Slaapschema baby 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben even benieuwd; ons dochtertje van 5 mnd slaapt nauwelijks overdag. Hooguit 2 x een half uurtje en dan vaak alleen in de wandelwagen. Soms in bed maar dat is meestal lang huilen en gillen. Resultaat is natuurlijk dat ze heel erg moe is en dus als ze wakker is huilt en jengelt. De nacht slaapt ze wel redelijk door.
    Hoe zit dat bij jullie kindjes? Ook weinig slapen overdag? Pfff ik vind het zo vermoeiend en denk dan vaak ga toch lekker slapen........

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ons zoontje slaapt momenteel ook niet denderend overdag. Wel iets meer dan jouw dochtertje, meestal 3 keer een half uurtje, of 2 keer een half uur en een keer een uurtje (in de wandelwagen), maar dan merk ik echt dat hij nog moe is. Vroeger (voor zover je daar over kan spreken met 5 maanden;)) viel hij altijd wel in slaap als ik hem lekker bij me nam, of een beetje wiegend met hem rondwandelde, maar op het moment werkt dat dus niet. Wie weet komt het weer, hopen we dan maar. 's nachts slaapt hij gelukkig prima.

3. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje slaapt sinds een maand of 4 oud als volgt:
    7:30 fles dan 10:00-11:30 slapen
    11:30 fles dan 13:00-15:15 slapen
    15:30 fles dan 18:00-18:30/45 slapen
    19:15 fles meteen daarna naar bed en slapen tot 7:30

Ik heb gemerkt dat ritme en regelmaat, moe maar wakker in bed leggen goed werkt. Voorheen viel hij vaak nog bij mij in slaap en zodra ik hem neer leg was het huilen. Hij slaapt nu ook elke keer gewoon in zijn bed maar doordat hij nu een goed ritme heeft slaapt hij ook in de wandelwagen als dat even zo uitkomt, of in een campingbedje op een vreemde plek.
    Als ze oververmoeid zijn kunnen ze ook moeilijker in slaap komen. Het heeft bij mij een dag of 2 geduurd met ook wat meer huilen dan ik graag zou zien. Maar gewoon blijven troosten, maar wel op zijn kamertje blijven.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Hehehe, nou hier niet hoor :D. 's avonds wel trouwens, dan ligt ie wat te kletsen en valt dan in slaap, maar overdag is het brullen brullen brullen als ik hem wakker in bed leg. Vanaf het begin al.

5. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    @EdN
    Heel herkenbaar.......

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier was het ook zo dat de kleine overdag bijna niet sliep, gevolg een mopperige baby... En uiteindelijk ging hij ook 's-avonds en 's-nachts slechter slapen, na de voeding van 23u en 3u was hij wakker en huilerig.

Toen begonnen met inbakeren en rust en regelmaat en dat heeft geholpen. Hoewel het op sommige dagen toch minder gaat. Hij huilde eerst ook echt wanneer ik hem in zijn bedje legde, maar nu niet meer of hooguit een minuutje of 5! Dus wellicht toch rust en regelmaat proberen in te voeren (indien je dat nog niet doet natuurlijk;)). En dan natuurlijk wel even volhouden want het werkt niet meteen. Dus wakker = voeden - samen spelen - alleen in de box en dan als hij moe is naar bed. En als hij dan snel weer wakker is, even alleen spelen in de box en weer naar bed. Hier moet ik zeggen dat dat meestal wel werkt. Ook bij kortere slaapjes, dan doet hij er twee tussen 2 voedingen in.

Succes!

7. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje slaapt ook slecht overdag (s'nachts gaat het goed) als ik haar rond 16uur op bed neer leg want dan is ze erg moe slaapt ze wel een aardige tijd maar is ze s'avonds zo lang wakker soms wel tot half 10 en zou het wel lekker vinden om rustige avondjes te hebben jullie nog tips?

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ik zou haar dan na een half uurtje toch maar wakker maken. Dan is de eerste acute moeheid er misschien een beetje af, maar kan ze daarna wel nog gewoon op tijd naar bed.

9. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier is hij danwel geen 5 maanden maar hij slaapt ook maar 2 of 3 keer een driekwatier overdag.

Ik las dat een slaapcyclus 3 kwartier is en ze dan wel uitgerust moeten zijn.

Ik heb geen tips ik hoop dat het maar een fase is

10. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    @Lilo77 merk je wel aan haar dat ze na zo'n 1,5 uur wakker weer moe begint te worden? Ik had tot een paar weken geleden hetzelfde probleem, maar kwam erachter dat ik haar vaak te laat in bed legde (na 2 uur ongeveer). Mijn dochter vertoont meestal namelijk helemaal geen vermoeidheidssignalen, dus hield ik haar vaak net iets te lang op. Op een gegeven moment ben ik haar op de klok in bed gaan leggen, en kwam ik erachter dat ze wel degelijk moe is na 1,5 uur. Zolang ik haar maar op tijd weer in bed leg slaapt ze goed in (soms ligt ze nog even te brabbelen, maar gaat niet huilen) en blijft ze rustig zo'n 1,5 a 2 uur slapen... Ze wordt overigens wel altijd even wakker na zo'n 50 minuten, maar dan hoor ik een paar kreetjes en dan valt ze weer in slaap. Lukt dat niet, dan ga ik haar na 10 minuutjes (of eerder natuurlijk als ze erg overstuur is) even troosten/speentje geven en meestal slaapt ze dan weer even verder (lukt ook wel eens niet natuurlijk, maar dan probeer ik haar toch nog even in bed te houden, desnoods door een beetje in haar kamertje te gaan rommelen, zodat ze toch even die rust in haar bedje heeft...).

Er zijn natuurlijk kindjes die gewoon minder slaap nodig hebben overdag, en dat is prima als ze dan ook vrolijk blijven, maar als ze zo huilerig en jengelig is overdag lijkt het me duidelijk dat ze echt meer slaap nodig heeft. Denk dat je dus toch even moet doorzetten met haar... op tijd in haar eigen bedje leggen en haar daar troosten als ze huilt... vooral niet te snel er weer uithalen!

Hopelijk heb je hier iets aan... veel succes ermee!!

Deel Deze Pagina