Hier is het de laatste tijd echt drama Hij slaapt sowieso al heel weinig overdag, maar nu is hij doodmoe én wil hij absoluut niet slapen. Resultaat: een super moe kind dat de hele dag door jengelt. Ik heb al van alles geprobeerd; gaan wandelen, samen slapen, een klein flesje,... het helpt niet. Poeh poeh wat een drama. En je zou dan denken dat ie 's nachts wel goed slaapt, maar helaas. Ik moet er nog steeds enkele keren uit, al slaapt hij gelukkig wel snel weer in. Ik hoop echt dat het een fase is want ik ben heel moe. Dacht aan verlatingsangst ofzo, kan dat bij een kindje van bijna 8 maanden?
Dames, ik hoop hier binnenkort niet meer te schrijven! Nu eindelijk begint mijn zoon door te krijgen dat hij wat langer kan slapen... Gisteren was het kwart voor 6 en vanmorgen zelfs half 7 voordat hij echt wakker werd en ik eruit moest! Moet eerlijk zeggen dat ik dit nu nog wel even vermoeiend vind, ben het niet gewend om zo lang achter elkaar door te kunnen slapen...
Kristientje, verlatingsangst hoor je vaker bij die leeftijd ja. Hoe sliep hij hiervoor? Nmv dat zou mooi zijn! Hoe gaat het nu?
Hiervoor kon ik hem te slapen leggen met speentje/muziekje/projector en hij pruttelde wel wat tegen maar niet in die mate als in de laatste weken. Nog steeds drama hier, helaas Hij begint echt super hard te huilen als ik zijn slaapkamertje verlaat. Muziekje helpt niet, sterrenprojector helpt niet, zelfs zijn speentje vliegt door de kamer Ik moet er nog steeds een aantal keer per nacht uit, en zodra hij merkt dat ik wegga is het HUILEN. Gelukkig is mijn man vrijdag thuis, kan ik een beetje bijslapen. Hoe gaat het bij jou conejita? Ook nog laat op zie ik (of moet ik zeggen, vroeg?)
Het is hier nu vaak tussen half 6 en 7 dat mijn zoon pas wakker wordt. Afgelopen nacht heeft hij meerdere keren alles onder gespuugd, dus toen was het weer ouderwets... Alleen mijn dochter is nu vaak rond 4 uur wakker. Sinds de klok verzet is, is zij compleet van slag qua slapen!
Hier ook een mama die heek vaak wakker is s'nachts. Dochterlief van 7 maanden komt standaard al vanaf geboorte 3 keer per nacht voor drinken. Gelukkig niet lang en dan kan zij terug in haar bedje of lekker verder slapen bij ons in bed. Net een langggg sprongtje mee gemaakt waar mee zij 7 a 8 keer per nacht kwam voor bv of een knuffel ook lag ze al bijons. Zo vermoeiend. Wij krijgen haar niet voor 21:30 in bed savonds dan komt ze meestal rond 1 en 3/4 uur en dan weer 6 uur en slaapt door tot 8:30. ...met een peuter/kleuter erbij is het erg zwaar!!
Kun je niet wachten tot hij in slaap valt, voor nu? Ik bedoel, als het echt verlatingsangst is... Hoop dat je idd wat bij kunt slapen! Nmv, 4 u is wel errug vroeg.. Maar 6u is wel super van je zoontje! Hij slaapt gewoon de hele nacht door? Mapaa klinkt mij bekend in de oren . Behalve dat mijn zoontje de eerste mnd elke 2/2,5 u wilde drinken. Het gaat hier op en af. Gisterennacht wakker om 00.30 (man geeft flesje) en 6 uur! dan bv en bij ons in bed slapen tot 7.30. Om 20 u lag hij erin en om 22 u even wat kreetjes, maar ik hoef dan alleen mijn hand op zn rug te leggen en hij slaapt door. Ik heb dus goede hoop maar het kan zo weer minder goed gaan... Wat ik al zei, op en af. Maar over de gehele lijn wel verbetering. Ik geef ook geen bv meer ' s nachts. Alleen water en om 6 u mag hij weer drinken. Hij snapt het volgens mij en hij lijkt dus ook wat langer te slapen. Herkennen jullie het ook dat als ze inene langer slapen dat je dan ongerust wordt! Dat het zo onwennig voelt dat je er zelf bijna niet van slaapt! Kijken of hij nog wel ademt en zo... herkenbaar?
Nou dames... Ik ben weer dubbel en dwars terug! Het lijkt alleen maar erger te worden en aangezien wij er aardig doorheen zitten, gaan we maar weer naar de huisarts. Hopelijk kan die ons helpen!
Balen Ik hoop dat de huisarts jullie kan helpen. hier ging het ook weer beter, maar nu al 3 nachten super slecht. Echt elk uur wakker... pfff
Wat fijn om te lezen dat er meer moeders zijn die dit ervaren. Niet dat het leuk is voor jullie, maar ons omgeving geeft alleen van die rare opmerkingen als 'Toen jullie klein waren sliepen jullie ook niet altijd door' en dat soort.. Mijn zoontje is nu 4 jaar en is altijd al een slechte slaper geweest. Sowieso de eerste 6 maanden amper een nacht doorgeslapen. Uiteindelijk is dit in periodes goed en dan weer slecht gegaan. Nu al een jaar slaapt mijn zoontje niet door. Eerst waren het periodes dat hij tussen de 2 tot 7 keer per nacht wakker werd. Dit heb ik behoorlijk lang volgehouden, want ik was de enige die eruit ging en werkte 32uur in de week. Op een gegeven moment begon het me wel op te breken en toen raakte ik ook zwanger. Toen was het helemaal mis. Om een beetje aan mn rust te komen ben ik toe gaan geven waardoor mn zoontje nu na half 3 's nachts niet meer wil slapen. Hij weigert het echt. En ik ben inmiddels depressief door uitputting, omdat ik niet meer weet hoe ik het op kan lossen. Wij lopen nu, als ouders, bij verschillende professionals om het ''probleem'' op te lossen. We staan nog aan het begin van een lange weg, maar god wat voelt het fijn als mensen zeggen dat ze je begrijpen. Dat een jaar lang weinig slaap je helemaal sloopt. En dat we dit samen gaan oppakken zodat ik me beter ga voelen. En mn zoontje zich ook beter gaat voelen (vaak ziek, bleek, moe en ENORM DRUK) haha.. Ja, moe en druk kan echt tegelijk @nmv: De huisarts moet je gewoon helpen. Hopelijk doet hij dit ook!
Nog steeds prut! Inmiddels lopen we bij een bioresonantie therapeut in een poging zijn allergieën wat rustiger te krijgen en hopelijk helpt dat ook wat voor het slapen. Daarnaast hebben we morgen een gesprek bij het CJG, we weten het gewoon niet meer...
Hoi hoi, Ik ook weer terug hoor. Was erg druk en weinig puf om te schrijven. Nmv hoe ging hebt gesprek? Hier weer begonnen met slaap "trainen" want na verkoudheid en vakantie was alles weer tenietgedaan leek het wel. Zo vermoeiend... Het "trainen" helpt wel is mijn ervaring. Alleen erg veel verzet in het begin (vannacht 50 min gehuild) pffff Later meer. Ff boodschappen doen.
Gesprek was verhelderend. Wij gaan na de kerst beginnen met een hardere slaaptraining dan wij eerder al een keer hebben geprobeerd... Maar vooral mijn man is wakker geschut door de vragen die ze stelde (en mijn antwoorden), dus als het goed is, pakt hij nu ook meer op om mij gedeeltelijk te ontlasten. Hij luistert beter naar een 'buitenstaander' dan naar mij! 😂
Haha herken ik wel wat in . Mijn man denkt dat alles wat ik op het internet lees onzin is, maar als hij het dan van iemand anders hoort dan schept hij in ene over me op dat ik daar ook zoveel van weet (heeft effe niks met slapen te maken). Wat is CJG trouwens? En wat voor slaaptraining ga je doen? Hier werkt "trainen" à la Tracey Hogg het beste. Wel intensief maar als ik 100x hetzelfde doe, dan pikte hij dat op een gegeven moment goed op. Altijd eerst een vreselijk drama uiteraard . Ben wel echt moe hoor, sjonge jonge. Maar overdag slaapt hij nu in ene heel goed. Hier heb ik ook het idee dat hij grenzen en duidelijkheid nodig heeft. Anders wordt het echt een chaos hier. Herkennen jullie dat? Tigermom en Kristientje, hoe is het nu met jullie?
Hier gaat het niet heel goed, maar het is al slechter geweest. Lekker duidelijk Overdag slapen gaat iets beter, we hebben een methode gevonden zodat hij toch iets slaapt. Ik ben nu zover dat ik hem bij mij in bed leg, en na een kwartiertje tegen de slaap vechten valt hij toch in slaap. Voor een half uurtje. 's Avonds hetzelfde; vechten tegen de slaap en hij maakt zich heel boos. Hij wil alleen maar in papa's armen liggen. We hebben geprobeerd hem in ons bed te laten slapen en hem dan over te brengen naar zijn eigen bedje maar dat is helaas nog niet gelukt. Hij wordt meteen wakker en het huilen begint weer van voor af aan. Hij wordt ook elke paar uur wakker, 't is zelfs een tijdje geweest dat hij elke nacht rond 2u klaarwakker was en niets hem weer in slaap kon krijgen. Luier verschonen, flesje, rondlopen, boekje lezen,... totdat ik hem eens gewoon bij ons in bed legde en hoppa: hij was stil en sliep verder... Ergens wel fijn dat het op die manier makkelijk "opgelost" is, maar op lange termijn is dit niet de oplossing. We zijn dus nog zoekende...
Kristientje, toch fijn dat het een tijdelijke oplossing is? Hier slaapt zoontje ook soms bij ons in bed. Nou eigenlijk elke dag vanaf 5/6 uur omdat ik dan bv geef en het wel makkelijk en gezellig vind . Zoontje slaapt ook prima in eigen bed. Nu prima, na slaaptraining. Merkte al heel snel verbetering! Het is nl niet de eerste x dat ik de slaaptraining doe. Iets voor jou ook? Ik merk dat mijn zoontje erg baat heeft bij duidelijkheid en grenzen. Anders wordt het hier echt een chaos. Hij kan flink kwaad worden maar ik moet doorzetten en volhouden en dan gaat het echt beter! En overdag slaapt meneer nu in ene heel goed! Zomaar vanzelf . Er is dus hoop, meiden! Mnv hoe gaat het bij jullie? En met de rest?
@conejita, CJG is Centrum van Jeugd en Gezin, waar cb ook onder valt. Ik weet niet of deze slaaptraining een naam heeft, maar is in principe gelijk aan hoe ze het in het ziekenhuis doen (noemen ze dan 'resetten'). @Kristientje, zo ging het bij ons ook. Wij hadden dan wel een oorzaak waar we op het begin niet van wisten (allergie) en daardoor krijsde hij soms een uur/anderhalf uur zonder dat er ook maar iets hielp qua troosten. Is gelukkig nu (meestal) onder controle. Later hebben we door de vermoeidheid toegegeven aan bij ons in bed slapen, maar na een tijdje werd het voor mijn nachtrust niet beter. Hij is overdag druk, maar 's nachts ook! Dus ik kreeg constant kopstoten of werd getrapt. En hij wilde letterlijk tegen mij aan liggen, waar ik met dat gewoel van hem steeds wakker door lag. Na vele verschillende manieren te hebben geprobeerd, zijn we nu beland bij deze strenge slaaptraining... Maar nu 4 nachten onderweg met de slaaptraining en hij heeft gewoon doorgeslapen tot 6 uur! Is de allereerste mogelijkheid tot doorslapen voor mij sinds ruim anderhalf jaar! Helaas was mijn dochter aan het spoken en kon ik pas tegen half 3 slapen...
Fijn te lezen dat de slaaptraining werkt voor jullie! Wat houdt het in? Misschien kunnen we dit ook proberen, als alles goed blijft gaan krijgen we er in augustus een kindje bij en dan wordt het wel erg druk in bed