@Vivian, fijn dat het gesprek zo goed is verlopen! @Zhilla, voel me goed hoor, nog niet echt het idee van zwanger zijn, maar is dan ook pas 3 weken denk ik.. dus ook niet de symptomen, behalve af en toe wat buikpijn. En er gaan zeker meer positieve berichten komen! Ik duim voor jullie!
@ snoopy en mangoo: Ja, was zeker een fijn gesprek. Lekker idee ook dat zij ons bij een volgende zwangerschap zal begeleiden. @ zhilla: Dankjewel!! Ik ben ondertussen bij elkaar al 3x in bad geweest!! Heb de smaak weer te pakken, heerlijk! @ mangoo: Ja je moet rustig aan weer aan het idee wennen ook van zwanger zijn zeker? Lijkt me best raar om nu weer zwanger te raken..... alhoewel ik wel graag wil hoor!
Mangoo, wat ontzettend spannend zeg! Inderdaad een klein streepje is er wel 1! Wanneer ga je nog een test doen? @Vivian Welkom hier! Maar omstandigheden zijn minder leuk.... Je verhaal lijkt veel op die van mij. Wij hebben ook de zwangerschap afgebroken omdat B. niet met het leven verenigbaar was... hij had een open schedeltje (anencefalie)... Ook een pure 'pech' geval.... ca. 23 dagen na bevruchting sluit de neurale buis niet volledig... Ook op de 20 weken echo ontdekt... De 1e echo rond 10 weken gehad, hadden ze het ook niet kunnen zien, was het nog te klein voor...had ik rond 13 weken 1 gehad was het misschien wel gezien, maar daar was geen reden voor... Hebben jullie wel obductie, verder onderzoek, naar jullie kindje laten doen? Gaan jullie het ook gelijk weer proberen voor een nieuw kindje of moet je daar nog even niet aan denken? Wij kunnen ons een volgende keer in eerste instantie gewoon melden bij de vk en krijgen daar ook de standaard echo's. Alleen krijgen we daarnaast ook nog 2 echo's in het ziekenhuis, rond de 14e en 18e week (guo indicatie). Wel een geruststellend idee! Hier aan komende week.een.spannende week.... Dinsdag is dag 28, in principe dus mijn nod... Maar goed mijn cyclus was hiervoor wat onregelmatig.... Ben er best zenuwachtig voor... Kleine teleurstelling mocht het niet zo zijn, maar ook mega spannend mocht het wel zo zijn.... Als ik er aan denk krijg ik al kriebels in mijn buik... Heb nu wat buikpijn, denk dat ik ook gewoon ongesteld ga worden... afgelopen maandag (dag 20) pas positieve ovu test gehad...
@ML82, ja het is zeker spannend!! Vanmorgen de test was het nog een duidelijker streepje, denk dat ik over 1 week nog een test doe, dan moet hij wel knallen denk ik ik had pas dag 22 mijn positieve ovu test, en altijd een cyclus van 28 dagen, dus zegt niks he!! Wel zwanger of niet, het is allebei moeilijk, want of je moet weer een volgende ronde in, of je gaat de 9 maanden in, allebei moeilijk, maar ga ervan uit dat het goed komt! @Vivian, het is zeker raar hoor, besef het nog steeds niet volledig, of het wil niet doordringen, kweet niet..
@ ml: wij hebben ook obductie laten doen..... de uitslagen hebben wij nog niet binnen, dus we worden nog gebeld en kunnen dan weer langs het ziekenhuis voor een afspraak. We gaan ervan uit dat er niks genetisch wordt gevonden..... uit eerder chromosomenonderzoek is namelijk niks gevonden. @ mangoo: Meissie..... je bent echt zwanger hoor!! Van harte!En het zal de hele zwangerschap spannend blijven..... ik zeg..... wij hebben allemaal onze portie gehad.... nu tijd voor gezonde zwangerschappen!! @ hier: vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. Ben er blij om dat mijn lijf nog werkt. Wel spannend omdat we vanaf nu dus niet meer met jasje hoeven te vrijen en we groen licht hebben. Weet nog niet of we dat meteen al aandurven....... ik wel denk ik, maar moet eerst natuurlijk nog wel even met vriendlief overleggen.
@Mangoo; je hebt ook nog genoeg tijd om aan het idee te wennen Dus volgende week nog een test om het echt zeker te weten?? @Vivian; haha je hebt de smaak te pakken met in bad gaan. Maar ik geef je geen ongelijk, het werkt ook rustgevend. Super dat je ongesteld bent geworden, dan weet je dat je lichaam weer wat op orde komt. Heel herkenbaar dat het enorm spannend weer is. Je wil zo graag, maar als je wel zwanger bent dan word het ook weer spannend. Want het is natuurlijk niet niks wat je hebt mee gemaakt. @ML82; dat word een spannend weekje. ik ga voor je duimen!! Wij zijn het weekend weg geweest naar een hotel met mijn vriend zijn familie en zondag met zijn allen naar de efteling. Zondag na het ontbijt kwam ik er achter dat ik weer ongesteld ben geworden Officieel had ik aankomende donderdag pas ongesteld moeten worden. Dus mijn cyclus is toch niet op orde. Gisteren door alles weer een dipje gehad. Als je ongesteld bent geworden word je er weer even met je neus opgedrukt dat je niet meer zwanger bent en dat je ook niet zwanger bent geworden. Mijn vriend zei gisteren ineens uit het niets dat we ovulatietesten gaan kopen, dit terwijl hij het nooit wou omdat hij het te duur vindt/vondt hahaha. Iemand enig idee waar ik goede ovulatietesten kan kopen, online of in de winkel..
@ zhilla: Balen dat je weer ongesteld bent en dat je cyclus nog niet op orde is. Had je altijd een regelmatige cyclus? Mijne wisselde voor de zwangerschap tussen de 25 en 31 dagen. Dus ben benieuwd nu. Ik snap wel dat je daar dan even een dipje van hebt..... en dat mag ook hoor! Wat lief van je vriend..... ik heb ze ooit op internet besteld van sensitest. Heb ze alleen nog niet gebruikt..... dus weet niet precies hoe of wat.
@ ML82: ik herken je gevoel. Ik ben er ook onbewust wel mee bezig, die hoop is er gewoon. Denk dat de kriebels in je buik ook aangeven dat je er mentaal misschien wel klaar voor bent. Spannend! Ik zit pas op dag 21 nu en doe geen ovu-testen dus geen idee! @ Zhilla: ook jouw gevoel snap ik helemaal. Want dat komt er na die hoop die je de dagen ervoor hebt. Mooi shit! Maar ik weet zeker dat het goed komt! Mischien heeft je lijf nog even tid nodig. Ik denk dat mangoo eerder de uitzondering is dat het zo snel kan gaan. Ik geloof dat je bij de ovu-testen naar de betere merken moet kijken. Kruidvat bv schijnt echt rommel te zijn... Even een sterkte-hug!
Lieve dames, wisten jullie dit wel? (Ik lees het pas net) Vandaag 15 oktober is het Wereld Engeltjesdag. Op deze dag om 7 uur 's avonds zullen ouders van engeltjes over de hele wereld een kaarsje laten branden voor hun overleden kindjes.Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven. Engeltjesdag is afkomstig van een Amerikaans initiatief: 'Pregnancy and Infantloss Remembrance Day'. Voor onze lieve B.* en alle andere engelenkindjes steek ik om 19.00 uur een kaarsje aan ... ♥
@ ml: Wist niet dat deze dag bestond! Hoe ben je daar achter gekomen? Heb meteen mijn zoon's kaarsje aangestoken
Huh ik dacht dat dat altijd op een andere dag was ergens in januari? Naja het kaarsje brandt hier iedere avond dus ook vanavond
Oh dat is dan dus wereld lichtjes... vandaag dus wereld engeltjes dag Site: Welcome to Remembering our Babies, Pregnancy and Infant Loss Awareness ach zo zullen er wel meer dagen zijn... wel mooi dat er iets is waardoor er even weer aan gedacht wordt... Wel bijzonder dat de aankomende wereld lichtjes dag op de datum van mijn uitgerekende datum valt...
@Vivian, fijn dat je lijf weer in het ritme komt, vond ik een fijn moment! @Zhilla, ja zeker einde van de week of begin volgende week nog een test.. Ik had net opnieuw ovu testen besteld bij zwanger en kids, als de echo goed is straks, dan heb ik ze over, dacht een stuk of 25? moet ik ff nakijken.. Maar wil ff wachten op de eerste echo.. Echt balen dat je weer ongi bent geowrden, Ik duim echt voor iedereen hier hoor! @Snoopy, ik wist helemaal niet van die dag, en dacht dus dat ik het had gemist vanavond.. maar 9 december ga ik in de agenda zetten.. Vandaag is mijn vriendin bevallen, die was een week voor mij uitgerekend..maar die rookt nog gewoon is klein van gestel, en haar andere 2 kinderen kwamen ook erg vroeg.. Ben blij dat dat ook weer gebeurd is, weer een stukje wat afsluit. Verder ga ik elke week weer een paar uur werken, om het weer op te pakken en te wennen weer aan alle verantwoordelijkheden, ik sta over gepland, dus kan naar huis als ik wil, wel zo fijn! Verder vind ik het wel erg dubbel allemaal, ben nog bezig met stijn en nu weer met de nieuwe beeb, soms denk ik wel is is het toch te snel gegaan? En dan denk ik weer nee, het komt zo als het komt. En wanneer het ook is het is altijd zwaar, maar een half jaar verder misschien wat minder zwaar? Zucht.....malen malen malen meiden
@ mangoo: Wat goed dat je weer gaat werken..... voelt wel lekker toch? Snap wel dat je gemengde gevoelens hebt hoor..... het is natuurlijk nog maar zo kort geleden van Stijn! Ik denk dat je gewoon nog even rustig aan het idee moet wennen..... komt wel goed met je..... *virtuele knuffel van hier voor jou!!!*
@Vivian, ja lijkt me wel weer lekker, ben benieuwd morgen.. Ja het is idd kort gelden van stijn, en daarom ook niet zo makkelijk. Heb net gebeld met het ziekenhuis, kon me niet meer bedwingen, aangezien de wachttijd 2 weken is en wij ook nog op vakantie gaan.. Mocht eerst 5 november komen..maar dan zijn we dus weg..(niemand weet waar ik woon he, ivm met inbreken ) Dus nu word het 13 november gelukkig heel vroeg, kunnen we snel lucas wegbrengen en dan door naar het ziekenhuis.. Verder alles ok met iedereen???
Mangoo, wat fijn dat je een afspraak hebt staan! Iets om naar uit te kijken, maar ook erg spannend!! Hoe voel je je verder?? Ben echt blij voor je! Hier op het moment wat minder goed... gisteren belde een hele goede vriendin met slecht nieuws, haar kanker is terug en goed ook... ze is niet meer te genezen... ik zal het verhaal even in de privé club zetten... Maar ben hier behoorlijk kapot van... ook slecht geslapen.... Ben nog niet ongesteld, dag 29 dus, maar goed mijn cyclus is ook wel eens 31 dagen... dus ga nog nergens vanuit... wel buikkramp wat duidt op een aankomende menstruatie... nog even afwachten dus... mocht er zaterdagmorgen nog niets zijn ga ik dan testen... Bah allemaal spanningen waar ik heel zenuwachtig van wordt en me niet happy voel...