goedzo Mangoo! Het is ook fijn om dan even met een collega gesproken te hebben over Stijn! Dat maakt hoop ik die eerste keer naar je werk straks weer minder beladen! Milan, thanks! Hoe gaat het met jou?? Snoopy, thanks voor complimenten voor het kaartje, ben er ook nog steeds erg blij mee. dit was ook het kaartje geweest als ze wel was blijven leven, maar dan een foto van Quincy op de voorkant, en andere tekst aan de binnenkant..
oja, mijn ovutest was vanavond weer wat donkerder dan gisteren cd15 vandaag, hopelijk morgen een knaller, dan heb ik ook een langere lf! vorige ronde had ik cd20 positieve ovutest en werd ik op dag 27 ongi.. als ik nou deze keer op cd 17 ofzo positieve test heb, is lf al 3 dagen langer....
trouwens had vanochtend een dikke streep! Dus fingers crossed Hoeveel zit jij ondertussen amy? @Snoopy, mooi die beer, heb je echt aandenken..fijn lijkt mij!
he wat goed Mangoo! van mij zie bovenstaand wel goed te zien na afleestijd, maar nog niet positief. heb wel beetje buikpijn onderin, had ik vorige keer ook, nadien kreeg ik positieve test, dus ik houd de moed erin..
we typen langs elkaar heen amy! Dan helpen die pillen zo te lezen toch wel.. Maar een lf van 7 dan moet het eitje toch wel de kans hebben om zich te sttelen zeg maar..
ja haha nou, lf van 7 schijnt wel te kort te zijn, heb daar vaker over gelezen.. moet echt minstens 9 dagen zijn...
@Milan2009, dank je wel! @Mangoo,onze dochter kwam idd spontaan. Net toen we eigenlijk hoorde dat het zaad van mn man niet zo goed was was ik zwanger. Toen hebben we in de zomer van 2010 besloten om voor een tweede kindje te gaan en na bijna een jaar toch maar weer naar het zh omdat ik nog niet zwanger was, toen bleek dat het zaad nog meer achteruit was gegaan maar na een jaar dus toch nog spontaan zwanger. Helaas werd dat een miskraam Daarna hebben we het nog een paar maanden geprobeerd maar het zaad van mn man was gewoon niet goed dus zei de gyn dat als we dat wilden we voor ICSI konden gaan (voor IUI en IVF kwamen we al niet eens meer in aanmerking) en dat was gelukkig na de eerste poging raak. Dan zou je idd zeggen waarom niet meteen weer de mmm in maar dat is mentaal gezien zo zwaar. Ondanks dat ik eigenlijk vrij weinig last had van alles is het toch heel erg slopend allemaal. Je moet jezelf prikken,continue naar het ziekenhuis voor echo's dan een punctie en daarna afwachten of er een embryo ontstaat, dan de terugplaatsting en vervolgens heb de spannende wachtweken. En je moet je voorstellen dat je nu al baalt als je menstruatie zich weer aankondigd kun je nagaan hoe dat zou zijn als je na zo'n behandeling alsnog ongesteld wordt en dus alles voor niets is geweest. Nu hadden wij dat gelukkig niet maar de kans dat het in een keer lukt is niet heel erg groot. Dat het bij ons wel zo is gegaan wil niet zeggen dat het een tweede keer weer zo gaat. Dus mocht het over een paar maanden nog niet gelukt zijn gaan we er zeker over nadenken maar voor nu vinden we dat nog te snel. Wat fijn dat je weer een collega hebt gesproken, ik herken je gevoel met ergens tegenop zien. Maar uitstellen maakt het soms alleen maar moeilijker. Grappig trouwens Amy82 en Mangoo volgens mij loopt onze cyclus aardig gelijk op
snoopy, welke dag zit jij dan nu op? ik ben alweer paar keer aan het werk gegaan (gaat goed, rustig opbouwen!) maar merk dat het me erg goed heeft gedaan om vantevoren al langs te gaan en zoveel mogelijk mensen te spreken! Dus meiden, als jullie ook nog moeten beginnen met werken, het is echt raadzaam om eerder al langs te gaan!
Dag 13, normaal heb ik dan altijd een positieve test. Nu moet ik hem nog doen maar denk of vandaag of morgen een streepje. Heb meestal een cyclus van 26 dagen. Ja ik ben ook al langsgeweest een tijdje terug. Ik wacht alleen nog op een gesprek met de arboarts. Moet op mijn werk zo geconcentreerd zijn dat ik weet dat dat nu nog niet gaat. Ik vergeet nog zoveel dingen...
@Amy, nee ik slik die pillen niet, maar als het bij jou gaat werken.. En moet inderdaad naar het werk, maar moet me er even toe zetten volgende week misschien.. @Snoopy, duidelijk verhaal, omdat we er geen ervaring mee hebben, weet je totaal niet waar het over gaat, Maar zoals je het beschrijft is het inderdaad heel erg zenuwslopend allemaal, en snap dat je daar nog geen zin in hebt!
Grappig volgens mij gaan we allemaal zo'n beetje gelijk op! Ik zit nu op cd14, maar weet dat ik mijn eisprong altijd wat later heb... al had ik vanmiddag wel een licht streepje op de ovu test en heb ik nu wat menstruatie achtig gevoel in mijn buik... hmmm... eigenlijk zouden we vanavond dus gewoon moeten klussen, maar manlief is door zijn rug gegaan, heeft spit, kan nauwelijks lopen dus laat staan.... nou ja je weet wel beetje balen dus... Het wordt al wat beter, hopelijk morgen nieuwe kans En inderdaad het is heel erg fijn om eerst eens op je werk langs te gaan, gewoon even kijken, bakje koffie, iedereen even weer zien, je verhaal doen, alle sterkte wensen aanhoren... dan heb je dat maar gehad en maakt de 1e keer echt aan het werk wat minder beladen... hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt... Gelukkig krijg ik alle ruimte om rustig aan op te bouwen. Ik werk nog halve dagen en doe alleen nog wat makkelijke klusjes, het is lekker om er even uit te zijn, wat afleiding. Al wil ik nu wel weer wat meer doen en ga ik vanaf donderdag nog en paar uurtjes meer werken. Wat een mooie kaartjes Amy en Zhilla!! Zhilla, het kaartje dat jij hebt, kreeg ik een soort gelijk kaartje van een oud klasgenootje, die een dag na mij is bevallen van een gezonde dochter.
Hoi meiden, Jullie hebben druk getypt de afgelopen paar dagen Goed om te lezen dat velen weer op een positieve manier druk bezig zijn met het proberen om opnieuw zwanger te worden Volgens mijn "berekening" moet ik rond deze tijd mijn ei sprong hebben *spannend* Gisteren had ik best wel last onder in mijn buik, dus ik ga er vanuit dat mijn "berekening" klopt En zo niet dan wil ik volgende maand ook ovu testen proberen. Thanks voor de lieve reacties op het kaartje van Elyne. We wouden eerst niet een kaartje sturen, maar toen ik het kaartje zag wist ik dat ik het toch moest doen. En nu ben ik zo blij dat ik het toch gedaan heb. @ML82; das toevallig dat jij soort gelijk kaartje hebt ontvangen. Maar dan wel met een mooi bericht over een gezond dochtertje. @Amy; wat een mooi kaartje! Hoe gaat het verder met iedereen? Velen alweer aan het werk? Hier gaat de tijd ineens zo snel voorbij, en vaak heb ik ook het gevoel dat ik niet eens tijd krijg om er bij na te denken wat er allemaal is gebeurd. Zo moeilijk te omschrijven, maar hopelijk snappen jullie me. Ik heb van de week alle kaartjes opgeruimd die we hebben gekregen na het overlijden van Elyne. Toen ineens stroomden de tranen over mijn wangen. Ik ben nu 3x 4 uren aan het werk en kom steeds meer mensen tegen die ik nog niet heb gesproken, dus moet weer vaker mijn verhaal doen. Het verhaal vertellen gaat wel, alleen heb ik nog wel moeite om een "normaal" gesprek te voeren. Ik voel me dan zo ongemakkelijk Hopelijk word dat gauw wat beter. Morgenavond ben ik voor het eerst alleen, want mijn vriend moet een dag en een nacht naar een booreiland. Ik denk dat ik morgen maar op tijd op bed ga...
@ Zhilla; (ook op deze pagina beantwoord ik je maar even Ja, dat vond ik ook zo zwaar de eerste weken. De gesprekken hebben zo veel impact op je en als je 3 mensen op een dag vertelde wat er was gebeurd op werk, kon je me net zo goed gelijk naar huis sturen. Zo vermoeiend om weer terug naar die emoties te gaan. En moeilijk om alleen te zijn. Mijn vriend is een week op vakantie gegaan (stond al heel lang), dat voelde als eeuwen. Aan de andere kant was het ook wel even goed om op mezelf te leunen en mn vriend er niet was om me achter te verschuilen. Sterkte! Wij hebben gisteren slecht nieuws gehad in het ziekenhuis. Ik zal het hier niet helemaal beschrijven, maar doordat het een erfelijke kwestie is hebben we bij iedere zwangerschap 25% kans dat het kindje dezelfde aandoening heeft als onze zoon. Het komt nooit voor, maar bij ons helaas wel... Ik moet de knop omzetten en denken aan die 75% wel kans op een gezond kindje, maar ik vind 25% kans om zoiets nog een keer mee te moeten maken zo ontzettend veel.
Nou met dag 22 eindelijk een goede positieve ovu test, heeeeel erg laat, maar goed wachten het maar af! Ik ga as dinsdag met een collega naar de sportschool, ten eerste voor het afvallen, en ten 2de voor de contacten, zal goed zijn voor me. En dan heb ik voor woensdag afgesproken om bij het werk langs te gaan Ja echt, moest al huilen aan de telefoon toen ik de afspraak maakte, maar moet me eroverheen zetten. Wel gelijk de koffie van 10 uur, dus dan is het keuken/zorg/admin en huishuidingspersoneel er..maar als ik het niks vind loop je gewoon de deur weer uit zei mijn teammanger, ze zal me opwachten.. wel fijn.. Vandaag is het 8 weken gelden dat stijn is geboren, wat gaat de tijd toch snel.. @ML82 heb je je ei al gevonden met de ovu testen? @Zhilla, hopen dat je ei is geweest, en dat het raak is! Ik snap je gedachte dat de tijd snel gaat, Zelf wil ik er niet teveel aan denken/in blijven hangen, ben heel nuchter zo van, het is gebeurd, kunnen er niks aan doen, dus ja.. Misschien ben ik ook wel iets te nuchter hoor..das ook niet goed Heb ook niet makkelijk als ik de foto's zie, of zoals ik al zei het werk opbel..heel dubbel mijn gedachten.. Hoop trouwens dat je avondje alleen wel goed is verlopen? @Hoop, jeetje een kans van 25% op herhaling..tegenover 75% s het wel weinig, maar mijn eerste gedachte was toch van het is nog wel een kans van 1 op 4.. Hoop dat je de knop om kan zetten, zal niet makkelijk zijn,, hoe zijn jullie er nu onder?
Jeetje Hoop, wat Mangoo zegt, kans van 1 op 4.. dat klinkt nog meer dan 25%.. Hoe zijn jullie daar idd onder? Zou het wel erg moeilijk vinden denk ik.. Kindje verliezen wil je echt geen 2e keer mee maken.. Mangoo, oh jij ook eindelijk op dag 22 een positieve ovutest? Ik zit vandaag op dag 19, en nog steeds niet positief... vorige maand wel op dag 19 positief.. baal daar dus wel flink van En wat goed van je, dat je naar de sportschool gaat, en bij je werk langs! Bij jullie alweer 8 weken van Stijn, hier is het alweer 4 maanden geleden dat Quincy is geboren. Niet normaal.
@Amy, ja dat is echt laat he, heb jij ondertussen al een positieve test? 4 maanden klinkt alweer zoveel verder, maar dat vond ik toen in het begin toen je zei bij ons is het al 2 maanden..schuift steeds op Heb wel ongelofelijk last van mijn onderbuik, heb ik eigenlijk nooit als mijn nod komt, maar goed alles zal nu wel anders zijn.. Vandaag dag 26, en dan denk ik 4dpo, normaal een cyclus van 28 dagen..wacht het maar af..denk niet dat een eitje de tijd heeft om zich in te nestelen. Ben verder gisteren al naar de sportschool gegaan, denk moet het niet uitstellen, maar heb zo een hekel aan in me eentje te gaan, Maar goed, rondleiding gekregen etc, en gelijk maar een jaar abbo genomen, dus nu moet ik echt! Is een goede stok achter de deuren, tenminste voor mij. Iets waaraan ik geld uitgeef gebruik ik ook echt, ben wat dat betreft echt een vrek? (zo noem je dat toch?) raar woord ineens.
Vrek is het goede woord, Mangoo Ja, het schuift steeds 2 maanden op he.. Als het bij ons gewoon alweer een half jaar is, zit jij op de periode waar wij nu zitten.. Als ik het zo van jouw cyclus lees, ben ik ook bang voor een te korte lf bij jou, oftewel het eitje kan niet nestelen.. Heb ik zelf dus ook last van Ik zit vandaag op cd21, gisteren laatste ovutest gedaan, vond het goed geweest zo. denk dat ik vanaf komende maand ga tempen. Eens kijken of ik daarmee kan zien of ik wel een ei heb! goed trouwens van je, dat je gaat sporten!!
Hello ladies Ik hier ook even weer, beetje druk deze week/weekend... Vandaag op dag 19 eindelijk een bijna donker streepje op ovu test! Maar dit heb ik altijd al gehad, en heb daar nooit het probleem van ingezien.. ik wist niet dat de tijd van innestelen dan te kort zou kunnen zijn... dacht als het eitje bevrucht is, is het klaar... kan zijn dat het daarom 10 maand heeft geduurd voor ik de2e x zwanger was... en heel bijzonder dat ik bij T. juist de 1e de beste x zwanger was!! Hopelijk gaat me dit nu geen problemen geven... anders kan ik altijd nog die etos pillen proberen! Hoop; best een vergrootte kans zeg... maar je kunt het ook van de andere kant bekijken 75 % is heel hoge kans op een gezond kindje! Wat jullie zoontje had, hoe vroeg in de zwangerschap zouden ze dat kunnen ze dat constateren?
Hoi meiden! Ja, 1 op 4 is heel veel! Ik probeer het positief te zien en te denken dat 75% toch echt meer is dan 25%, er is dus iig een mogelijkheid dat onze wens in vervulling gaat! Maar 1 op 4 kans dat je weer zoiets moet doorstaan is ook zo veel! En dan weet ik echt niet hoe ik dat ooit nog zou kunnen... Op 1 of andere manier ben ik wel sterk, of voel ik me iig sterk. We gaan er gewoon voor en ik denk dat je er nooit echt klaar voor zult zijn! Maar onbezorgd zal het zeker niet zijn. @ ML82; vanaf de 12e week gaan ze echo's maken en dan per twee weken kijken ze naar de bewegingen van het kind in de buik. Dus erg laat... Hoe komt het dat iedereen zo laat eidprong heeft? Is dat altijd of toeval, of is dat nu zo na een bevalling?