mama's, wanneer doen jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

De schoonmaakster doet het. ;) Voor de rest doe ik het tussen de bedrijven door, maar nooit als de kinderen op bed liggen (behalve een enkele keer een was opvouwen).

Stofzuigen doe ik altijd even snel (de schoonmaakster doet het toch eenmaal per week goed), als de kinderen er om heen lopen/kruipen. De was doe ik ook wanneer de kinderen aan het spelen zijn. Etc. Sommige dingen bewaar ik wel bewust voor als mijn man thuis is, zodat de 1 op de kinderen kan letten en de ander even snel wat dingen kan doen (behalve de ramen zemen).

Wij hebben trouwens geen tuin (wel een groot balkon) dus dat scheelt wel wat betreft het meenemen van troep. Alhoewel we wel een zandbak op het balkon hebben staan.

2. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Bij mij gaan ook eerst de kinderen voor en dan pas huishouden. Tis schoon, maar ben ook niet altijd brandschoon, vind ik niet erg.
    We hebben ook geregeld een huis vol zand, door de zandbak in de tuin, ach, dat heb ik inderdaad ook losgelaten. Anders kan ik wel met de stofzuiger achter ze aan lopen de hele dag.
    En speelgoed opruimen overdag heb ik ook afgeleerd. Doe ik als ze op bed liggen, tenzij het echt te erg is, dan even tussendoor.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik heb wel eens eerder gezegd "Frans is mijn beste vriend". Ik wil, zal en ben geen slaaf van mijn huis, ik ben vrij. Ik doe wat nodig is in zulke periodes als jij ze omschrijfd. Dan maar een keer wat meer stof in de vensterbanken. Salontafel maakt me al helemaal niet uit, ik loop hooguit 1 keer per dag er met een doekje langs. Van kruimels gaat niemand dood, van rommel wordt je niet ziek. De keuken vind ik belang, die is dus schoon, maar ook daar zal ik het zeker niet overdrijven!

Kinderen denken liever aan hun moeder waar ze leuke dingen mee hebben gedaan en die aandacht voor ze heeft. Dan een uitgebluste moeder met een poetsdoek. Als ze groter worden, dan wordt het vanzelf makkelijker.

Kortom, ik bekijk het positief en trek me echt even helemaal niets ervan aan als het niet zo heel netjes is. Dingen die bijgehouden moeten worden hebben prioriteit, zoals de was.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Eens met Suenne hoor, ik ben ook niet super netjes. Inderdaad keuken en wc altijd schoon, maar stoffen en stofzuigen zou ik wel vaker mogen doen..

Toevallig wel vanochtend al was aangezet en stof gezogen, omdat ik straks de deur uit moet, heb ik het maar vast gedaan. Vanmiddag nog even was ophangen, wc doen en keuken, doe ik als de kleine slaapt.
    En als ik tijd heb nog even wasje vouwen.

Ik doe de meeste dingen als Mart slaapt, hij slaapt nog 3x overdag dus dat is wel fijn

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

De kleine dingetjes zoals stofzuigen, stoffen, wc doe ik wanneer de kids er gewoon bij zijn.
    Maar de klussen zoals badkamer poetsen, ramen lappen, dweilen ect. doe ik liever als ze er niet bij zijn, maar aangezien de oudste allang niet meer slaapt 's middags blijft er nog wel eens wat liggen. ;)

Ik zit nu tegen een stapel strijk aan te kijken van 1 meter hoog.
    En ik heb er zo geen zin in.... ;)

Deel Deze Pagina