Mama's van kindje met ontwikkelings achterstand?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Antares, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimietje

Mimietje Lid

24 jan 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shart: wat fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt! Ik hoop dat je toch van je zwangerschP kunt genieten en natuurlijk dT jullie een heerlijk gezond kindje krijgen, die kans is t grootst dus komt vast goed!

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dapper besluit!!
    En idd probeer toch van je zwangerschap te gaan genieten.

Sterkte en ik hoop dat alles goed zal zijn met de uk!

3. Mimietje

Mimietje Lid

24 jan 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu heb ik even jullie ervaringen nodig.. Normaal let je er misschien niet zo op, mr als ke lind zwaar schter loopt in ontwikkeling let je natuurlijk overal op: de laatste weken ging mijn meisje zelf zitten, ze kon klappen in haar handjes, zwaaien, hiep hiep hoera nadoen. Mr nu zie ik al dagen niks van dat alles meer.. Krijg haar er ook niet toe uitgelokt. Is dat nou normaal dat als een kind eenmaal iets kan ze interesse verliest en iets nieuws gaat doen of kan t zijn dat als je een paar dagen niet actief oefent ze gewoon weer vergeet wat ze had geleerd?? Dit is de eerste keer dat ik echt een beetje moedeloos word ervan.. Wat zijn jullie ervaringen tav het leren van nieuwe dingen? Hoop zo dat jullie t erkennen, maak me nu echt zorgen..

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja herkenbaar.
    Soms zie je de geleerde vaardigheden weken, maanden soms jaren niet meer en dan plots is het er wel weer.
    Sommigen verliezen die dingen voor altijd.
    Er is geen pijl op te trekken! Ze kunnen de vaardigheden ook weer oppikken en het ook uitbreiden. Je weet het nooit.

de truc is om te stimuleren maar niet te pushen.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Idd stimuleren maar niet pushen. Soms komt het terug maar soms ook niet.

6. Mimietje

Mimietje Lid

24 jan 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaaaah dit vind ik dus echt frustrerend he.. Met zoveel oefenen en oefenen en oefenen geleerd, gevoel dat ik al mn energie erin heb gestoken en steeds als ze iets leerde er energie uithaalde en waarvoor????? Ze verleerd het gewoon even makkelijk weer.. Dit is het eerste wat ik echt slecht kan handelen geloof ik.. Ff realitycheck geloof ik..

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

A.yla loopt op gewone schoenen! Ik was maandag met de kids en mijn moeder in de Hema om voor T.obin even voor die sneakers te kijken die ze daar hebben. A.yla zag ze en wilde ze ook. Dus uiteindelijk maar gepast in de veronderstelling dat ze er niet fatsoenlijk op zou kunnen lopen, rent ze er zo op weg! Dus voor haar ook maar gekocht en ze heeft ze al 2 dagen aan. Ik ben echt aangenaam verrast :D.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Jeah voor de sneaker! Zijn hier ook enige waar ze goed op loopt ;)

9. Amethist

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi meiden, ik wilde jullie even laten weten dat ondanks ons besluit het lot anders voor ons heeft beslist. Helaas is ook dit weer aan het uitlopen op een miskraam. We gaan het nu toch maar even op een laag pitje zetten en afwachten wat er uit het genetisch onderzoek komt. Ben er echt ziek van! Ik wilde jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties op mijn vraag.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat erg Shart :( :(
    Sterkte meid!!

12. Amethist

@ Shart: Wat klote meid :(. Sterkte!

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ach, jeetje shart, meid... Wat ontzettend verdrietig :(. Pffff, zo diep over moeten nadenken, heen en weer geslingerd en dan er voor gaan... en dat het dan zo moet aflopen.

Heel veel sterkte! En een hele dikke knuffel. Ik hoop dat het jullie in de nabije toekomst toch gegund is.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjulliewel voor de lieve reacties! Het komt wel goed, ik ga me focussen op een heerlijk tennis seizoen wat nu weer kan :) met hopelijk veel van die mooie aansluitende terras avondjes met een rosetje ;)

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Shart sterkte wat jammer dat dit moet gebeuren.

16. Mimietje

Mimietje Lid

24 jan 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh shart wat rot voor jullie! Oor nu veel sterkte, geniet van de gezellige zomeravonden en hopelijk snel meer duidelijkheid en dan alsnog nog een kindje voor jullie.. Hou je taai daar

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Zit-ie op speciaal onderwijs, zou je zeggen klaar met de zorgen...
    Bah. Het gaat niet zo goed met hem, hij kan het tempo niet aan. Ze hebben nieuwe IQ test gedaan omdat er twijfels waren over zijn capaciteiten. De eerste keer een WWPSI (die naar ik begrepen heb beter overeenkomt met schoolprestaties) en het loog er niet om: 68... (zijn SON van 2 resp 4 jaar geleden waren 84 en 78)

Plus dus vrij ernstig autisme en flinke motorische achterstand die hem in de weg zit. Ze gaan nu alle zeilen bijzetten, tempo voor hem verlagen en hij zal waarschijnlijk nog een jaar kleuteren-met-groep-3-leerstof. En dan maar kijken hoe het gaat.

Maar ze hebben nu ook al uitgesproken dat reele kans is, dat hij het niet gaat redden op deze school (en dan dus een stapje terug zou moeten gaan doen naar cluster 3).

Complete bevestiging van het gevoel dat ik al had, ook de IQ test had ik wel verwacht, maar toch... leuk is echt anders!

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dat is balen Kache!
    Het is toch weer je verwachtingen bijstellen he.
    hopelijk kan ie het blijven redden op deze school maar zo niet : een cluster 3 school is niet het einde van de wereld he ;)
    Ook daar leren ze. Al is het op een lager tempo. En wie weet gaat ie daar zo goed vooruit dat ie toch weer na verloop van tijd stapje hoger kan.

Weet ook niet of het al voorgesteld is door school. Maar een klasgenootje van Erik op het sbo heeft nu een rugzak van cluster 3 gekregen. Dan krijgt ie extra begeleiding vanuit cluster 3. En zodoende kan ie op de sbo blijven. Zijn iq is 61
    Misschien wat voor C. ?

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh dat is ff een domper zeg....bij ons op de sbo hanteren ze het minimale iq van 70 wel streng...het tempo ligt best wel hoog ook vind ikzelf....

ik hoop dat er een oplossing komt voor je, en cluster3 is toch niet zo erg?

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja is volgens mij echt zo verschillend per sbo.
    Hier is trouwens ook geen uiterst iq. Zitten meerdere kinderen op met iq boven de 120. en zelfs aantal hoogbegaafden.
    Maar ook een aantal met iq onder de 60 zelfs.

Deel Deze Pagina