Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Een kindje is dus juist de perfecte manier om wat contacten op te doen! ;) Ga die tip maar eens proberen op te volgen haha.
    Kheb wel contacten op het werk, maar eerlijk gezegd daar buiten ook nog niet superveel behoefte aan veel contacten gehad.

Kwas al bijna een jaar werkloos en m'n uitkering liep ook bijna ten einde in NL, en een leuke baan kon ik maar niet vinden... toen kwam deze vacature voorbij... OOPS nee hè, in Duitsland! Toch geschreven, midden in de nacht (miss kun je je het leefritme van een werkloze voorstellen :cool:) en de volgende ochtend werd ik door de bemiddelaar al uit m'n bed gebeld. Dus eerst maar niet over nagedacht dat het zo ver was, op gesprek gegaan, een week of twee later een dagje meegelopen en toekomstige collega’s leren kennen... sfeer voelde superaangenaam, dus toen het salarisvoorstel ook goed was, ben ik gewoon gegaan. Onder het mom van: terug verhuizen kan altijd.

Tegelijkertijd las ik overal dat een buitenlandse partner naar DLD halen voor een NLse makkelijker is dan naar NL halen. Nou kan k normaal gesproken makkelijk aan de inkomenseis voldoen, maar om vanuit werkloosheidsstatus een minimaal jaarcontract te krijgen (in NL) zag ik niet snel gebeuren. Hier in DLD kreeg ik gelijk een vaste aanstelling... dus met manlief in m’n achterhoofd was de stap wat makkelijker gezet. Voordeel voor manlief is dan weer dat hij om naar DLD te komen nog geen woord Duits hoefde te spreken, naar NL moet je dan al een cursus hebben gedaan. Nu kan hij dus in DLD op les... ook niet makkelijk maar vast sneller geleerd dan wanneer je alleen Arabisch om je heen hoort.

Whoops een heel verhaal... ;) kga maar weer eens doorwerken, hihi. Ze schijnen onder het mom van organisatie stiekem met een soort reorganisatie bezig te zijn, dus knijp 'm stiekem wel (ondanks de vaste baan), ben momenteel wel de enige met inkomen... Maar ja maar niet druk maken, wat komt dat komt!

2. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @hopmarjanneke, een loslöse is zoiets als de psz in ned. hier bij ons in de buurt is het dus 2 midagen in de wk een soort voorbereiding dan weer op de kiga. je bent je kleintje niet meteen zolang kwijt en de verveling slaat niet zo nsle toe bij het kind. in ned zit je maar 2 jaar in kleuterklas en hier is het dus mogelijk om zelfs 4 jaar erop te zitten nou je kunt je voorstellen dat dat saai word voor een kind. elk jaar hetzelfde. elternkind turnen is echt leuk hoor. tis goed voor kontakt en ook goed voor duits van de kleine en ook weer voor de motoriek. ons meisje was echt nergens bang voor en kon al vlot koprollen ed omdat ze dat daar leerde. erg leuk en handig dus.

@amona, canal digitaal moet je wel regitstreren op adres in ned dus bijv ouders oid. das het enige want ze trekken gewoon maandelijks geld van je rek. basis pakket is geloof ik 10 euro. je kunt het zo duur maken als je wil natuurlijk zo hebben wij nu 20 omdat we HD hebben. je hebt dan echt veel zenders ook arabishce voor je man ook handig dus, niet alleen voor jou.

ons meiske moet naar ergo omdat ze heel erg slim is. en hierdoor ook snel gefrustreerd. als je neit met dr leert word ze een beetje erg lastig haha. laats IQ test laten doen bij arts en ze was overal uberdurchsnitlich. beetje jammer dat ze de cijfers niet zeiden maar nu doet ze bij ergo weer een nieuwe test en maar zien of hun het wel vertellen haha. anders vraag ik er maar na. ben dr wel nieuwsgierig naar.... ze zouden ook ana dr negatiueve zelfbeeld kijken. als ze iets niet kan dan praat ze dr zelf altijd lekker in de put.

@loesje? die kontakten komen idd met de kids hihih. heb hier nu een goeie vriendin en een paar gewone gevonden. ook nog niet zo lang wonen er al 6 jaar en ga echt goed met ze oms sinds 2 jaar hahaha duurde dus wel ff. kwam pas echt toen madam naar de kiga ging.

nou ga eens ff wat eten maken. zijn de hele dag op pad geweest, lekker bloemen geshopt haha zo leuk he. maar heb het hierdoor morgen erg druk. heb dan een bakavond hier thuis dus moet huis nog van kant maken.

3. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    @mamasuus, zouden we voor canaldigitaal weer een andere/extra sateliet op het dak moeten? Wij huren namelijk de bovenverdieping in een huis en weet niet of ze het ermee eens zou zijn als er nog een schotel bij zou komen :)

Ik zou ook dolgraag cijfers willen weten mbt je meisje als ik jou was. Hoop dat de ergo gaat helpen in ieder geval!

Veel plezier met je bakavond, wat ga je maken?! Komen er mensen om bij je te bakken ofzo? hihi. Soort tupperware maar dan bakken? ;)

Vanavond eerst Duitse les voor manlief, als er tenminste genoeg aanmeldingen zijn. Ik ga de eerste keer gewoon lekker mee haha ben nieuwsgierig :p

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    @Amona: nu snap ik hoe je in DE terecht gekomen bent, dapper hoor! je hoeft geen andere schotel, je moet je aanmelden en dan krijg je een kaartje wat je in je receiver kunt doen (kijk maar eens achter het klepje van je receiver, als het goed is kun je daar een kaartje in doen, of zit er al 1 in).

hier is t kleine meisje verkouden, beetje hangerig, zo ken ik haar niet! t hoort erbij, maar wel erg zielig zo'n snotterig meisje. morgen gaan we naar mn oma op verjaardag, ze is 83 geworden, en C. is dr eerste achterkleinkind. verder gaat t hier zn gangetje, we zijn de tuin aan t veranderen, alle struiken eruit, en nieuwe schutting en laurierhaag erin, zodat dochterlief deze zomer lekker kan spelen. tussendoor ben ik alvast begonnen om het oude behang uit onze slaapkamer te halen, tijd voor nieuw!(staat al een jaar in de planning, maar er kwam steeds van alles tussen)

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @amona, neehoor nieuwe schotel hoeft niet. alleen ander kaartje idd en waarschijnlijk ook een andere reciever want ze kunnen niet overal goed in. maar dat kun je op de site van canaldigitaal wel vinden hoor. wij hebben ook een andere kop een dual. zodat we dus ook HD kunnen ontvangen.

er kwam dus idd een vrouw die komt van alles bakkern hier net als tupper. ze is net weg hahaah lange avond dus en heb me daar toch koppijn en zere rug van het op een eetkamerstoeltje zitten. maar was erg geslaag mocht vel dingen uitzoeken. hadden goed verkocht hahaah had maar 7 man maar ging dus echt super. we hadden fladnbrot, brandteig kuchen met uien. en biernenstich ook erg lekker. ze bakt dus alles terplekke echt heel leuk en gezellig.

en hoe ging zijn les???

@loesje, ooh lekker zeg nieuw behang das altijd lkeul he. hier is net de keuken helemaal nieuw. en als manlief straks weer trug is dan pakken we de eetkamer aan en beneden maken we een slaapkamer voor ons jee ben nu al steeds ant kijken voor behangetjes haha al duurt dat nog hee lang aangezienwe alles nieuw maken dus ook de stroom ed daar gaat dus wel ff overheen.

zielg he snotjes bij die kleintjes. heir ook zo heftig nu. ons manneke die heeft ze tot op zijn kin als ie niest. en onze meid die blaft als een zeehondje.

dus ook lekker in de tuin l.vanaf morgen ook mooi zonnetje erbij dan is het helemaal leuk natuurlijk. ga dan ook naar buiten wil me moestuin vast voorbereiden en de uitjes en wortels vast planten/zaaien.

nou zal eens kijken of ik zo kan slapen. pff is altijd zo druk he zon avond moet ik altijd eerst ff tot rust komen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je hoeft niet altijd persé een nieuwe receiver. Er zijn ook speciale "adapters" waarmee de NLe kaartjes dus ook passen op andere receivers. Zo werd het mij in Papenburg uitgelegd tenminste. Daar kreeg ik het advies om evt wel de apparatuur in D te kopen, maar voor het Canal+ kaartje en de adapter toch naar NL te gaan. Die jongeman wist wel dat het anders was, maar hij kon me niet 100% vertellen of ik dat ook in D zou kunnen aanschaffen.

Wij hebben gewoon Digitenne van KPN (op NL adres)

7. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Oh wow, geen andere schotel nodig, ga me er dan toch maar eens in verdiepen, miss past zo’n kaartje er bij ons ook in. Maakt het niet uit op welke sateliet je huidige schotel dan staat? Bij ons As tra.
    Het is de receiver van m’n man dus maar even kijken of die hetzelfde zijn en er zo’n kaartje in kan. Kun je dat dan alleen online bestellen of kun je ook in een bepaalde telecomwinkel zo’n kaartje meenemen? (en je adres registreren etc).
    @Hopmarjanneke, zou Dig itenne het ook nog verder over de grens doen? Heb het gehad toen ik nog in NL woonde en vond het ontvangst té slecht, maar das inmiddels al een x-aantal jaren geleden, wie weet is het verbeterd.

@Loesje1982, wat een leeftijd, gefeliciteerd! Leuk, nieuw behang in de planning! Als er iets ‘ingrijpends’ verandert in huis, kun je je daarna zo vernieuwd voelen vind ik altijd. Alsof het in je hoofd ook wat opgeruimder is.

@mamasuus, wat leuk dat er goed verkocht is en je vanalles uit mocht zoeken! Das het leukste moment ;) na zo’n lange avond inderdaad ff je rust weer vinden, wat ik persoonlijk lastig vind want op zo’n moment zie ik de klok verder tikken, het later worden... wat dan betekent dat ik de volgende dag óók nog moe zal zijn (haha leuk hè die hersenspinsels!!).

De eerste soort van kennismakingsles Duits zit erop. Twijfel nog of ik hem af ga melden voor het echte werk (hebben al wel iets ondertekend, maar het was allemaal afhankelijk of er nog 2 deelnemers kwamen of niet).
    Hoe minder deelnemers, hoe duurder het p.p. wordt. En de beste dame, niet veel ouder dan ik gok ik, hoogstens begin 30, komt uit de Oekraïne (niks mis mee), heeft naar eigen zeggen 12 (of 17?) jaar Duits geleerd, maar nee... ik vind het niet goed genoeg om voor de ‘klas’ te staan (zeker na zoveel jaren). Ze spreekt met een redelijk aanwezig accent (hoe kan manlief het dan op z’n minst echt Duits aanhoren om te leren?). En er wordt geen uitleg in enige andere vorm of taal gegeven. Schrijft op het bord “Welche Sprachen sprechen Sie” en verwacht dat hij dan wel zelf het 1. begrijpt, 2. het antwoord formuleert (Ich spreche Arabisch, Französisch und...), om maar even een voorbeeld te noemen. Ik geloof dat ik met een boek hem net zo goed les kan geven. Ja ik spreek ook met een NL-accent en ik weet qua grammatica de Duitse regeltjes niet, maar om nou 80-120euro voor 10 lessen te betalen waar hij niet eens uitleg kan krijgen, vind ik ook zo wat. Ben er nog niet helemaal over uit...

Verder hier geen nieuwtjes. Ik denk gisteren een eisprong (of bijna eisprong?) gevoeld te hebben, maar weet dit meestal pas zeker als m’n ongi komt. Als het gisteren al was (vlot voor mijn doen!) dan is mjin NOD ong. 14 maart.

Het is alweer donderdag, bijna weekend gelukkig!

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @hopmarjanneke wanneer was dit dan? wij hebben namelijk in het begin idd een reciever en kaartje gewoon bij de mediamarkt hier gehaald. maar tegenwoordig mogen ze het dus niet meer verkopen. en persoonlijk zou ik het risico niet lopen dat je straks uit eindelijk nog niks hebt en wel een hoop geld kwijt bent.

wij hebben onze nieuwe hd reciever gewoon besteld bij canal digitaal compleet pakket vond ik niet gek. en ontvangst is goed hoor. zelfs in turkije zij ndr mensen met digitaal.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    UHm... even denken hoor....ik meen anderhalf jaar geleden. Wij overwogen nl om over te stappen van Digitenne naar iets anders.
    Uiteindelijk toch bijven hangen op Digitenne.

@Amona: Denk dat Digitenne wat verder Duitsland in lastig gaat worden, je bent ook afhankelijk van de satellieten enzo...plus dat wij regelmatig trammelant hebben met de receiver (gaan regelmatig naar de barrebiesjes :x )

Owh en over die cursus.... kijk anders eens of je via de VHS misschien een cursus kunt doen. Die hebben ook wel vaak cursussen Duits voor beginners, zeker die in het grensgebied.
    Kan je ook nog wel twee boeken aanraden voor hulp... maar dan zal jij ook moeten helpen omdat het met deels NLe uitleg is.

Weitblick tekstboek 9789001138011 € 41,65
    Weitblick werkboek 9789001138028 € 41,65

"Duits in je pocket" 9789001780173 € 8.95
    Deze laatste titel geeft je in een notedop alle regeltjes etc van het Duits. Dus ook al die naamvallen enzo.

En je zult wel denken.... hoe komt ze erop.... ik werk bij de uitgever die deze boeken verkoopt :) Uiteraard zijn er vast ook nog wel andere titels van andere uitgevers te krijgen. Maar de boeken van Weitblick zijn speciaal geschreven vanuit Volwassen educatie, dus minder schools.

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    kan zijn dat het dan nu veranderd is. hebben vorig jaar een nieuwe gehaald. en eerst dus bij winkels ed geweest maar die van canal digitaal kon nergens meer in. en bij media markt mochten ze dus neit meer verkocht worden. wilden ook graag HD hebben en omdat we al klant waren kregen we nog flink korting dus viel ook nog mee hihihi

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Grrrrr, mag ik even gal spuwen :x
    Ik wil overstappen van bank, dus ben eind januari naar Regiobank gegaan hier inde buurt en heb een rekening geopend. Netjes van alles toegestuurd gekregen (bankpas, pincode, inlogcode) Nu kom ik gisteren bij mn grenspostadres... waar ik wekelijks mn post haal.... Krijg ik een STAPEL post mee, van oa begin februari, terwijl ik dus echt wekelijks mn post laat controleren.... dus daar bij Coop slapen de medewerkers klaarblijkelijk ook.
    Maar wat schetst mijn verbazing, met poststempel 2 feb een brief van Regiobank... dat ze niet akkoord zijn met het openen van een bankrekening voor mij... omdat ik niet in NL woon..... en het geldt dus kennelijk ook niet voor grensarbeiders :x :$
    Maar ik heb dus al wel mn salaris van eind februari laten overmaken naar de rekening bij Regiobank.... En waar zijn mijn centjes dan nu????

Op de site van Regiobank kan ik niets vinden over een uitsluiting. Dus ik zal straks maar eens gaan bellen met de lokale regiobank hier... het lijkt mij dat die baliemedewerker daar toch ook al eerder van op de hoogte moet zijn geweest :(

Ben zo pissed!!!!!!

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    zo... das fijn, dat je dat nu pas te horen krijgt....
    weet je al meer? dat geld kan nu toch niet weg zijn, of wel?mag ik vragen waarom je je post niet gewoon naar je huisadres laat sturen? alleen pakketjes laat ik zeg maar bij mn ouders bezorgen.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Er is juist veel verkeerd gegaan met mn NLe post richting D, ook altijd veel vertraging... uitnodiging van ZH of UWV ontvangen... terwijl je er een uur geleden of gisteren al had moeten zijn :x post weg etc.
    Mede daarom heb ik een "grenspostadres", maar op de één of andere manier hebben de medewerkers van de Coop niet goed opgelet. Ik kom er zo ongeveer wekelijks voor boodschappen en dan haal ik meteen post.

Maar heb vanochtend gebeld, mn geld staat er wel op. Ga vanmiddag langs en dan gaan ze het overmaken.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Zal me binnenkort nog eens in de Canaldigitaal enzo verdiepen!

@Hopmarjanneke, we waren idd bij VHS... Hoop dat ik iemand gewoon in het dorp ga vinden die het voor een paar cent per keer wil doen, of anders misschien toch zelf... Het boek dat ze daar hadden was miss ook wel goed was iets met "Schritte" maar weet de exacte titel niet meer, NL-uitleg is voor mij niet verkeerd eigenlijk ook!

Wat betreft rekening in NL... soms kun je die ook online openen, of heb je momenteel helemaal geen NL-rekening meer?
    Ik kan bijvoorbeeld, bij mijn SNS online mijn adres gewoon zelf wijzigen naar adres van familie in NL (hoef je niet te bewijzen ofzo) en vervolgens (niet meteen 1 minuut erna, zou het een paar weken zo laten), online een nieuwe rekening aanvragen.
    Geen idee of dit voor jou een mogelijkheid is, maar iig goed om te horen dat je geld niet foetsie is!

Ik zat er vanmorgen even doorheen of stiekem zit ik er nog wel mee. We gaan volgende week wat fam. bezoeken in NL, maar mijn stiefvader wil mijn man niet ontmoeten. Ik kan er niet bij dat iemand zoveel vooroordelen kan hebben en daarbij dan dus ook mij verliest. Zal er maar niet teveel over uitwijden :( Hopelijk draait hij in de toekomst bij.

15. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @hopmarjanneke ook die regeltjes zijn allemaal erg veranderd hoor. net als geld lenen bijv. dat kunnen wij in beide landen niet meer. we willen wel graag solar op het dak maar jah zo betalen lukt ons niet. nu kunnen wij dus ook geen financiering hiervoor krijgen omdat manlief in ned werkt en dus daar zijn loon komt. en in ned krijgen we niks omdat we dus in dld wonen. tot zover europa 1.....
    als je bij een nederlandse bank was zou ik er lekker blijven als alleen je loon erop binnenkomt is dat toch goed. zolang je het maar overkun maken naar dld....

@amona, zo das minder idd zeg van je stiefpa. hopelijk voor jou draait ie ooit nog bij. is de rest wel blij met jou eigen keuze dan?

pff ben echt bekaf. ons manneke heeft hele wk al neit smiddags geslapen. ben zelz ziekjes. is manlief eindelij kthuis is het enige dat ie doet klagen.... grr af en toe zou ik wel eens lekker de duer achter me dicht willen trekken.... die van de badkamer bijv hahah maar ook dan staan ze elke paar min aan de rand van het bad voor weet ik wat......

16. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    @hopmarjanneke: ja hier ook veel vertraging met post, dus dan is zo'n postadres wel makkelijk, moeten ze wel wakker zijn daar natuurlijk!

@amona: pfff, dat lijkt me moeilijk. nu sta je er een beetje tussenin. als je stiefpa van je houdt, wil hij maar 1 ding, en dat is jou gelukkig zien, om het even met wie. dat is mijn visie (hebben hier ook veel gedonder gehad met schoonfamilie helaas, dus herken t een beetje)

@mamasuus: koop een emmer behanglijm, een paar rollen en plak iedereen achter t behang!!! geintje natuurlijk, heb je niet even mogelijkheid om je kindjes bij je man te laten en zelf even een bakkie te doen bij een vriendin, even niks aan je hoofd?
    is je man met tussenpozen lang weg of hoe moet ik me dat voor me zien?

hier is alles rustig, vannacht gewerkt, ben dik verkouden, zo even naar buurvrouw op verjaardag, dan paar boodschapjes op fiets doen en lekker prutsen in huis. denk dat ik nog even een kuchen ga bakken.
    nog even excuses voor mn kromme zinnen soms (heb zelf t idee dat ik die maak soms) ik verduits, en zit in mn hoofd steeds van alles te vertalen, ik begin zelfs duits te denken, en als ik met mn man praat is bijna ieder 5e woord duits, omdat ik te lui ben om te vertalen haha!

17. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @loesje , manlief is millitair dus idd veel weg. ook uitzendingen staan op het programma.... maar ga vanavond ff met 2 anderen aan de zuip hahahaha...... ff zonder kids en man hihihihi. al word het wel lastig want vandaag werd ons meiske ineens ziek. die kotst de hele dag al.

@post. hier niet veel problemen erbij eigenlijk. defensie doet altijd prio stickers erop en dat werkt perfect. ook mijn ouders hebben nu dat hun stickers erop plakken dus me pa kan nu wel bij vergaderingen ed zijn hahaha....
    kerstkaartjes krijgen we vaak nog tot eind jan hahah

hahah dat verduitst zijn ken ik ook goed idd. zelfs als ik ned bedrijf moet bellen denk ik het in me hoofd in het duits hahaha.... ook hier veel duits erdoorheen. manlief heeft dit niet want die werkt nog in ned en is daar ook vaak. ik niet en heb hier duitse vriendinnen dus is dan toch anders.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    meiden ik ben niet van de aardbodem verdwenen hoor! schoonouders zijn weer vertrokken en dit is de laatste dag dat manlief ook thuis is dus nog even wat us tijd. ga na het weekend ff bijlezen en reageren.

wel ff een vlug vraagje. Ik hoor altijd dat in DE de pampers goedkoper zijn, maar waar halen jullie die dan? De supermarkten en de drogist dm waar wij geweest zijn scheelt het maar een paar cent. De verpakkingen zijn namelijk kleiner...

19. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Hee meiden

Mamasuus heb je gisteravond een leuke avond gehad? Wat rust? ;)

Loesje al een beetje opgeknapt?

Hier nog niet echt verduitst, heel af en toe wel als ik met NL-dames praat die ook hier wonen, praten we dus NL, maar met sommige woorden dan ook Duits ;)
    Verder zit ik tussen alle talen in, op het werk spreek ik Duits en Engels (50/50) thuis met manlief (vakantie)frans, dan nog contacten online/vrienden/facebook wat over het algemeen Nederlands is. Ondertussen leer ik nog wat woordjes Arabisch... Ben erg benieuwd hoe dat met een toekomstig kindje gaat, die wordt denk ik 3-4talig.

Loesje, is het bij jou wat familie betreft nu rustig?
    Mijn omgeving schijnt er de grootste moeite mee te hebben (vooral stiefvader momenteel). Mijn man is moslim (moet zeggen dat ik me ook steeds meer in zijn geloof verdiep - me er meer in thuis voel, dus wie weet, leef er in ieder geval al naar), hij kan niet oprecht zijn, wilde mij alleen voor papieren en om maar zijn land uit te kunnen, over een poosje kom ik het huis niet meer uit en mag ik niets meer. Aldus mijn stiefvader.
    Maar er werd eerder al niet over gesproken en alles wordt als onwaar aangenomen. Manlief wilde namelijk net zo lief dat ik daar kwam wonen, lekker bij zijn familie in de buurt! Ik was juist degene die dacht daar niet 1-2-3 te kunnen aarden en zie hier qua werk/financiën gewoon een betere toekomst voor ons.
    Nouja, hopelijk draait m'n stiefvader nog bij en zo niet dan niet, ik kies voor mijn man, sta 100% achter hem en ons leven samen. Het is gewoon pijnlijk, mijn beide ouders zijn overleden dus hij is het enige wat ik nog had, en zoiets te verliezen zonder dat iemand overlijdt, dat ken ik niet eens.
    Maar het is wel weer afgezakken, wij leven verder. In de toekomst zie ik wel hoe het loopt en hoe we het aanpakken. Ben in ieder geval niet van plan in m'n eentje bij stiefpa op bezoek te gaan (ik was meer dan welkom) en te doen of mijn man niet bestaat... nee sorry dat gaat er bij mij niet in :)

We hebben nog geen plannen voor vandaag, wil er eigenlijk nog even uit, misschien wandelen ofzo (dat kent manlief niet echt haha), of misschien lekker bubbelen bij het kurort in de buurt, of misschien lekker niks :D

En jullie?

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    @Lieseleentje: in NL zijn de pakken pampers kortgeleden ook kleiner geworden hoor + een prijsverhoging.... dus ze zijn in NL sowieso duur. Hier in D betaal je volgens mij meestal 8,95, terwijl ze in NL voor de prijsverhoging al 9,95 waren. Bij Lidl zijn ze 8,45 meen ik en ook Schlecker heeft ze regelmatig rond die prijs.
    Vooral veel reclameshoppen dus.

@Post: mn familie begint het nu eindelijk door te krijgen ( na 3 jaar :$ ) dat er meer porto op de post moet en dat ze er ook dat stickertje op moeten plakken. Hoeveel kerstpost ik niet heb gehad met maar 1 kerstzegeltje ;) en idd de laatste kaart landt hier drie weken na Nieuwjaar.

@Bank: nou lang bellen en soebatten door de medewerksters daar... zou het in eerste instantie dus echt niet kunnen. Regiobank vind het een te groot risico, omdat systemen vaak niet op elkaar aansluiten :( etc. Nou zolang ik in Duitsland rond huppel krijg ik écht niet méér geld dan dat er op mn rekening staat hoor!!!! Dus ik zou geld meekrijgen en de rest zou de dame overboeken naar mn Raborekeningn..... is de boel compleet geblokkeerd :$ :x :x :x Dus die dame gebeld waar ik bij stond..... aan het eindje van de rit was het ineens wel mogelijk maar dan zonder roodstand en zonder incasso :( Dus heb het eerst maar even zo gelaten, mn rekening is eerst omgezet en heb geld mee gekregen....maar heb wel aangegeven dat ik er nog eens heel goed over na wilde denken. De baliemedewerkster zei ook al "Ik zou het helemaal niet raar vinden wanneer u alsnog besluit om de boel op te zeggen"

Share This Page