Mama's van mooie engeltjes!

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Amy82, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    thanks ML!

Ze is met 36 weken en 2 dagen overleden, met 37 weken en 3 dagen geboren.. ♥

Ik zal ook eens proberen een mooie foto van haar te plaatsen.

2. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ohh wat een klein popje is B.... zó klein!! ♥

Ik heb ook nog een paar extra foto's in het fotoalbum gezet.

3. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    @ML82 mooi kindje is bram en zooo klein zeg!
    Dat je nog een mutsje hebt gevonden dat paste zeg..

Heb zelf na jullie reacties net foliumzuur gehaald, kan me toch niet voorstellen dat de gyn morgen geen groen licht geeft..

Heb zelf ook 3 foto's erin gezet, zal vanavond nog wat andere foto's gaan verkleinen en die erin zetten..

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Hoop1980, wij hopen de uitslag volgende week te krijgen maar ik ga er maar vanuit dat er niets uit komt. Ze hebben ook een vruchtwaterpunctie bij me gedaan en daar kwam sowieso niets geks uit.

@Amy82, wauw wat een mooie foto's van Quincy! Echt een prachtig meisje! Hopelijk wil het werken een beetje lukken morgen.
    Goed idee van het clubje ik zal kijken of ik vnv ook nog wat foto's kan plaatsen van Ruben. Ja nu ben ik inderdaad blij ermee maar hierna ben ik er wel klaar mee en hoop ik dat ik het heel lang niet meer word en snel zwanger ben. Maar die kans is helaas heel erg klein bij ons en misschien moeten we weer de mmm in als we dat willen.

@ML82, wauw wat is Bram een mooi kindje ook! En wat een mooie foto's hebben jullie nog van hem kunnen maken. Ik zag dat je al aardig op weg was met de babykamer..:(lijkt me heel moeilijk.

@Zhilla, hoe ging het werken vandaag?

Ik ben 2 weken geleden weer begonnen met foliumzuur slikken.
    Wij hebben straks het eerste gesprek met maatschappelijk werk. Ben erg benieuwd heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. En het ene moment denk ik dat ik het nodig heb en het andere moment weer niet. Sowieso kunnen we er samen gelukkig heel goed over praten ook al verwerken we het op een andere manier. Ik denk dat ik niet zozeer hulp nodig heb wat betreft het rouwproces want dat doe je toch wel op je eigen manier maar ben wel angstig geworden om dierbaren plotseling te verliezen en dan vooral mijn dochter.

Hebben jullie hulp nodig gehad?

5. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Snoopy, nee hier geen hulp nodig gehad. Maar als ik het nog eens nodig zal hebben, zal ik zeker niet de beroerdste zijn om het met beide handen aan te pakken.

Mijn komende nod is op 15 oktober, de dag dat ik vorig jaar een positieve test had van Quincy. Ik zal dan uitgerekend zijn op 25 juni, de geboortedag van mijn oma. En om het nog eens extra dubbel te maken: ik word 3 weken eerder ingeleid, kom ik op 4 juni uit, de dag dat we te horen kregen dat Quincy was overleden... zucht..

6. ML82

ML82 Niet meer actief

Net als Amy heb ik ook geen hulp nodig gehad, maar ook ik zou er geen probleem mee hebben mocht ik het nog wel nodig hebben, het kan geen kwaad! Denk dat je er veel aan zult hebben Snoopy!

We waren nog niet met de babykamer begonnen hoor, of eigenlijk hoefde we ook (bijna) niks aan te doen. Mijn oudste zoontje sliep daar eerst, die was een week ervoor net verhuisd naar een nieuwe kamer, dus alles (op het wiegje na) staat er nog gewoon te wachten tot het weer gebruikt kan worden.... Anders was ik dat nu weer gaan inrichten met kleine kleertjes en de andere babiespulletjes... Soms vind ik het wel eens moeilijk om er naar binnen te stappen, maar soms ook fijn, om er even en weer aan te denken en bij stil te staan... B. zijn as staat daar ook...

@mangoo Het mutsje en wikkeldekentje had ik besteld op kindermandjes.nl, maar het mutsje moesten we nog wel eenstuk naar binnen vouwen hoor!
    Klein was hij he.. zijn hoofde lijkt ook zo klein, er miste natuurlijk een stukje...
    Zo gek, als ik nu een voordragen pasgeboren baby zie vind ik die zo groot! Terwijl het eerder in vergelijking met T. juist klein was... maar nu dus weer in vergelijking met B. groot...
    Jullie mannetje was ook al zo mooi af! Wat appart he dat hij zo met alles eruit is gekomen...

7. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Mangoo, was jij nou ook natuurlijk bevallen? Lijkt me wel eh, apart, om je kindje uit te persen, met letterlijk en figuurlijk alles erop en eraan..

ML82, 'fijn' he, om even in de babykamer te zijn.. Wij haddens ons kamertje natuurlijk al helemaal af, alles zo mooi roze.. ik haal ook regelmatig een stapel kleertjes uit de kast, om die weer eens allemaal te bekijken.. ik had zúlke leuke dingetjes, snotter snotter.. Heb zelfs vandaag het bedje verschoond en er een lakentje van Taftan opgedaan, wit met roze hartjes, ik had deze van iemand overgenomen.. het staat zo leuk..

echt, dat onze derde gezond is, is écht het belangrijkste.. maar ik zou zó graag een meisje willen.. ook gewoon omdat ik daar alles al klaar voor heb...

8. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Wij hebben ook geen hulp gehad, wel aangeboden gekregen, maar we vonden het niet nodig. Maar we kunnen altijd nog om hulp vragen als het nodig zou zijn. En inderdaad wat ML82 zegt als je het nodig hebt kan het zeker geen kwaad..

Op mijn werk ging het wel goed, het is wel even lekker om er tussenuit te zijn. Maar ik merk nog wel dat ik me niet helemaal op mijn plek voel. Ik voel me wat ongemakkelijk en merk dat ik nog niet helemaal mezelf ben. Gelukkig begrijpen ze dat op mijn werk, alleen kan ik mijn normale werkzaamheden niet uitvoeren. Ik ben coach en ben nu niet echt diegene die een ander kan motiveren.. Volgende week ga ik 3 halve dagen werken. Hoe is dat bij jullie allemaal gegaan?

Wij hadden het kamertje voor Elyne ook nog niet klaar, want op 21 juni hebben we de sleutel van onze nieuwbouw woning gekregen. Waarschijnlijk is ze vlak daarna overleden :( Nu is het kamertje nog helemaal leeg er zit alleen wat glasvezel op de muren en staat er klus spul. Ik ben deze week wel begonnen om het kamertje op te ruimen, maar vooral de eerste paar weken durfde ik niet op het kamertje te komen..

Ik heb de foto's van al jullie mooie kindjes net bekeken. Wat een mooie kindjes zeg! Wel heftig om te zien ik was er gewoon stil van en had weer de tranen in mijn ogen. Ik zal proberen binnenkort een foto in te scannen van Elyne. Alleen mijn vriend wil de foto's niet online zetten dat voelt voor hem niet goed. Dus ik moet nog even overleggen en overhalen ;)

9. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Zhilla, als je geen foto's van Elyne wilt plaatsen, hoeft natuurlijk niet hoor! Maar ze staan privé, alleen wij kunnen ze zien.

Ik ga mijn werk ook rustig opbouwen.

En Elyne overleden vlak na de sleuteloverdracht :( Quincy is waarschijnlijk 4 dagen overleden na mijn laatste werkdag...

10. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    @Amy; ik wil wel een foto plaatsen, maar voor mijn vriend voelt het niet goed. Dus ik zal vanavond nog even met hem bespreken, want ik heb er niet veel problemen mee om haar aan jullie te laten zien.

Ja ze is in de week na de sleuteloverdracht overleden. Daarom wou ik eerst ook niet verhuizen. Ik had alles al klaar in mijn hoofd, allemaal ideeën waar ook Elyne bij hoorde. Voor mij voelde het nieuwe huis niet zo goed. Ander halve week nadat ik ben bevallen stond de verhuizing al in de planning, want de huurder stond al klaar. Ging allemaal zo snel. Gelukkig ben ik nu gewend in het huis en ga ik ook met het kamertje bezig, zodat we als we weer zwanger zijn snel in het kamertje bezig kunnen. Nou ja snel ik zal deze keer wel wachten met alles bestellen tot na 25 weken..

Ow jeetje, jij was al met verlof? :( Pff dan was je al druk bezig met de laatste voorbereidingen..
    Ben je al begonnen met het opbouwen van je werk?

11. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ja, we hadden net de lamp voor in haar kamertje opgehaald..

nog niet, ga morgen dus weer het werk opbouwen, maar dat heb ik hierboven volgens mij ook al ergens geschreven ;)

12. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Wij hebben geen hulp..is wel een paar keer aangeboden door het ziekenhuis, maar heb het niet nodig..

@Amy, jeetje je komende nod is wel erg gebonden aan data's als het dan raak is.. wel allemaal moeilijke perioden!!

@ML82 dat je het nog kon bestellen dan en het op tijd binnen had..
    Wij kregen op woensdag middag te horen dat stijn was overleden en vrijdags ben ik bevallen (natuurlijk ja)
    Heb niet eens de tijd gehad daarvoor..

Ik ben dus natuurlijk bevallen van stijn, kreeg om half 10 een pilletje ingebracht en een ruggeprik er meteen na.
    Dit wou ik omdat ik bij lucas zulke erge rugweeen had dat ik niks heb meegemaakt zo een pijn, lucas was er snel met 5 uur, en ze konden niks geven voor de pijn omdat het zo snel ging.

Bij stijn dus om half 10 het pilletje een halfje, om kwart over 12 nog een halfje had 3 cm ontsluiting, om iets over half 1 kreeg ik opeens door de ruggeprik zo een rugpijn, en toen kwam stijn eraan
    Het voelde heel klein, hoefde niet eens te persen, kwam er zeg maar zo uit, dus niks giga's ofzo..
    Maar hij is dus in 3 uur en een kwartier geboren, gelukkig heel snel.

@Zhilla, goed dat je wel aan het kamertje gaat beginnen, wij hadden bijna alles klaar, had 1 muur groen geverfd en de andere creme, maar ga de groene muur nu ook weer creme schilderen, voelt niet meer goed om dat te houden voor een 3de.
    En wachten tot na 25 weken...heb op dit forum wel gemerkt dat niks zeker is..dus ook geen 25 weken of 30..maar voor jezelf is het wel een mijlpaal/grens..

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Zhilla, wat heftig dat alles bij jullie samen viel met de verhuizing en het lijkt me dan idd heel moeilijk allemaal.
    Het oppakken van je werk zal idd nog niet zo makkelijk zijn en dat kost tijd. Wel fijn als je begrip krijgt van je werk. Ik heb 2 banen, ik ben gastouder en dierenartsassistente. Ik wil per oktober weer beginnen met oppassen, de kinderen zijn bijna 12 en 9 dus dat scheelt wel. Mn andere baan moet ik nog even kijken, nu moet ik er nog niet aan denken maar daar moet ik echt heel erg mijn hoofd bij houden.

@Amy82, wow dat zou wel heel erg bijzonder zijn als je straks een positieve test in handen hebt meid. Hoelang duurde het voor je zwanger was bij Jayden en Quincy?
    hoe gaat je zoontje met dit alles om? Onze dochter is 3,5 maar ik moet zeggen dat ze het super doet. Het voelt ook goed dat we haar overal bij betrokken hebben. Het enigste wat we niet gedaan hebben is haar meegenomen met het ophalen van de as. Vooral omdat we daar ook voor het laatst afscheid hebben genomen van Ruben en het anders te verwarrend zou zijn.

@ML82,fijn dat je je af en toe even terug kan trekken in het kamertje wat eigenlijk zijn kamertje had moeten worden. En wat mooi dat zijn as daar ook staat.

Nou ik geloof dat we dus niet echt hulp nodig hebben...
    Het is zo dubbel allemaal, je krijgt het aangeboden en we hadden zoiets van we zien het wel. Na de crematie had ik een paar moeilijke dagen en had ik erg de behoefte om er veel over te praten dus daarom hebben we hulp gezocht. Toen was er nog een wachtlijst van 3 weken. En vorige week belde ze en ook toen dacht ik nog wat fijn. Vandaag dan de afspraak, en heb nu een paar redelijke dagen en dan denk ik dus ook hebben we het nodig? Nu dus een intakegesprek gehad maar ze vond dus dat wel het allemaal heel goed deden. En eerlijk gezegd voelt dat ook zo, we gaan beide anders met het verdriet om maar begrijpen elkaar wel. Lieke doet het super er is dus eigenlijk geen rede voor hulp. We hebben wel een tweede afspraak staan hoor voor over 2 weken en we mogen alles zelf beslissen maar ons gevoel zegt dat het daarna niet meer nodig is. In het begin heb je gewoon heel erg de behoefte om er veel over te praten maar nu wordt dat langzaam minder en soms heb ik juist geen zin om alles weer op te rakelen.

14. ML82

ML82 Niet meer actief

Mangoo, wij hebben besloten om de zwangerschap af te breken nadat op de 20 weken echo bleek dat hij niet met het leven verenigbaar was. Ik was toen 20+1 weken heen, dus had in principe bijna nog 4 weken de tijd om te beslissen. Maar eigenlijk wisten we gelijk al dat we niet verder gingen met de zwangerschap, de vraag was alleen wanneer. We hebben de afspraak een week later een(met 21+1 weken dus) gepland, zodat we nog de tijd hadden om dit soort dingen te regelen en ons er enigszins op voor te bereiden wat komen ging...

Voor mij zal dus de 20 weken echo de magische grens zijn... al zal ik de volgende keer voor die tijd al meer echos hebben gehad... maar ik denk dat de onzekerheid de hele zwangerschap zal blijven!

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik wil trouwens ook wel foto's neerzetten maar zie inderdaad dat je die eerst in je fotoalbum moet zetten en dan kunnen mensen met wie je bevriend bent het ook zien.

16. ML82

ML82 Niet meer actief

Snoopy, wat je als laatste schrijft over dat je geen hulp hoeft, klinkt zo herkenbaar! Dat je het allebei anders verwerkt, maar wel begrip en dat je er eigenlijk wel goed mee om kunt gaan.
    Ik ben ook blij dat we T. er bij betrokken hebben! Hij is alleen niet mee geweest naar het crematorium. Ik zal zo nog even een foto plaatsen van hem met B. Maar die verwijder ik morgen weer... (eveneens als die van mezelf) . Hij wordt volgende maand 3 en vind het zo bijzonder hoe hij er mee omgaat... Soms zegt hij zomaar tegen iemand 'ik heb ook een broertje, dat is B.!' En dan praat ik er snel overheen of loop door, want vervolgens kan hij zeggen 'maar die is dood, leeft niet meer' tja en daar heb ik dan ff geen zin in... maar ook wel fijn die nuchtere kijk er op.. zo van nou ja die is dood, dat is nu eenmaal zo, en nu ga ik weer verder met spelen!

17. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Snoopy, ja dat van je foto's/album dat klopt. Maar geeft niet, ze staan ook op je site van Lieke.. :)

Las in een heel oud topic trouwens dat je voor je zwanger werd van Lieke, de Etos Zwanger Worden pillen hebt gebruikt? Hoe waren jouw ervaringen ermee? Lees namelijk dat ze iets voor je cyclus kunnen doen. En aangezien ik wel regelmatige cyclus heb (29 en 27 dagen), maar ei laat is en dus korte lf, wil ik ze morgen gaan halen en proberen...

over mijlpalen in nieuwe zwangerschap: Tja, voor Jayden 3 keer mis gegaan, met 5 en 6 weken, nu met 36, dus hier totaal geen garanties.... Ben pas blij en opgelucht denk ik, als ik met 37 weken word ingeleid en hij of zij krijsend op mijn borst ligt...

Snoopy; toen we voor Jayden bezig waren, had ik 4 keer een positieve test in 9 maanden tijd. In juni ma, sept en nov een mk, in januari positieve test van Jayden. Van Quincy was ik ook in 2 keer zwanger. dus dat ging steeds heel snel..

Jayden doet het goed, gaat goed om met het verlies van zijn zusje. Heeft het wel vaak over haar, heeft laatst nog een tekening gemaakt, speciaal voor Quincy. Hij is vooral heel verdrietig als ik verdrietig ben. We hebben hem ook bij alles betrokken. Toen ze geboren was, was hij er al na een half uurtje. Heeft haar geaaid, kusjes gegeven.. Hij is meegeweest naar het mortuarium bij het ziekenhuis, hij heeft bij de begrafenis zand gegooid op het kistje, dat wilde hij graag.. "Echt mannenwerk, mama!" ♥

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @ML82, ja idd zolang dat begrip er is lijkt het me ook goed. Wat fijn dat T. er ook zo goed mee omgaat! Heel mooi en herkenbaar ook. Hier praat ze er ook vaak over, of ze zegt mama je mag mijn pop want die leeft. Ook het snel weer verder gaan in hun spel herken ik heel erg.

@Amy, haha ja daar staan ze idd ook maar heb ook nog een paar foto's (oa dat hij nog in de vliezen zat) die niet openbaar staan en die ik wel wilde delen vandaar;) Je bent inderdaad wel snel zwanger gelukkig alleen iedere keer ene miskraam lijkt me ook een klap...
    Wij waren vorig jaar na een jaar eindelijk zwanger en toen werd het ook een miskraam met 8 weken, kwam zo hard aan.
    Wat goed om te horen dat Jayden het zo goed doet en mooi en herkenbaar allemaal! Hier vindt ze het inderdaad ook moeilijk als we verdrietig zijn. Als ik lach zegt ze soms ook nog: "Mama ben je nu niet meer verdrietig?" dan zeg ik dat ik nog steeds verdrietig ben maar ook heel blij met haar ben en dan is het goed. Ik heb inderdaad die pillen geslikt, in die ronde (8e) werd ik zwanger van Lieke. Ik had wel al een mooie cyclus en die veranderde er niet door.

19. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ik wil eens kijken of mijn lf er langer mee wil worden.. of in elk geval mijn eisprong eerder dus.

Ach weet je, toen ik nog vloeide na de bevalling, zeiden we dat mama pijn in de buik had. "Mama, dat doen we Quincy terug in je buik, dan heb je ook geen au meer"... de schat..

20. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    Dank voor jullie reacties allemaal. En voor degene die morgen/ volgende week uitslagen verwachten; heel veel sterkte! Ik hoop dat het gewoon domme pech is geweest voor jullie. Wij wachten op bericht van de artsen, maar we weten dat het wel een zeldzaam syndroom is waarschijnlijk en dat het afhankelijk is van diverse onderzoeken nog. Ik hoop ook zo op een antwoord dat het toch pech is geweest... Zou een opluchting zijn!

Ik ben ook via de natuurlijke weg bevallen. Ook om half tien de medicatie genomen en om zes uur is ons mannetje uiteindelijk geboren. Ik heb ook een ruggenprik genomen uiteindelijk, want de weeen waren constant en zwaar. Ik wilde ook geen pijn lijden, het was al zwaar genoeg. de bavelling was uiteindelijk niet zwaar. Hij was nog zo klein.

Ik ben na 3 weken alweer gaan werken. Nu ik jullie zo lees misschien erg snel? Ik heb n heel leuk project nu en had ook zin om die afleiding te zoeken na verloop van tijd. En fysiek voelde ik me er toe in staat. Ze zijn wel heel begripvol, dus als ik het niet redt, kom ik niet of ga ik naar huis... Dat is echt heel fijn! Maar merk dat het steeds beter gaat... Ik heb ook geen hulp. Wel aangeboden, maar ik kan er enorm goed met mn vriend over praten en eigenlijk staan we er ook hetzelfde in.

Deel Deze Pagina