mama's met 4 of meer kinderen

Discussie in 'De mama's' gestart door Fivechildren, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fivechildren

Fivechildren Niet meer actief

Hallo,

Ik zelf heb inmiddels 5 kinderen. En het lijkt mij leuk om te praten met moeders die ook een groot gezin hebben...
    Om vragen te stellen, tips te geven of om je hart te luchten...
    Ben je op weg naar een 4e sluit ook gerust aan!

Groeten Fivechildren

2. Fivechildren

Zijn er geen moeders met 4 of meer kids?

3. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben moeder van 3 kids. Mijn man en ik komen allebei uit een gezin van 4 kinderen. De gezelligheid van een gezellig groot gezin, met altijd wel leven in de brouwerij. Lijkt ons geweldig om nog een kleine erbij te mogen krijgen. Eerst nog even genieten van hoe het nu is en de allerkleinste wat groter geworden is.

4. Fivechildren

Drie kinderen is ook al aardig wat toch?
    Het is wel is een drukte met 5 kinderen maar ook gezellig!

5. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Drie kids zijn ook al heel wat, inderdaad. Voel me ook onwijs happy met al m'n schatjes om me heen. En mocht het toch bij 3 blijven dan is dat uiteraard helemaal goed.Toen we onze tweeling net hadden, waren veel reacties van mensen: Leuk bij een ander, maar wel een voordeel, je bent gelijk klaar!:$:x Echt, hoe komen ze erbij om dat te zeggen! Nu bestaan veel gezinnen wel uit 2 kids, maar wij zijn de ander niet!
    Kan me voorstellen dat je met 5 kids ook echt wel druk bent, maar dat is met drie ook en ik geniet er enorm van. Mijn man ook.
    Bij ons is de kans op nog een tweeling wel groter, omdat onze oudste 2-eiig zijn.
    Werk zelf 2 dagen op een kdv. Ben daardoor ook wel gewend meerdere kids te verzorgen. Voor later lijkt het ons ook heerlijk, dat je altijd wel aanloop hebt.
    Wel eens een huis vol gekeken? Dat zijn wel erg veel kids, maar wel enorm gezellige boel.

6. Fivechildren

Het lijkt me inderdaad dat je met 3 kinderen het ook druk hebt.
    Ik heb nooit meegemaakt van 2 kids naar 4 kids:)
    Tegen mij zeiden ze na de tweede ook ''Je bent nu toch wel klaar?''
    Terwijl ik heel mijn leven al wist dat ik meerdere kinderen wilde hebben.
    Mijn tweeling is 2-eiig. Dus er was al minder kans dat we nu(afgelopen maanden) een tweeling zouden krijgen.
    maar ik ben ook wel blij dat ons mannetje er eentje was:)
    Een tweeling was natuurlijk welkom geweest maar dan had ik er nu 6! gehad...

Leuk Werk! tja.. werk zit er bij mij in ieder geval nu nog niet in,
    misschien als ons mannetje op de basisschool zit....
    Een huis vol, of ik dat gekeken heb? Jazeker! ik vind het vooral bij het gezinBaumgard erg leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. Jammer dat het nu afgelopen is :(

7. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    #7 Mamsie1982, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Wat leuk dat jou tweeling ook 2eiig is. Voor ons was het ook spannend toen we voor de eerste echo gingen bij ons zoontje. We hadden dezelfde verloskundige bij de 1e echo als bij onze mannen. Ze zei: eerst maar de echo, daarna praten we verder. Ben zo benieuwd! Nou, wij ook. En als we weer een 2-ling zouden krijgen, dan waren we echt niet minder blij, maar om nu eens al je aandacht op 1 baby toe hoeven richten leek ons wel erg fijn. We waren dan ook echt wel opgelucht dat we 1 kindje mochten verwachten. Ons zoontje doet het super. Nu wel wat aan het hoesten, maar dat hoort erbij. Onze tweeling was vanaf het begin ook heel makkelijk eigenlijk. Ze hadden een goed ritme met voeden en ook het slapen ging perfect. Met 6 weken sliepen ze door! Nu zijn het al weer flinke mannen. Ook ons kleinste zoontje sliep snel door (7 weken) en ook hij eet en drinkt super. Heerlijk om smorgens wakker te worden en dan die prachtige lach te zien!:):):)
    Soms denk ik wel eens, wat is druk? Je weet dat als je kinderen mag krijgen, dat je 24 per dag paraat moet staan voor ze en dat het nou eenmaal energie en tijd kost om ze op te voeden, zodat ze later zelfstandig kunnen zijn. Kinderen zijn een verrijking van ons leven!

8. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    De familie Baumgard vind ik ook een geweldig gezin. Zo mooi hoe iedereen zijn/haar aandacht krijgt en de liefde die ze nodig hebben. Jammer inderdaad dat het programma afgelopen is.
    Wat voor werk zou je graag willen doen, mocht je weer willen en kunnen gaan werken?

9. Fivechildren

Ik zou graag wat met kinderen doen. bijv. basisschool, middelbare school of juist jeugdzorg zulk soort dingen lijken mij geweldig!

10. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Gevonden ik schrijf mee :D

11. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wat een leuk. Hier een mama van 4 kindjes.
    Onze oudste is 10 jaar en dan hebben we een tweeling van 7 jaar en in september is onze jongste geboren.
    Een gezellige drukke boel :)

12. Fivechildren

@ikbenverliefd, welkom! Hoe gaat het met Ilse?

@ Dronty, Welkom! Ook een tweeling, we zijn tot nu toe
    allemaal moeder van een tweeling :)

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Dat is wel apart zeg.:)

14. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom zelf uit een gezin van 6 kids. Hoop zelf ooit 4 kinderen te baren als het me gegund is.

Wilde ik ff kwijt hihi

15. Fivechildren

@ Bilou, mag je best hier komen zeggen hoor! :)

16. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Daar ben ik ook weer even. Kom er niet altijd aan toe om wat te typen! Iedereen van harte welkom. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
    Wat leuk,meerdere tweelingmamma's! En ook nog eens 2-eiig!

17. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    #17 Mamsie1982, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    Bilou, onze kleintjes schelen elkaar wel heel weinig zie ik.
    Hoe is het met jou ukkie?
    Hier een tevreden manneke, die de hele dag rolt.
    Eten en drinken gaan er goed in en ook het slapen is geen probleem.
    Heerlijk om dan juist even boven zijn bedje te staan en al het moois van hem af te kijken.
    Op het moment doet hij alleen wat moeilijk als mijn man de papfles wil geven s' avonds. Zodra ik hem overneem is het wel goed. Wat een boefje! Maar hij is wel dol op z'n pappa hoor! Even een fase.

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier sinds 9 dagen ook mama van 4 kids :)

19. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Van harte gefeliciteerd met de kleine. Hopelijk gaat alles goed.
    Hier sneeuwt het de hele dag al. Houden jullie kinderen van het winterse weer?
    Onze oudsten spelen graag in de sneeuw. Gister een heerlijke wandeling gemaakt. Kleine en onze tweelingmannen goed ingepakt en de hond mee. Thuis allemaal rode wangen, maar wel warm. Lekker de pyjama aan en een kop thee.

20. Fivechildren

Dames Sorry, ik ben vanaf 20 jan ziek geweest(griep) en heb dus een hele tijd niks meer gedaan hier...

@ mamavan3bengels, van harte gefeliciteerd met je dochter en Welkom!

Deel Deze Pagina