu al wist dat ik na 1 dag/week werken het niet meer ga trekken. En ik weet eigenlijk al dat hij daar gelijk in gaat krijgen.

Nu hebben ze me aangeboden om ontslag met wederzijds goedkeuren aan te gaan, ik ga dan dus akkoord met mijn ontslag om bedrijfstechnische redenen en behoud zo wel het recht op WW. Het zou voor mij heel gunstig zijn om hiermee akkoord te gaan aangezien ze het aanpassen van mijn contracturen van 40 naar 28 nog niet hebben doorgevoerd en ik dus nog een uitkering op basis van 40 uur zou krijgen.
    Als ik pas later wegga dan dus op basis van 28 uur.

Nu klinkt dat allemaal heel aantrekkelijk, alleen heb ik me vanmiddag eens even ingelezen en voor zover ik kan terugvinden hebben we wel met 2mnd opzegtermijn te maken aangezien mijn baas dit ontslag aanvraagt en ik er al langer als 5jr werk. Mocht ik toch nu al weggaan en we deze opzegtermijn verder niet aanhouden dan rekent het UWV dit wel voor het uitbetalen van de uitkering. Ik krijg dan dus pas per 1-1-2014 uitkering en dat kan ik me dus niet veroorloven. Ik heb nog wel heeeel veel vrije en vakantie uren, dus mss dat we daar nog wat mee kunnen.

Mocht ik uiteindelijk toch akkoord gaan (ik moet morgen beslissen :$ aangezien vanaf maandag m'n contract wel intern wordt aangepast) dan houdt dat dus ook in dat Bram toch (nog) niet naar de gastouder gaat en ik nog actiever op zoek moet naar wat anders qua werk. Bram gaat dan wel gewoon op de donderdag naar mijn ouders en ik ga hem ook morgen gewoon voor de 2e wen ochtend naar de gastouder brengen. Ga geen slapende honden wakker maken namelijk, ze weten wel dat het rommelt op m'n werk, maar dat het al zo snel anders kan lopen hou ik nog maar even stil.

Pfff... het is wel een heel verhaal geworden zeg. Sorry! Maar ik kan hier niets over op FB ofzo zetten omdat het 'ontslag met wederzijds goedkeuren' niet bekend mag worden bij andere collega's. Ik moet het dus echt in stilte tot me door laten dringen en bedenken wat ik er mee wil. Erg lastig om de juiste beslissing te nemen. Ik ga morgen het UWV nog even bellen hoe het zit met die opzegtermijn. Voor m'n gevoel gaat dat namelijk het struikelblok worden waardoor deze constructie niet goed gaat werken voor me.

Mss dat ik, mochten we de 2mnd wel aanhouden nog met m'n baas overeen kan komen dat ik op papier tot einde vh jaar 40 uur blijf werken, er in praktijk maar 28 werk en de rest opneem in vakantie en overuren. Dan kunnen we op die manier de 2mnd overbruggen. Denk alleen niet dat hij daarmee akkoord gaat... Nog maar even een nachtje over slapen straks.

Nu eerst maar even een fles maken voor Bram die al heerlijk sinds 19u in z'n bed ligt, we gaan hem nog even wakker maken voor deze fles en een schone luier en dan ben ik benieuwd hoe hij de nacht gaat doen. Afgelopen nacht heeft hij het best netjes gedaan, ook zelfde tijd z'n laatste fles, toen kwam hij pas om 5.30 vanmorgen voor de fles. Klinkt lekker, alleen moest ik er wel om 2u, 3u en 4u uit omdat meneer bleef jammeren om zijn speen die hij kwijt was. Dan heb ik haast liever dat hij doorslaapt tot 4u en daarna weer om 7u komt. Dan kan ik voor 4u iig een lekker stukje slapen zelf. We zullen zien!

Slaap lekker voor straks meiden.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Idd even langs huisarts
    Of kijken hoe het gaat als je kleinere flessen aanbied?

Mijn zoontje (nu 2,5jr) was ook een erge spuger hoor
    Deed er niks aan
    Hem en onzelf moesten we minstens 2x pd omkleden

Van jbm kunnen ze erge krampjes krijgen

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liesjuh: moeilijke situatie....
    Kan je helaas geen tips geven.
    Maar kijk wel heeeel goed uit, dat je wel écht recht heb op een ww uitkering!!

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Fb ze geeft borstvoeding...

Mamavananne wat vervelend dat ze zo spuugt! En jammer dat het cb niet met je meedenkt! Er zijn ook nog andere mogelijkheden dan om over te stappen op kv. Je kan bijvoorbeeld met water een papje maken met johannesbroodpitmeel en dat voor elke voeding geven met een lepeltje. Je zou kunnen kolven en dan jbpm toevoegen maar met bv dikt het geloof ik niet zo in. Succes!

Liesjuh jee wat een dilemma! Ik zou echt niet weten wat te doen in zo'n situatie. Aan de ene kant lijkt je huidige baan onhoudbaar te zijn met al die financiële narigheid maar in deze tijd je baan verliezen is ook niet echt fijn. Succes met beslissing nemen!

Ik heb gisteren zo gelachen! Meneertje was niet moe te krijgen leek het wel en hij was me toch een partij aan het donderjagen! Hij is momenteel heel hard oefenen om van rug naar buik te rollen maar heeft steeds nog een klein beetje hulp nodig. Dus gisteren op het kleed oefenen en had hem op zijn buik en hij bwgint toch te lachen! Heerlijk die schaterlach ♥

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    lastig dat spugen. bram spuugt hier de laatste dagen ook meer. we hebben de fles ook opgehoogd naar 180/6. nu weer terug naar 150 en hij spuugt een stuk minder. en idd soms spuugt hij na 5 minuten en soms na 2 uur wat waterig. misschien minder laten drinken of meer boeren tussendoor?

hier vandaag weer voor t eerst naar t werk om echt te werken!. straks kindjes om half 12 wegbrengen. dan heb ik zelf nog 45 minuten om even rustig te eten en de hond uit te laten en t eten voor vanavond klaar te zetten. omdat het nu winterseizoen is zijn we om 5 uur dicht, dus lekker op tijd thuis als t op de snelweg meezit.

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

E. spuugt al vanaf week 1.. Maar gaat hier stukken beter met de JBPM.. Niet meer elke dag 3x kleertjes verschonen e.d.. Ik ben hier al mee begonnen toen ze 2 weken oud was.. Gister toevallig 1x zonder geprobeerd: gelijk drama, weer golven terug..

Toen ik nog BV gaf deed ik het of in de afgekolfde melk of vooraf geven.. (Dat ging hier met KV of klein btje afgekolfde melk, aangezien ze het met alleen water niet lustte :D).. Hier geen last van krampjes daarvan..

16. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hey meiden
    Ff ego: ze drinkt fles!!! Al 3 dagen achter elkaar, laatste voeding. Gisteren beetje rijstebloem gegeven en ze heeft bijna klokje rond geslapen, super!!

Ik ga nu dus afbouwen dan heb ik voor en na die operatie niet zo'n last van stuwing.
    Wel beetje emo moment maar heb haar toch de volle drie maanden borstvoeding gegeven ;)

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    fantastisch pinda! !

18. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Fantastisch! En wees trots op jezelf, 3 maanden is een hele poos! Wanneer wordt je geopereerd?

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Pinda fijn dat ze uit het flesje drinkt. idd wanneer wordt je geopereerd.

wij hebben vandaag de brieven binnen van de rechtbank. vanaf nu zijn we officieel voogd over Elize en hebben we het gezag.:D en de draagmoeder heeft nu geen gezag meer. we hoefde niet eens naar de rechtbank. ze hadden zo voldoende info om tot een beschikking te komen. wij zijn blij weer een onderdeel van het juridische afgerond.
    Nu alleen nog de officiële adoptie regelen en de wijziging achternaam maar dat mag en kan pas als we haar 1 jaar verzorgd hebben dus na haar 1e verjaardag.

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    vandaag is Elize naar de oppas. ik voel me weer echt rot.. veel last van de ritmestoornis. heb gebeld met cardioloog wanneer ik aan de beurt ben.wordt nog terug gebeld want hij was in bespreking. voel me er soms zo onrustig door..en ik kan zo weinig.. pff moet ik ff kwijt hoor. ik ben het ondertussen een beetje zat en hoop echt snel aan de beurt te zijn voor de cardioversie.

Deel Deze Pagina