Zoon heeft al enkele weken lichte schilfering op zijn hoofdhuid. Hij heeft al vrij verl haartjes op zijn hoofdje. Sinds dit weekend zijn de schilfertjes meer vlokken geworden en jeuken ze vreselijk. Hij krabt er constant aan, tot bloedende korstjes aan toe. Het is echt rood nu, door irritatie en krabben. Berg jeukt toch niet (zo erg)? Wat zou het kunnen zijn? Heeft iemand tips voor goede anti-jeuk smeerseltjes ofzo? Gelukkig slaapt ie in een puckababy...
Heb je niet naar ha mee gegaan? Vaseline kan je smeren of koelzalf zonder rozen olie bij recept ha. Verder ik zou niet weten wat het kan zijn, misschien allergie. Zoiezo ha kan aerius 0.5% antihystamine voorschrijven dat helpt tegen juik minst is niet gewoon beet/wond die opnieuw steeds open gaat. Maar ik denk HA kan beter weten dan we als het zo erg is
Ik Zou idd even naar de ha gaan. Een vriendin van mij haar zoontje had ook hele erge berg en krabde dat ook steeds open, op een begeven moment had hij er ook een infectie aan!
Ik zou er inderdaad even naar laten kijken. Een baby kan ook eczeem onder de haartjes krijgen, en daar veel jeuk van hebben. Dat is lastig smeren, omdat zalf boven op de haartjes blijft liggen en daardoor niet goed werkt. De eczeemverpleegkundige in het ziekenhuis van de kinderafdeling schrijft dan iets anders voor. Dat moet je 's avonds in de haartjes smeren, en 's ochtends er weer afhalen. Hopelijk is het snel over. Heel sneu is dat!
Hier ook berg en jeuk. Eerste laag berg is eraf gegaan met olie etc. Maar er kwam gewoon weer een nieuwe laag berg, nu ook met jeuk. Morgen gaan we naar de ha. Hier lag hij ook in de puckababy, maar zijn aan het afbouwen dus hij kan er nu bij...
Gewone berg jeukt niet, maar wanneer berg gaat jeuken is het een vorm van eczeem geworden (ervaringsdeskundige) er is een shampoo die je op recept van de huisarts kan krijgen voor de jeuk. De berg heb ik altijd verwijderd met de berg pads van de etos.flink vet insmeren en in laten trekken, als het erg is een nachtje bijvoorbeeld. En dan ging ik onder de fles altijd heel voorzichtig met mijn nagel onder de berg om het er af te krijgen, meer zachtjes schrapen zeg maar, niet pulken en eraf trekken!! Je kan het ook met een pasje of kaartje doen, maar dat vond ik niet echt effectief, zeker niet meer veel haar, dat is dan bijna niet te doen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven, anders hoor ik het wel jeuk is echt niet fijn en het heeft me heel wat tijd gekost, want het komt steeds terug helaas, máar het is het zo steeds minder teruggekomen en uiteindelijk helemaal weg gegaan! Succes!
Mijn zoontje heeft het ook. Hij had erge berg, maar dat is nu grotendeels weg. Alleen achter op zijn hoofd komt het nog steeds terug. Ik probeer het ook goed vet te houden met bepanthen, maar het blijft enorm jeuken. Dus ik ga ook maar met hem langs de huisarts, want die jeuk is gewoon zielig.
Ben vandaag naar de HA geweest. Het was idd berg maar al wel wat aan het ontsteken. Heb antibioticazalf meegekregen. Ben er inmiddels ook achter dat een luizenkam een effectief middel om de berg weg te halen haha