Dat is heel persoonlijk conejita. Ieder gaat anders om met hun kinderen, slaappatronen en voedingen. Ik wilde ook voor 1 jaar vd nachtvoeding af zijn, maar is me nog niet helemaal gelukt...
ja ik vind het ook moeilijk om hem nu zijn nachtvoedingen te "ontzeggen" omdat het fysiek niet meer nodig zou zijn. ik denk dan, elk kind is anders. ja ik weet ook niet of het gaat lukken hoor ik zeg het wel zo stoer maar we gaan het zien
Joepieeee! Zonder nachtvoeding? Hier gister echt drama. Gelukkig nam mijn man het over. Vannacht wakker om 22,23, 00, 3.30, 5.50 en 6.30. Om 22 en 3.30 en 5.50 heeft hij fles/ borst gehad, de rest laten huilen/ getroost. Het gaat erg op en neer. Toch ga ik wel door met het niet eruit halen/ even laten huilen, want hij wordt anders gewoon na 50 min soms $) weer wakker!! Gelukkig liet hij zich troosten (ik wiebel zijn lijfje flink heen een weer tot hij in slaap valt) maar soms weekt dit ook niet en flipt hij echt "de pan uit" . Wat een karakter heeft hij zeg. Pffff. Mijn man zegt altijd "we hebben nou eenmaal een bijzonder kind". Tja zo kun je het ook bekijken . Hoe gaat het bij de rest? Lekker geslapen dames ? Nog maar een kopje koffie en dan er weer tegen aan vandaag.
Ik meld me ook! Mijn zoontje is een slechte slaper. Zelfs als pasgeboren baby'tje sliep hij overdag amper! Alleen als hij gedragen werd, en dan waren het nog maar slaapjes van 10 minuten. Zo deed hij 5 slaapjes overdag ongeveer, ik kon echt niet uit de voeten en wist niet wat mij overkwam hahaha! Ik was in de veronderstelling dat baby's veel sliepen. Sinds hij een maand of 4 was gingen de korte slaapjes plots over in een hazenslaapje van 20-30 minuten in de voormiddag en 20-30 minuten in de namiddag. De rest van de tijd wilde hij echt bezig gehouden worden dus kon ik nog steeds niet uit de voeten 's Avonds was hij dan wel goed moe en sliep eindelijk vanaf 20u een paar uur aan een stuk! Wel nog vaak wakker worden 's nachts, zo elke 2,5 uur ongeveer, maar als ik het "zakelijk" hield (weinig oogcontact, niet praten) viel hij gelukkig na de voeding snel weer in slaap. En nu gaat het nog steeds zo, al wil hij geen nachtvoedingen meer. Overdag 2 hazenslaapjes (soms maar 1), rond 19u lekker spelen in badje en daarna bed in. Slaapt tot 22u ongeveer en dan is het te zien of hij zich verveeld of niet...
Ps; het is 22u16 en daar gaan we weer! Hij is wakker en verveelt zich. Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten
Vervelen? in bed bedoel je? Oh wat een draken zij het toch. Ik zit al aan mijn tweede kopje koffie . Meneer heeft een driftbui. Of twee... geen idee wat er is. Echt om hopeloos v te worden.
Jep, hij vindt het maar saai in zijn bed Gelukkig is het na een aai over zijn bolleke/speentje/sterrenprojector weer ok, voor even Heb je toch nog even slaap kunnen pakken?
Conejita, die tijden die je noemt, klinken hier heel bekend. Gelukkigninmiddels niet meer, maar hebben we heel erg lang gehad. Mijn zoon had ook altijd krijsbuien en we wisten niet waar het door kwam. Vanalles geprobeerd, ook osteopaat, maar niets hielp. De huisarts kon zo niks vinden en het enige wat ze nog kon doen, was ons doorsturen naar het ziekenhuis. Dan werd hij 24-48 uur opgenomen en mocht ik er niet bij blijven. Dat was mij nog een stap te ver. Uiteindelijk ben ik er zelf bij toeval achter gekomen dat hij niet tegen ei kan. Sinds wij op een ei-vrij dieet zitten, heeft hij geen krijsbuien meer en is hij ook 's nachts beter gaan slapen!
Nmv gefelicteerd met je tweede nacht zonder voeding! (En zonder wakker worden?) Hoe kwam je daar achter van het ei? Ik probeer nu zonder tarwe te eten. Kijken of dat iets doet. Kristientje, saai in bed... hmmm.. een bed is toch ook om te slapen dacht ik. Hoe merk je dat hij het "saai" vindt? Gelukkig is hij snel weer tevreden! Misschien zijn het hier ook de tandjes, alhoewel ik hem ook wel eens paracetamol heb gegeven voor de nacht, om pijn uit te sluiten en toen krijste hij ook . Maar op het kdv vonden ze hem erg uit zijndoen, grimassen en erg kwijlen, dat ze me zelfs belden of ik hem eerder op kon halen. Maar toch zegt mij instinct ook dat het gewenning is wantrouwen we hebben de wakkertijden toch kunnen verminderen. Vannacht heb ik 7 u achter elkaar geslapen!! Van 21 tot 4 u. Man deed voeding van 24u. En verder een goede nacht dus. Wat was dat fijn! En het geeft ook hoop . Helaas zit ik nu toch weer hier haha. Stap voor stap. We komen er wel. Kristientje echt ongelofelijk dat je zoontje zo weinig sliep zelfs als pasgeboren babietje! Wat moet dat zwaar zijn geweest. En het maakt zo onzeker he. Je klinkt er nu heel nuchter onder?
Hij begint te zeuren. Ik wacht eerst af of hij vanzelf weer in slaap valt, je weet nooit . Maar zijn zeuren gaat vaak in crescendo met als kers op de taart zijn speentje langs de spijlen van het bedje halen. Een heel muziekconcert Dan weet ik dat hij er genoeg van heeft. Dus dan ga ik even langs, zet de sterrenprojector aan/geef zijn speentje/... Gelukkig is het dan vaak weer goed. Toen hij als pasgeboren babietje zo slecht sliep werd ik er heeeel onzeker van. Ik dacht dat ik misschien wat verkeerd deed? Ik kon er gelukkig goed over praten bij het consultatiebureau, en voor de rest was zijn ontwikkeling normaal, niet lusteloos ofzo, keek helder uit zijn oogjes, hij bleek gewoon echt weinig slaap nodig te hebben. Was een super zware periode. Nu kan hij zichzelf al een beetje bezig houden, dat is zo fijn! Kan ik weer uit de voeten. Wat heerlijk dat je gisteren 7 uur achter elkaar hebt kunnen slapen!! Dat zal deugd gedaan hebben. Bewaren
Dat maakt iedere moeder onzeker! Had ik ook, maar gelukkig had ik al wat ervaring... Het cb heb ik niets aan! Wil ik ook niets meer mee te maken hebben qua problemen/adviezen. Ik ga alleen nog voor inentingen en om zelf te zien hoeveel mijn kinderen gegroeit zijn. (Paar slechte ervaringen gehad afgelopen jaar...) Fijn van je goede nacht! En nee, helaas niet zonder wakker worden... Mijn zoon had altijd krijsbuien en sliep erg slecht. Wij hadden werkelijk geen idee waar dit door kwam. Ik had hem gekookt ei gegeven en die avond spuugde hij letterlijk zijn complete bed (en zichzelf) onder. Dit had ik zo goed onthouden omdat ik de stukken ei terug vond... De keer daarna dat hij zo erg moest overgeven, had hij pannenkoeken (dus met ei) gegeten. Toen ging er al een lampje branden. De 3e keer wist ik het zeker. Sindsdien zitten we op ei-vrij en de krijsbuien zijn verdwenen en binnen 2 dagen sliep hij ook ineens een stuk beter! Dat laatste kan toeval zijn, maar ik geloof echt dat het hierdoor verbeterd is!
Sorry ik ben even niet meer aan het meekletsen. Het wordt hier erger en erger. Urenlang zijn we met hem bezig 's nachts. Nu na 11 maanden heb ik contact met de huisarts opgenomen en die heeft ons nu doorverwezen naar de kinderarts. Ik heb het idee dat hij last van reflux heeft en dat kan de reden zijn dat hij steeds wakker wordt. We weten het echt niet meer. Hopelijk vindt de kinderarts iets. Rot dat het bij jullie ook nog steeds niet goed gaat. Hopelijk gaat het snel weer beter!
Nmv, dat geloof ik ook wel hoor. Dat voeding veel met ze doet. Fijn dat je daar achter kwam! Hoe is het nu? Vannacht? Hier soms ook zonder nachtvoeding. Mijn man geeft nog wel een papfles om 23/24 uur. Zoontje huilt een paar x per nacht, maar het lijkt wel minder te worden (met uitzonderingen, maar volgens mij heeft hij ook last van tandjes). Hij kalmeert meestal ook sneller. Er zit beweging in... het komt idd vast goed ...
Vannacht was afwisseling tussen beide kinderen... Maar over het algemeen gaat het stukken beter! Als hij nou maar een keer door kreeg dat hij kan slapen tot 7 uur.
Oh dames. Respect hoor. Hier slapen we de afgelopen 3 weken voortaan met z'n viertjes in 1 bed. Niet ideaal maar we slapen iig redelijk. Merk t soms niet eens dat ze in bed kruipen. Zal moeilijk afleren worden en ik heb zo gezegd dat ik dat nooit zou doen. Alleen als ze ziek zijn. Maar ik ben zo gaar dat alle uurtjes slaap welkom zijn. Dan maar in 1 bed.
Begrijp het hoor. Je bent gewoon moe! Ik geef soms ook weer "toe" en geef dan de borst en dan slaapt ie weer verder. Opvoeden 's nachts is extra vermoeiend! Toen ik nog niet werkte vond ik het wat anders. En met één kind. Maar nu... Hier vannacht maar 1x wakker. Borst gegeven en klaar. Fijn! Andere nachten is het gehuil. Maar zijn tandjes denk ik. Hij viel de laatste tijd zonder strijd in slaap. Hield dan een vinger op zijn ruggetje. Maar nu gaat hij toch weer "proberen" voor mijn gevoel, dus moet weer strenger worden en weglopen etc zodat hij even huilt en dan weet hij weer oh ja ik moet slapen . Echt, hij heeft zoveel structuur nodig dit kind! Gelukkig heeft hij een mama die pedagogisch wel wat in huis heeft maar het is me er eentje! Hoe gaat het met de anderen?