Mama's wonend in Duitsland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Hopmarjanneke, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    @Post, mijn familieleden vergeten nog weleens 'Duitsland' erbij te zetten :) Het komt wel aan verder, doet er miss wat langer over...

@all, fffff maandag... soms kan die niet snel genoeg voorbij zijn! :) Straks een meeting van bijna 2u, lekker indutten ;) maar ook nog veel te doen dus zonde van de tijd ;)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pfffff mijn dag sleept zich al voort vanaf half 9..... :( ben snotterig, mn keel gaat nog redelijk en heb om half 11 de eerste pcm al weggewerkt ivm hoofdpijn.
    En zonet gegeten... dan volgt nu mn "after-lunch-dip", die duurt tot ongeveer 14 uur...... :$:p

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @amona, jah was erg gezellig hoor zat. met zn drieen heerlijk geborrelt.
    vervelend van je stiefpa zeg. hopelijk draait ie nog bij.
    zoveel mogelijk talen is alleen maar goed hoor. hier in dorp is ook een jochie die heeft een rusische mama. nederlandse papa. wonen in dld en prate nveel engels this hahaha. hij kan goed duits en rusisch praten. nederlands kan ie alleen verstaan. ook engels verstaat en praat ie wel. is toch alleen maar prettig.

@lieseleentje, ik haal de pampers meestal bij schlecker xxl dus niet de gewone die in neuenhaus dus niet. daar zijn ze gewoon duur. en zorg dat je je aanmeld bij pampers via internet je krijgt dan regelmaitg korting bonnen 4 euro per 2 verpakkingen dat scheelt helemaal als je ze in de aanbieding haalt bij schlecker want dan zijn ze vaak 7,99 als je de gewone pampers haalt is idd lidl het beste. zelf heb ik altijd actyfit dus is zowiezo anders hihihi.

hier gister een dag om snel te vergeten pfff. smorgens om half 6 ons manneke klaarwakker ant huilen wilde eruit. en later dus bij ons in bed de duivel ant uithangen. . hebben we samen om half 8 al broodjes gehaald (heerlijk die zondagsbakkers) klom hij me de hele tijd erna op de tvkast . op een gegeven moment dus weer viel de laptop eraf op de pomp van aquarium water spoot overal heen laptop vol met water.... hond had inviezigheid gerold dus stonk heel erg. kon ik weer wassen.

dus vandaag maar nieuwe laptop gehaald. zo de oude wegbrengen en hopen dat ze gegevens eraf kunnen halen. en ff vragen of de verz ook dit weer voor ons wil betalen pfff....3e x in 3 mnd dus weet niet of ze het doen....zo net ff gebelt en ze gaat navragen of het mogelijk is.

nou gaan weer verder moeten de pc nu wegbrengen.

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh oh Hopmarjanneke, dat klinkt ook niet al te prettig ;) Wij gingen gisteren nog wel erg op tijd naar bed voor ons doen (23hr), maar soms helpt het niet, lig ik alsnog wakker tot ca. 1u half 2... maja haast gegarandeerd slaapsucces voor vanavond dus!

Mamasuus, dat klinkt niet best!!! Wat een pechdag! Laptop ook nog kapot... misschien valt de schade mee zodra het droog is?
    Manlief is hier al dagen bezig om de harde schijf van de laptop door een of andere herstelprogramma te gooien (na het formateren), dat ding vind miljoenen slechte secties, komt denk ook niet meer goed :cool: naar schatting van het programma is dat ie er nog een paar dagen (misschien zelfs meer dan een week?) over doet om helemaal te scannen... zucht. Gelukkig doet de andere laptop (oud barrel nr. 2) het nog, maar als beide oude barrels het begeven, moeten we ook even naar de winkel haha.

Hoewel ik me voorgenomen had rustig te blijven, begin ik ca. 5 DPO toch langzaam maar zeker ongeduldiger te worden. Pff pas 5 DPO (als ie idd gesprongen is wanneer ik het dacht te voelen!). Zucht :D

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Amona.... wij lagen voor ons doen ook al vroeg hoor... half elf!!!
    Nou het ergste dipje is achter de rug, PCM nummer 2 is ook al naar binnen. Hoop dat ik het red tot 17 uur anders moet ik bij de collega's maar een pcm gaan bietsen... heb niet meer liggen hier.

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hello!

hopmarjanneke voel je je al wat beter? t gaat goed rond, hier ook alles verkouden...

amona; wat is DPO als ik vragen mag? ga er vanuit iets met je eisprong/vruchtbaarheid, maar precies....

mamasuus: als je verzekering dit vergoed, heb je een goeie!:cool: jeetje, hoeveel pech kun je hebben he?
    maar ff over zondag, lekker he, s morgens naar de bakker lopen om verse broodjes te halen? de bakker waar ik werk, doet niet aan zondagen, geluk voor mij, hoef ik ook niet op zondag te werken!

ik wist trouwens niet dat er schlecker xxl bestond, is er een erg groot verschil?

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @hopmarjanneke, en gaat het al beter??? hier ook al weken lang last. momenteel is het met de kleine man weer heel erg. elke keer als ie niest hangen de snottebellen tot op zijn kin. snotjes komen nu zelfs uit zijn oogies. en hoesten pfff miss toch morgen eens bellen. had al ambroxol maaar ze hebben de verkeerde meegegeven en die is toch vieeeeees brrrr. vond ik zelfs. morgen dus nog een keer trug naar apotheek hahaha kijken of ze de gewone ook nog hebben.

@amona ook al zon geluk met laptop dus hihihi. heb hier nu de oude van me ma (eingelijk onze oude hahah) en heb nog wel een gewone pc. maar jah manlief moet er ook een hebben die kann iet zonder zijn flappie hahahaha....

hebben flink geshopt dus vandaag hahaha nieuwe laptop, nieuwe externe schijf erbij hoesje ervoor, nog bij ikea geweest ook altijd goed hahahaha. ook voor madam de schulranze besteld die komt over ong 2 wk. goed bezig geweest dus.

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Voel je je al wat beter Hopmarjanneke?

Lekker geshopt mamasuus ;) ben er ook dolop, maar kijk dan altijd met pijn in m'n hart naar de bankrek achteraf haha.

Loesje, DPO is days past ovulation, dus hoeveel dagen na je eisprong.
    Kmoet er niet teveel mee bezig zijn, maar gezien we nu zonder limiet samen zijn, voelt het veel echter :D
    Volgens mij zijn de bakkers hier in het dorp ook niet op zondag geopend... Wel fijn voor jou trouwens haha, zondagen werken lijkt me niks... miss af en toe! Deed het af en toe toen ik nog studeerde en ik een winkel werkte. Dan kan het wel gezellig zijn, zeker voor 200% :D

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nou ik ben gisteren de dag door gekomen op drie pcm's. Dus ging redelijk vond ik. Vandaag voel ik me wel iets beter, maar mn neus werkt nog echt niet mee. Dus die begint ook al rood te worden ;)

Over shoppen voor laptop etc: het loont toch echt wel de moeite hoor, hebben gemerkt dat laptops in NL vaak goedkoper zijn als in D.
    Wij hebben er kort geleden eentje bij Mediamarkt in NL besteld, dat was met die BTW-actie. E. is daar inmiddels aardig mee bezig geweest. Ook voor de nieuwe droger, deze hebben we bij BCC gekocht/besteld.

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    alleen een laptop/pc in DE heeft geen 'qwerty' toetsenbord, maar een 'qwertz' is echt wel even lastig als je het gewone gewend bent. hebben om die reden nu een nederlandse.

wasmachine onlangs wel hier gekocht, prijs was met NL vergelijkbaar, alleen je zit met garantie, de miele-monteur uit NL mag niet in DE de garantie-reparaties doen.

ik ga zo paas-knutselen, bloemstukje, bloemstukje voor buiten. nog even een paastak bij de buren halen (gevraagd, netjes van me he). en ben nog een tafeltje en stoeltje voor dochterlief aan t verven, wordt alleen een beetje saai, schelpenwit, misschien eens kijken voor een sjabloon of zo.

lekker he, die verkoudheid, hij blijft een beetje hangen, lijkt t! tijd voor de lente, heb nu al last van voorjaarsmoeheid!

o bedenk me net dat t knutselen opschuift, moet nog wat administratie doen...............bah

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    laptop halen we altijd in nederland idd door het toetsenbord ed. ook de programmas zijn toch net ff handiger in nederlands hahah.
    hebben hem dit keer bij mediamarkt gehaald. was goedkoopste dit keer. normaal bestelden we hem bij wehkamp maar dat duurde nu te lang.

@loesje, schlecker XXL is een schlecker met allemaal ronde gekleurde ballen erachter haha kun je dus aan de buitenkant al zien. en dat scheelt idd echt hoor. de prijzen zijn er standaard beter. zoals dus idd de pampers. bij gewone schlecker zijn ze gewoon 9,99 en bij de xxl zijn ze 8,65 scheelt nogal dus.

@ziekjes, hier ook last. vanmorgen met beide kids heen geweest. de kleine man heeft zoveel snot en hoest dus die heeft nu sterke slijmlosser. en madam heeft ab kuur. ze eet en drinkt niet. vanmorgen dus ff die ab erin en hup 10 min later kotst ze het er weer uit pfff. zo lastig nu voelt ze zich weer wat beter we hebben namelijk vanmiddag kijkmiddag op zwemmen. en een vriendin zou meerijden want haar auto is bij garage. ben dus nog aan het bedenken of we gaan of niet. me ma haalt nu babybrei op kijken of ze dat wil eten. dan word ze weer wat sterker kunnen we miss toch ff zwemmen hihihi ze wil zo graag. en koorts oid heeft ze neit

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ok, thanks, heb al een xxl schlecker gevonden in de buurt, zo stom, kom je na tig jaren nog achter zoiets....

ben je nog wezen zwemmen?

pffff, hier is de kleine enorm baldadig, ik heb dr al 3x uit een la moeten vissen, een keer van de 3e tree van de trap gehaald, ze klom uit de triptrap en ze trekt steeds dr sokken en slofjes uit, er zal wel slecht weer op komst zijn....

@amona, is er een reden dat je er dan zo erg mee bezig bent zwanger te worden, ik bedoel, hebben jullie problemen met zwanger worden, of vind je t gewoon fijn je cyclus nauwkeurig bij te houden? t beste is toch loslaten en de natuur zn gang laten gaan, maar ja heb makkelijk praten. was erg vlug zwanger.

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ow ja, Lieseleentje, waar ben je?

ben wel benieuwd hoe t met je kleintje gaat:D

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hoe is het met de zieken? En snotterende kindjes?

@loesje, ben er erg mee bezig omdat het al kriebelde toen mn neefje is geboren (hij wordt eind vd maand 11).
    En ook wel omdat mijn halfzus geen kinderen kan krijgen, en mijn zus zit in de MMM (ziet er niet zo hoopvol uit, misschien ICSI).
    En het was natuurlijk frustrerend steeds een eisprong te voelen vlak voor ik naar mijn man kon reizen oid.. dus nu eisprong gevoeld en we zijn samen, dus het voelt allemaal een stuk echter en meer hoopvol!
    Hoop maar dat ik qua genen op dit gebied niet op mn zussen lijk. Wil rekenen op kansbereking niet op genen/erflijkheid, haha hoop dus dat het snel raak is zodat ik uit die onzekerheid ben :) en natuurlijk omdat we heeeeeeeeeeel graag een gezinnetje willen vormen van meer dan 2 pers.

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    aha ik snap t! ja dan ben je er nog iets meer bezig dan iemand waarvan t in de familie verder weinig problemen geeft.
    maar probeer t wel een beetje los te laten, als je kunt!

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Meiden, enig idee hoe foliumzuur (tabletten) heet hier? :)
    *speurt ook nog even inet af*

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Thanks Loesje, ga het ook zeker proberen.. als we 'n (paar) maandje(s) verder zijn zal het wel weer makkelijker gaan. Hoop ik tenminste :)

Heb stiekem wel hoop.

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @loesje, we zin gewoon wezen zwemmen want ze knapte vlot weer op. denk dat de ab verkeerd was gevallen of het kasebroodje voor de tijd. want vanavond na de ab was er niks aan de hand. nu nog zien dat ze weer wat gaat eten en drinken...
    hihih er is er dus 1 in de buurt altijd handig hoor..... want de gewone schlecker is namelijk ook duurder dan bijv dm daar kun je dan beter heen gaan.

@amona. Folsaure heet dat. je kunt gewoon naar apotheek gaan en er naar vragen ook hier heb je wel voledige vitamines voor zwangeren net als in ned. van die speciale mamapillen. ook als je moeilijkheden hebt met zwanger worden zag ik toevallig vandaag staan hihihi. zou dus gewoon ff vragen daar.

kan me voorstellen dat je dan wat meer angst hebt dat het miss niet lukt. maar het hoeft echt nisk te betekenen hoor je kan wel zo zwanger zijn. ook ik hield trouwens bij beide meteen ales bij hoor zelfs met temp ed hihihi. maar jah heir was het dus ook idd dat mijn ei er altidj was als manlief er niet was haha. bij de eerste was het dus ook in de vakantie raak na 3 mnd. en bij de tweede ook weer in vakantie en dat na 7 rondes hahah maakt dus echt wel uit....

19. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja folsäure is wel verstandig nu al te nemen.

vanmorgen even wezen koffiedrinken bij mn moeder, zoals elke woensdagmorgen. kleine meisje heeft lekker gespeeld. ze slaapt nu en dan gaan we na t boterhammetje de auto naar de garage brengen, hij geeft aan dat de remblokken versleten zijn en moet een beurt... dat gaat weer leuk worden qua centjes.... nou ja,t hoort erbij.

en zoals t nu lijkt gaan we zondag naar de dierentuin in Nordhorn, erg leuk. als t maar niet regent....

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @loejse dierentuin idd erg leuk we hebben er al een paar jaar een abo op hihihi. gaan regelmatig ff een middagje met vriendinnen en kids en de zomer. zondag waren we op abentuerspielplatz in eulsen das ook leuk hoor. die in reihne is ook erg leuk trouwens.

hier vanmorgen lekker ff naar frisuer geweest. altijd leuk hihihih haartjes weer mooi krijg ook altijd service makeupje hihihi

Deel Deze Pagina