Mama's van mooie engeltjes!

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Amy82, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Goed zo hoop, dat je het positief in ziet!

Over de late eitjes, denk dat het ermee te maken heeft dat de cyclus nog overhoop ligt door de bevalling... En dan zeggen ze dat je na een bevalling zo snel zwanger kunt raken...

2. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    Ja, idd! Ik snap er ook erg weinig van. Wij beginnen nog niet aan ovu-testen, maar dan ben ik heel benieuwd...

3. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    @Amy, dat tempen is een goed idee, zal een hoop ovu testen schelen..

Maar je hebt dus geen positieve test gevonden? of misschien heb je hem gemist??

@Ml82, ik was ook zeer snel zwanger hoor bij beide jongens, maar denk dat het komt omdat ons lichaam nog niet echt werkt zoals het hoord te werken..?

@Hoop, wat goed van jullie zeg, moeilijk hoor! Maar je doet je naam eer aan :)
    Mee eens dat je er nooit echt klaar voor bent..

Morgen mijn nod, ben benieuwd..

Heb zulke stomme gedachten, aan de ene kant denk ik hoop dat het raak is, en aan de andere kant niet..moeilijk allemaal zeg :x
    Ben ook behoorlijk sjaggie ervan hahahah

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nou mijn cyclus is na de bevalling behoorlijk van slag want heb nu een cyclus gehad van 18 dagen! De kortste ooit. Ik heb juist altijd hele mooie cyclussen waar je de klok op gelijk kunt zetten zo ongeveer. Meestal tussen de 26-28 dagen. Heb ook ovulatietesten gebruikt en deze werd idd al niet helemaal positief zoals ik gewend ben maar wel een donkerder streepje op dag 15 maar nu dus 4 dagen later alweer ongesteld..
    Maar goed het zal wel normaal zijn ik kan het niet vergelijken met mn andere bevalling want heb daarna 9 maanden bv gegeven dus dan heeft je lichaam natuurlijk aardig de tijd gehad om weer te herstellen. Na de miskraam vorig jaar wel weer gelijk een mooie cyclus maar dat is natuurlijk ook weer anders.
    Eerst baalde ik heel erg maar nu denk ik wat had je nou verwacht zo snel? Dus knop om en doorgaan. Heb afgelopen weekend ook een heerlijk weekend gehad en echt genoten van de mooie dingen. Ik wil niet meer zo in het verdriet blijven hangen nu maar ik wil doorgaan en genieten, herkennen jullie dat gevoel?

@Hoop1980,dat is wel even een klap zeg als je dat hoort! Tuurlijk als je het van de andere kant bekijkt is 75% wel weer veel maar toch ik snap dat het je aan het denken zet:( Dikke knuffel!

@Mangoo,spannend voor jou zeg.. Wat goed dat je gaat sporten!
    Ik had nog niet op je pb gereageerd sorry maar bij ze hebben idd gezegd dat ze nog niet weten of het erfelijk is. Ze verwachte van niet maar ik hoop dat we de 22e meer zullen horen.

@Zhilla, hoe gaat het nu? Pff de kaartjes weghalen..ik deed zaterdag een poging maar het lukte niet:( Ga nu eerst een mooi album kopen waar ik ze in ga plakken.

5. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    Dank je we allemaal voor jullie reacties. We houden idd hoop...

@ Snoopy; ja dat herken ik heel erg. Ik word er zo moe van, niks is meer zoals het was lijkt wel. Ik heb ook eindelijk een heerlijk weekend gehad, ondanks et sleche nieuws van woensdag. Dat mag je jezelf ook wel gunnen hoor, dat zou jullie kleintje ook niet gewild hebben! Dus als je die goede pet op hebt, ook maar even extra van genieten.

@ Mangoo; sterkte! Spannend! En moeilijk... Maar ook leuk! (Kortom; verwarrend!)

6. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Jeetje snoopy, die van jou is echt helemaal van slag..

Ik herken je gevoel van er niet in blijven hangen heel goed.
    We moeten door, we willen door, en we kunnen er niks aan veranderen.
    Tis alleen maar goed..maar daarentegen niet altijd makkelijk.

Dus jij moet de 22ste, ben erg benieuwd, je houd me op de hoogte he!

Ikzelf heb de kaartjes al een paar weken gelden weggedaan, ik had ze ook niet ergens staan of opgehangen.
    Wou ze eerste weken niet eens zien, dus mijn man heeft ze achtergehouden.
    Heb een paar weken gelden alle kaartjes in een fotoalbum geplakt.

Zelf heb ik net een zwangerschapstest gedaan, die was negatief, was een uiterst gevoelige test die 6 dagen voor je nod gedaan kon worden, dus het zal wel niet raak zijn,had ik aan de ene kant niet verwacht aan de andere kant wel, dubbel dubbel dubbel.

7. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    @ Mangoo; oh, shit! Laat je niet teveel uit het veld slaan, he?! Ik had dit vorige maand en zat er toen ook helemaal doorheen. Maar het komt echt goed! Er komen echt betere tijden... Zet 'm op!

8. ML82

ML82 Niet meer actief

Ik kijk nu weer naar mijn favoriete maandagavond serie op Net5, Private Practice. En de dame die zwanger is van een jongetje met anencefalie staat op het punt om te bevallen... ze speelt het erg goed... vind het best moeilijk om naar te kijken, maar op de 1 of andere mannier moet ik het gewoon kijken...

9. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    @Hoop, nee hoor gaat goed, op een of andere manier vind ik het niet heel erg...

@ml82, zat het ook te kijken, heb zitten janken hier...verschrikkelijk gewoon!
    Wel moeilijk dat dat kindje nog geleefd heeft..was bij jullie geloof ik niet he?

10. ML82

ML82 Niet meer actief

Zo zeg dat was heftig... dat had ik niet verwacht ... had het ook behoorlijk moeilijk, vooral toen ze het mutsje af deed... dat had ik niet verwacht... dat was precies zoals ik deed.. maar man kwam even bij me zitten en hebben we samen verder gekeken... moest het gewoon zien, het is wel herkenbaar en dat was ook wel weer fijn...

Mangoo, nee B. is tijdens cd bevalling al overleden, mama was ook veel kleiner natuurlijk... dit was voldragen...

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Hoop1980, mooi omschreven je zegt precies wat ik ook bedoel. Ik geniet dan idd maar extra van de mooie dingen. Fijn dat jij ook zo'n goed weekend had!

@ML82,ik kijk die serie niet maar dat lijkt me idd dan erg confronterend om te zien zeg.

@Mangoo, ja ik hou je zeker op de hoogte en zal het ook op de site zetten. Ik heb nu ook een mooi album gekocht voor de kaartjes dus ik zal ze binnenkort ook maar in gaan plakken. En ben je uiteindelijk ongesteld geworden of heb nog een keer getest?

Hier zijn de twijfels ineens weer toegeslagen wat betreft nog een keer zwanger worden. Ik zag in het januari topic dat er weer 2 kindjes overleden zijn ook rond de 23 weken. Ik geloof dat de bevalling vroegtijdig begon maar denk dan, nu dat zal de volgende keer bij mij dan misschien ook wel gebeuren. Niet dat daar een rede voor is maar ik vind gewoon dat het heel vaak voorkomt. Misschien wel dat ik er nu meer op let doordat we het zelf ook hebben meegemaakt. Het maakt me zo vreselijk onzeker...Ik wil niets liever dan een 3e kindje maar sla die 9 maanden zwangerschap en onzekerheid maar over:(

12. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Hoi meiden,

Daar ben ik weer :) We hebben een druk weekend achter de rug. Want we moesten de tuin achter nog doen, want sinds we hier wonen was daar nog niet veel aan gedaan (nieuwbouwwoning, dus de tuin lijkt op een bouwval)

Maar ik heb de dag en avond alleen overleefd. Tijd ging wel langzaam, maar ik kon lekker alles doen waar ik zin in had, tv kijken, lezen etc. Wel enorm balen dat we net "moesten" klussen" volgens de berekening, toen mijn vriend weg was. Dus ik ga deze maand nergens vanuit. Maar wie weet heb ik ook wel een latere eisprong.

@Hoop; jeetje dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten :( Wel goed dat je het nu positief in ziet, vind ik erg knap van je :) *knuff* En 75% is natuurlijk ook een goede percentage dat het de volgende keer wel goed gaat..

@Mangoo; super dat je weer begonnen bent met sporten. Zo ben je weer even lekker de deur uit en kom je weer onder de mensen. Ben je vandaag nog langs geweest op je werk?? Hoe ging het??

@Snoopy; Ik kan me heel goed voorstellen dat je ineens onzeker wordt. Ik hoorde van de week van een collega dat een vriend van hem, een week na mijn belletje, ook te horen hebben gekregen dat hun kindje is overleden. Het lijkt nu zovaak voor te komen, maar helaas komt het altijd voor alleen letten wij er nu meer op en mensen delen ook hun ervaringen met ons, omdat wij het ook hebben meegemaakt. Tijdens een nieuwe zwangerschap zal je, wij, allemaal onzeker zijn, maar misschien voelt het bij de volgende zwangerschap wel anders. Ik ben benieuwd of ik dan weer zo onzeker zal zijn.

13. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Jee meiden....durf het bijna niet te zeggen, maar denk dat het toch wel raak is....

Heb net een test weer gedaan, want ben nog steeds niet ongi geworden, en daar zie ik toch echt een licht streepje op..

Zo dubbel dit allemaal, wil nog even een paar dagen afwachten en dan weer testen aangezien het een licht streepje is...

Voel me zo raar op dit moment..

Zal straks even op jullie berichten reageren, moest dit toch echt even vertellen..
    Moet zo mijn zoontje ophalen van de opvang, maar zal vanmiddag/vanavond weer even kijken..

Zoooooooo gek is dit meiden, dit gevoel..:(

14. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    heeey mangoo,

Stiekem wil ik je toch alvast feliciteren!! :)

jeetje toch snel gegaan he!! Ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt. Probeer het rustig te laten bezinken en doe voor je eigen gevoel nog een test.

* Zo blij voor je.. knuffel*

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wow Mangoo wat een nieuws!! Ook al is het steepje licht een streepje is een streepje meid! Ik snap dat het heel erg dubbel moet voelen maar toch gefeliciteerd!

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ook wel logisch trouwens dat het streepje licht is aangezien je op 5 oktober een positieve ovutest had. Dan zou je eigenlijk pas de 19e een zwangerschapstest kunnen doen. Je zit nu pas een week na je eisprong.

17. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Zhilla en Snoopy, thanks meiden..

Het is inderdaad heel erg snel gegaan, maar het was bij lucas en stijn ook meteen en heel snel raak..

@Snoopy, ja je hebt gelijk, maar ik dacht heb altijd een cyclus van 28 dagen, nooit vanaf geweken..dus ja dacht gewoon..ik weet niet wat ik dacht haha

Maar idd 5 oktober eisprong dus het is heeeeeeeeeeeeeeel pril, maar toch een streepje meiden..
    Had ook een zwangerschapstest die extra gevoelig was/is en die je 6 dagen voor je nod kan doen..

Begint een beetje te komen...dat het raak is.

Maar daarintegen heb ik wel ook jouw gevoelens snoopy.. aan de ene kant denk ik van had wel een maandje later gekund, aan de andere kant niet..het is zo ongelooflijk eng..

Was trouwens gisteren idd op het werk, janken janken, maar heeft me erg goed gedaan
    Iedereen was heel erg lief.

Later kwam ik mijn collega tegen die achter me woont me de kinderwagen met haar kindje van 4 weken..
    Ik riep tegen haar, ho stop, wil toch even kijken, 2 seconden een huilbui en kon er toen goed mee overweg..

Weer 2 grote stappen :) en nu dus de 3de..

18. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hallo moeders van lieve vlinderkindertjes,

Vandaag vier weken geleden ben ik bevallen van onze prachtige zoon na 23 weken zwangerschap..... ondanks alles was het een supermooie dag!

Ik heb een paar vraagjes en volgens mij kan ik die wel aan jullie stellen...

Hoeveel weken na de bevalling hadden jullie weer seks?
    Hoeveel weken na de bevalling gingen jullie weer in bad?
    En na hoeveel weken werden jullie weer ongesteld?

Alvast bedankt meiden...... zou het ook leuk vinden om met jullie mee te kletsen..... als jullie het gezelllig vinden hoor!!

19. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Hai vivian, gefeliciteerd en gecondoleerd :(
    Is kort geleden zeg.. 13 sept..weet nog wel hoe ik me toen voelde, gaat nu alweer een stuk beter.

Gaat het een beetje?

Weet je al waardoor het was gekomen??

Je vragen:
    Hoeveel weken na de bevalling weer seks, nou vrij snel hoor :)
    Vloeien stopte na 2 weken en toen hadden wij weer seks, moet ook wel goed voelen..moest erg huilen na de eerste keer na de bevalling..

volgens mij mag je gewoon in bad??
    Je mag alleen niet in een zwembad of iets dergelijks zolang je nog vloeit.

Ik werd 1 maand na de bevalling weer ongi..

20. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @ Mangoo: Bedankt voor je snelle reactie meis! Zo te lezen wordt het dan maar weer eens tijd de romantiek in de slaapkamer toe te laten, haha!! Het vloeien heeft bij mij ook niet zo heel lang geduurd..... dus wacht nu met smart op m'n ongesteldheid! :D

Onze zoon had een congenitale hernia diafragmatica in de ernstigste categorie (kan je op google-en)...... we hebben uiteindelijk besloten om de zwangerschap af te breken..... de kleine man had in mijn baarmoeder een perfect leven, maar buiten mijn baarmoeder had hij weinig kans.

Het gaat verder erg goed met me. Lichamelijk nog niet helemaal topfit, maar mag niet klagen. Geestelijk gaat het heel goed..... het is allemaal heel naar, maar we hebben toch een dag van ons prachtige kindje mogen genieten (meer dan dat zat er gewoon niet in). Dus kijk er gelukkig met een positief gevoel naar terug. Volgende week ga ik weer beginnen met werken. Even kijken of halve dagen me gaan lukken!!

En hoe gaat het met jou? Voor jou is het eigenlijk ook pas 2 maandjes geleden he?!

Deel Deze Pagina