Balen Suus dat je Berlijn vakantie niet door kan gaan. Helaas heb ik geen enkele ervaring met je cp vakantie. Wanneer en waar naartoe moet je man?
Net terug van controle bij de Frauenartz. Helaas mag ik mijn tasje weer gaan pakken. De bovendruk van mijn bloeddruk is weer omhoog. Dit vond ze een grensgeval maar aangezien er ook weer eiwitten in mijn urine zaten vind ze toch dat ik me mag gaan melden. Nu eerst van alles regelen en tas pakken en dan even lekker eten.. Ik heb geen zin om te koken en aangezien de bloeddruk een feit is heb ik besloten dat ik lekker patatjes mag eten. Hopelijk tot over een paar dagen dames.
@Lieseleentje: hè da's balen meid. Hoop dat je toch weer snel thuis mag zijn. @all: hoe wit is de wereld bij jullie? Bij ons ligt een klein laagje van ongeveer 2 à 3 centimeter en daar is het dan verder mee gezegd.... wel heel mooi schaatsijs Zijn net even een weekendje weg geweest met de meisjes. Stiefje, schoonzoon en kleinzoon zijn ook lekker mee geweest... was erg gezellig!
bij ons viel het tegen hoor idd ook zon klein laagje beetje jammer als je ziet wat er overal gevallen is. maar goed idd schaatsen is goed te doen. zijn vandaag ook weer geweest en willen morgen eigenlijk ook nog een keer gaan. zolang het er is moet je er jah van genieten. @lieseleentje, en ben je alweer thuis???? vind het nog wel frisjes hoor vooral buiten brr en nu waait het hier ook weer lekker hahahah. gaat weer goed dus.
Onze oudste heeft vandaag voor het eerst op de smalle (dubbele) ijzertjes gestaan.... en je merkt echt dat er Fries bloed in zit ze had al snel de slag te pakken. Uiteraard wel achter de stoel aan... maar ze snapte het idee! Morgen gaan we naar Friesland, naar de familie, dan gaan we daar ook even lekker schaatsen. Op zich wel makkelijk dat we op 75 meter van het "water" afzitten bij mn ouders. Dus ijzers onderbinden, schaatsen, heb je dr genoeg van dan kun je evt nog "klunend" naar de kachel toe gaan @Lieseleentje hoe gaat t met je meiske?
Hallo Dames hier de man van Marlies, mijn naam is Ben en ik ben een trotse papa geworden, ik kopieer het eerste verhaal even uit een ander forum en doe dan nog even een update: Maandag 30 januari avond werd Marlies weer opgenomen ivm hoge bloeddruk en eiwitten in haar urine, Dinsdag geen verandering, woensdag ze voelde zich heel de tijd beroerd en toen is er besloten dat ze maar een nacht aan het ctg moest om de baby in de gaten te houden. Donderdag werd ik om 6 uur wakker gebeld met de mededeling om maar naar het ziekenhuis te komen, eenmaal aangekomen werd ons verteld dat het beter was om het kindje te halen, een natuurlijke bevalling zou niet lukken omdat dan haar bloeddruk nog hoger zou worden, dus een ruggenprik met keizersnee, nou bij het invullen van de vragen lijst kwamen ze er dus achter dat Marlies scoliose heeft (een S in haar rug) dus een ruggenprik ging ook niet dus moest ze onder volledige narcose tijdens de ingreep steeg haar bloeddruk weer enorm naar 200/120, ik werd geroepen om mijn kind te zien en wat bleek het was een meisje terwijl er bij 3 artsen is bevestigd dat het een jongen zou worden, maar ik ben ook enorm trots dat het een meisje is. De eerste 1.5 uur na de operatie mocht ik niet bij Marlies omdat er wat complicaties waren waar nog aan gewerkt werd. Toen ik dus eindelijk naar haar toe mocht werd ik eerst apart genomen met de mededeling dat ik haar niet mocht laten huilen of wat dan ook dat haar bloeddruk nog meer zou stijgen, nou op de intensive care kreeg ze de ene na de andere spuit met bloeddruk verlagers en uiteindelijk hebben ze haar een slaappil gegeven. Het gaat inmiddels weer een stuk beter met haar en de bloeddruk zit nu op z'n 160/100. Maar voorlopig moet ze nog wel in het zieken huis blijven. Ons Dochtertje is 2090 gram en 45 cm en heeft de naam: Lisa Lynn Deters update: Met beide dames gaat het inmiddels goed Marlies haar bloeddruk is onder kontrole en Lisa zit al weer op haar geboorte gewicht en vanavond is het restje navelstreng losgekomen en alles ziet er goed uit.
Ben & Marlies van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meisje! Hoop dat jullie allemaal weer snel thuis mogen zijn en dat Marlies snel mag opknappen!
zo das heftig hoor, maar ben en marlies hartstikke gefeliciteerd met julie dochter. hopelijk knappen jullie snel goed op zodat jullie lekker thuis kunnen gaan genieten.
Hallo allemaal! Even een berichtje vanaf een nieuw soort hotspot dit keer door mezelf ipv manlief. Vandaag redelijk nieuws van de dokter. Aangezien mijn bloeddruk redelijk stabiel blijft op max 150-100 mag ik binnen een paar dagen naar huis. Wel met 10 verschillende bloeddruk pillen per dag om de boel onder controle te houden. In middels heb ik 3 verschillende type artsen gezien maar de diagnose blijft op dit moment complicatie van HELLP NA de bevalling. Morgen nog een inwendig onderzoek en dan valt het eindoordeel of ik mag gaan of niet. Duimen jullie allemaal voor me want ik ben dit ziekenhuis nu wel meer als zat. Met Lisa gaat het geweldig!! ze zat gisteren officieel al weer terug op haar geboorte gewicht en vandaag was ze alweer 10 gram extra aangekomen. Ook drinkt ze als een little miss Piggy! Vanavaond maar liefst 80 ml!! Hopelijk tot gauw en dan zal ik even flink wat foto,s spammen.
@lieseleentje, kan me voorstellen dat je het ziekenhuis snel zat bent. dat was ik al na 2 dagen hahaah heb dr met madam 5 dagen gelegen toen ze geboren was en was er toen echt wel klaar mee. hebben ze nu al zover verbouwd dat het station dicht bij de kraamafdeling ligt dan? of moet je nog steeds het hele ziekenhuis door om naar je kindje te kunnen? hierdoor heb ik de eerste dag onze meid toen weinig gezien want mocht dus ook niet zelf lopen. en ze waren allemaal zo stressig dat ze het vergeten waren geloof ik hahaha net als met kolfen madma had allang een flesje met glucose gehad voor ze mij ook maar echt gezien had. ik houd hun dus ook nog steeds ervoor verantwoordelijk dat de bv neit goed lukte......... hahaha hoelang moet je kleine meid dan nog blijven??? of mag die ook al snel mee?
@liesleentje: fijn dat je in ieder geval wat opknapt en nu maar hopen dat die complicaties ook snel zijn opgelost en dat jullie lekker thuis mogen bijkomen. Ik was het na 5 dagen ook echt zat hoor.... dinsdagochtend bevallen en woensdagavond riep ik al dat ik eigenlijk donderdag wel naar huis wilde.... naaaaah.... werd toch echt pas zaterdag.
hahaah vrouwen en ziekenhuis bah haha je kunt daar jah ook niks doen verveelde me verschrikkelijk. en dan dat vieze eten bah bah bah hahaha..... dan zit ik liever thuis op de bank in me eigen stekkie
Vandaag de meest dubbele dag van mijn leven. Ik mocht naar huis en mijn kleine meisje moet nog blijven. Een lach en een traan dus. De kinderintensief/NEO ligt nu in de zelfde gang. Dus dat scheelt. glucosewater is nog steeds standaard. Mijn behandeling was op borstvoeding gericht. Maar door de HELLP complicatie na de bevalling is dit mij afgeraden. Door meerdere artsen en zelfs de lactatie kundige. Heb tabletten gekregen om de productie te stoppenen heb deze toen al huilend ingenomen... De kinderarts heeft gezegd dat Lisa mee naar huis mag als ze 2400 gram weegt. Ze gaat elke dag gewogen worden en vandaag was ze dus 2270 gram . De verpleegkundige geloofde het niet en kwam dus mee om te checken. Het klopte!! Ze is dus in een paar dagen 100 gram aangekomen. Dit zou kunnen betekenen dat ze met 1,5 week naar huis mag, maar dit kunnen wij beiden moeilijk geloven. Zometeen naar de huisarts voor alle medicijn recepten misschien vanavond en anders morgen kom ik even foto's spammen.
ooh wat lijkt me dat hefitg dan zeg. dat je meisje moet blijven en je zelf dus naar huis kan. daar komen vast nog een heleboel traantjes. beter dat ze het nu al zover hebben dat alles in dezelfde gang is zeg. ik moest echt het hele ziekenhuis nog door hahaa dat was een beste opgave hoor. balen dan idd dat je zowiezo neit eens mag proberen met bv maar jah als het idd beter is voor jezelf dan kun je het maar beter zo houden. je kleintje is je toch ook nodig. en het scheelt ook datj e nu niet konstant hoeft te kolven want dat vraagt idd erg veel van je hoor.... dat word nog een best vermoeiende tijd de komende 1,5 wk dan elke dag heen en weer reisen. sterkte en succes daarmee.
Hier even wat fototjes van ons mooie moppie!! De bovenste is van direkt na de geboorte nog op het controle kamertje naast de Sectio kamer. De onderste is lekker opgepoets. Vandaag erg goed nieuws gekregen van de co assistent, wat later bevestigd is door de hoofd arts. Als Lisa zo door gaat mag ze begin volgende week al mee naar huis!! Ze was gister namelijk al 2270 gram. Een flinke groeispurt dus. In mijn fotoalbum staan ook nog een foto van man met Lisa en mij met Lisa.
Oh ja meiden weten jullie toevallig waar er hier prematuur luiertjes te krijgen zijn? Mag van pampers maar ook een ander merk.
Liesje: Fijn dat je thuis mag zijn, maar idd heel erg balen dat je kleintje nog "daar" moet blijven. Ik herken dat wel van mn zusje hoor. Die zijn drie weken op en neer gereden tussen huis en ZH, voordat kleine J thuis mocht komen. Mbt Prematuur luiers, dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik denk de beter gesorteerde drogist wel iets moet hebben. Neefje J zat bij thuiskomst volgens mij al in maatje 2 en hij was volgens mij toen iets van 2800 gram ofzo. Dus denk dat maatje 1 goed moet passen.