ik had een heel sterk tweelinggevoel...das nu minder... maar de kans is er... eissprong gevoeld aan beide kanten, extreem misselijk (kan niet functioneren zonder medicatie) ook zeer vroeg posi getest en bij zoonlief pas 2 weken overtijd een lichte test mn mama is van een twee-eiige tweeling en heel snel opgezette buik...(3 dagen na de eissprong waren mn darmen al zo bol dat mn broeken niet dicht kreeg :S) maar goed we zullen zien over 2 weken... ben benieuwd...dat sterke geveol is wel minder nu....
Ooh dan kan het zeker! Ik ben zelf van een tweeling dan is de kans 1 op 50 en ben je al zwanger geweest van een tweeling (zonder dat je het wist of dat je het wel wist) dan is de kans 1 op 10. De dubbele eisprong is dan gewoon erfelijk. Dus dat kan bij jou ook zeker zo zijn als je moeder van een tweeling is! Maargoed ik was dus ook extreem misselijk tot week 20 toen bouwde het af en week 23 was het helemaal over.
hahahaha sprak mn moeder net zegt ze uit het niets: denk dat het er 2 zijn hahahahaha nog 11 nachtjes voor ik het weet
Wij hielden er juist helemaal geen rekening mee, omdat we dachten dat het een geslacht zou overslaan. En we hadden al verteld dat ik zwanger was, en toen zei iederen van de familie stel je voor dat het er 2 zijn, en wij zeiden telkens nou het wordt er gewoon 1, en het zullen er vast geen twee zijn. En toen droomde mijn man de nacht voor de echo dat we twee konijnen kregen haha echt heel dom, maar hij was toch wel erg in de buurt, meer dan we dachten want toen hij dat sochtends zei hadden we echt zoiets van wat domme droom, maar er zat veel waarheid in, alleen waren het geen konijnen haha.
wat ik mij afvraag he...hebben de tweelingmama's hun kindje ook heel vroeg gevoeld? ik heb stees het idee dat ik al wat voel en toen zij mn moeder dan kan wanneer het er 2 zijn....
Hoi hoi, Hoe ver ben je nu? Ik was 10 a 11 weken toen ik wat voelde. De vk in het ziekenhuis vond dit wel heel erg vroeg, maar ze zei ook al, het is de 2e zwangerschap dus herken je het natuurlijk sneller. Anders zouden het je darmen kunnen zijn. Alles wordt nu even verplaatst he haha. In het begin kun je ook denken dat je al een dikke buik hebt, dat is dannog niet de baarmoeder maar zijn ook de darmen. Groetjes
nou mn buik is echt al huge!!!! en het is een iets ande gevoel...een soort gefladder zeg maar...bij mn zoon was het met 17weken meer wat kriebel plopjes... mn darmen liggen heel hoog dit gefladder is helemaal onderin en met name wanneer ik bijv dubbel gevouwen zit (met autorijden ofzo) mn darmen zij n het dus niet....die ken ik helaas maar al te goed ben ook nog maar 9weken...maar af en toe denk ik al langer...zal de foto van mn buik even spammen Bekijk bijlage 176684 bijna 5 weken bijna 7weken en bijna 9weken
Hmm tja, ik vind het lastig om te zeggen haha. Waarom vrag je niet of je al eerder een echo mag dan? Ik had ook een afspraak staan een dikke maand later. Ik heb toen de vk gebeld en gezegd dat ik het gevoel had dat het er 2 waren. Volgens mij verklaarden ze me wel voor gek, maar ze hebben me wel laten komen, ik was toen 5 weken en het bleken er inderdaad 2 te zijn. Ik had ook al een dikke buik, dat was voor mij toen ook een rede om te denken dat het er 2 waren. De vk zei dat dat er niks mee te maken had, dat het meer is dat je baarmoeder sneller groot wordt ivm 2e zwangerschao en dat het in het begin de darmen zijn. Als je twijfelt gewoon bellen hoor. Is wat ik zeg, mij verklaarden ze volgens mij ook voor gek, maar toen de vrouw achter de balie (die ik dus aan de telefoon had om mn afspraak te vervroegen) mn echo onder haar neus geduwd kreeg wist ze niet wat ze moest zeggen hahaha.
Oh ja wat ik nog wilde zeggen....je darmen lopen tot helemaal onder....dus ook laag. Tenzij er wat verwijderd is en je n stoma hebt haha
ik heb maandag de intake en de maandag erna de echo dus zal het wel bespreken met haar maanag...ben errug benieuwd
hahah ja dat weet ik maar ik heb meerdere aandoeningen aan mijn darmen en kan ze heel goed voelen zeg maar...wanneer ik een aanval heb kan ik de dokter precies vertellen waar mn darmen lopen en waar er een ontsteking zit....vervelend maar in dit geval handig
ooowww das inderdaad minder leuk! Is er niemand anders die je mee kunt nemen dan? Je moeder bijvoorbeeld? Zal ze hartstikke leuk vinden denk ik, in hun tijd hadden ze dat waarschijnlijk nog niet. In ieder geval, mijn ouders hebben nooit een echo gezien, maar ik heb allebei mn ouders niet meer. Mijn moeder is zelfs tijdens de eerste zwangerschap overleden. Ze heeft alleen de eerste echo (en dat was toen met 6 a 7 weken dus je zag eigenlijk niks...) op n fotootje gezien, meer niet. Maar ja, stel dat je daar te horen krijgt dat het er 2 zijn of dat je ander nieuws krijgt, dan is het mss fijn om niet alleen te zijn toch.
mijn moeder is kraamverpleegkundige dus heeft meeeer dan genoeg echos gezien en sm heeft al 4 kleinkinderen nee juist mijn man moet mee omdat er tijdens mn eerste zwangerschap heel wat dingen gebeurd ijn in ijn gezonheid dat hij heel veel niet mee heeft kunnen maken dus is het heel speciaal als hij er nu wel bij is
Ik ben nu 13 weken zwanger van een tweeling, en ik werd ook al snel bol. Heel erg snel dus met 4 weken zag je het al... hihi beetje jammer als je het niet wereld kundig wil maken en je vanaf dat moment je buik in moet houden..
Hoi Hoi, Ik ben ook een tweeling mama, hoorde het toen ik 9w 2 d was. Kreeg een termijn echo omdat ik graag een nekplooimeeting wilde. Dat het er 2 waren was wel even schrikken Maar ze zijn inmiddels dik 7 maanden en het is zo leuk een tweeling En dubbel druk neem dat met een korreltje zout je maakt het jezelf druk of niet! Wel zijn mijn meisjes te vroeg geboren omdat ik pre-eclamsie had wat over ging in hellp. Heb totaal ander halve aand in het ziekenhuis gelegen ben in eerste instantie opgenomen voor een groei achterstand. Misselijk ben ik in het begin pas geworden toen ik al 10 weke zw was met medicatie ging het goed met 28 w was het ineens over. Ik wens jullie heel veel plezier met wachten 1 is al een groot wonder maar 2 helemaal. En nog meer plezier met de eerste echo's let vooral op het gezicht van je man die gaat boekdelen spreken Dikke knuff