Rozemarijke, Wat vervelend voor je kleine meid!! Oorontsteking doet zo'n pijn!! Sterkte!! In eerste instantie dacht ik dat Kai te weinig voeding binnen kreeg aan mijn borst en ben ik gaan afkolven. Hij pakte mijn borst ook niet altijd goed, dus de fles ging stukken beter. Alleen doordat hij hele dag huilt werd ik helemaal gestrest van het afkolven, dus heb ik besloten toen we over gingen op kv om het af te bouwen. Het ging me wel aan mijn hart omdat ik het zo bijzonder vond om hem aan mijn borst te leggen, maar ik kies toch voor meer rust......... humbly, Wat vervelend zeg dat de klachten toch weer terug komen! Ik hoop dat je snel weet hoe het komt! Hier, Gisteravond was het nog steeds drama met Kai, heel veel huilen en erg onrustig. Vanacht ging het goed! MAar vanmorgen begon al weer met huilen. Wel minder krampen en minder heftig huilen naar mijn idee. Hij ligt nu te slapen (is oververmoeid!). Ben benieuwd wat de dag ons gaat brengen! Waren jullie kindjes voordat kma werd geconstanteerd ook zo onrustig (maaien met de handjes en voetjes, schrikkerig)
heey meiden, ik moet vanaf vandaag over gaan op soja behalve het brood en de 2 kleine flessen friso die hij nog heeft,, nou weet ik niet wat ik hem allemaal mag geven, met eten of met drinken,, wat geven jullie jullie kleintjes? Liefsz
Hoi meiden! hier vandaag een slaapdag, evenals gisteren! Woensdag was het een drama, misschien wennen aan de voeding? Ik begin nu al het idee te krijgen dat de pepti toch beter is voor haar. Zelfs de vlekken in haar gezicht worden al minder. wel nog erg droog,maar ja, het is ook belachelijk erg geweest... Kocht vandaag bij het kruidvat 2 blikken pepti, kon ik er even tegenaan. Kom ik thuis, ruim het op en....zie dat het over datum is!! En niet zo'n beetje ook: 11-01-2010!!! 3 maanden!! Schandalig!! Wat als ik dit niet had gezien en mijn meissie er een fles of meerdere mee had gegeven?? Meteen gebeld, service centrum, waren geschokt en erg boos, gaan maatregelen nemen met deze winkel en morgen ga ik zelf terug, kon niet meer, ze lag te slapen. Groetjes, mex
Germini, mijn dochter is weken onrustig geweest, vooral dat maaien met de armen.... schoppen met benen.... Huilen, huilen en huilen als ze in bed lag, moe, oververmoeid en niet willen slapen. Sinds de pepti (maandagavond) heb ik al 2 dagen dat ze rustig slaapt, in bed! En dat is bijna 6 weken niet voorgekomen!
mexicang, Wat heerlijk dat ze zo goed slaapt!! Kai heeft vandaag ook zeer veel geslapen voor zijn doen. Wel nog tussendoor huilen, maar de krampen zijn stukken minder!! Nog wel erg onrustig aan het maaien met de armen (Dat doet hij ook namelijk, ik dacht eerst dat alle babys dat deden) Ik durf bijna niet te hopen.........................................................................hoop dat hij vanacht ook nog slaapt!! en ben benieuwd wat morgen de dag gaat brengen!! Schandalig zeg van de kruitvat!! goed dat je gebeld hebt!
@ mex, ben eigenlijk ff nieuwsgierig bij welk kruidvat je die hebt gekocht? het is echt schandalig ja, dat kan echt niet! stel je voor idd... @ allemaal hier ook maaien, zwaaien, trappelen en vooral beentjes omhoog. zich zelf wakker houden door het bewegen. inbakeren heeft hier echt geholpen, gewoon in zo'n swaddle me doek, echt ideaal! toen de kma onder controle was, was het heerlijk rustig! slapen slapen slapen... alleen mama niet, want dat lukt me nog steeds niet overdag. en nu is hij 10mnd en nog slaapt nog steeds heel veel (vind ik tenminste) ik heb gewoon moeite om al zn eten erin te krijgen overdag. heb soms echt t idee dat het slapen en eten is, verder niks. hij is telkens maar 1-1,5 uur wakker en dan al weer moe... hij heeft het echt nog nodig om in te halen, denk ik. dus lekker laten slapen oververmoeid raken kom ik ook veel tegen icm kma. er zijn toch meer overeenkomsten tussen kma kindjes dan ik dacht....
Kai heeft gisteren een goede dag gehad. Hij sliep gisteravond megalang! Wist niet wat me overkwam! Ook vanacht ging goed. VAnmorgen wel last van zijn darmen en had wat groenige poep. Vanmiddag ging weer goed maar eind van de middag ongeveer een uur weer erg huilen en krampen. Na een flinke poepluier vol ging het beter! Ben al zo blij! Meer niet gehuild dan gehuild! Zo lekker!! Ik hoop echt dat dit doro blijft zetten! Hebben jullie kindjes ook nog wel last van krampen en dat het poepen wat moeizaam gaat??
---->> Germini super meis!! hopelijk blijft het zo doorgaan daar Liam heeft nog steeds last van krampen en geen ontlasting zonder laxeermiddelen maar ja hier ben ik ook pas begonnen met geen melk dus even afwachten *** Heb hier nog geen verschil gemerkt mede omdat Liam ziek is hij had vanaaf 39.5 koorts ligt nu met een zetpil in bed, hopelijk is hij morgen wat beter Liefsz
Hallo meiden, Goh wat een herkenning bij ieder verhaal van wat ik van jullie kindjes lees! Quinn is nu 2 1/2 en wij zijn al een heel eind gelukkig, maar hij heeft heerl wat moeten doorstaan, arme ziek en eigelijk nog steeds Zal zijn levens verhaal eenbeetj vertellen Quinn is op 8 nov 2001 geboren en sinds dien onrustig, eerste weken, sja moet zijn ritme vinden natuurlijk. Krampjes, hoort erbij, een sprong, ach noem alles maar op De eerste rooie vekken kwamen, in zijn gezicht en hij rook zuur. Bij de HA geweest en we zijn met spoed door gestuurd naar de EHBO. JBPM als advies gekregen. en reflux Goed gedaan, werke redelijk, 3 weken aan de diaree geweest, maar goed daar leek hij geen last van te hebben. Na 4 weken moesten we terug komen. Quinn nog steeds onrustig, huilen, krijzen, we zagen dat hij pijn had, schat even dat hij zo 1 1/2 maand was. Weer terug naar het ziekenhuis voor controlle, we moesten het tijd geven en meer schepjes JBPM geven, we zaten op een gegeven moment aan de max wat er op de verpakking stond, en Quinn kon alleen maar uit een papspeen drinken anders kreeg hij het niet weg. We moesten na een maand terug komen, nee hoor niks aan de hand met jullie kindje, hij lacht, hij is vrolijk en hij is lekker dik! Bedankt he!? We moesten na 2 maanden terug komen. Toen Quinn 3 maanden was, begonnen de luchinfectie's met met flink piepen erbij te komen. Af en aan naar de HA, Quinn in de tussen tijd ook ingebakerd, werkte wel iets, maar nog steeds niet voldoende natuurlijk. Quinn kreeg een puffer, ventolin 4x puffen op een dag. Na 6 weken weer terug naar de HA, hij bleef piepen en benauwd, 2x achter elkaar puffen, tot max 6 puffen op een dag. Toen weer terug naar de KA, we werden voor gek verklard met Quinn, wij zijn overbezorgde ouders, en een kindje voelt GEEN PIJN. Nog nooit zo boos zijn wij uit het ziekenhuis gelopen, en we hebben die dag nog een afspraak gemaakt bij de HA we wilde een second opinion en we zijn direct over gegaan op Friso HA in overleg met de HA. Na 2 dagen hadden we een ander kindje!! WAUW, maar nog steeds wel pijn, maar niet continu onrustig. Hij bleef benauwd, dus we moesten Quinn helemaal laten nakijken, en we kregen de stafarts! Quinn is binnenste buiten gekeerd, bloed geprikt, slijm afgenomen, long foto's gemaakt, ectect Afspraak gemaakt voor een slik foto en een 24uurs ph meting. Na 2 maanden hadden we alles gehad, en wat bleek Baby astma KMA Relfux in de tussentijd is Quinn al een paar keer bij de hap geweest omdat hij het zo verschrikkelijk benauwd was, en verneveld moest worden, 2x opgenomen geweest hiervoor Reflux medicatie voor gehad, eindelijk hij ging minder piepen Baby astma, andere puffers, en constant onstekings remmers, krijgt hij nog plus nog een pil voor zijn longen KMA, gaat goed, hij kan (smeer)kaas eten, alleen pure melk gaat nog niet goed Quinn staat nog steesd onder strenge controlle, zeker ivm zijn luchtwegen Quinn zijn weerstand is laag, om de 6 weken ziek, en dan echt ziek met koorts, al gaat ditde laatste tijd wel ietjes beter Ohw als ik nog aan het andere ziekenhuis denk, worden we nog woest Heel verhaal, maar hopelijk hebben jullie er iets aan
humbly, he wat naar dat je mannetje ziek is!! beterschap voor hem! kan me voorstellen dat het nu lastig inschatten is wat het weglaten van melk doet. ikke, jeetje wat een verhaal!! Wat heeft jullie kindje moeten lijden zeg door zo'n #$#$ ziekenhuis!! gelukkig gaat het nu wel beter! ik hoop dat hij nu een beetje kan genieten van zijn leventje en niet meer zoveel pjin hoeft te lijden!! sterkte!
sorry zie heel veel spelfouten! Ja Quinn gaat de goede kant nu op, al die tijd heeft hij dus ook niet doorgeslapen. dat gaat nu redelijk, Maar als hij ziek of benauwd is geweest moeten we weer opnieuw beginnen, en dat is slopend.
ik kan er nog steeds niet over uit, dat wij als ouders gewoon niet serieus genomen worden door veel artsen en ziekenhuizen. wij zijn 24 uur per dag bij onze kinderen en wij zien echt wel als er iets aan de hand is met ons kindje. je gaat bijna aan jezelf twijfelen omdat iemand die er flink voor geleerd heeft zegt dat er niks aan de hand is. en vervolgens duurd het zo lang voordat de juiste conclusie gemaakt wordt dat een kindje al veel te lang last en pijn heeft gehad. gewoon zielig. als ik lees hoeveel moeders zeggen "ik heb een compleet ander kindje" nadat de kma onder controle is, dat is toch zonde voor de kleintjes én voor de ouders? en dan heb ik het nog maar niet over gevallen waarin kindjes medicatie krijgen voordat uberhaupt is gekeken naar eventuele kma, onvoorstelbaar.... @germini fijn is het als ze goed slapen! goed joh! ik had zelf die periode ook echt het idee dat ik het zelf beter kon handelen op het moment dat het huilen minder werd. als hij dan eens flink en lang huilde kon ik zelf beter rustig blijven en hem beter troosten. daarvoor brak ik zelf telkens weer tijdens een huilbui, en tja dat voelen die kleintjes ook hoor. hoe kun je een kindje troosten als je er zelf doorheen zit en zelf meejankt.....hihi poepen is hier nog steeds een probleem, echt keutels... cb zei dat hij meer moest drinken, van nutricia zeiden ze dat dat kon komen door de nutramigen (lactose vrij) nu ben ik inmiddels overgestapt op de standaard en hij drinkt nu steeds meer diksap tussendoor. en het gaat al wat beter. hoewel hij nu al twee dagen zijn tweede (=laatste) fles niet meer wil, en de 1e drinkt hij maar 150cc van.... pepti kan als ik me niet vergis idd voor groenige ontlasting zorgen. greetz
Quinn heeft ook moeite gehad met poepen toen hij op de Friso HA zat, hij heeft een hele tijd lactulose gehad, en toen ging het weer goed, en langzaam afgebouwd. Dit kan echt geen kwaad voor de darmen, dus anders echt even naar de HA gaan als de kinderen er last van hebben
Is zeker zo, ouders worden voor gek verklaard. omdat hun er voor gestudeerd hebben! Nou je kan me bolle kont kussen, haha ja sorry hoor, maar het is ons kind, hun zien maar een moment opname, en wij het kindje 24 uur!! als ik nu zie wat Quinn allemaal heeft, en heeft moeten doorstaan, hoe zou het dan gelopen zijn als we geen vedere actie hadden ondernomen Wil er niet eens aan denken
Wil hij geen water in zijn flesje?? dat probeer ik kai nu ook maar te geven. Gelukkig had hij eind van de middag (na een uur flinke krampen) ene lekkere luier vol (geel!) dus dat gaat hopelijk beter. Ben zo blij met mijn ha! Ik was de eerste keer bij een collega en die begon meteen over huilbaby blablabla en mijn eigen ha zegt gelukkig dat hij daar niet in gelooft. Een baby huilt omdat hij honger heeft of omdat hij pijn heeft. Oooh...kon hem wel zoenen JE ziet als moeder toch dat je kind pijn heeft en da the tniet goed is! mensen kunnen zo snel oordelen! Dan blijven kindjes onnodig pijn leiden!! ........slaap lekker voor straks.................en hopend op een goede nacht/dag
justin heeft 3 dagen lactulose gehad, wat resulteerde in giga krampen en nog steeds geen dunnere ontlasting dus zijn we snel mee gestopt, de buikjespap pruimen schijnt ook goed te helpen, maar heb het nooit uitgeprobeerd.
Roosvice pruimen heb je ook, Je hebt ook andere middeltjes die je via de HA kan krijgen voor je kleintje
hier zit Liam ook aan de lactulose en werkte heel goed, nu hij het langer gebruikt ook bijna niet meer,, hoeveel ml kreeg je kleintje dan? idd even naar wat anders vragen eventueel,, hier werkte pruimen enof roosvice niet,, Liefsz
Goedemorgen!! Alhoewel..........goede??.........vanacht en vanmorgen was het weer helemaal foute boel. Krampen, krampen en nog eens krampen en dus........krijsen!! (het lijkt net alsof hij moeite heeft met poepen maar hij poept wel elke dag en het is gewoon smeuiig zeg maar) Echt weer als vanouds,niet leuk. Zou het dan toch geen kma zijn?? Hoe kan dat nou?? Donderdagmiddag gestart met pepti, vrijdag en zaterdag goede dag tot zaterdagavond..........snap er niets meer van! Of hadden jullie kindjes ook een terugval? (ik blijf hopen.......) Hij ligt nu even te slapen dus kon ik even gauw douchen en de was doen maar zal zo wel weer wakker worden. Weet je.........daar zie ik gewoon tegenop, dat is toch niet normaal?? Bang voor het huilen........