@Pinguin: jep, I know Was mooi geweest als we daarmee duidelijkheid hadden gekregen, maar ach... we weten het al wel. En ik vind dit idd ook wel mee te leven. Een glutenallergie is bijv veel verstrekkender. Of ei: da's gewoon weer heel lastig, omdat je daar niet altijd een goeie vervanger voor hebt. Maar bij KMA kun je eigenlijk altijd wel ofwel soja ofwel rijstemelk pakken om bijv lekkere koek of taart mee te maken Ik vind het dus wel (een van) de minst erge van de allergieen waar je mee te maken kunt krijgen... Was allang blij dat er bij de bioresonantietherapeut geen gluten of ei uitkwam
Hoi heb jullie topic net doorgelezen. Vanaf een week na de geboorte zijn wij al aan het tobben met onze dochter die nu 3,5 maand oud is,ze heeft zelfs een week in het ziekenhuis gelegen voor oa phmetriemeting voor reflux,daar kwam geen heel duidelijk antwoord uit was wel aan de lage kant dus ze kreeg vanaf dat moment nutriton door de omneo voeding die ze al had voor krampjes,ze hebben ook naar kma gekeken maar omdat ze geen exzeem had werd dat van tafel geveegd. De klachten van mijn dochter zijn/waren ; Heel de dag huilen, 6 tot 10 spuitluiers per dag, niet kunnen slapen, pijn en kramp,niezen, en slikken en hele dag tongetje naar buiten. Sinds 1,5 week zitten we toch op pepti voeding op aanraden van de arts bij het cb en ik krijg gewoon een ander kindje,ze drinkt haar flessen weer leeg,huilt minder,heeft minder pijn,en ze slaapt eindelijk! En de poepluiers worden met de dag minder,vandaag zelfs nog maar 2 en ook geen water meer maar gewoon zoals het hoort te zijn. Dinsdag gaan we weer naar de arts toe en ben benieuwd wat ze hiervan vinden,maar ik denk dat de pepti hier dus zeker heeft geholpen. Als het mag blijf ik dus vast een beetje meekijken hier op dit topic
O, daar krijg je toch wat van he, die KA's die denken dat eczeem en KMA perse samen op gaan! Super dat de arts van het CB je wel op de pepti heeft gezet dan!!!
rozemarijke,dank je wel, maar ik dacht het zelf eerlijk gezegd ook dat ze echt exzeem moeten hebben om kma te hebben,al denk ik dat als ik mijn meisje nu zie bijkomen hoe kan het dat die pepti dus zo goed werkt?
het valt me op dat veel mensen idd denken dat bij kma eczeem hoort, terwijl reflux en kma volgens mij veel vaker samen voorkomen. misschien dat het handiger zou zijn als ka's sneller aan kma denken als een kindje reflux klachten heeft. in plaats van naar exzeem te kijken. hier gaat het op dit moment super goed. justin zit nu op flessen van 3 schepjes nutramigen en 3 schepjes standaard, en vandaag al een fles van 180 op en 2x echt smeuige ontlasting! hopen dat het zo blijft, en dat het niet van de tandjes is. lastig hoor je blijft je altijd afvragen, is het van dit of van de tandjes of.... maar hij is super vrolijk en lijkt nergens last van te hebben, maar we juichen niet te vroeg, als we twee weken verder zijn is het tijd zat om echt te kunnen zeggen of het goed gaat. ik had van de week al één keer de stoute schoenen aangetrokken en een hele fles standaard gemaakt, dus zonder nutramigen..... hij moest er niks van weten hahaha. wat de boer niet kent dat eet ie niet. volgende stap wordt zn ritme er terug in brengen... hij is uit zichzelf weer terug gegaan naar een late fles. (smaakt m beter denk ik..) met als gevolg dat hij sochtends minder honger heeft en dus of later wakker wordt of minder drinkt... ach het blijft altijd wel wat he! groetjes
niet alle symptomen hoeven ze te hebben om KMA te hebben echt stom dat ze daar naar kijken hier ook eentje die geen exceem heeft maar wel reflux, niesen, last van zijn luchtwegen enzo en ook KMA wel fijn dat het nu wel goed gaat met de pepti!
Hoi meiden! Ik stuit op dit topic en wil hier mijn verhaal kwijt om te kijken of jullie het herkennen. Mijn dochtertje is morgen 9 weken en eigenlijk al vanaf het begin is het zoeken naar en zorgen maken om. Ik zag al vrij snel zure gezichten bij haar en veel helder kwijl en had het idee van maagzuur. Dit werd door velen weggewimpeld want het zou erbij horen. Vanaf de derde week wilde ze ineens niet meer in haar bedje slapen. Krijsen, gillen, woest! Dus inbakeren, maar dat was grote ellende, dus direct mee gestopt. En dus lopen, wiegen, dragen, schommelen, wandelen enz. En het slapen ging steeds slechter en slechter. De nachten waren gebroken, ze kwam soms 3x per nacht en was dan zo onrustig. Eenmaal weer in bed werden wij 'dol' van de geluiden...kreunen,persen, kreunen, hikken,gieren enz. Zo keken we het aan en toen ik zelf naar de h.a moest heb ik haar meegenomen en mijn verhaal gedaan. Erbij gezegd dat ik verborgen reflux vermoed en dit klopte. Zantac gekregen,1ml 2x p dag en al snel ging het wat beter, de ergste geluiden en zure momenten minderden. In diezelfde periode, nog voor zantac, kreeg ze steeds meer soort pukkeltjes in haar gezicht. Haar oortjes werden heel droog en de huid erom heen ook. Op een gegeven moment lag er een hele rode plak op sommige plekken in haar gezicht en schilferde de huid ook. Toen ben ik gaan zoeken bij 'onrust na fles' (want dit werd echt erger en erger) en toen ik las dat als de huid met de melk in contact komt, dat de huid daarop kan reageren,was ik meteen alert. Wij beiden zijn allergisch, ik in alle vormen en maten, maar minder dan vroeger en mijn man nu behoorlijk. We kozen dus al voor hypo-allergeen vanaf de geboorte. Gisteren belde ik de h.a weer, sprak de assistente en vertelde wat er aan de hand is. De ass herkende dit in haar kinderen en zei direct 'koemelkallergie!", duidelijk allergie. h.a belde later, die wist het niet,maar gaf aan wel te beginnen met Pepti om het zo uit te sluiten. De eliminatie-provocatie methode. Donderdag moest ik terugbellen over de Zantac, maar dit hoeft niet meer. Toch wil ik dit wel doen,want eigenlijk wil ik een verwijzing voor de k.a, zodat hij ook naar de uitslag kan kijken. Hoelang kan het duren voor de Pepti werkt? Hoelang kan het duren, als het werkt, dat de uitslag minder wordt? Moet je meteen iets zien veranderen of kan dit even duren? Opvallend is wel, ze schreeuwt niet meer om een fles, en..... ze slaapt nu al voor de 2e keer.... in haar eigen bedje!! Ik in tranen,weet niet wat me overkomt! Weken sliep ze alleen in op de arm, kort, onrustig of niet. Werd wakker als ik haar weglegde en nu is ze al 2x zelf in slaap gevallen. Toeval? Of toch de Pepti? O ja...is pepti ook dikker? Ik gebruik nl ook jhbpm in haar fles, vanwege steeds meer opgeven,maar dan heeft ze meer moeite met haar fles. En dat terwijl ik slechts 2 schepjes gebruik. Hopelijk kunnen jullie iets met mijn vragen, of herkennen jullie iets. Al zal de tijd leren of het echt koemelkallergie is. Groetjes, Mexicang
hoi hoi, heel herkenbaar jouw verhaal in het kort wat antwoorden op jouw vragen vanuit eigen ervaring pepti werkte gelijk na de eerste fles, zoals jij omschrijft, veel rustiger drinken en beter slapen. maar pas na 7-8 weken wordt de exceem minder, hier was het heel veel verbeterd, maar de laatste uitslag verdween pas met de nutramigen voeding, een sterkere variant de pepti is volgens mij juist dunner, en daarom ook meer last van zuur? jhbp was hier geen succes, raakte hij verstopt van. maar met de nutramigen was het zuur ook over, net als alle symptomen trouwens. nu is hij 10 maanden en zijn we weer over aan het stappen naar de standaard, heel rustig want ik heb nog 10 blikken nutramigen over, die ik anders weg moet gooien. maar het gaat super, reageert nergens op, dus ik denk dat hij er wel overheen is gegroeid. verder geen moeite met ontlasting? opgeblazen toetje? overstrekken, en in elkaar duiken : buikpijn. scheetjes laten? rochelen hele dag maar vooral na de fles. hoeft niet hoor maar waren hier wel symptomen succes en als je vragen hebt laat je horen he! hoop dat de pepti aanslaat!
Klinkt alsof het idd KMA is. Geen ervaring met pepti: Thirza krijgt BV.... heb ooit 1 keer een flesje pepti gemaakt om te proberen of Thirza dat wilde drinken, maar dat wilde ze niet, (geen wonder: spul is supersmerig: bitter!!!! ). Maar volgens mij is het net zo dik als gewone melk. Wat betreft de huid kan het wel een paar weken duren voor dat wegtrekt, als het al vanzelf weggaat... Ik zou een verwijzing naar de KA vragen, die weet er toch meer van dan de huisarts. Fijn trouwens dat de pepti zo goed aanslaat!
Dank jullie wel! Femke pakte de fles pepti gelijk, zonder enig probleem! Ik ga inderdaad bellen voor een verwijzing, want dat lijkt mij verstandiger, ze is zo klein en zelf dokteren wil ik niet. Toen ik vorige week naar de mannelijke huisarts ging zei hij "smeer maar met Sebamed" en daar kon ik het mee doen. Smeren jullie er iets op? Want het is ook nog eens heel droog en schilferig. Liqueske....ze poept iedere dag,maar loopt werkelijk helemaal rood aan, perst als een gek en de tranen over haar wangen! Rochelen, nu je het zegt...al zo lang! En wij gaven iedere x de jhbpm de schuld! Ze klinkt vol, mijn man vind dat zo zorgwekkend,maar haar longetjes waren schoon bij de dokter. Toch, ze rochelt soms erger dan mijn vader Ze duikt inderdaad veel in elkaar, tenminste, nu minder, maar bij de hypo-allergeen....hemel zeg, ik werd er zelf onrustig van tijdens de fles, want vooral dan deed ze dit. En scheetjes laten? Ik dacht eerst dat ze dit van mij had,hihihi, maar vonden het al niet helemaal normaal meer. En stinken!! Ook dit is minder, de ontlasting ruikt anders en ze windt al minder. Fijn om te lezen dat het wegtrekken van het eczeem even kan duren, dan weet ik dat snap je. Ik dacht gisteren echt "als we hier maar goed aan doen!",maar kwaad kan het niet, dit is met die kleine meid ook geen doen meer. Hoe zag het eczeem bij jullie kindje er uit? Bij haar ligt het als een plak op haar huidje zeg maar, verloopt grillig, de ene x minder vurig dan de andere x en soms alleen maar een heleboel plekjes bij elkaar. Toeval of niet? Ze ligt nu al voor de 3e x in haar bedje te slapen, iets wat de afgelopen 5 weken geen enkele x is gelukt, voorgekomen. Krijsen was het. En nu....even huilen, speen, tutten, moe worden en slapen. Schatje! Zal het dan toch?? Liefs, mexicang
O liqueske....collega van mijn man had het ook over nutramigen. Dat krijg je toch alleen via kinderarts?
hoi meiden hier even een update van ons ventje we zijn vorige week bij de kinderarts geweest voorlopig mag hij nog geen fruit en groenten als hij 7 maanden is moeten we terug komen en dan gaat ze misschien een provocatietest doen ben benieuwd maar nu wilde ze hem met rust laten wel is er 1 fles af nu en dat gaat goed zantac mochten we ook mee stoppen maar dat was een hel zeg dus ik ben toch maar weer gestart ermee en nu gaat het goed nu kon de apotheek alleen geen nutramigen opvolgmelk krijgen dus moet ik de ka nog even bellen welke het dan moet worden morgen nog naar de huisarts om te kijken hoe het gaat met puffen en of hij minder mag of hetzelfde moesten jullie ook langer wachten met bijvoeding en met welke leeftijd heeft jullie kleintje de provocatietest gekregen en hoe deden ze dat?
haha ja de pepti is echt smerig! maar geloof me de nutramigen is nog veeeeel erger! echt respect voor mijn mannetje dat hij dit gewoon drinkt zonder vieze bekken te trekken haha. aan de uitslag hebben wij niets anders gedaan dan smeren met bepanthen zalf, het waren bij hem ook echt pukkeltjes op zn wangetjes alleen. cb zei hormoonpukkeltjes...ja daaaagg ik had geen zin in hormoonzalfjes en dat soort dingen en met de nutramigen is het echt helemaal weggegaan. maar bij jouw meisje klinkt het iets heftiger, de uitslag. waarschijnlijk weet je het al wel, en heb je t op internet al opgezocht maar wil het toch nog ff vermelden zodat de symptomen misschien wat meer verklaarbaar voor je worden; bij kma kunnen de darmen de lange eiwitten uit de gewone voeding niet goed verwerken, in de pepti zijn deze eiwitten al een stukje kleiner gemaakt, voorverteerd, in de nutramigen zijn ze nog kleiner. zodat de darmen hier minder moeite mee hebben. dus vandaar de krampen, scheetjes, overstrekken, in elkaar krampen enz. zeker omdat jullie beide flink allergieen hebben zou het echt wel gewoon kma kunnen zijn, meer dan logisch zeg maar. maar ik mag er eigenlijk niet over oordelen...ons mannetje is nooit echt getest, bij ka of ziekenhuis. onze ha vond het voldoende bewijs dat hij zo goed op de pepti reageerde en toen ik uitgelgd had dat zij dan een verklaring in moest vullen en deze zelf maar geprint had (ze wist er niks vanaf) heeft ze die gewoon ingevuld, en later met de overstap op nutramigen heeft ze weer een nieuwe ingevuld... hoe simpel kan het zijn... je kan de nutramigen wel zelf halen hoor bij de apotheek dan niet bij drogisten, maar dan betaal je wel iets van 20 euro per blik van 400 gram!!! (je kan ze ook bij mij kopen LOL! heb nog 4 blikjes nr 1) dus handiger is het als je een machtiging krijgt. maar goed zoals je zelf zegt ga je liever niet zelf dokteren, dan moet je daar ook niet aan beginnen. wacht dan eerst de pepti af. een maand of 2. qua voeding moet je je iig niet druk maken hoor, onze kleine man heeft in de 1e 3 maanden al meer dan 5 soorten flesvoeding gehad en de pepti bevat net zoals alle anderen alle benodigde stoffen dus dat maakt geen verschil. heerlijk he dat ze eindelijk lekker kan slapen! fijn voor jou en voor haar natuurlijk ook
O, ga het hier ook nog ff roepen, maar ik heb nog een ongeopend pak pepti vanaf 6 mnd staan... Hadden we bij de gastouder staan voor als de afgekolfde melk die ze mee kreeg te weinig zou zijn, maar nooit nodig gehad dus... Als er iemand is die het van me over wil nemen.... @Caruli: hier ontdekten we de KMA pas bij 9 mnd, (krijg je met BV). Maar toen wel terug naar volledige BV op advies van de dietist, en heel voorzichtig weer gestart met bijvoeding.
@caruli: moet je de nutramigen per se bij die apotheek halen dan? er zijn genoeg apotheken die dit wel kunnen leveren en zelfs op voorraad hebben. en bedoel je met "welke het dan gaat worden" dan een andere apotheek of een andere voeding? wel fijn dat het nu goed gaat. wij zijn gewoon vroeg begonnen met bijvoeding, misschien maar goed ook want het duurde wel ff voordat hij doorhad wat een lepeltje was, en dat dat in zn mondje moest en niet in zn handje. maar toen hij 6 mnd was kreeg hij het rota virus en hebben we 2-3 weken moeten stoppen met bijvoeding en daarna kon ik weer van voren af aan beginnen. ben gewoon zelf gaan uitproberen, 3 dagen hetzelfde en dan pas uitbreiden, zo kun je zien of je kindje ergens op reageert. maar zoals gezegd, mijn zoontje heeft nooit onderzoeken of testen gehad voor kma, terwijl de meeste hier echt wel onder begleiding van ka staan of zelfs een dietiste hebben. misschien dat zij je beter kunnen inlichten, ik spreek alleen uit eigen ervaring. @rozemarijke: hoe is dat gegaan met bijvoeding bij jullie? iets waar ze op reageerde of nog andere allergieen ontdekt? hier geen enkele reactie, ook niet op toetjes e.d. en nu dus de standaard voeding, dus hij zal er wel overheen zijn. soms denk ik wel eens dat het rotavirus alles heeft schoongespoeld hahhaa, dat hij er sindsdien wel tegen kan.
Hier reageerde Thirza in eerste instantie ook op ei, soja en granen/gluten. Ei en soja hebben we weggelaten en qua granen ben ik biologische 4-maandenpap gaan geven toen (ze was toen 10 mnd). Dat ging wel goed. Ik had bij die dingen overigens steeds het idee dat ze daar niet zozeer allergisch voor was, alswel dat ze -doordat haar darmen zolang overprikkeld waren geweest door de koemelk- daar gewoon overgevoelig op reageerde. Nu gaat dat dus allemaal goed. Enkel koemelk gaat gewoon echt niet: gelijk weer eczeem, verkouden, darmkrampen en algehele malaise als ze dat binnen krijgt.
Bepanthen lijkt mij beter dan sebamed. In die laatste zit namelijk nog parfum/geurstoffen en dat lijkt mij toch prikken. Vandaag gaat het minder, veel huilen, slecht eten. Tenminste, geen duidelijk ritme. Ze slaapt erg onregelmatig vandaag,maar de uitslag is ook iets erger vergeleken met vanmorgen toen ze wakker werd. Arm kind! Straks bezoek, als die weg is(kijk ik weg ) dan denk ik dat ik even naar de natuurwinkel hier in de buurt loop en even een andere creme ga halen, lijkt me beter.
Hey meiden! Mijn zoontje is 6 weken en al vanaf het begin zeg ik dat er iets met hem is. Ik gaf eerst bv maar omdat ik de indruk had dat hij hier niet zo goed tegen kon (hij overstrekte zich vaak, huilt heel erg veel en heeft de hele dag door darmkrampen) ben ik overgestapt op nutrilon standaard. Echter bleven de problemen bestaan. Toen nutrilon hypo-allergeen. Ging 1 dag goed, maar helaas..........daarna weer drama! HIj heeft echt 24 uur per dag krampen en huilt de hele dag door. Perst gigaveel, loopt rood aan en dat begint al tijdens het voeden. Ik las van iemand dat haar kindje ook van die pukkeltjes had. Mijn zoontje heeft dat ook en iedereen zegt hormoonbultjes ,maar ook ik denk dat het van de voeding komt. Ook heft hij verborgen reflux en een liesbreuk. Vandaag bij de ha geweest. (voor de zoveelste keer!). ik moet nu beginnen met pepti. Maandag moet ik weer bellen. Ben zo benieuwd!! Werkt het echt al binnen een dag?? Hij heeft net de eerste fles binnen. Herkennen jullie deze klachten ook als KMA?? HIj heeft geen eczeem en ook geen last van zijn luchtwegen.
De extreme krampen klinken erg bekend, evenals het overstrekken. In principe zou je al heel snel verandering moeten zien, maar soms kan het wat langer duren omdat ze even moeten wennen aan de andere voeding. Je hebt dus trouwens niet overwogen om zelf op dieet te gaan? Hier hebben we net een verwijzing naar de KNO binnen: Thirza had voor de 4e of 5e keer sinds haar verjaardag weer oorontsteking, dus ws gaat ze buisjes krijgen, zei de kinderarts, (uiteraard moeten we even afwachten wat de kno-arts zegt als hij haar oortjes bekijkt). Hebben die kids van jullie ook zo vaak oorontsteking? Hier was dat in eerste instantie over toen we op dieet zijn gegaan, maar na haar verjaardag heeft ze een paar keer melk binnen gehad en sindsdien is het allemaal weer lekker mis
heey meiden, hier een kindje met toch verdenking op kma, hij heeft als hij veel melk heeft gehad eczeem, hij heeft darmproblemen, hij huilt veel als hij veel melk heeft gehad, is onrustig, heeft regelmatig of zijn oren of zijn ogen ontstoken en is al meer dan 3 maand verkouden,, Ik loop nu bij een osteopaat voor Liam zijn nek en hij kwam er mee dat het ook nog kma kon zijn,, Liam heeft vanaf 2 maand pepti gehad en geen melk en dit ging super! toen moest hij met 6 maand getest worden en daar kwam niks uit,, nou jah ok dan heeft hij het niet,, met een week begon hij steeds meer te zeuren en te mekkeren,, ik dacht de leeftijd,, achteraf gezien was het waarschijnlijk toch de melk,, nu is het even afwachten of hij idd kma heeft,, ben wel aan het minderen met melk en merk wel dat hij er baad bij heeft,, oh ja ze kwamen er in het ziekenhuis achter toen hij daar lag ivm zijn reflux,, Liefsz