Edit lees het nu, en jullie hebben ook genoeg er om heen. Wat is de gecombineerde versie,als ik vragen mag. Milêne heeft namelijk ook de mogelijkheid adhd ernaast te hebben.
Tessa heeft inderdaad adhd en add.... ze droomt heel veel weg en is druk in haar hoofd maar heeft ook veel bewegingsdrang
Bedankt voor de uitleg, mijn oudste heeft add en dat gaat gelukkig erg goed momenteel. Zowel sociaal als op school. Toen ze nog kleiner was, was ik eigenlijk de enige die er doorheen kon "breken" met vlagen. Nu gebruikt ze geen medicatie oid meer en gaat het erg goed met haar.
Met Tessa zelf gaat het best goed, ze is gelukkig een blij kind en genit van haar dingen, ze heeft het wel moeilijk op school, en ze heeft ook veel beter nu in de gaten dat zij minder goed presteert....vergelijkt met andere kinderen, wil haar rapport niet aan anderen laten zien etc. Hoe oud is Milene?
Milêne is net een week 7 jaar. Gisteren heeft ze op school een ander leesboekje gekregen en dat snapte ze wel zei ze. Ze wil nu vandaag wel naar school, want dan mocht ze weer in haar sterrenboekje lezen
Heftige uitslag van de testen ineens. Hopekijk gaat het beter met de medicijnen, baat zal ze er altijd bij hebben. Kijk je ook wel eens voor aangepaste voeding? Schijnt veel hulp te geven bij adhd kinderen. Bijvoorbeeld e nummers vermijden enz....
herkenbaar,alles....mijn dochter is vrij slim.....om het zo even te zeggen, maar sociaal en begrijpend dus niet. Ook heeft ze extreme faalangst... Maar daar doen ze pas hulp bij geven op school als ze ouder is. Ze is vaak mikpunt van plagerijen, en altijd alleen... Dit dus ook hetzelfde, ze word veel gepest. Al heeft ze wel een paar vriendinnetjes, dat gaat op en af. Ook heeft ze een minderwaardigheid complex door de faalangst ontwikkelt. Daar het niet lukte werd ze steeds onzekerder.
Wat is het druk geweest hier Hier nog steeds in afwachting of mijn dochter in april kan starten op het speciaal basis onderwijs. ze wordt in april ook 5 dus dat is een mooi moment. En deze zaterdag een preofles bij de zwemles voor bijzondere kinderen. ik ben benieuwd hoe ze dat vind en of ze er wat van oppikt . Ze is erg gevoelig. introvert. En heeft veel tijd en rust nodig om.informatie te verwerken. maar in het water is ze zo'n ander meisje. ze is los.vrij enthausiast en vooral heel blij. Ze is heel beweeglijk en zit niet goed in haar vel. en met zwemmen gebruik je je hele lijf, wat voor haar juist heel goed is. Hoe gaat zwemles bij Jullie. En herkennen meer mama's hoe anders kinderen zijn in het water? Ik vind het zo mooi om te zien ( ze gaat ook zingen als de kleine zeemeermin )
Mijn meisje is pas 2, maar ik herken wel dat ze in het water een heel ander kind is: ze vindt het geweldig en lijkt veel alerter en beweeglijker als we zwemmen. Mooi is dat om te zien!
zwemles was een succes! 4 kids in badje 1 en 2 juffen erbij. ze kreeg veel 1 op 1 begeleiding en het ging heel goed. de juffen stonden er van te kijken hoe ze steeds meer durfde en zo vrij was in het water. door de vele begeleiding en verschillende onderdelen konden ze haar aandacht er goed bij houden. ik had een enorm trots mama moment!
Sorry allemaal dat ik een hele tijd niet meer heb gereargeerd en nu met een ego bericht kom. De observatie periode op het kdc van onze zoontje zit erop,en donderdag hebben we dan het gesprek. Van de week hebben wij al alle onderzoek uitslagen binnen gekregen. En hoewel wij het gevoel al hadden,merk ik dat de klap toch nog hard aankomt. Het woord autisme is nu echt gevallen. Steeds was er sprake van "mogelijk autisme". Maar nadat wij en het kdc een vragen formulier hadden ingevuld,scoorde hij zo hoog dat het vrijwel zeker is dat hij autistisch is. Ook de uitslagen verschillen steeds onwijs veel,bij de ene opdracht scoort hij onwijs hoog en daarna weer onwijs laag. Bijv. iq test: bij twee opdrachten scoort hij als een 4 jarige (hij is nu 3,5) En bij twee andere opdrachten scoort hij als een 2/2,5 jarige. Steeds lezen wij op het einde van de testuitslagen dat het moeilijk is om een goed beeld van hem te krijgen omdat hij steeds zoveel verschilt. Men geeft aan dat hij heel leergierig is maar door zijn autisme vermoedelijk tegen word gehouden. Aan de ene kant zijn wij blij dat wij nu weten wat er bij hem speelt en dat wij straks een goed behandel plan krijgen oor hem. Maar aan de andere kant ben ik ook verdrietig,dat hij blijkbaar zo erg word beperkt door de autisme,terwijl hij zelf graag meer wil leren. Nou ja nog even wachten tot wij het gesprek donderdag hebben gehad. Misschien dat ons gevoel dan weer positiever word.
ik zou nog even oppassen voor de definitieve stempel. wij hadden bij binnenkomst op kdc ook een test/ lijst ingevult, onze dochter (3 jaar) scoorde ook hoog op gebied va pervasieve ontwikkelingsstoornis. afgelopen keer (dochter 4 jaar) dezelfde test weer gedaan en toen waren er veel punten enorm gezakt, en nu is ze bijna 5 en ik denk dat als ik hem nu weer invul dat er weer gebieden zijn waarin ze enorm is gegroeid. dus pin je er niet op vast, je zoontje is nog zo jong en hij ontwikkeld zich nog steeds! we hebben hele goede ervaringen met homeopathie. dat heeft mijnj dochter echt uit haar schulpje gehaald! ongelooflijk resultaat. bij onze meid is het ook heel wisselend en daarom moeilijk te bepalen, en wij willen ook geen diagnose omdat we merken dat ze zo ontwikkeld. twee jaar geleden riepen ze dat ze waarschijnlijk autisme had. maar de punten worden steeds minder en de lijn groeit meer naar elkaar toe, geen extreme hoge of lage pieken meer
@lalalamanon: je zegt dat je goede ervaring hebt met homeopathie. Ik de k er al een tijdje over me daar eens in te verdiepen om te kijken of dat zinvol is voor mijn dochter: hoe ben je aan een goede betrouwbare homeopaat gekomen? En hoe werkt dat? Wat ben je gaan geven/ anders gaan doen en hoe merkte je dat dit hielp? Ben er erg benieuwd naar.
ik heb eigenlijk gewoon gegoogled en in mijn vrienden en kenissen kring rondgevraagd naar goede homeopaat in de buurt. in ieder geval heb ik wel gekeken welke homeopaat ook vaccinaties kan ontstoren. eerste gesprek met homeopaat duurt een uur en vooraf heb je al een ontzettende vragenlijst ingevuld. heel uitgebreid, en in dat gesprek kun je dus bekijken en bespreken wat er mogelijk is, en dat is meestal wel veel. wij hebben eerst vaccinaties ontstoort (dan worden alle giftige stoffen uit vaccinaties die zich opslaan in het lichaam en hersenen afgevoerd, zodat die blokkades in ieder geval weg zijn, wij vaccineren dus ook niet meer, gewoon nooit geweten dat het niet verplicht was en dat er zoveel risico's aan verbonden zat, maar dan moet je je echt even verdiepen in vaccinaties en ontstoringen) daarna specifiek gevraagd of hij wilde kijken naar het afsluiten, niet praten, geen contact maken, niet kunnen uitten (ze zei wel vaak dat ze vast zat, vast in haar lijf.. dan riep ze: vast... vast... vast!) daar heeft ze toen korrels voor gekregen, die zijn heel klein. na de periode van paar weken ging ze van 2 woordszinnen naar 8 woordzinnen praten meer vrolijk en blij en meer contact en interactie, ze is op alle vlakken ontzettend ontwikkeld in korte tijd
Hey Ik loop eigenlijk ergens tegenaan, misschien herkennen mensen met nog meer kinderen het? Alyssa kan fietsen maar niet goed.... Nu wil ik haar broertje ook leren fietsen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind. Waar zou dit aan liggen, ik bedenk gewoon beren voor mezelf.... Zo lijkt het me super moeilijk om met zijn drieën te fietsen, dus op twee kinderen letten enz.... Tips voor me om hier mee om te gaan? En mijn beren te laten verdwijnen?
Met een aanhangfiets voor je dochter misschien, tot je zoontje goed fietst. Of afwisselen. Ik zit er zelf ook aan te denken, ik moet drie kinderen mee hebben op de fiets. Nu kunnen de oudste twee fietsen en mijn oudste luistert goed, maar heeft nog veel te weinig ervaring in het fietsen omdat hij altijd met de bus naar school ging, en nu twee dagen in de week naar het regulier gaat, maar ik heb lang niet altijd een auto. De tweede kan goed fietsen, maar is nog veel sturing nodig. Oefening baart kunst, dus gewoon een kwestie van doen. Maar ik moet mijn dochter ook nog mee hebben en ik vind het best griezelig mijn oudste voor mij te hebben fietsen en nummer twee naast mij. Dus ik dacht aan zo'n aanhangfiets, dan moet hij wel trappen, maar nog niet echt opletten en kan 1 van de jongens rustig naast mij fietsen.
Helaas geen optie, toen ze nog niet kon fietsen al naar gekeken. Dan moet ik die speciaal laten maken en mijn fiets compleet aan laten passen. Gaan namelijk maar tot 35 kg incl fiets. En dat weegt mijn dochter al!