Nataly, sterkte meid. Da's niet niets allemaal! En *sorry, kan even niet terugkijken* : wie had er nou een psycholoog die zei 'wat wil je van mij'. Ach, dat is nieuwerwetse vraagstijl, ik kan er ook helemaal niets mee, vind het zelfs erg vervelend. Zou gewoon een andere psych zoeken. Wij staan met L. dus ook op de wachtlijst voor MRI onder narcose. We zijn in april op consult geweest, toen werd ons al verteld dat de wachtlijst een jaar is, maar dat L. er, gezien zijn leeftijd geloof ik, voorrang op krijgt, uiterlijk vier maanden. 7 oktober is dan ook zijn datum voor de MRI geworden. HEb nog gebeld met de zorgbemiddeling van mijn zorgverzekering, maar alleen in Antwerpen kon het twee weken eerder. Dus dan maar wachten tot het 7 oktober is. Ja, zijn zindelijkheid is nog niet echt aanwezig. Hoeft ook niet, komt wel. Iemand vroeg wat de ontwikkelingsachterstand is van L. Maar dat weet ik eigenlijk helemaal niet. Geen idee. Maand of vijf denk ik. Maar verder komt hij prima mee op de peuterspeelzaal, dus daar ben ik wel blij mee. Hebben jullie eigenlijk een foto van jullie kindje(s)? Lijkt me wel erg leuk. Ik zal het spits afbijten. Dit is L:
@ heerlijke foto's!!! @ MRI: gelukkig niet gehad hier. Was wel een kinderneuroloog die het 'interessant' vond om te weten hoe zijn hersenen eruit zagen en een MRI (onder narcose) wel zag zitten. Toen vroeg ik wat voor consequenties het zou hebben, of behandeling/begeleiding door uitslag aangepast zou (kunnen) worden. Antwoord was nee, dus toen heb ik heel vriendelijk bedankt voor die MRI ... Pfff, ga hem dat toch niet aandoen als het ons niets oplevert? Ik heb geen scan nodig om te weten dat zijn hersenen anders zijn . @ Tijd voor jezelf: is idd een heel belangrijke , weet ik uit ervaring. Ik heb gelukkig altijd mijn werk nog gehad en een tijd lang was ik zo blij dat ik het huis kon 'ontvluchten' en kon 'bijtanken' op mijn werk. Dagen thuis waren altijd veel zwaarder dan werkdagen. Maar ja, werken is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als tijd voor jezelf, dus uiteindelijk hield ik het niet vol (en dus tijd overspannen geweest). Ik weet zeker dat ik als thuisblijfmoeder al veel eerder helemaal over de rooie was geweest, want zoonlief was ZO intensief! Nu gaat het goed omdat ik minder werk, de kinderen naar school gaan, een PGB-er heb om me te ontlasten, en de kinderen in avond geen aandacht meer vragen, zodra ze in bed liggen. De avonden zijn weer van mij en dat scheelt! Ik ben ook makkelijker geworden om opa's/oma's te vragen of ze kids een dagje willen hebben. En manlief en ik gaan beide met enige regelmaat even alleen erop uit met vrienden resp. vriendinnen. Dan zorgt de ander voor de kids. Heb er geen schuldgevoel over, want hij is net zo goed ouder, waarom zou hij de enige kunnen zijn die er op uit gaat?? @ Evelien: goed dat je ook hulp voor jezelf hebt gezocht, ik hoop dat je een goede klik hebt met psycholoog en een stapje verder komt! @ Shart: gelukkig geen enge dingen gevonden in ziekenhuis, maar helaas dus nog niet goed opgeknapt? Balen, flink uitzieken dan, hopelijk snel weer de oude. @ Antares: jammer dat je niet echt het gevoel hebt dat de psych helpt voor je. @ hier: gelukkig is zomervakantie bijna voorbij, al moet ik zeggen dat ik het redelijk overleefd heb . De 6 weken waren lang, maar ik ben verre van doorgedraaid en voel me nog steeds lekker/goed. Dat is ook wel eens anders geweest, na vakanties... C lijkt de afgelopen week het spontaan weer een beetje beter te doen, al is er nog genoeg gedoe. Hij is nu zijn eerste 2 melktandjes kwijt , mooi fietsenrekje, ha ha! Tandenpoetsen blijft wel lastig, nog steeds krijsen/brullen en de tandarts heeft al aangekondigd dat hij de volgende keer tandsteen wil gaan verwijderen, of ik hem daar even op kon voorbereiden ... Spontaan geen zin meer om volgende afspraak te maken, maar ja. Ik ga mijn best doen en dan maar het beste er van hopen. Baby N doet het heel goed (ze kan al rollen!! Wow!) en nog steeds geen seconde spijt, valt me zo mee allemaal, het hebben van 3 kids! Heerlijk genieten. Is alleen wel een flinke puzzel met scholen, halen/brengen, opvang, werk ... We hadden het helemaal uitgepuzzeld, krijgen we bericht dat hij dit jaar 15 min eerder dan vorige jaar zal worden opgehaald door taxi. Pffff!! Weer opnieuw moeten puzzelen, heel onhandig , maar we hebben weer een oplossing gelukkig. Ben er alleen nog niet uit hoe we het gaan doen als een van ons ziek wordt ... waarschijnlijk gewoon overal te laat komen.
Helaas is mijn schoonvader vanmiddag rond 12.30 overleden, hij is rustig ingeslapen. Ik ben thuis bij de kinderen en mijn vriend is bij hem. Ook ik heb foto's. Kijk hem staan dan *trots*
Wat een lekker jong!! Dat was mijn therapeut, ze is geen echte psych geloof ik maar een begeleider van jouw hulpvraag...had een moeilijke naam....
Idd echte poepies! Wat heeft je dochter lang haar!! Mijn dochter nu ook, maar heeft echt tot vorig jaar geduurd voordat het begon te groeien..nu elk jaar 1x naar de kapper dan gaat er 5cm af (split punten en dood haar) En dan komt het net over de schouders.....dus groeit niet zo enorm hard in een jaar...
Ja nou ik ben af en toe wel blij dat ryan nog klein is....wat een gepuzzel idd! Ik vroeg het me pas wel eens af.....alyssa werd opgehaald voor de opvang om 8.25 soms nog wel eens iets eerder soms iets later........en als je er nog een had die naar school moest Mijn man moet tussen 7 en 8 beginnen op zijn werk! ......zou niet weten hoe ik dat had moeten doen dan Vliegend de 2de naar school brengen...?? wat een schatjes!!! en fijn dat je het 'nemen' van een derde niet betreurd! No worries....je leert er mee leven en omgaan toch ? Geniet van je gezinnetje!
Super trots!! wij zijn mee trots!! Leuk mannetje! Spijtig van je schoonvader, hopelijk heeft hij geen 'last' of pijn gehad. Sterkte bij de uitvaart over een paar dagen.
Nataly : gecondoleerd meid! En sterkte met de komende moeilijke tijd @Foto's Mooie kindjes allemaal hoor!! Antares : prachtig die rode haartjes hihihi. Zie je tegenwoordig nog maar zo weinig he. jammer.
@ Nataly: Gecondoleerd. @ Kache: Wat fijn om zo'n positief bericht over een 3e te horen. Ik wil ook wel graag een 3e, maar twijfel momenteel of het wel verstandig is ivm A.yla. Sowieso zou ik het pas willen als alle2 de kids naar school gaan, dus ik heb nog 2 jaar de tijd om te bedenken wat ik wil . @ Antares: Wauw! Wat mooi zeg dat jouw kinderen allebei van die rode haren hebben. Ja, A.yla heeft echt hele lange haren. Het moet eigenlijk even bijgepunt worden, maar ik heb nog niet echt de tijd gevonden om langs de kapper te gaan. Vandaag zo'n lekker dagje gehad. Lekker rustig opgestart vanmorgen en even naar mijn vader gefietst (die zit tijdelijk in de ziektewet ivm een darmperforatie die hij had in april). Ik heb sindskort ook een achterzitje op de fiets dus ik kan nu lekker met allebei de kids fietsen, heerlijk! A.yla gaat op dins en woe naar het mkd. Op dins brengt mijn s.v. haar en op woe mijn moeder. Echt zo fijn! Als ze met het busje zou gaan zou ze al rond 07.00 uur worden opgehaald en zijn ze pas tussen 08.30 en 08.45 uur op het mkd. Wat een zit! Dus ik ben blij dat onze ouders zo willen bijspringen. Ik heb gelukkig ook een superflexibele werkgever en mijn man ook, dus er kan altijd wat geregeld worden als het nodig is. Sowieso haalt mijn man A.yla dins en woe om 16.30 uur op bij het mkd, de overige dagen werkt hij dan wat langer om voldoende uren te maken.
zal heel ff een foto van ons allemaal uploaden..maar is vakantie foto en we staan er in badkleding op heb ik niet graag.....dus maar heel eventjes Hebben ze niet van ons dat rooie
ja in dat opzicht hadden wij geluk dat onze opvang letterlijk maar 5 min met de auto ver weg zat... Ook nog eens een weg door de polder, dus geen stoplichten of wat dan ook tegen..... Maar zit er niet een max aan dat ze in de auto mogen, bij ons stond in de brief altijd met een maximum van 1 uur in de auto onderweg.....?
Happy family! Superleuke foto joh! Toch bijzonder dat ze alle2 rood haar hebben en jullie all2 niet .
Ik heb me er niet zo in verdiept omdat het busje voor ons nog geen optie was omdat we A.yla nog te klein vonden toen (2,5). Maar een meisje dat bij mijn moeder in de straat woont zit ook bij A.yla op de opvang (hoe toevallig!) en die wordt rond 07.00 uur al opgehaald, als eerste, en dan pas worden alle andere kindjes opgehaald.
Ja het kan wel...is idd niet fijn als het moet. Dan is het fijn dat jij het zo gewoon kan regelen toch! Alyssa ging ook met 3 jaar in het busje....wat heb ik gejankt de 1e dag zeg!!