oja, en pap lusten ze hier niet..pyamapapje, rijstebloem etc etc...heb het allemaal geprobeerd...maar zonder succes..
@Sheila: ook welkom hier! Grappig, jouw dochter weegt evenveel als de mijne, mijne is wel 21 maanden, 88 cm lang geloof ik.. Hoe lang is jouw dochter?
jessmin, ons meiske is 4 jaar. en dr maten hihi 107 cm en 15 kilo. echt lictgewichtje dus. en als ik haar die papjes geef dan doen we het gewoon in een beker met rietje of ik stop rietje in het pakje. dat wil dan nog wle eens werken. sheila, welkom meid, en jeetje joh twee stuks. das dan ook wel lastig lijkt me. en idd hier doet ze het ook goed hoor. al schuifen we dr ziek zijn dan wel altijd op het slechte eten. want als ze ziek is dan is het meteen hefitg omdat ze geen reserves heeft. en idd hier was ze ook een snelle loper dus ook nooit babyvet gehad. duncan daarentegen is heel anders die was bij geboorte al steviger en nu dus ook nog. die heeft dus dezelfde kleding mt als jou jongste dochter al past hij dus echt 62 niet meer. en hij is 8,5 mnd
De score van vandaag: 's ochtends half gebakken ei (in roomboter ) met 50 cc melk tussendoor: half doosje rozijntjes met half pakje jus d'orange lunch: 5 snoeptomaatjes en vier drostechocolaatjes (had bezoek ) met 100 cc melk Tussendoor: 50 cc melk avondeten (met heel krampachtig blijven proberen/speelgoed/negeren dat ze gilt dat ze eruit wil en met spullen gooit): twee hapjes rijst, vijf hapjes spinazie a la crème, één hapje vissticks met als toetje 70 cc yoghurt en 100 cc fruitpotje van Olvarit (voor de helft dus). Resultaat vloer: water, rijst, spinazie in een knuffel, yoghurt op het speelgoed, verzopen papier aaaaarghhh :x En nu ben ik bekaf, ik HAAT avondeten-tijd, grom!!
zou onze score ook eens neerzetten: vanmorgen vijf happen brood. op school als het goed is broodje en een appel maar ze kan het ook weer gedeeld hebben dus heb dr geen overzicht op. middag 2 hapjes brood en een gekookt ei middag bij vriendje appel en banaan weet neit hoeveel. thuis beetje gehakt paar stukkies aardappel en bibaboerderij toetje na. ooh tussen door nog een sultana. hoe oud is die van jou dan jessmin?
21 maanden... Ik heb ook eigenlijk geen idee of ze nu echt weinig eet of niet, maar omdat het altijd met zoveel moeite moet, lijkt het voor mij van wel...
@mamasuus, ja joh, die griet van mij lust niks, alles heeft draadjes en dat mot ze niet.. wist niet dat jou madammeke ook zo slecht at!? @Jessmin, mijn meisje is natuurlijk al 4, dus die eet haar geroosterde boterham in vieren. Dus uit het vuistje zeg maar. Ze eet het meestal met kaas en soms met beetje suiker. En dank je voor het compliment.
ik wil me hier ook bij toevoegen ik heb ook een zeer slechte eter en ik weet bijgod niet meer wat ik met hem moet aanvangen. Vind het zelf soms heel eng om te zien want als ie loopt heb ik het idee dat ie zo kan overbreken. Hij is nu 4 jaar en 6 maanden en weegt 14 kilo en hij is ongeveer 1 meter nu. Maar hij eet eigenlijk alleen vlees en aardappelen verder eigenlijk niks. Het is een tijdje zo erg geweest dat ie 5 dagen achter mekaar niks at...zelfs geen koekje of snoepje. We schenken er geen aandacht aan want dat kan het nog erger maken. Ik ben zelfs helemaal blij als hij 1 worteltje gegeten heeft..dan ben ik helemaal trots haha. Macaroni eet ie dan wel weer heel goed en dan gooi ik er extra heel veel groenten in de saus zodat ie toch wat goeds binnen krijgt. Terwijl de andere 2 jongens van ons eten alsof ze een lintworm hebben.
@Mamabeer: join the club Maar om welke zoon van jou gaat het? De oudste? Mijn dochter wil geen saus bij de pasta, want dan moet ik het 'schoon vegen'; kennelijk is het dus in haar ogen viezigheid wat erop zit. Probeer er dan maar eens spinazie in te krijgen, grrrr!
Maar daar kun je niet goed groenten in verstoppen denk ik, want dan ziet ze die zitten en vindt ze die weer 'viezigheid'... toch?
Mijn dochter is dus 2,5 jaar, (eind okt 3) en weegt idd niet zo veel,maar het is niet aan haar te zien....kindjes die jonger zijn wegen vaak meer hoor ik idd ook van anderen. Grappig dat jouw kindje net zo veel weegt ongeveer!denk dat ze 90 cm is ofzo? geen idee...is al lang geleden dat ze gemeten is.. Andere mama's"idd dat groenten verstoppen in saus is herkenbaar..
Grappig dat jij ook 1 heel smal kindje hebt en 1 die wat steviger is, want de oudste was idd bij de \geboorte ook al wat flinker. Borstvoeding en flesjes naderhand hebben ze wle altijd heel goed gedaan... Ene kant wel makkelijk dat ik de kleding zon lang bij haar aan kan doen...maar heb nog hoop andere leuke dingen liggen, maar past gewoon nog echt niet,haha.
Jessin: ik weet niet hoe lang ze is maar ze is maar een kleintje..90 cm ofzo momenteel??weet het echt niet nu... Andere mama's: pff, sommigen zijn echt heel moeilijk met eten....dat groenten is sausjes verstoppen is een goede idd...hier vinden ze het ook lekker om een fruitijsje te eten,dan purreer ik fruit, doe het i
ik denk wel vaak van zou het aan de borstvoeding hebben gelegen dat de ander beter eet dan degene die is groot gebracht met flesvoeding
mamabeer, ze zeggen naturlijk wel dat bv kindjesmeer smaken leren kennen. mijn kids hebben beiden neit lang gehad wnat het lukte niet hie. dus bij yasmine heb ik 8 wk gekolfd dus 8 wk heeft ze bvgehad. en dus ook wel smaakjes geproeft. hoe zit het met de anderen dan hier zijn er die bv gegeven hebben? sheilla, komsich idd bij jullie dus ook heelverschillende posturen? die groente deed ik eerder ook altijd in de suasvan de spageti verstoppen maar ze wil dus ook geen saus meer nu. wle eet zeheel soms de hele pan spageti leeg zelfs als iekoud is. nu begint ons manneke ook slecht te eten pff wil geen melk meer en eet zijn menu niet op . nou jah laten wedat maar houden op warm weer en ziiekjes.