Veel beweging voor 20wk, ineens niet meer

Discussion in 'Zwangerschap' started by Soumayyaah, Apr 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Dit is mijn tweede zwangerschap en ben nu 19 weken. Het verbaast mij hoe goed ik de baby al voel dit keer. Ik kan me
    Herinneren dat ik bij mijn vorige zwangerschap rond deze tijd lichte Plopjes voelde, maar ik voelde deze baby echt al draaiende flink schoppen. Zelfs mijn partner kon het voelen afgelopen week! Maar nu sinds twee dagen denk ik dat ik af en toe iets voel, maar als ik dan ga liggen en m'n handen op mijn buik doe voel ik eigenlijk geen beweging terwijl dat eerder zo aanwezig was. Ik probeer een beetje te porren maar geen reactie... Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me best zorgen maak.. Omdat ik het dus eerder zo goed kon voelen en nu niet. Maarja, in hoeverre is het 'normaal' om je kind al dagelijks te voelen voor 20 wk?
    Ik heb maandag 20 wk echo en ben net met een heel vervelend gevoel er geworden. Ik wil echt niet daarheen gaan om erachter te komen
    Dat het niet goed zit :( heb afgelopen maandag nog het hartje gehoord..

Iemand geruststellende woorden voor deze
    Bezorgde mama?

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Geen of minder beweging is altijd een reden om te bellen! Er zal waarschijnlijk niets aan de hand zijn. Maar je kunt beter 10 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig.
    Heb je je kindje vandaag nog helemaal niet gevoeld?

3. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

Sep 19, 2015
    372
    0
    0
    Ja al is het even met de dopler bij de vk. Als het maar geruststellend is voor je 🙏🏻❤️

4. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Met 20 weken hoef je je kindje nog niet dagelijks te voelen, ik voelde hem ook met 18 a 19 weken heel vaak en toen weer even een tijdje rustig.. toen met 22 weken zei de vk dat het drukste kindje is die ze ooit had meegemaakt en sindsdien is die zo rustig.. voel hem bijna niet schoppe alleen maar draaien :p
    Als je je zorgen maakt moet je gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor maar tot 28 weken hoeft het nog niet dagelijks

5. Poesta

Poesta Bekend lid

Aug 13, 2015
    879
    307
    63
    Je HOEFT hem nog lang niet dagelijks te voelen zo vroeg in je zs, dus oneens dat dit 'altijd een reden is om je vk te bellen'. Maar als het je gerust stelt, dan zeker doen.
    Realiseer je dat je kindje echt nog zoveel ruimte heeft! Als hij net ff anders ligt, schopt hij niet tegen je buikwand en voel je hem al niet meer.

6. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Zoals gezegd hoef je je kindje nog niet dagelijks te voelen. Ik snap dat het supervervelend en spannend is, maar eerlijk gezegsd vind ik dit niet direct reden om int weekend de vk te bellen. "Daar zijn ze voor" wordt hier opt forum wel heel makkelijk geroepen.
    Als ik het goed begrijp voel je nog wel af en toe beweging? Zou het kunnen dat de baby met zn voeten naar je rug is gaan liggen en dat je zijn/haar bewegingen daardoor niet (goed) voelt?

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Wat ik (wel veel later in de zw schap, maar wie weet werkt het) deed trouwens: lekker douchen en daarna even op bed liggen, gebeurde vrijwel nooit dat ze zich dan niet even meldden.

MinnieM likes this.
  8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dit

9. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Thanks allen voor jullie reacties. Ik ben sowieso niet iemand die snel aan de tel hangt? Zowel bij de HA als bij de VK. Helemaal niet in het weekend. En ik vraag het hier omdat het soms wel fijn is om ff wat geruststellende antw te horen als je jezelf een beetje (te) druk maakt. Als ik de baby nog niet zo frequent en goed gevoeld had dan had ike
    Ook niet druk gemaakt, maar het voelt ineens als een groot verschil. Vooral omdat ik echt genoot vd bewegingen, na toch best een onzekere tijd toch bevestiging dat de baby actief is.
    Maar zoals iemand van jullie ook zei: misschien ligt de beeb wel omgedraaid met de rug naar mijn buik. Bedankt iig voor jullie reacties! Kon er even niet van slapen haha. Maandag zullen we hopelijk meer ziek van onze kleine ❤️

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

De kans is vrij groot dat je kleintje is omgedraaid :) dan voel je het opeens een stuk minder.

Als je je echt zorgen maakt, mag je de VK natuurlijk bellen, maar besef inderdaad dat het je de kleine pas vanaf 28 weken ofzo regelmatig hoort te voelen. Ik voelde onze kleine zelf pas met 22 weken ofzo:p

Ga eens rustig een uurtje op bed liggen en maak contact met je kleintje en tel dan het aantal bewegingen dat je voelt. Let wel, elke beweging, hoe klein ook, telt! Als dat er minstens 5 per uur of 10 per 2 uur zijn, zit je sowieso goed :)

11. Poesta

Poesta Bekend lid

Aug 13, 2015
    879
    307
    63
    Die ongerustheid hoort nou eenmaal een beetje bij een zwangerschap! Hopelijk ben je wat gerustgesteld en hebben jullie maandag een prachtige echo!

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik denk inderdaad ook dat je baby gedraaid is! Misschien even op je zij gaan liggen? Misschien voel je het dan..

13. Bumpie

Bumpie Bekend lid

Dec 28, 2015
    864
    523
    93
    Same here. Maak me enorm zorgen maar probeer t opzij te zetten. Is er iets mis kom je er toch wel achter vroeg of laat.

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Sorry voor mijn reactie dan. Ik voelde mijn dochter ontzettend veel, en al heel vroeg.
    Toch, als je je zorgen maakt zou ik bellen! Daar zijn ze voor:)

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 27 weken ja, daarvoor hoeft dat echt nog niet zo vaak te zijn.
    Overigens kun je dan het beste op je linkerzij gaan liggen

16. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
    Ik zou toch de verloskundige bellen en overleggen met haar wat zij ervan denkt. Ik weet dat je officieel pas elke dag iets moet voelen vanaf 24 weken, maar het is wel raar dat je partner met 20 weken de baby al kan voelen, en je daarna dagen niet eens zeker weten of je wat voelt. De kans is groot dat je baby inderdaad is gedraaid, maar even voor de zekerheid bellen is echt een kleine moeite, en daar zal de verloskundige echt niet van opkijken hoor.

Share This Page