mama's van slechte eters :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jessmin, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoe is het met iedereen?

Joey's eetlust zakt steeds meer. Vandaag gegeten;

Ontbijt; Halve boterham met pindakaas (zonder korst)
    Lunch; Helemaal niets
    Avond; 2 hapjes pasta

Deze week is hij goed ziek geweest ivm waterpokken. De hoge koorts is nu weg hij heeft alleen nog verhoging.
    Hij is wel afgevallen, ga hem zo wegen!

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey mamasuus, jij ook hier..;)

dus jou 4 jarige eet ook slecht!

Moet zeggen dat ons meissie haar boterham ineens wel erg goed eet.
    En dat komt hier omdat ik haar brood rooster, vind ze helemaal lekker..Mischien een tip voor anderen? (jullie zullen vast ook wel alles uit de kast hebben gehaald, maar wie weet);)

alleen dat draadjes probleem blijft hier bestaan..we proberen nu haar maar wijs te maken dat zelfs draadjes gezond zijn haha..
    denk dat ik het maar weer eens ga pureren net als bij een babytje..denk alleen niet dat ze dat opeet, dat ziet er natuurlijk helemaal niet lekker uit.;)

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Kwilde net gaan slapen, maar mijn oog viel op dit topic. Nu effe geen puf om mijn verhaal te schrijven, maar wellicht dat ik later mee ga doen.

Iig goed om lotgenoten te vinden...;)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hee eliesja hihi dus jou meis eet ook al zo slecht hih nooit geweten.

we hebben hier nu een andere stok achter de deur en moet zeggen het werkt aardig. we gaan voer 2 wk naar disney en elke keer als ze niet wil eten dan is het heel simpel dan gaan wen iet. hebben het op kalender aangegeven en ze krigjt punten voor het goede eten en het werkt is wel voor korte tijd natuurlijk mar goed alles is mooi meegenomen.

en smorgens cornflakes vind ze tegnwoordig ook lekker.

dat met ziek zijn herken ik ook dan is het nog slechter. en als ze ziek zijn is het ook heftiger dan bij anderen

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik merk hier dat t belonen met stickertje toch wel erg goed werkt, daar heeft ze veel voor over haha. Ook als ze een dagje bij dr papa geweest is denkt ze er aan want zodra ze thuis komt holt ze al over de galerij 'gegeten, nu sticker plakken' haha.

Ik ben dus positief, als t zo doorgaat moet ik me hier binnenkort afmelden :)

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey is in 3 dagen 1,5 kilo afgevallen doordat hij zo ziek was.

En idd, soms echt een stok achter de deur hebben want anders eet hij helemaal niet!

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zo das veel zeg in die paar daagies. een van de redenen dat ik dr niet zo vaak meer weeg hoor. de ene keer zit ze dan op 13 en dna weer op 16 kilo. daar wordj e niet vrolijk van. dus laat het maar volgense de kinderarts is dr niks aan de hand en doet ze het goed dus tjah dat zal dan wel. ze zit alleen ver onder het gemiddelde maar wel in dr eigen lijntje al vanaf het begin.

wijffie, wat lekker dat stickers plakken werkt zeg. dat boeit ons meisje niks hebben dit ook al eens geprobeerd toen ze zindelijk ging owrden maar dat maakte toen ook niks uit.

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem eet overdag redelijk tot goed, maar de avonden zijn een drama. Na 16.00 uur eet hij dus helemaal niets meer. Geen groente, geen vlees, soms een hapje aardappel...

Belonen met stickertje werkt hier niet. Belonen met twee keer alles proeven en dan de volgende dag zelf kiezen wat je eet (pizza, friet, pannenkoek) werkte in het begin wel, maar nu vindt hij het al niet meer ineteressant. Hij lijkt te denken: dan maar geen pizza. En soms ontkomen we er niet aan dat we ergens anders frietjes/pizza krijgen en dan heeft hij het dus toch.

Nu bijna 3, 92 cm en 12 kilo. Laatst ook door ziekte 1,5 kilo kwijt. Ik weeg niet meer, maar ik denk dat het er weer aan zit. Hij had wel ernstig ijzertekort (door nooit eten van groente en vlees). Nu dus medicatie.

Extra multivitaminen en Roosvicee Ferro zijn hier daarnaast nu de redmiddels voor mama, waar zoonlief nauwelijks iets van door heeft. Gelukkig houdt hij wel van boterhammen. Soms eet hij er maar wtee over de hele dag, soms wel 5! En als hij Cracottes wil (zijn favo) dan moet hij eerst een boterham eten. Da's gelukkig geen probleem.

Fruit gaat redelijk, maar het gaat er iig nog in.

Toen het net begon (16 maanden geleden) at hij overall niets. Om zichzelf gezond te houden (denk ik) is hij dus gaan compenseren met de broodmaaltijd. Ik heb de strijd opgegeven en we hebben nu het beloninssysteem, hij kent het en als hij er geen gebruik avn wil maken, dan maar niet...

Maar ik blijf het moeilijk vinden, diep van binnen. Ook als je op bezoek bent... En ben bang at mijn dochter straks gewoon dit kunstje herhaalt... Nu eet ze nog alles, maar dat deed Siem ook...

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Juud: moeilijk hè.. het maakt je zo onzeker.

@all: hebben jullie kinderen ook ijzergebrek door het niet goed eten van groente (en evt vlees)? Ik merk nu dat mijn dochters ontlasting steeds lichter wordt, omdat ze natuurlijk weinig groene groenten binnenkrijgt en eigenlijk voornamelijk drinkt overdag (wel de 300 cc melk die wordt anbevolen, die is geen probleem). Zou dit duiden op ijzergebrek en wanneer weet je of je daarvoor naar de huisarts moet?

Ik geef mijn dochter trouwens vitamine C, dat helpt heel erg voor de frequentie en duur van het ziek worden. Veel minder heftig.

@Eliesja: Hoe geef jij dit geroosterd brood? Snij je het in stukjes of door tweeën en eet ze het dan uit het vuistje? En doe je het dubbel? Mijn dochter lust dit ook als enige maar meestal weet ik niet hoe het te geven en eet ze het gewoon kaal, maar dan is ze na een paar hapjes ook weer klaar ermee. Plus dat ik onderweg ben vaak rond lunchtijd dus dan is een geroosterd broodje allang zompig geworden... Wat een mooi koppie heeft jouw meisje trouwens zeg!

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Had zelf het ijzertekort van Siem niet aan zien komen. Hij was echter al lange tijd hangerig, maar nooit echt ziek. Toeb hij dus ineens echt heel ziek werd, moesten we bloedprikken (op Pfeiffer, nog geen 3 jaar:$). Gelukkig geen Pfeiffer, maar dus wel ernstig ijzertekort. Was inmiddels van combinatie ziek én niet eten, maar waarschijnlijk ook al tekort voor ziek-zijn, want het was echt schrikbarend laag...:( Daar hoef je dus niet direct iets van te merken.

Nu kip-en-ei-verhaal: ziek door ijzertekort of ijzertekort door ziek? En hoe voorkom je dit bij een kind dat echt NIETS eet dat groente is. Oké, soms op een pizza de tomatensaus, een miniloempia van de Chinees of een paar lepeltjes tomatensoep.... En bijna nooit vlees...

Maar om op je vraag terug te komen: als je echt twijfelt: bloedprikken.... En geef Roosvicee Ferro! Vit. C erbij voor verhogen opname ijzer!

Succes!

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Mijn meid lust geen Roosvicee :(

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    das dan lastig idd als ze ook de roosvicee niet lekker vind.

ik kreeg hier advies van de kinderarts om ons meisje dus ook gewoon volle melk te latne drinken en de sapjes ook puur. aangezien ze in duitsland dus normaal alles aanmengen met water. dat is dus bij ns meiske niet nodig omdat ze zon dunne lat is. het heeft ook ergens wel voordelen dus want je hoeftn iet op te letten met verjaardagen ed laat ze dan maar lekker snaaien hihi. ze kunnen het hebben.

natuurlijk ziin er ook tal van nadelen. kleren kopen ook bijv. pff vooral broeken die zijn bovenin zltijd te groot. ik heb nu meestal broeken van de lidl die passen het beste. en zit altijd knoopsgatelastiek in. korte broeken en rokjes kop ik standaar 2 mt kleiner dan ziitten ze goed. wwel wat korter dan anders maar dat geeft niks is toch kort bedoelt.
    en friends van v&d die zitten ook meestal wel goed tegenwoordig. maar verder. echt niet die van h&m bijv verzuipt ze in. ze heeft er zon skinny weg nou dr zit dus een mega kont in pff niet normaal die vult ze niet op en ziet er dus neit uit en dat voor een skinny.

we hebben hier trouwens ook ene tijdje gehad dat ze alleen alles wat rond was at. dus hele aardappels zo uit de hand en doperwten waren toen favo.

nu is het ook nog wel cdat ze paprika gewoon zo rauw lekker vind dus als ik kook met paprika schuit ik dr standaard en stuk of wat reepies in dr hand heeft ze in ieder geval veel vit c binnen.

en het scheelt nu dat ze op school ontbijten want zien eten doet eten en bij andere kids helemaal. ze heeft meestal dr broodje wel op. en dr banaan of appel ook.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wist eigenlijk niet eens dat er scholen waren die samen ontbeten? Vet relaxed eigenlijk, kun je wat later opstaan :D

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik zat trouwens te denken eetdagboeken bij te houden voor onze koters. Misschien eten ze meer dan we denken en kunnen anderen dan bijvoorbeeld commentaar geven over de hoeveelheid. Relativeert het soms misschien ook wel. Ik weet alleen niet zo goed hoe dit overzichtelijk gedaan kan worden. Misschien steeds per persoon een 'club' oprichten en dan zelf steeds posten over jouw kind wat ie eet. Wet alleen niet of dit mag, want een club is het gewoon niet natuurlijk, meer een plek waar je zelf per dag kan opschrijven wat je kind eet en wij dan 'eetdagboek Miepje' kunnen nalezen ;) Nuja, als er andere ideeën zijn hoor ik ze graag.

Hoe is het verder met iedereen? Hoe gaat het eten met deze warmte?

Liefs aan alle mama's!

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik denk dat het waar is dat ze soms meer eten dan je denkt. En het is sowieso slecht het eetgedrag van je kind te vergelijken met andere kinderen. Sommige kinderen eten nu eenmaal veel en zijn ook gewoon of dun. Die hebben gewoon een snelle verbarnding. Ook bij kids bestaat dat verschil...

Wat ik wel doe is slim inkopen en aanbieden: Cracottes bijvoorbeeld. Is alleen mar lucht en slechts 25 kacl p/s. Maar bij de AH hebben ze volkoren Crackers (als Cracottes) en die zijn 47 kcal per stuk (en dus volkoren, ook gezond). Siem eet daar zo 4 stuks van op en dat is dan al met al meer dan 2 boterhammen. En ook redelijk goed beleggen, scheelt ook weer. Ik geef die dingen ook wel eens tussendoor.

Daarnaast geef ik voor tussendoor volkoren ontbijtkoek met minder suiker (Peijnenburg). Je zou misschien zeggen dat ik met meer suiker zou moeten geven, maar die vind ik te zoet. Maar met een goede laag boter, is zo'n plakje weer een bron van goede vetten, DHA, vezels uit de koek...

Al met al verantwoorde tussndoortjes, die hij echt lekker vindt. Hij houdt ook van koekjes en Bumbacakejes, maar ik wil natuurlijk niet dat hij alleen dat eet.

Heb eigenlijk met name slechte avondeter. Overdag gaat het wel. En hij is dol op koekjes. Ik ga ze niet verbieden, ga ze niet als beloning inzetten, maar dus ook neit als straf (geen boterham? Dan ook geen koek. Dat doe ik dus niet.)

Ik heb een aantal vaste eetmomenten (gelijk aan KDV)

*ontbijt
    *iets lekkers bij koffie (roosvicee, met scheutje multivit, lepel erbij en het is net echte koffie:D)
    *lunch
    *tussendoortje met drinken (gelijk met zijn zusje)
    (bed, gelijk met zusje)
    *fruit om 16.30, gelijk met zijn zusje
    *avondeten tussen 18.00 en 19.00

Hier houd ik me elke dag strikt aan. Op KDV nog extra fruit 's morgens, maar dat lukt hier meestal niet omdat we thuis later ontbijten. Door zo strak aan schema te houden weet hij dat er tussen die momenten niets te halen valt. Hij is daardoor echt zelf gaan kiezen/selecteren en eet nu iig tot 16.30 redelijk. Samen met zusje eten was ook goede zet. Is namelijk wel goede eter.

Succes!

16. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Weet je wat ik me nou afvraag, hoe hou je je daar zo goed aan elke dag? Ik bedoel, je gaat toch ook wel eens de deur uit en dan moet hij toch wel eens ergens anders lunchen? Doet hij dat dan in de buggy of ga je dan ergens zitten in een caféetje ofzo?

Vind het sowieso wel erg knap hoor!

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tuurlijk gaan wij ook wel eens de deur uit :D

Wij zorgen er echter altijd voor dat we op een danige tijd vertrekken, dat we op maaltijdtijden (ontbijt, lunch, diner) ergens rustig kunnen zitten (café, lunchroom, rasthof, etc). Tussendoortjes dan wel eens op parkeerplaatsen, maar we stappen ervoor uit de auto en nemen er de tijd voor.

Zijn we bij anderen, dan gaan de tijden gewoon door. Dat stemmen we van tevoren even af.

Zijn we in een pretpark/op vakantie: zorgen we dat we het zo plannen dat de koffie, het tussnedoortje etc. op bijna dezelfde tijd kan.

Er zit wel enige rek in de tijden: thuis op op KDV is lunch om 12.00 uur, onderweg wel eens pas om 13.00 uur. Maar we vullen die tijd nooit op met zoethoudertjes, want dan eten ze weer geen boterham. Ook nemen we bijna alles van thuis mee. Als oudste aangeeft iets anders (gezonds) van daar ook te willen, mag hij het proberen. Soms helpt het namelijk juist, zo'n vreemde omgeving.

Let wel: ik ben inmiddels anderhalf jaar aan het modderen en nu lijkt er een beetje schot in de zaak te komen. Ik ben overtuigd dat mijn strikte schema daar wel aan bijdraagt.

Het geeft rust en ik kom niet in de verleiding om continue met eten achter hem aan te lopen (wat ik eerder wel deed). Ook niet om dan maar toch dan bisquitje extra te doen (deed ik ook onder mom: krijgt ie iig iets binnen). Maar dat pikte hij dus op en werkte averechts...

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @jessmin, we wonen in duitsland dus miss dat daar het verschil zit tussen op school ontbijt en thuis. l eet ze tegenwoordig eerst thuis corn flakes dat vind ze ineens wel lekker. en dan om 8 uur nr school dan kan ze daar eten met vriendjes.

verder is het hieir nu weer een ramp denk idd ook mede door het warme weer. gister heeft ze ook maar een bakkie corn flakes (de melk laat ze staan) een klein choco broodje. een boterhm met pasta met de lunch. en savonds een paar happen spagettie en een klein bakkie vla gehad. ooh jah en een koek nog savonds bij de thee. maar dat is het dus.

ze is dus ook al weer begonnen met hoesten grr en we gan volgende wk nog wel naar disneyland. moet ook al met de jongste heen die was vorige wk erg ziekejs en had gisteravodn ineens weer koorts. pff af en toe zou je ze toch ff. hihi

hier wil ze ook wel soms savonds ineens weer eten. wat me kinderarts toen zei is gewoon avondeten bewaren en hebben ze dn voor het naar bed gaan weer honger warm het maar weer op. dan weten ze dat ze dus echt niks anders krijgen. heb dit wel een aantal keer gedaan en werkt meeestal wel.
    zelf eet ik liever warm tussen de middag (bewter voor je kilo`s) maar jah na school had ze daar echt geen zin meer in dus vandar dat we nu weer tussen 17 en 18 uur warm weten.

juud, fijn zeg dat zon schema werkt. het makt bij ons jammer genoeg niks uit. ze heeft te vaak geen zin. en soms op de gekste tijden ineens honger. de ontbijtkoek werkt hier idd ook goed vind ze ook heerlijk. en ik zeur ook idd niet als ze een dikke laag boter erop smeert. alleen maar eens goed denk ik dan.

we moeten bij ons nog zien wat het in disney word maar ik denk dat we maar gewoon steeds een bordje bij moetne bestellen want appart een bord met eten is toch niks dan moeten wij mega veel eten dnek ik die 5 patatjes en een kipnugget die ze dan eet.
    toen ze anderhalf was zijn we nr cran canaria geweest nou enige wat ze at was patat en croissant. we probeerden alles maar niks werkte was dus blij dat ze niks koste bij all-inn. zelfs de zelf meegenomen maaltijden wilde ze niet hebben. dat was dus ook niet fijn ben je lekekr op vak heb je zon monstertje erbij. heb dr toen dus ook volgestopt met die kant en klare melkpkjes van nutrici ed. die pyampapjes. en zelfs nu als ze erg ziek is geef ik dr die. wnt zit toch veel vitamines ed in.

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hoe oud was jouw dochter ook weer? (Ben het even kwijt, sorry) En drinkt ze die pyjamadingen dan uit de fles? Want mijn meis krijgt ze niet meer omdat ze de fles niet meer wou....

20. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hier ook 2 slechte eters.....
    De oudste is 2,5....je ziet niet aan haar dat ze een slechte eter is, ze is van zich zich wat steviger, nouja, niet dik hoor.
    ze weegt nu 12,4 kg ongeveer...ze is dus net 2,5 jaar.

De jongste is net 1 jaar en moet ik binnenkort weer eens wegen..de jongste is wel echt heel smal, echt een klein en fijn meisje...ze liep al heel vroeg, met 9,5 maand de eerste losse stapjes...nu rent ze soms al, zachtjes rennen dan he,haha

Maar ze eten dus beiden niet veel.....soms wel lastig want dan worden ze weer wakker van de honger...
    zo krijgt de jongste nog wel flessen., maar totaal gezien krijgt ze gewoon voldoende melk, niet meer in ieder geval.

de oudste weigert ook koekjes enzo..sommige kinderen eten slecht maar lusten wel graag snoepjes en koekjes...die van ons niet....snoep heb ik eigenlijk niet in huis voor ze,wel soms van die rozijntjes met zo´n yoghurtlaagje van de hema...
    maar ze heeft liever een soepstengel of rijstewafel..
    drinken doen ze beiden goed..
    ik maak me ook geen zorgen hoor want ze doen het goed enzo, maar soms gewoon lastig met slapen..

de jongste eet als ik een potje geef maar een half potje of minder!Als ze een half potje eet is het heel goed...
    en anders eet ze een paar happen, 5 ofzo....
    laat haar soms ook met handjes aardappeltje eten of sperzieboontjes ofzo..maar het is altijd maar heel weinig..
    gisteren at ze opeens wel heel goed vanilleyoghurt, iets meer dan een half bakje gegeten!

De jongste van net 1 past nog veelal maatje 62,olok 68. shirtjes maat 74 ook wel als het niet te ruim valt...broekjes 62-68. 74 is echt veeeel te ruim..
    luiers past ze ook nog wel maatje 3 maar ben nu naar 4 overgegaan, passen wle, wel best strak dichtdoen ,echt de strips over elkaar anders zit ie veel te los...maar gaat goed zo.

Deel Deze Pagina