@Vivian, haha laat de romantiek maar komen! Ik/wij hebben niet eens gewacht op de eerste ongi hoor, vonden het gewoon fijn Heb even gegoogled, maar het ontstaat al in de 5de zwangerschapsweek??? Hadden ze het dan niet al kunnen zien..?? Maar het is volgens mij neit erfelijk he, zoals ik het lees?? Wel fijn dat het verder goed gaat, je bent er zo ik lees aardig nuchter over (ik ook hoor) Wel fijn dat jullie hem een dagje hebben mogen meemaken! Stijn is na de 24 weken geboren, dus ik heb 'recht' op 16 weken verlof.. dus hoef pas weer de 2de week van december aan de gang, maar denk dat ik wel eerder ga beginnen.. Met mij gaat het ook wel aardig, vanmorgen dus een test gedaan, en het streepje is erg licht, maar we zijn waarschijnlijk weer zwanger.. Moeilijk dit weer
@ Mangoo: wauw, nu alweer zwanger!! Meid van harte gefeliciteerd!! En een streepje is een streepje, hoe dun of dik die ook is! Wij zijn er inderdaad redelijk nuchter onder, dat werkt voor ons het beste. Ik ben sowieso ook wel positief ingesteld, alhoewel ik niet verwacht had in een situatie als deze rechtop te blijven. Maar ben er erg blij om! De aandoening is zoals je al had gelezen niet genetisch..... het is zoals ze zo mooi zeggen een 'foutje' van de natuur. Tussen week 8 en 10 ontstaat inderdaad het middenrif...... bij onze zoon was deze er bijna niet! Ik heb met 10,5 week een termijnecho gehad en daarna pas weer de 20 weken echo, waarbij de aandoening ook is ontdekt. Wat was er met jullie zoonje aan de hand? Ik wacht niet op m'n ongesteldheid voordat we seks hebben hoor! Kan ook nog weken duren natuurlijk voordat dat weer op gang is toch? De spanning tussen mijn vriend en mij is te snijden, haha!! Lijkt wel of we het voor de 2e eerste keer weer gaan doen..... Vind het ook erg spannend...... ik denk dat ik het gezellig voor in het weekend bewaar, kunnen we er wat romantisch van maken!!
Thanks vivian, het is wel heel dubbel allemaal en spring dus nog geen gat in de lucht.. Het is wel 'jammer' dat ze het niet met die 10,5 weken hadden gezien..! Stijn had teveel wendingen in zijn navelstreng, de toevoer is daardoor afgesneden, en ja zonder toevoer.. Is wat betreft onze gyn ook niet erfelijk, stijn heeft het zelf gedaan. Is wel raar weer hoe die eerste keer Maar lekker bewaren voor van het weekend, was dit jullie eerste kindje?? Hebben jullie hem ook een naam gegeven?
@ Mangoo: Ja, snap wel dat dat heel dubbel moet voelen...... lijkt me ook heeeeel erg spannend en eng. Proberen je rust te bewaren en je niet teveel druk te maken. Hoe dan ook zullen we voor een kindje weer het traject van zwanger zijn/raken moeten doorlopen, hoe zenuwslopend het af en toe wel zal zijn! Ja, was zeker jammer dat ze dat niet eerder hadden gezien..... op de 20 weken echo lag de maag echt vlak naast het hartje, was duidelijk te zien. Jeetje zeg, wat bizar dat die navelstreng zoveel wendingen heeft gehad en dat jullie kleine man daar dan zelf druk mee moet zijn geweest..... heel naar..... We hebben onze kleine man wel een naam gegeven en ook aangegeven bij de gemeente (is eigenlijk pas verplicht vanaf 24 weken). Hij zal altijd onze eerste kindje en zoon blijven
@Vivian, welkom meid. Sterkte met het verlies van jullie zoontje Nog zo kort geleden ook. Knap dat je alweer gaat beginnen met werken zeg. @Mangoo,ik blijf het toch raar vinden dat jullie gyn nu al weet dat Stijn het zelf gedaan heeft. Want hij ging toch ook nog in overleg en daarom moet je toch in januari terugkomen? Ik kreeg namelijk laatst van een vriendin ene artikel waarin staat dat het aantal windingen al in week 9 is vastgelegd? Ben zo benieuwd wat wij de 22e te horen gaan krijgen..
@Snoopy, Ja ik blijf het ook raar vinden Hij ging idd in overleg, maar niet meer over het punt dat het erfelijk was of niet.. Ik heb echt meerdere malen gevraagd of het erfelijk was..en telkens was het nee Vind het ook erg frustrerend dat jouw gyn dus nog geen uitslag heeft gegeven, maakt me nu erg onzeker. Maar ben blij dat je de 22ste een afspraak hebt, dat is aardig rap..
Ik zou me daar niet onzeker over voelen want ook hier dacht ze dat het niet zo was maar zeker wist ze het niet. Maar ook wij hadden zoiets van we wachten daar niet op wat betreft een nieuwe zwangerschap want zekerheid heb je toch nooit. Daarnaast hebben wij en jullie ook al een gezond kind. Ik had bij wijze van ook alweer zwanger kunnen zijn. Maar die kans schat ik bij ons heel klein in en ik ben bang dat we toch opnieuw de mmm in moeten. En je zal zien dat wij ook de 22e nog steeds geen duidelijk antwoord hebben. Maar toen ik het artikel las over dat het aantal windingen al vroeg in de zwangerschap bepaald is dacht ik wel dan is het toch iets in aanleg. Want onze kindjes waren allebei goed van gewicht en anders zouden ze toch ook niet goed gegroeid zijn. Krijg jij straks ook meer controle's of heb je dat toen niet gevraagd?
@ snoopy: dankjewel!! Is jullie kindje aan hetzelfde overleden als het kindje van Mangoo? Jullie wachten nog op een uitslag? Wij krijgen als het goed is ook nog een gesprek over ons zoontje..... wanneer weet ik nogt niet.. Heb eerst volgende week vrijdag de nacontrole bij de gyn. @ één van mijn vragen eerder over in bad gaan: Bad is vol..... ik duik er zo even lekker in
@Snoopy Het maakt me toch een beetje onzeker, is gewoon ook de angst hoor..op herhaling Ik las in een engels/amerikaans artikel dat ze er daar nog niet uit waren of het erfelijk was of niet Maar zoals je zegt, hebben we er ook niet een zwangerschap voor uitgesteld.. Kijk naar hoop, die is zo positief terwijl ze weet dat het misschien nog eens kan gebeuren.. Het is gewoon moeilijk. Ik durfde toen niet te vragen over extra controle's aangezien de gyn het naar mijn idee te vroeg vond om weer zwanger te worden, wou er niet op doorvragen.. Maar moet wel bij een speciale gyn onder controle's die veel ervaring heeft met echo's enzo.. Zal het wel vragen als ik een eerste afspraak heb, maar voorlopig wacht ik nog met bellen.. Toch het idee dat het nog niet echt is...of niet willen dat het echt is, omdat het gewoon eng is...je snapt me wel. Misschien gaat het toch spontaan gebeuren snoopy..zijn jullie er wel zo mee bezig? Kijken wanneer je ei is en dan klussen? Of helemaal niet om dat je de kans zeer klein verwacht..?
hahaha heeeerlijk vivian!! Had ik maar een bad! zucht... Je weet eigenlijk de uitslag al, dus daar hoef je niet meer over in de zenuwen te zitten.. Bij onze eerste afspraak was het gewoon hoe het ging hoe we het ervaren hadden en de eerste uitslagen van de onderzoeken..
@Vivian,ja waarschijnlijk wel. Ons zoontje is plotseling overleden met ruim 22 weken. Er was toen geen aanwijsbare oorzaak voor het overlijden. Alles zag er goed uit en hij was ook goed op gewicht. Toen ik Mangoo sprak en we wat foto's uitwisselden kwam ik erachter dat ons zoontje net zo'n "vreemde" navelstreng had als haar zoontje. 2 weken geleden kregen we de uitslag en het lijkt erop dat ook ons zoontje is overleden door teveel windingen in de navelstreng. Over 1,5 week hebben we weer een gesprek met de gynaecoloog en hopen we meer duidelijkheid te krijgen zodat we dit stukje af kunnen sluiten. @Mangoo, ja lijkt me ook dat je toch wel goed onder controle komt. Ik snap je idd en ik zou ook nog even wachten met bellen. Sowieso kunnen ze die eerste weken toch nog niet zoveel voor je betekenen dat komt pas verder in je zwangerschap. We zijn nu niet heel erg bezig met zwanger worden maar ik gebruik wel ovulatietesten puur om te kijken of ik een eisprong heb en hoe mijn cyclus is. Verder laten we het op zn beloop en zien we het wel. Maar wat ik wel merk is dat ik steeds meer uitkijk naar een nieuwe zwangerschap. De dag dat we het slechte nieuws kregen zei ik ik wil nooit meer zwanger zijn. Hier kwamen we beide al vrij snel op terug. En eigenlijk de week voor we naar het ziekenhuis gingen hadden we zoiets van als het zo is is het goed. Wel hadden we allebei heel sterk het gevoel of op de spontane manier of niet. En als we dan de mmm in moeten dan pas over een half jaar of een jaar ofzo. Maar sinds deze week denk ik soms, ach waarom ook geen mmm die spuiten kan ik ook wel aan, het zal zwaar zijn maar zo erg is dat niet. We hebben samen al zoveel meegemaakt dat ik geloof dat we de mmm wel opnieuw aankunnen samen. Maar goed zover is het nog niet maar ik bedoel te zeggen hoe snel je gevoel hierin alweer kan veranderen. Ik praat daar ook niet over met de omgeving omdat ik bang ben dat iedereen zijn oordeel dan klaar heeft liggen en zegt joh dat is snel en zouden jullie dat nou wel doen? Terwijl mensen die het niet hebben meegemaakt geen idee hebben. We zijn zo dichtbij geweest en ik wil niets liever dan opnieuw zwanger zijn. En niet om Ruben te vervangen want dat kan niet en dat wil ik niet. Hij is ons tweede kindje en zal dat altijd blijven, maar een 3e kindje is ook zeer welkom...
Zo he.. Lees hier even een paar dagen niet en er gebeurt vanalles.. vivian, welkom.. En gecondoleerd met je zoontje en mangoo, wow wat een geweldig nieuws! Wel nog erg pril, maar toch gefeliciteerd! Lees andere keer verder bij, wilde alleen nog even zeggen dat ik vandaag op cd 25 ineens een positieve ovutest heb.. Had vruchtbaar slijm, kreeg de drang in te testen en toen was hij positief...
Wauw, hier is veel geschreven! Niet bij te houden allemaal... @ Vivian : hey meis, welkom! Geen goed teken dat je hier bent, want dan ken je een groot verlies, maar ik las je reacties en het lijkt erop dat je er ondanks je grote verlies positief in staat. (Mij werd afgeraden in bad te gaan de eerste zes weken, maar daar kom ik nu een beetje laat mee vrees ik... ) @ Mangoo: OMG! Das snel! En natuurlijk gefeliciteerd! Ik ben blij voor je, een beetje jaloers natuurlijk en vind je super dapper! @ Snoopy: ik praat er nu wel opener over dat ik niets liever wil om weer een kindje te krijgen en er zijn toch ook veel mensen die het wel begrijpen. Je hebt het zo duidelijk gevoeld en ondanks dat niemand Ruben ooit zal kunnen vervangen, wil je graag moeder zijn van een derde kindje. Dat begrijpen meer mensen dan je denkt... (Is mijn ervaring iig) Met mij alles ok. Ik merk echt dat ik mezelf weer een beetje terug vind. Ben even vrij van werk, en was bang dat ik tegen de muren op zou vliegen, maar vind het heerlijk. Ik zag wat meiden die wachten op uitslagen; sterkte! Super spannend! Ik hoop op goede uitslagen en dat iedereen weer onbezorgd kan proberen verder te gaan!
@ Mangoo: Badje was heerlijk!! @ snoopy: Jeetje, wat een toeval! Nu dus nog 1,5 week wachten..... pfff..... Hoe gaat het met jou? Voor jou is het ook pas 2 maandjes geleden he?! @ amy: dankjewel meissie! Een positieve ovutest...... dus aan de klus? @ Hoop: Oh... haha..... ietsje te laat! Ben in bad geweest zonder sop.... dus dat kan hopelijk niet te veel kwaad.
@Snoopy, het lijkt me ook wel dat ik goed onder controle kom, iig ga ik daar wel naar vragen, En het liefste zou ik ook nog bij de verloskundige praktijk komen..maar weet niet of dat kan/mag ook verzekeringsgewijs? Wie weet lukt het gewoon puur natuur bij jullie, je weet het nooit en die verhalen hoor je wel.. En qua opnieuw zwanger willen worden, onze gedachten zijn als een achtbaan, dan weer wel/niet tenminste ik heb die gedachten, maar goed dat hoef ik nu niet meer te denken. Ik durf het ook nog niet aan mijn ouders te vertellen, vooral mijn moeder vind het erg snel dat weet ik omdat ze dat vertelde een week gelden geloof ik? Wil het verder pas op mijn werk gaan vertellen als je het pas echt gaat zien denk ik.. ben bang voor de reacties en het gesmoes, gelukkig hoef ik pas 7 december weer te werken. Ik denk dat als jullie wens zo groot is dat je er niet meer omheen kan, je ook wel weer klaar bent voor de mmm, je wilt toch een derde kindje, en daar heb je toch alles voor over!? @Amy, thanks! Nou hopelijk is het deze keer raak!! Voel me een beetje bezwaard omdat jullie al veel verder zijn en het al vaker hebben geprobeerd.. en dat het bij ons meteen raak is. Maar hoop dus echt dat het raak is dit keer! Dag 25 is laat, maar ik had hem op dag 22...dus alles kan nu @Hoop, thanks, en snap dat je een beetje jaloers bent, zoals ik al naar amy schreef, voel me een beetje bezwaard, maar ook jij word zwanger! @Vivian, mooi zo! lekker genieten ervan en van het weekend veel plezier he
@ mangoo: dankjewel, gaat vast goed komen, haha!! Volgens mij komt iedereen van ons onder goede controle hoor! Of tenminste het lijkt mij wel dat dat zo werkt. Wij krijgen sowieso de 20 weken echo in het Sofia kinderziekenhuis..... en de rest gewoon in het ziekenhuis bij ons in de buurt. @ hier: ik dacht dat ik volgende week op de nacontrole moest komen, maar m'n vriend zegt gisteravond ineens van: die afspraak is toch morgen?!!! Heb ik me een week vergist...... heb blijkbaar nog steeds last van een zwangerschapsdementie, hihi! Dus hebben zo om 15:30 afspraak met de gyn in het ziekenhuis.... ben benieuwd of er nog nieuwe dingen op tafel komen.
@Mangoo, ja hoor volgens mij kan en mag dat gewoon. Mijn verloskundige heeft het toen wel gezegd in ieder geval. Ja ik begrijp je gevoel, ik zou het voorlopig nog even gewoon voor jezelf houden. Mocht het bij ons raak zijn doen we dat ook de eerste weken. @Vivian, succes straks in het zk, laat je even weten hoe het was? Ja die vergeetachtigheid zo herkenbaar!
@ controle gesprek net bij de gyn: was een leuk gesprek, kan ook niet anders met zo'n TOP gynaecologe. Is echt een leuk mens! Nog niet alle uitslagen van ons zoontje zijn bekend, maar daar wordt ik later nog over gebeld en dan plannen we daar nog een afspraak voor. Het gesprek ging eigenlijk voornamelijk over hoe alles gegaan is en hoe het met ons gaat en met mij lichamelijk. In principe totdat ik één keer ongesteld ben met een jasje aan vrijen en daarna hebben we groen licht. De kans is overigens klein dat er nog iets genetisch wordt gevonden, maar we zijn sowieso wel benieuwd of er nog nieuwe dingen bij ons ventje gevonden worden.
@Vivian, wat fijn dat het gesprek je goed heeft gedaan en jij hebt dus ook al zo'n fijne gynaecoloog! Ik ook, erg begripvol en meelevend. Heb in ieder geval niet het gevoel dat ik maar een nummertje ben ook al ben ik dat natuurlijk wel Hopelijk vallen de andere uitslagen ook mee.
Hoi Meiden, @Vivian; welkom & aangenaam Lieverd had ik je/iedereen willen leren kennen in een ander forum. Ik lag ook al snel in bad, volgens mij 1,5 na de bevalling. Maar ik ging verhuizen naar een huis waar een bad in zat, dus kon het niet weerstaan @Mangoo; Hoe gaat het en hoe voel je je? Al wat bekomen van de schrik en aan het idee gewend? Haha ik zie dat een aantal schrijven dat ze een klein beetje jaloers zijn op de positieve test van Mangoo. Ik vertelde van de week aan mijn vriend hierover en zei toen ook al dat ik het super vind, maar wel een beetje jaloers ben.. Maar ik ben er van overtuigd dat er binnenkort nog meer positieve berichten komen