Ja Eigenheimzulage hebben wij niet, maar wel de hypotheekrenteaftrek in Nederland, dus krijgen iedere maand nog een lekker bedragje van die "Blauwe pakken" En dus straks als alles goed gaat Kindergeld en hopenlijk ook Elterngeld. Hadden de aanvraag voor Kindergeld gedaan, hebben we net alles teruggekregen, moeten nog meer dingen invullen en doen Naja, volgende week heb ik vakantie, dus dan maar even er voor gaan zitten. Kan vriendlief lekker aan de klus boven.... heeft dit weekend de staanders/liggers gesteld voor de muren van de kamers boven. Het begint er nu echt op te lijken boven!
Hoe is het bij jullie qua sneeuw? Hier lag vanmorgen ongeveer 15 cm bovenop de laag die we vorige week hebben gehad. Met een beetje mazzel kan ik vanaf volgende week ook weer gewoon vanaf huis internetten. Ik juich niet al te hard, hebben al zo vaak een teleurstelling er over gehad. Iedere keer te horen krijgen dat ADSL wel kan... en dan is het ineens toch weer niet mogelijk. Vanmorgen alle papieren binnen gekregen met de mededeling dat we volgende week woensdag worden"freigeschaltet" en dat we voor die tijd ook nog onze WLAN-box krijgen voor draadloosinternet... ben benieuwd!
zit je zo afgelegen dan dat je niet eens internet kan krijgen? das toch ook lastig, daar hebben we heir gelukkig geen gedoe mee wel een stuk trager dan waar we voor betalen maar goed dat kan heir nou eenmaal neit sneller haha. hyp krijgen we jammer genoeg niet veel van maar jah hebben dan ook geen hoge dat shceelt natuurlijk ook. jah hier idd ook een beste laag sneeuw. blijft maar door doen en nu he hebben we ook nog overal duinen liggen, was met rijden wel beetje lastig moesten nog ff naar ned voor een fles uut grun voor me pa haha die vind ie lekkerder als dee jonge jenever van hier. en we hadden een parrot van hem gehad dus is dat minste wat we konden doen aangezien hij er niks voor wilde hebben. sta dus ok echt tot over me enkels in de sneeuw. fijne kerstdagen daar in het hoge noorden.
Joepiedepoepie.... wij hebben dus ADSL!!!! Ben dus ook vanuit huis online Ja die negorij waar wij wonen daar hebben ze dus wel ADSL, maar het is vaak een kwestie van... er zijn 20 aansluitingen en ben jij toevallig nummer 21 dan is het gewoon pech!!!!:x Nu dus wel alles geregeld en het is ook nog relatief snel!!! Fijne dagen gehad? Hier wel, eerste kerstdag naar mn ouders geweest, zusjelief en partner waren daar ook. Aansluitend nog naar schoonmama geweest. Woont in het zelfde dorp, dus dat is altijd makkelijk "aansluiten". Silvesterabend zijn we lekker thuis, mogelijk nog naar de buurtjes, maar daar zijn we nog niet uit. Na 12 uur uiteraard lekker naar buiten, beetje vuurwerk afsteken en dan lekker alcohol-vrij borrelen
hai hai hier kerst rustig doorgekomen kerstavodn naar me ouders me borer en vriendin zouden ook komen maar dat lukte niet ivm sneeuw aangezien zij uit eindhoven komt en het daar chaos was. verder lekker thuis met de kids kadootjes uitpakken ed. sylvester verbrengen we ook thuis, vanmiddag hebben we eerst bij buren van me ouders een gluh wein carbid feestje haha me ma bakt dan oliebollen altijd lekker. we waren ook uitgenodigt door een vriendin hier maar zie datn iet zitten met de kids en de doggies. en morgen word het dan met de buurjtes rond flink zuipen dus eigenlijk. me schoonma komt oppassen dus wij moeten er aan geloven dit jaar opff zie er al tegenop want de verste buur woont een dikke 2 km verderop in de middle of nowhere. helemaal heen lopen dus pff haha. nou fijn uiteinde meid ik ga me vent nog ff helpen met zijn mannenkelder inrichten hahaah
Hoihoi, Nou sinds dinsdag weten we dat we een tweede meisje zullen gaan krijgen Alles zag er goed uit!!! Eind volgende week krijg ik nog een "suikertest" en dan ook direct de eerste CTG.... vanaf dan is dan iedere twee weken.
Hallo allemaal! Volgens mij is dit een rustig topic, maar zou het leuk vinden om toch te proberen om mee te praten. Woon zelf nu bijna 4 jaar in Duitsland (wel dichtbij de NL'se grens).
Zal ik eens direct beginnen met mee praten Leuk dat je weet dat het een meisje is! Lijkt me leuk twee meiden Jij gaat in DL naar de vk? Ik dacht te herinneren dat je ook in DL gaat bevallen? Ik heb tijdens mijn zwangerschap in NL een suikertest gehad, ik vond dat echt verschrikkelijk Dat vieze drankje, kon het nog net binnen houden Hopelijk is jouw uitslag daarvan goed! Waarom krijg je eigenlijk ook een CTG?
Hoi Sabse, welkom hierzo. ja het is idd vrij rustig hier. Het oorspronkelijke topic was wel wat drukker, maar door de crash etc zijn veel mensen de draad hier kwijt geraakt denk ik. Je hebt een goed geheugen Ik loop idd gewoon in D en ga ook in D bevallen. Ja ben wel benieuwd naar volgende week vrijdag... om 8 uur melden (nuchter) voor een vingerprik, daarna suikerdrankje drinken en dan om 9 uur en om 10 uur de tweede en derde prik. Op die manier krijg je een suikercurve. Mbt CTG: ik heb begrepen dat er dan wordt gekeken naar de hartactie van frummel en ook wordt evt weeënactiviteit (geloof ik) gemeten. In D wordt dit standaard gedaan vanaf de 30ste week en dan tweewekelijks. Deze eerste CTG is ook een soort van proefje hoor... ik ben dan nl nog maar in de 28e week.
Is dit de eerste keer dat je die suikertest krijgt? Bij mij ging het ongeveer ook zo. Ik moest eerst ademen in een soort apparaat. Daarna werd er een infuus aangesloten (voor het afnemen van het bloed) en toen dat vieze drankje. Dat moest ik snel opdrinken, maar heb er best lang over gedaan en moest nog bijna spugen ook Dan zou de test op een andere dag herhaald worden. Maar gelukkig hield ik het binnen. Bij mij waren de waarden niet helemaal goed en moest op een dieet en heb het zo ook onder controle gehouden. Mijn dochter had een geboortegewicht van 3.370 gram, dus zeker geen grote baby! Oh ja mijn bloeddruk werd nog een half uur lang gemeten tijdens die test en kreeg een groeiecho. Loopt jouw kleine voor op groei of is de suikertest een standaardtest in DL? Ja klopt bij een CTG meten ze dat idd, maar in NL krijg je die niet zomaar. Ik heb een aantal keer een CTG gehad i.v.m. hoge bloeddruk. Vond het altijd irritant Duurde zo lang Ben wel benieuwd hoe ze met bevallen omgaan in DL De gang van zaken bedoel ik. Verschilt dat veel? Heb wel een keer het verhaal van mijn buurvrouw gehoord (is ongeveer van mijn leeftijd), maar dat is maar één verhaal.
Ja eerste keer. Dames assistentes hebben het even heel kort uitgelegd. Nee, kleintje loopt niet voor oid, maar dat doen ze hier standaard tussen de 24e en 28e week. CTG doen ze hier ook standaard is mij verteld. Mbt bevallen... ja daar kan ik pas over een maandje of drie wat over vertellen Ben van de eerste in NL bevallen. Misschien dat Mama Suus er meer over kan vertellen?
Hmmmm rustig hier zo,.... Ze hebben me inmiddels verteld dat ik zwangerschapsdiabetes heb, dus sinds een week "op dieet" en moet vijf keer per dag mn suiker waarde meten. verder alles goed met mij en frummel
haai jeetje was het ook weer kwijt kijk niet zoveel en als we dan net op pagina staan haha dan mis ik het weer. hopmarjanneke, jeetje suiker das lastig. bij mij daht mijn fa het steeds heb dus 2 keer die fijne test gedaan omdatiik zo snel groeide maar was altidj perfect kon dr dat ook zo wel vertellen want heb vaak met apparaat van me pa getest maar goed haha. en wat leu kzeg nnog een meid. gaat hard nu ineens zeg lekker ant groeien?? bapse, welkom hier hoor. en ik ben idd 2 keer bevallen in dld de eerste keer kwam ik hier met een buik van 6 mnd en kon haast geen duits haha maar ging perfect hoor. beetje handen voeten werk en gelukkig had de hebamme die bij de bevalling was in ned gewerkt dus die vond het fijn dat ze dr ned een beetje weer op kon halen.. tijdens zwangerscha heb je zowiezo meer echos en dus idd vanaf wk 30 elke twee wk een ctg van half uur waarbij dus weeen en hartslag van de kleine gemeten word. ook elke keer plasje inleveren en wegen en bleoddruk meten. en die van mij deed ook altijd nog de ph (oid) aan de onderkant meten hihihi dus of je miss schimmel hebt. een paar keer word nog gekeken naar je ijzer ed. bij de bevalling zelf heb je volgens mij hier altijd keuze voor pijnstilling en zijn ze er dus makkelijker in als in ned. als was het bij mij eerste keer ook wel heel handig zonder te vragen drukte ze mij toen een pheteine (of hoej e dat schrijft) in me been tot 2 keer toe. de tweede keer vroegen ze het steeds en heb ik dus nee kunnen zeggen.. over het algmeen blijven de vrouwen 3 dagenn in het ziekenhuis om alles te leren en dan ben je op jezelf aangewezen. je hebt nog wel je hebamme die in het begin elke dag langskomt om je te checken en die je nog kunt bellen tot 10 wk na je bevalling. ze blijven net zo lang komen tot je het niet meer gebruikt erg fijn dus ook. hier was de kraamhulp weg maar zij kwam nog regelmatig. verder weet ik het zo gauw ff niet maar als je wat wilt weten je zegt het maar. ik heb het zelf als erg prettig ervarne hier maar ik heb daarentegen weer geen vergelijk met ned want ben alleen de eerste 6mnd vna eerste zwangerschap in ned geweest. erna dus hier. wij wonen hier nu 5 jaar en het bevalt ons prima.
Ik had niet echt het idee dat het "te snel" ging hoor. Ja ik heb wel een behoorlijke buik nu. Ik schrok van de vergelijkende foto's van mn eerste zwangerschap en die van nu (op zelfde termijn) en dat scheelde toch behoorlijk hoor Maar ik draag nu vooruit en bij de oudste dus meer rondom. Volgens de assistente bestaat zelfs de kans dat ik de komende weken evt ga afvallen ivm aangepast eetpatroon en weinig tot geen suikers meer. (IK ben een behoorlijke zoetekauw! ) Moet ook zeggen dat ik sinds gisteren echt ook "vreterig" ben, ben op zoek naar zoetigheid, maar ja mag het niet hebben Die ph-waarde doen ze hier niet, maar wel elke controle even "opvoelen" of de baarmoedermond nog dicht is.
bij mij vond ze dat toen een indicatie om te checken omdat ik dus snel groeide maar jah was bij se eerste ook een ruime 20 kilo aangekomen dus verwonderde mij ern iet over dat dit nu weer zo was. zo lastig lijkt me dat idd hoor om nu ineens je zoetige dingen tem oetne laten staan. helemaal als je zwanger bent kunj e van ide vreetbuien krijgen he.... hier dus wle elke keer de ph ff met een wattestaffie erdoor en onder de microscoop. en idd elke keer ff vrotten hahaha. toch anders als in ned waar je netjes je broek aan mag houden elke keer. was ook erg verbaasd bij de eerste dat ze dit steeds deden hoor de eerste keer dacht ik tjah ze kennen me nog niet en snappen ned papieren niet dus willen alles ff zelf checken. maar de volgende keer moest het weer en toen weer en toen weer hahaha. nou ik ga eens ff op zoek naar een andere wasmachine hij is nog maar 3,5 jaar oud maar hij maakt zon kabaal dus denk de lagers en heb ff gebelt wat dit kost om te maken en zit zo rond de 300 euro..... dus dan is het goedkoper een nieuwe aan te schaffen dacht ik.
hier gister me jaarlijkse check up bij de fa weer gehad en alles in orde. wat ik wle een klein nadeel hier vind is dat je veel onderzoeken zelf moet betalen. maar goed 55 euro voro een echo van borsten en onderkant valt jah ook nog mee vind ikzelf. dus heb het maar gedaan ze kunnen toch net ff wat meer zien he. gister weer begonnen met erste hilfe voor kids heb het 2 jaar trug ook al gedaan maar vidn het toch wel belangrijk en het is in het dorp dus lekker makkelijk hoest verder hier???
Hai.... ja sollie, even hier niet geweest, sinds vorige week iedere keer gezeur met inet. Dan doet ie het niet en dan ineens weer wel. We dachten eerst dat het lag aan onze pjoeter omdat vriendlief van alles heeft opgeschoond en ge-update. Maar ook na systeemherstel blijft het geouwehoer. NU hadden we gisteren wel internet, maar ineens geen telefoon meer Hier gaat het goed. Ik ben inmiddels de 32 weken gepasseerd en de verbouwing begint al wel op te schieten, maar nog lang niet af. Afgelopen weekend waren hier drie zwagers om te helpen, maar zijn alleen maar met CV bezig geweest. Nu komen ze in principe as zaterdag weer terug, maar dat staat nog niet vast. Dus hebben toch nog wel wat handjes nodig hoor. Vriendlief kan overdag ook niet veel. Hij is fulltime thuis, maar onze oudste is nogal een handenbindertje en daarbij lopen er ook nog eens vier honden rond. Naja buurman zei gister ook al dat hij van de week wel langs zou komen. Nog 8 daagjes werken (incl vandaag) en dan lekker verlof!!!!
Zooo... moeders is deze week al lekker thuis... heerlijk zes weekjes "lummelen" Nou ja.... babywas moet nog opgeruimd, gelukkig al wel gewassen. Maar dus veel strijkwerk erbij. Vent doet vooral veel boven aan de verbouwing. Maar ben wel bang dat het niet op tijd klaar gaat zijn. Mja we zijn vrij "gemakkelijk", frummel komt toch de eerste weken/maanden bij ons op de kamer ivm BV enzo. Dus zo erg is het nu ook weer niet. Bij de oudste ook pas drie weken tevoren klaar ivm verhuizing. Moeders voelt zich vrij goed, maar merkt wel dat het allemaal wat zwaarder is, mede omdat er nog een dreumes van bijna 2 rondloopt.
hai hai hoe vind je hem toch steeds trug haha was topic alweer behoorlijk kwijt. nu kijk ik vaak ook alleen op eerste pagina hoor haha heb ook niet veel tijd. dus lekker thuis bezig de babywasjes draaien hihihi altijd leuk zo met dit weer. kan me iets voorstellen bij de werkzaamheden hoor zo gaat dat hier ook. stukje bij beetje komen we er wel he haha. zo heb ik net via mp stenen gekocht voor ons terras die we al vanaf vorig jaar hebben haha lag altijd nog zand tis een best stuk van 20m2 dus nieuw is behoorlijk prijzig. ook hier erg druk dus. met de tuin momenteel wantj ah is mooi weer en eerst dachten we dan manliefm iss naar kunduz zou moeten maar dit gaat nu ineens niet meer door pff fijne leger haha. ik ben ook druk met babykleertjes trouwens maar ook grotere ga volgende wk met een vriendin op een kleiderbörse staan dus moetn u alles uitzoeken en prijzen pff moeilijk is dat joh. laatst ook nog kloatsheetne gehad erg zwaar was dit hahaha om 1400 al beginnen met schnapps en bier pfff we hadden het dus om 0000 wel gezien
Ben twee weken geleden op de plaatselijke KLeiderbörse geweest. Heb er nu twee keer zelf verkocht en inmiddels al een keer of drie alleen wezen kopen. Altijd wel geslaagd hoor! Heb ook nu aardig verkocht, al had ik weer meer uitgegeven Maar het levert je toch weer geld op voor iets wat anders toch maar in de kast ligt. Wel verbazen wij Nederlanders ons nogal eens over de smaak van de Duitse mama's hoor.... dingen die ik helemaal super vind, daar lopen ze gewoon aan voorbij en andersom. Ja ik zoek het van tijd tot tijd gewoon weer even op, of je moet je er op abonneren. Mja, het zakt toch iedere keer al snel weer weg,omdat er zo weinig Mama's in Duitsland meedoen aan t topic