Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @hop, klinkt idd als een flinke meid. maarjah ben dan ook onze gewent die is met bijna 6 jaar 118 cm en normaal 20 kilo op het moment zit ze op 18 door ziekte is ze enorm afgevalen dat zie je meteen.

hier nu ook ziek blegh eerst kids toen gister manlief en vanmorgen ik dus pff heb halve dag op bed gelegen. blijf vomex erin stoppen werkt wel redelijk hoef niet zoveel te spugen als manlief.....

2. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Beterschap mamasuus!!

ben n beetje laat met reageren, heb ook niets te melden, verwacht morgen/overmorgen ongi, hoop natuurlijk nog zachtjes dat 't wegblijft. Had me vorige week zo raar gevoeld (nieuwe dingen!) maar das nu wel weg, dus daarmee ook mijn hoop haha.
    Wellicht morgen toch testen, 14 DPO morgen.

Fijne avond alvast!

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Goeienavond dames!

Hoest met iedereen?

Hier gaat het redelijk. Ik herstel langzaam aan en zit nu zelfs al volop in de eerste menstruatie (auw auw :x)

Lisa groeit erg goed. Drinkt nu weer redelijk ben nu de Avent aan het proberen en dat lijkt te werken. Qua doen en laten alt ze er heel erg tussen in. Aan de ene kant is ze 1 week oud (gecorrigeerd) aan de andere kant is ze ruim 6 weken oud. Dus ze begint nu een beetje gefrustreerd te raken en wil erg veel geëntertaind worden. Iemand nog tips voor boxspeeltjes die entertainen?

Meiden ik heb trouwens nog een ander vraagje. Aangezien wij een aquarium hebben weet ik dat het nitraat hier erg hoog is. Waar ik me alleen niet in verdiept heb is wat dit met baby's doet. Nu schrok ik nogal van een opmerking en link in het fv-forum.

http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/343315-afgekoeld-gekookt-water-de-kraan-voor-fv-2.html

Brabant Water

Nu heb ik uiteraard even gegoogled op het baby blue syndroom en vind voornamelijk Engelse sites terug. Nu word er dus aangeraden om flessenwater te gebruiken. Hebben jullie dit ook eerder gehoord? en Gebruiken jullie flessenwater?

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik heb voor ons meisje toen wel flessenwater gebruikt dit was 6 jaar trug heel normaal. bij de waterafdeling heb je zelfs speciale flessen voor voeding. wat erg komisch is is dat hier prik in zit en je het dus el nog altijd eerst moet koken.

voor onze kleine man heb ik het water gewoonuit de kraan gehaald maar we laltijd eerst gekookt in ieder geval wel in het begin. vond het prettiger want ook hier idd een aquarium en ook al zeggen ze dat het hier allemaal zo zacht is dat is het echt niet als je zelf checkt.

verder hier nog slecht was vannacht elke 4 uur wakker met koorts dus dan mar weer een paracetamol erin pff voel me toch slecht.... heb dr alleen geen tijd voor. moeten vrijdag met manlief mee voor een infodag en savonds zouden we met vrienden uit eten.....hoop dus dat het snel weer opknapt

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Owh het water daar heb ik me nooit echt in verdiept eigenlijk. Ik kook het water eerst en dan doe ik 1/3 kokend water en 2/3 koud water uit de kraan erbij voor de voedingen.
    Is door de KA ook verder niets over gezegd.

Lieseleentje: fijn dat je begint op te knappen. Dat met die leeftijd herken ik ook wel van mn kleine neefje (5,5 week te vroeg) Mn zusje werd ook duidelijk gewaarschuwd door de kinderartsen en verpleging dat ze bij het CB iedere keer moest opletten dat ze rekening gingen houden met die leeftijdscorrectie!

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ff kort, moet zo weg, wat betreft water: hebamme zei hier water te koken, babywater was niet nodig.
    dus ik doe (nu nog, behalve bij diksap) water koken,en afgekoeld flesje in koelkast, en dan vers koken, dit mengen tot de temp. (ff uitvogelen, maar heb je zo door). ons bevalt dit goed.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Water koken deden wij ook inderdaad alleen dan in de magnetron. Zal nu ook gekookt water koud zetten in de koelkast voor het op temperatuur mengen. en dan kijk ik het nog we ff aan. Mocht ze nou nog die flinke krampen houden ga ik het we eens proberen me flessenwater, meer neer hè mom van baat het iet dan schaad het ook niet.

Wat betreft nitraat. Ik vond bij het waterleidingbedrijf de waarden terug die ik dus ook meet, wat dat betreft zijn ze wel eerlijk. Ik had nog nooit van het baby blue syndroom gehoord en de ka heeft er niks over gezegd. Al gaan we wel op zoek naar een ander, we krijgen ee beetje de kriebels van deze ka.

Ga nu ff manlief wakker maken die is in slaap gevallen met Lisa op zijn borst. Erg cute om te zien, maar de honden moeten uit en de vaat nog opgeborgen etc etc etc....

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @lieseleentje, artsen zeggen hier zowiezo weinig hoor je moet ze alles vragen vragen vragen anders weet je nog niks. ze gaan echt niet uit zichzelf zeggen dat je miss beter ander waterk unt gebruiken of hoe je dit moet doen. het is ok aan de hebamme om je zulke dingen te leren niet de kinderarts. die schrijven alleen op wat jij ze zegt. en of je nou een goedkoop merk voeding neemt of een duurdere dat boeite ze ook niks. als je kind maar eten krijgt hihihi.....

@amona, en al wat nieuws????

hier alweer slecht pff heb ik toch helemaal geen tijd voor en kan niet naar arts want we moeten straks naar een infodag voor uitzending pff. heb alweer koorts en nu ook nog hoest en snot. is nu al vanaf dinsdag ..... ben in jaren neit meer zo ziek geweest pff hefitg hoor. ook wij zitten duidelijk in de griepepedimi

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    wij hebben een hele fijne kinderartsen praktijk in nordhorn, die van höfer, had eerst ook een andere, en daar kreeg ik ook de kriebels van , deze is zo lief! net voor u6 geweest, ze is 77cm en 9,2kg, bij goed 11 maanden, verder alles goed.

de hebamme geeft je advies wat betreft voeding en zo, de kinderarts vraagt wel welk merk je gebruikt, en geeft ook advies als je vraagt (die van ons)

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    höfer die zit ook bij ons in de praktijk hihihi.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Dat de artsen erg weinig zeggen heb ik al gemerkt. ;)
    Ik heb de hebamme uiteindelijk niet genomen, vonden ze vanuit het ziekenhuis ook niet nodig. De verpleegsters en de hebamme van het ziekenhuis hebben niks genoemd over het water.
    Ik kijk het nog ff aan en ga anders sowieso maar eens flessenwater proberen. Ondanks dat ze nu rustiger drinkt lijken de krampen alleen maar erger te worden. Zo zielig als ze dat heeft.

Wat zei de dokter suus?

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    @Lieseleentje, het kan ook komen dat doordat Lisa te vroeg was, nu haar darmpjes meer last hebben (ontwikkelings/groei proces) dat was mij verteld door de KA. Anders zou je de KA ook kunnen bellen voor advies, zo zielig zo'n kleintje.
    Bij een bekende van me hielp het trouwens om de fles aan te maken met rooibosthee, dat kereltje heeft er bijna geen last meer van gehad.

@mamasuus, bah vervelend als je je de hele tijd zo ziek voelt en er niet vanaf lijkt te komen. helemaal nu je van alles aan t voorbereiden bent dat je man weggaat...
    höfer zit ook in Wietmarschen met een praktijk, heb ook die andere 2 dokters al gehad die erbij in zitten, zijn ook erg aardig en lief voor mn meisje.
    Heb trouwens de data van Kleiderbörsen gevonden, wel erg verstopt idd.

Amona heb je getest???

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ow..................bijna het grote nieuws vergeten........Charlotte loopt!!!!!!!!!!!!
    ze deed al rond de tafel en oversteken, maar sinds donderdag/vrijdag loopt ze zo opeens een paar meter, zo leuk!
    nu is echt niets meer veilig haha!
    goed dat mn man al bezig is met een schutting en de laurierhaag volgende week gepoot wordt, nu nog hekwerk bestellen zodat onze oude demente sint bernard een plekje voor zichzelf heeft zonder gestoord te worden, en dan is de tuin kind-proof!

Lieseleentje, hoe gaat dat eigenlijk met je honden en Lisa? reageren ze er goed op?

14. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    nou was dus bij weekend arts geweest in het ziekenhuis en heb nu ook een abkuurtje, was ook echt nodig ik heb dus idd die griep die overal is. alleen bij de meesten heb je een van de delen dus of spugen/durchfall of hoesten. maar ik ben een van de "gelukkige" die alles heeft grr. vandaar ook zolang dus. en waarschijnlijk een bacterie erbovenop nu in de keel dus dan nog beroerder. maar ben blij dat ik nu pillen heb voel me zelf vandaag al een stukkie beter dan gister.

@loesje, dus toch nog gevonden de beursen. weet niet of ze allemaal dan op internet staan ik haal ze dus altijd uit krantjes ed. wat goed zeg dat ze loopt helemaal super. hoe oud is ze ook alweer???

@lieseleentje, heb je geen hebamme voor je thuiszorg?? waarom dan niet? de krankenkasse betaald toch. en zo vaak komen ze neit hoor. ik vond het wle altijd erg fijn dat je een aanspreek punt hebt die je alles kunt vragen je kunt ze altidj bellen enzo. das handiger dan het ziekenhuis.
    je kunt idd altijd nog overstappen op flessewater.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    @lieseleentje: ik kreeg van mn Hebamme homeopathisch spul voor de krampjes en voor "overstuur" zijn/raken. Superspul! gebruik het nu nog wel.
    Lycopodium voor, naja tegen :p, de krampjes
    En Chamomilla om te kalmeren.
    Heb het afgelopen week nog gebruikt bij de jongste omdat ze zo vreselijk overstuur was, vermoedelijk buikpijn want haar buikje was keihard.

Je geeft ze vijf van die korreltjes en binnen vijf minuten kalmeren ze al.

@loesje: fijn dat je dochter loopt!!!! Do doet nog geen eens pogingen tot kruipen (mei 2011)

@Mamasuus: beterschap meid!

16. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
  17. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    beterschap mamasuus! hopelijk voel je je snel weer fit.

Charlotte is 11maanden en 1 week ong. (9april2011) ze is sowieso erg vlug met alles, kroop al met 6 mnd, zitten ook, had niet lang ee baby....

die globuli zijn super! chamomilla ken ik, die andere niet, schrijf ik even op voor een evt. volgende. heb zelf globuli gekregen van mn frauenarzt, tegen stress en zo, en die zijn ook super.

T is zulk lekker weer! we zijn vanmorgen al ff op de fiets naar de Aldi geweest, en heb net 1.5uur in de tuin gewerkt (niet dat je er iets van kunt zien, maar toch...) zo even naar de bieb, als Lotte wakker wordt, sinds ze 9maanden is geweest, gaat t slapen zo goed! heel ander kind lijkt t wel.

Amona, leef je nog:p?

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    @Loesje;... leuk mn oudste is van 9 april 2009 en de jongste is van 3 mei 2011. Dus tussen jouw kindje en mijn jongste zit een kleine maand. Dus toch aardig te vergelijken.

Die van ons doet nog echt geen pogingen tot lopen helaas.... zitten doet ze pas sinds een paar weken echt goed! Maar het komt vanzelf hoor.

19. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @loesje, thnx. dan is het idd een vlotte tante klinkt erg zoals onze meid. die was ook zo snel met alles liep ook rond deze tijd al. weet het zo niet precies maar ergens tussen de 10 en 11 mnd. ook praten was ze vlug mee. idd dan heb je neit lang een baby maar een tweede kan heel anders zijn hoor. ons manneke is meer een middelmoot hahaha lopen met 13 mnd en kletsen ook pas mee begonnen met 1,5 en nu pas meer verstaanbaar al is het nog vaak gissen hahha...
    ook hier idd lekker in de tuin en in huis ook nog wat gedaan. het plein is zo goed als schoon nu hihihi moet alleen nog heel veel snoeien..... heb eerst maar eensalle bende verzameld pff want de honden jatten reglmaitg een peosenblikje en al het oude stukke speelgoed dat overal zwerft heb ik ook maar weer eens in e gele zak gepakt hahaha

@globolis, hier ook vaak gehad idd. voor tandjes had ik er altijd een in me tas. en vorig jaar had ik ook voor abwerkrafte en verkoudheid. altijd handig. voor stress heb ik heir trouwens neuroxan dat is echt ook fijn spul hihihi ook natuurlijk. bijna alle mama`s hier hebben dit nu wel in huis hihihi.

@hopmarjanneke, nou idd lekker genieten van je baby toch.... zolang dat kan. ze zijn al zo snel groot. heb onze kleine man ook heel lang als baby gezien hihihi .gevaar is namelijk ook dat als je een snel kind hebt je ze ook "ouder"gaat zien en dat kan nogal eens lastig zijn want ze zijn echt nog klein en snappen neit alles.

nou zal eens kijken of we wat te eten kunnen maken. word denk ik een grote pan stampot want moet morgen weer rijden met zwemmen en ben dan altijd pas om 1800 uur thuis en jah das een beetje lastig met eten koken. daar heb ikj dan echt geen zin meer in.
    mijn ruikvermogen komt trouwens langzaam al weer wat trug das een goed teken lijkt me hihihi....

20. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    @Loesje, oh wow je dochter loopt!!! Gefeliciteerd :) nieuwe mijlpaal!!

@Mamasuus al helemaal opgeknapt?

@hopmarjanneke, hoe is het met jou?

Hier niet veel nieuws, lekker weekendje gehad. Zaterdag wezen sightseeing en shoppen in Metz (fell in love with a pair of shoes :)). Zondag voornamelijk aan het poetsen geweest!

Ondertussen nog altijd op ongi aan het wachten, had het donderdag al verwacht... woensdag voor het laatst nega. getest... Heb niet zoveel vertrouwen in m'n lichaam op dit gebied. Voel sinds vandaag eindelijk weer wat gebeuren in m'n onderbuik, dus hoop dat ongi dan morgen wel opgang komt... anders is m'n cyclus wel errug lang, dat kan niet goed zijn! Nu ook wel raar want had 28 en 29 feb. vruchtbaar slijm dus ongi (of posi test ;)) zou dan 14 dagen later moeten zijn (ervan uitgaande dat het eitje zo slim was om te springen :p). Nou anyway, probeer er maar niet zoveel mee bezig te zijn, kijk het nog even aan en anders weer testen of na een paar ronde(n) naar de HA (gezien eventueel erfelijke belastheid).

Share This Page