mama's van slechte eters :D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jessmin, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Butterfly: mijn meisje (21 maanden) die brult na vijf minuten gewoon UIT UIT UIT! Tenzij het patat is, haha. Ik heb sinds kort ook de beugel uit de tripp trapp gehaald, want haar knietjes moeten overstrekken om erin te komen en de laatste paar keer zat ze half vast doordat haar beentjes natuurlijk stroef door het zweet waren. Maar als ze nu dus UIT! brult dan moet ze er ook echt uit, want anders springt ze er rustig af en dan gaat ze echt ongelukkig terecht komen.

Hoe oud was jouw meisje ook alweer?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf absoluut niet ben van de methoden van kindjes in de gang zetten of naar de muur toe. Ikzelf vind (note: geen kritiek dus, mijn mening alleen maar) dat kindjes van die leeftijd op zo'n moment alleen maar het gevoel krijgen dat je ze niet lief/leuk meer vindt. Voor hun is dat hetzelfde als houden van; ze snappen nog niet dat als je ze even niet lief vindt dat je dan nog wel van ze houdt. Dus ik dwing haar liever niet om aan tafel te blijven zitten door haar tegen de muur te zetten of op de gang. Ik eet ook rustiger als zij lekker zit te spelen, dan als ze zit te brullen of als ze zich verveelt in de kiinderstoel. Zoals ik zei is dit geen kritiek, ieder zijn eigen methoden qua opvoeding en aan alles zitten voor- en nadelen. De mijne is dus echt een dwingelandje aan tafel, dat is dan weer mijn nadeel ;)

Oja, maar ben dus erg benieuwd naar hoe oud ze is. En is ze gemiddeld qua lengte en gewicht?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Pff mag ik meedoen? Mijn zoontje is bijna 20 maanden & eet super slecht ! Sochtend 1/2 á 1 boterham, smiddags hetzelfde en zijn avondeten wil hij absoluut niet! Of hij pikt er een paar stukjes vlees uit en that's it! Het is zo frustrerend want hij krijgt dus geen/nauwelijks groente binnen en heel af en toe een beetje fruit... Radeloos ben ik ervan!

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @LovelyDK: Ja, dat van dat groente en fruit is zeker frustrerend! Hebben we hier dus ook. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik 1/2 tot 1 boterham nog best redelijk vindt. Mijn dame eet geen brood :( Alleen pap onder speelgoed-circus, gevoerd, anders sowieso niets 's ochtends. En 's middags eet ze misschien een handje nootjes, of een wortel, maar eigenlijk amper iets. 's Avonds zelfde drama als jij eigenlijk, tenzij weer een speelgoed-circus en voeren, en dan lukt het redelijk, maar meestal eigenlijk ook alleen het fruit-gedeelte van het toetje. Groente mondjesmaat. Aaaarrgggh! Maar welkom hier! ;) Altijd fijn, lotgenoten ;) ;)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    he meiden lees later ff trug heb het erg druk. net trug van disney was erg leuk kids vonden het super. ook hier weer drama met eten naturlijk maar heb tegen me vent gezegt van laat het maar ff we zien wel. en hebben gewoon steedso ok niks voor dr besteld haha als ze wat kreeg was het van ons. de eerste avond aten we in een buffet restaurant en jah kids 10,95 dus ik nee hoor zij hoeft niet eet niks. dus gelukkig hoefde het toen niet want ze had dus ok 5 patatjes en een halve banaan op.
    tweede dag hebben we gevraagd voor gewoon een broodje zonder iets toe nwas er een aardige nederlandse ober die een broodje voor dr gejat heeft uit de keuken hoefde we dus neit te betalen.

de derde avodn hebben we wel een bordje patat besteld een kleintje en die had ze zowaar half op.

smorgens wilde ze wel redelijk want ze hadden ook corn flakes en dat lust ze dan weer wel. ook vond ze de chocolade broodjes erg lekker dus die namen we maar voor tussendoor mee in een bakkie hihi.

nou ga nu ff vakantie spul opruimen pff wat neem je toch altijd weer een rotzzooi mee trug haha

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Jessmin ja dat brood vind ik idd ook nog redelijk, maar dat gaat er sowieso ook onder een heel circus in... In zijn stoel zitten doe ik niet eens meer want dan gaat er 0,0 in.. Dus of voor de tv of bij zijn speelgoed en dan maar hopen dat er IETS in gaat... Wat heel vaak niet lukt :(
    hoe vullen jullie toch de verloren vitamines aan?

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik kom ook even meelezen met jullie. Thijmen eet sommige dingen heel goed (zoals vlees en vleesvervangers), sommige dingen enigzins redelijk (zoals brood, fruit, pasta (als het piratenpasta is met alleen kaas), rijst (ook alleen 'kaal') en patatjes uit de oven) en de meeste dingen ronduit slecht (zoals groente, gewone aardappels).
    Het is echt superfrustrerend, want hij wil gewoon geen groentes eten. Heel soms wat komkommer of wortel maar voor de rest dus niet. hij wil het zelfs niet proberen... Maar ook het koolhydraat gedeelte van een maaltijd is vaak problematisch. Een paar happen is toch wel het maximum.

Gelukkig gaat brood wel goed over het algemeen, maar soms wil hij ook dat niet meer dan een paar happen.

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @LovelyDK: Ze krijgt twee multi-kauwtabletten van Optimax (die roze beertjes), en daarnaast twee vitamine C-kauwtabletjes van Roter (50 mg per tablet, staat op verpakking dat het vanaf 3 jaar mag, maar heb de fabrikant gebeld en 1 per dag mag ook vanaf 1 jaar; stiekem doe ik er 2 omdat de HA zegt dat vit. C niet schadelijk is in die doseringen voor kindjes vanaf 1 jaar). Verder natuurlijk de vitamine D, maar ja, neem aan dat iedere ouder dat doet. Dus tja, lichtelijk neurotisch ben ik wel, haha.

@Rosao: bizar hè, met die groenten. Mijn dochter wil ook niet, zo gauw ze ziet dat het groen is. En ook idd aardappelen niet. Rijst en pasta wel. Ik vind het zo gek, want ik ben begonnen met groenten gepureerd, ipv fruit, toen ze 6 mnd was, en ze vond het heerlijk! Nou, nu dus niet meer :(

Deel Deze Pagina