Hoiii.. Bij wie heeft de baby ook sinds de warmte minder trek in eten ? Mijn dochtertje is nu 7 maanden en het kost al veel moeite om de helft van een groentehapje naar binnen te werken :s ze draait dan haar hoofd om en laat echt merken dat ze er geen trek in heeft. Als ze de fles krijgt, doet ze er ook heel lang over en wilt ze eigenlijk geeneens drinken... Een papje duurt ook hartstikke lang voordat ze het binnen heeft. Het lijkt ook wel of haar buikje veel sneller volzit dan gewoonlijk :S
Jup hier nog 1! Ook meisje van 7 maand. Fruithap gaat nog wel maar het warme avondeten is drama (voor ons dan ). Wegkijken, met de mond vol pwwwffffffft doen (dag schone vloer/kleren). Ik had ook echt verwacht dat ze iig meer zou drinken met dit weer, maar zelfs de flessen gaan er moeizaam in en dat vind ik wel enigzinds zorgwekkend. Bied het nu gewoon wat vaker aan. Het zal vast wel weer goedkomen als het niet meer al te warm is.
Haha ! Dat heb ik dus ook dat mijn dochtertje pwwfffttttt doet ! Ik hoef dan nog maar met de lepel in de buurt te komen en dan begint ze alweer met spetteren haha .. Ik moet zeggen dat het rose vicé sapje er met gemak in gaat, maar de gewone voedingen niet.en dan bedoel ik de gewone melkflesjes, fruit/ groentehapjes, ontbijtpapjes, etc.. Bij die fruit en groentehapjes probeer ik in ieder geval iets meer dan de helft van het potje naar binnen te krijgen en de flesjes helemaal...al duurt dat wel heel lang. Ik kom op 3.5 voedingen op een dag en daarbij krijgt ze dan tussendoor sapjes...en als ze die voedingen zou missen, dan krijgt ze te weinig voeding binnen, dus is wel lastig
Mijn zoontje is 14 maanden en heeft met die warme weer ook geen trek in zijn eten. Drink wel goed. Ik bied hem wel steeds wat aan. Je kan het er niet in proppen helaas.
Aaron eet ook veel minder. Van alles maar de helft. Zijn melk wil hij ook veel minder. Hij drinkt verder wel goed andere dingen. Zal vanzelf wel weer komen. Ik eet zelf ook veel minder dan normaal.
Mijn peuter dan 2 eet amper.. niet zo grappig.. hij drinkt wel goed maar hij is wel al 200 gram afgevallen...
hier wordt ook een stuk minder gegeten, buiten de melk(ong 300 cc) en het drinken(dat doet ze wel goed) eet ze een half fruithapje en met geluk een paar hapjes aardappel en groente, brood wilt ze helemaal niet meer. ik denk dat het wel weer komt, ze drinkt goed, ik zorg dat de tuitbeker de hele dag in het 'zicht' staat, dus ik maak me (nog) geen zorgen.
Melk (incl. pap) zo'n 300cc, soms wat meer. Fruit eet hij wel goed. Vooral aardbeien gaan er goed in. Of een halve banaan. Brood 5 hapjes. Avondeten max. 2 eetlepels. Hij drinkt wel 1,5 tuitbeker per dag.
Vriendlief is halve weekend bezig geweest om er nog wat in te krijgen. Ze wilde bijna helemaal de fles niet. nu loopt hij met haar rond om haar toch minimaal aan de 500 a 600 cc voeding per dat te komen. Groente en fruit hapje zijn we even mee gestopt ze wilden echt nog niet. En leek er misselijk van te worden. Dacht eerst dat het na haar ziek zijn kwam dat niet willen drinken maar denk nu toch ook wel in combinatie met het warme weer. \ Er gaat met gods gratie nu nog vier flessen in ongeveer maar zeker niet op allemaal. En heeeeeeeeel veel moeite. En ze is nog te jong voor een fles minder
oh ik wilden er net een topic over openen heb dus vanaf vanavond drama king aan tafel. wilt eigenlijk maar een paar hapjes, zit huilend in de trip trap. nu heb ik tegen mijn gevoel in hem met een badeendje laten spelen onder het eten, zo ging er toch nog aardig wat in. (ben geen voorstander van spelen onder eten, maar vind het zo belangrijk dat hij goed eet! drinken doet hij heel goed, en als ik hier zo lees dat sommige maar een paar hapjes avondmaal eten hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken.
Hallo! Onze zoon die wil de fles haast ook niet meer sinds dit warme weer... Hopelijk komt dit wel weer goed.. Het 1ste deel gaat dan wel goed.. en meestal de laatste 70 a 50 cc wil dan heeeel moeilijk :S Merk wel dat ie dan wel wil drinken, maar hij is er dan te moe voor ofzo.. of hij wil t echt niet meer! Maar zit wel de laatste dagen altijd op z'n handjes te zuigen..en is wat meer ontevreden als anders.. ik dacht mischien ook tandjes..maar dat ken toch nog niet met 2 maanden??? Groetjes,xxx
Bij Juul gaat de warme hap er ook niet bepaald vlotjes in met dit warme weer... ze eet echt met moeite 100 gram op (Olvarit). Zij eet meestal wat vroeger dan wij, maar daarna gaat ze lekker gezellig met ons mee aan tafel. We willen haar toch aanwennen met de pot mee te gaan eten, dat vindt ze ook hartstikke interessant. Dus eet ze nog wel wat met ons mee. Liefst met de eigen handjes (arme mama, die kan na het eten weer fijn dweilen ) Ze krijgt nu wat extra yoghurt en vers fruit, vindt ze zalig en lekker fris. Drinken doet ze gelukkig goed (opvolgmelk, diksap, thee, water).
Het is in ieder geval een opluchting voor mij dat mijn dochtertje niet de enige is die veeeeel minder trek in eten heeft... Ze krijgt wel voldoende vocht binnen, ik bied haar ook vaak een sapje aan. Ze kreeg hiervoor ook al 3.5 voedingen per dag, soms als het zo uitkomt 4 of 5, maar als ze regelmatig 4 of 5 voedingen per dag krijgt, dan wordt ze al snel weer te dik, ze is nu al flink, maar ik probeer die 3.5 voeding wel zo te houden, ( en dan wordt het een beetje proppen), want weet niet of je met 7 maanden al minder voeding mag geven als ze geen trek hebben ........................
Mijn dochtertje deed ook vaak haar vuistje in haar mondje, maar dat heeft dan met zuigbehoefte te maken.. Als ze nog zo jong zijn dan moeten ze echt alles op drinken, daar was bij mij de hulp heel streng in, ik moest ze echt wakker houden en steeds over haar wangetjes wrijven..om alles er in te krijgen Met 2 maanden krijgen ze nog geen tandjes...meestal tussen de 5/6 maanden kan het 1e tandje er aan komen Ik weet niet of jou zoontje de speen krijgt? Mijn dochtertje kreeg dat niet, want ze snapte er niks van en gooide hem er steeds uit, maar zuigt nu op haar duimpje..das wat minder makkelijk af te leren.
Dat is niet helemaal waar dat ze met een a twee maanden geen tandjes kunnen krijgen. De mijne is met een tand geboren.
Wilde ook al zo'n topic openen maar dacht: je kunt het er niet inproppen dus laat maar... Hier ook een meisje die amper nog eet. Op een dag gaat er in totaal nog niet 1 cracker is, brood wil ze al helemaal niet, soms een stukje komkommer, fruit een paar hapjes en dan is ze alweer klaar. Ook haar toetje hoeft ze niet echt maar drinkt gelukkig wel genoeg. En het warme weer komt vanaf woensdag helemaal terug... Ik geef nu regelmatig chocomelk en een extra koekje, krijgt ze tenminste wat vetjes binnen.
Hier precies hetzelfde, ze eet en drinkt minimaal. Zelfs de flessen melk gaan er niet of nauwelijks in. Water wil ze dan wel weer drinken dus dat scheelt alweer. Gister helemaal geen brood, net wel een hele boterham en een bakje aarbeitjes. Steeds maar wat aanbieden en hopen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt
Haha, ja nu je het zegt een nichtje van mij is ook geboren met 1 tandje, maar dat komt wel heel weinig voor he Normaal gesproken gaat men ervan uit dat het rond een half jaar komt..