wij zijn beiden nederlands, maar kids zijn wle hier geboren. zijn hier gaan wonen toen ik 6 mnd zwanger was van de eerste. en eigenlijk gewoon omdat de huizen hier goedkoper en groter zijn dan in nederland. hebben nu een groot vrijstaand huis met een lekker stukkie grond. terwijl we in ned voor meer geld een 2 onder een kap haddne met 1000 m2 minder. en ook mijn ouders die woonden al hier dus dat scheelt natuurlijk ook een heel stuk die zijn 3 jaar voor ons hierheen verhuisd. en dus ok vanwege de prijzen en de grond. zou er nu ook echt neit meer weg willen hoor bevalt me heir super. heb goed kontakt mat de mensen hier. heb al een paar nieuwe vriendinnen. en ook mijn man leert nu steeds meer mensen kennen. hij is heir natuurlijk niet veel omdat ie altijd werkt dus voor hem wat lastiger maar heb hem overal naartoe gesleepd hihihi en nu kent ie ook genoeg mannen van zijn leeftijd. altijd leuk dus. zo kunnen we nu ook met sylvester naar mensen toe maar weet het nog niet zo met de kindjes nog zo laat opblijven ed. vind de jongste er nog wat klein voor eigenlijk. die heeft al last als ie zijn middagslaapie neit krijgt dus helemaal lastig als ie tot 1.00 snachts op moet blijven.
Goeienavond dames, Om tijd te besparen even niet terug gelezen. Ik zit namelijk op een hotspot vanuit het ziekenhuis in De Jaaa die mag ik nu uitproberen. Vorige week plotseling opgenomen, diagnose beginnende zwangerschapsvergiftig. Bloed en urine waren al binnen een paar dagen weer op orde. Alleen wl mijn bloedruk niet omlaag. Zaterdag mag ik naar huis voor de feestdagen, daarna weer terug. Onze kleine grote man maakt het erg goed, met de meting van vandaag was hij 35 cm lang en 1160 gram!! Erg goed voor de termijn!! Zo dat was het voor nu even veel plezier allemaal met de feestdagen en ik ben van het weekend wel ier weer even te vinden. Ik heb geen internet op mijn mobiel, maar manlief had de lapotop even voor me meegenomen.
Alsnog GEFELICITEERD!!! Ik had dit dus even gemist omdat ik zelf in het ziekenhuis lag met beginnende zwangerschapsvergiftiging. Al had ik iedereen wel even laten schrikken met een uitschieter van 180/125. Mag dus van geluk spreken dat alles zo snel is gegaan hier!! Hoe maakt iedereen het nu?
@iedereen. Ik ben eindelijk weer thuis na 12 dagen ziekenhuis!! Als mijn bloeddruk zo stabiel blijft als nu mag ik de rest van de zwangerschap thuisblijven met bank/bedrust. Bloedwaardes, eitwitten in urine waren in de eerste paar dagen al weer weg, CTG en echo/dopler bleven perfect. Uit voorzorg 2 longrijpingsspuiten gehad. Ik ben nu wel een wandelende pillendoos maar wat moet dat moet!! Het mooie nieuws is dat wij mogen gaan aftellen want.......... Over 9 weken word onze kleine grote man uiterlijk gehaald!!
jeetje meid, das dan ff schrikken geweest dan zeker. ooh fijn dat de hotspots nu dan klaar hebben trouwens. daar waren ze toen nog mee bezig.... ook super dat je nu lekker voor de feestdagen thuis bent. hier dus nog steeds erg druk met verbouwen.......
@Lieseleentje fijn dat je weer thuis bent en dat het er allemaal zo positief uitziet!!!! Met mn zusje gaat t vrij goed, ze is inmiddels al weer een dikke week thuis... zonder neefjelief, want die moet voorlopig nog in het ZH blijven vanwege de vroeggeboorte. Hoop eigenlijk dat hij in de loop van volgende week wel naar huis mag, dat scheelt mn zus en zwager ook een hoop heen en weer gejakker. Wat wel fijn is, is dat we via de webcam mn neefje gewoon kunnen volgen.... ook voor onze kleintjes is dat fijn, zij mogen nog niet mee de afdeling op om neefjelief te bewonderen. Wij gaan morgen ons kleinkind weer eens van dichtbij bekijken Dus morgen weer vele uurtjes in de auto doorbrengen (omgeving Aachen)
Ja helaas zitten we behoorlijk ver van elkaar af ja. Stiefje woont met man en kind in Hoensbroek en onze familie aan de westkant van Friesland.... dus altijd een "fijn stukkie rijen" Maar het was gisteren errug leuk.... ben een tattoo rijker
Gaaf wat voor een tattoo heb je laten zetten? Of beter nog een fototje? Manlief is ook al druk aan het denken wat hij wil laten zetten als onze zoon geboren is. Meiden allemaal alvast een goed oud en nieuw!! Ik zit lekker op de bank met manlief alleen thuis. Dit word onze eerste oud en nieuw alleen, dus wel toepasselijk voordat de kleine komt. hihihihi.
hipmarjanneke, ooh leuk wat voorn tattoo heb je dan?? lieseleentje, weer eens wat anders dus met zn tweetjes op de bank. kan ook leuk zijn. doen we hier nu al 5 jaar haha waarvan ik 1 alleen was omdat manlief in uruzgan zat. maar wil eigenlijk wel weer eens wat anders. dus twijfelen nog over morgen of we dus op onze uitnodiging ingaan..... nog geen idee. vind het zo zielg voor de doggies die zijn al zo bang. iedereen een, gute rutsch ins neue jahr!!!!
Hahaha ja we gaan lekker spelletjes spelen en muziek luisteren vanavond. Zal voor ons een eerste worden en tevens een toepasselijk laatste oud en nieuw alleen. Als wij wel weg gegaan zouden zijn zouden de honden naar de buren/ouders gegaan zijn.
Foto maak ik wel wanneer de korstjes en de zwelling weg zijn. Zit nl op de zijkant van mn onderbeen.... dus nu wat dik Zijn gestyleerde harten met de voorletters van de meisjes erin. Mn stiefdochter had dit ontwerp enige tijd geleden al gemaakt en schoonzoon heeft het dus donderdag voor me gezet. Met neefje J gaat het prima, hij mag binnenkort naar huis toe *cheering smiley* Wanneer precies is nog niet bekend, maar zus en man moeten as woensdag een hele dag in het ZH aanwezig zijn ivm uitleg over de sonde voeding en andere zaken die bij een prematuurtje horen. Hij was vandaag 2820 gr met kleren aan, voor de voeding... en dat voor 2,5 week, dat vind ik super gegroeid hoor. Jullie ook Alles gute in 2012!!!!!
Oh ja wij zitten vanavond ook alleen uit hoor. We hadden een uitnodiging liggen voor uitzitten bij de buren uit de vorige straat, maar dat hebben we alsnog laten schieten. We zitten toch ook met de honden enzo. De oudste ligt nu net lekker naast me te slapen... dus die zal rond 10 uur ofzo vast wel weer rondstuiteren
hopmarjanneke, lekker hoor een schoonzon die ze zet, das altidj handig natuurlijk. manlief wilk ook graag nog een met kids erin maar is weer zon stap ua centen vind ik dan. en dna nog het ontwerp idd haha heb hem jaren trug al eens een tegoedbon ervoor gegeven maar jah. komt er steeds neit van al ene paar keer willen doen maar jah dan moet ie weer naar afghanistan en dan mag hewt dus niet ivm infectie gevaar ed. hahaha schiet op dus. hier uiteindelijk dus ook niet weggegaan gisteravond hebben lang getwijfeld maar hebben de jongste lekker op tijd (2200) in bed gedaan. en madam is opgebleven voor het grote vuurwerk. miss volgend jaar. want viel dit jaar mee met de klappen die komen denk ik pas vandaag met de rondgang en dan zijn we er niet. hebben niks van buren gehoord en zijn maar rare snuiters hier echt van oude stempel hebben dus ook echt geen zin haha. vandaar dat we lekker naar ned gaan vanmiddag haha. hop, beter van je neefie trouwens dat ie al bijna mag echt super. iedereen een goed 2012 gewenst
Ja ik denk ook dat ik anders nooit echt een tattoo had laten zetten, het is wel altijd een "stap" voor me geweest. Maar deze is gewoon zo mooi... en daarbij mn stiefje heeft het ontwerp gemaakt, mn stiefschoonzoon de tattoo... en de namen/letters van de meisjes erin.... hoe mooi wil het hebben Wie weet raak ik straks helemaal verslingerd aan de tattoo's Eerst maar even kijken hoe deze "opdroogt", heb nog altijd aardig vocht in mn enkel door de tattoo. Dus "ijs" dagelijks, vanochtend ook zonder "pijn" kunnen opstaan dus het wordt al beter. Wij hebben hier Silvesterabend onverwachts de huidige buren op bezoek gehad, zijn een uurtje of anderhalf geweest.... en vertrokken met de uitnodiging dat we rond twaalven maar bij hen een borrel moesten halen. Dus uiteindelijk wel gewoon met zn vieren "uitgezeten" daarna wat geknald en door naar de buurtjes voor de schnaps en rond 1 uur met de oudste weer naar huis. De jongste heeft door alles heen geslapen
Klink leuk die tattoo ben benieuwd naar de foto!! Gister weer controle gehad maar dan bij mijn eigen arts. Helaas was zij niet zo nauwkeurig als de arts in het ziekenhuis. Wel allemaal volgens het boekje, maar ik miste net even dat ene beetje. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Wel was alles in orde met onze knul, liet weer duidelijk blijken dat hij het CTG maar niks vind en ging weer heerlijk "Verstekkenspielen" (geen idee of ik het goed spel, er staat dus verstoppertje spelen op zijn Duits, hihihi) Ook was te zien dat hij weer gegroeid was maar hoeveel?? Ach ik kijk het de volgende controle nog even aan en anders kan ik altijd de week erop een volledige overplaatsing aanvragen of tussendoor een extra consult in het ziekenhuis. Nu eerst die Hebamme maar eens regelen dat is er tussendoor geschoten door de opname "Bloos". Ach elke cursus is toch uit den boze dus voor de bevalling heb ik er niet veel aan. Nog iets meer als 7 weken te gaan!!
CURSUs heb ik ook nooit gedaan hoor, bij de eerste dus niet ivm verhuizen en ik had geen rijbewijs dus ook erg lastig. en bij de tweede neit omdat ik geen tweede auto had en natuurlijk nog een kind dat al rondhuppelde haha. daarbij dat manlief toen alleen in weekend thuis was nou dan fga je al. want er is geen 1 cursus op vrijdag avond. hopmarjanneke, hihihi is idd grote stap een nieuwe tatto maar erg leuk idd dat je het zo in de fam hebt.
@Suus: ben stiekum wel blij dat ze zoooo ver weg wonen hoor ivm de tattoo's, stel dat je er helemaal aan verslingerd gaat raken . @lieseleentje: bij de oudste heb ik zwangerschapsyoga gedaan, dus dan adem je vrij diep ivm ontspanning.... het eerste wat ik kreeg te horen van de VK bij de bevalling.... je moet oppervlakkiger gaan ademhalen, anders zit je in de kortste tijd te hyperventileren Op zich wel wat dingen meegekregen bijv ivm massage die je partner kan toepassen. Maar bij de tweede heb ik ook verder geen cursus ofzo gehad. Puffen en hijgen enzo, dat kan een hebamme je ook in vijf minuten bijbrengen hoor.