Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    mamasuus nog GEFELICITEERD!!!! Ben je goed verwend? :) Waar ga je'n midweekje heen? Of heb ik daar overheen gelezen :D Veel plezier iig, genieten! Met zulk weer :)

Kging nog even stofzuigen voor we naar buiten zouden gaan, houdt ie er zo mee op! Even online gespiekt en jahoor, koopzondag in Trier! Even daarheen geweest dus, eindelijk een nieuwe stofzuiger! Had zo'n hekel aan die oude dus was stiekem blij dat ie ermee ophield :) daarna lekker door de stad gelopen en op'n terrasje gezeten, heerlijk!! Nu zijn we moe :D we worden oud hihi.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @ mamasuus Gratuliere!!!!@Amona: jullie stofzuiger ook al naar de barrebiesjes? Wij hebben stofzuiger twee in zes maanden tijd. Eerst hield ons 12-jarige beestje er mee op, ergens oktober vorig jaar. Dus vertelde dat zo aan mn collega... oh zegtie ik heb er nog eentje boven staan. Heb ik bij mn huis "gekregen" en ik doe er verder weinig mee. Hij wist alleen niet hoe oud het apparaat was.Nou dat was precies hetzelfde type, dus kon mn oude zakken mooi blijven gebruiken.Tot een week of 3, 4 geleden... toen knalden de lagers eruit. Dus E heeft meteen de maandag erop een andere gehaald.Wat hebben we gedaan.... veel gewassen, geluierd, bloemetjes in potten gestopt. En nu weer "voorbereiden" :) op de komende werkdag.

3. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Ohjee had jij ook al zo'n geluk met je stofzuiger! Mijne was een krijgertje... en heb er steeds een hekel aan gehad. Het was er eentje zonder zak (wat een gedoe) en ook nog eens zo'n merk dat je niet echt goede zuigkracht kunt verwachten ;)
    Thankfully, is ie nu kapot :D Denk dat manlief hem nog wel kan maken, maar dan nemen we 'm de volgende keer wel mee als we zijn familie gaan bezoeken. Die zullen er vast nog heel erg blij mee zijn (wasmachine en andere 'luxe' elektrische apparatuur hebben ze allemaal niet).

Zware maandag om te werken als het zulk mooi weer is ;)
    Hoe vergaat het jullie?

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    mamasuus nog gefeliciteerd! je hebt lekker weer erbij nu, perfect voor zo´n midweekje!

haha, stofzuigerleed! ik verwonder me er steeds nog over dat die van ons t nog gewoon doet.

ik heb net t jurkje afgemaakt dat ik voor charlotte gemaakt heb van een oude jurk van mij, die vrees ik nooit meer gaat passen...
    maar t was zulke mooie fleurige stof, blij dat ik m bewaard heb, het valt me niet tegen wat t geworden is, eerste jurkje en dan zonder patroon, waarom makkelijk doen, als t moeilijk kan :cool:

en nu zit ik dus met smart te wachten tot ze eindelijk wakker wordt haha! hoop maar dat ie past............

we moeten zo nog even een brief posten, dus lekker fietsen en vanavond heb ik een bloemschik workshop voor pasen (oh, god, als ik t zo terug lees lijk ik wel een punnikende plooirok crea-bea... maar dat ben ik niet, ik pruts gewoon graag wat af en toe)

kan me voorstellen dat t niet meevalt om met dit weer aan t werk te zijn!

5. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    hahahahaha :D wat zeg je dat leuk :D lig in een deuk haha.
    Ben het er trouwens niet mee eens hoor ;) word altijd jaloers als ik zoiets lees.. :) want je hebt er 1. de tijd voor en 2. de puf voor... ik heb altijd met veel dingen een schop onder m'n kont nodig :)

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Mamasuus, gefeliciteerd!

Mooi weer, ja hier in Nederland is het zeker mooi weer. Ben even op vakantie voor 2 weken met de kids. Mijn man zit voor werk in Amerika. Schrok wel van de prijzen hier hoor. Ben m'n mascara vergeten, dat doe ik echt nooit. Afijn, sta bij het Kruidvat en mijn mascara van L'Oreal kost hier gewoon, 14,99 euro terwijl diezelfde mascara in bij Real om de hoek gewoon 6,49 euro kost!
    *zucht* wat 'n afzetters:D

7. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Hoi meiden,

Wat een stilte hier, hoe is het met jullie?
    Hier gaat het goed hoor, weer lekker van het weekend aan het genieten. Jammer genoeg niet met het weer van vd week!!
    Vandaag was Phantasialand voor het eerst open, dus vond ik wel bij de inburgering van mn vent passen ;) (hoewel ik Walibi NL leuker vind, maar iets te ver rijden ;)).
    Hij was nog nooit in zo'n park geweest, en de 'engste' attractie die ie ooit had gedaan was zo'n boot. Eerst wilde ie niet naar de 'enge' (lees mijn mening: beste) attracties, maar uiteindelijk zijn we zowat overal in geweest (behalve zo'n bootachtige attractie die regelmatig over de kop slingert en je waars. meer misselijk maakt dan adrenaline geeft).
    Anyway, het was een erg gezellige dag!

Hoop dat met jullie ook alles goed is!

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    thanx allemaal, we zijn naar bispingerheide geweest. das op de lunerburgerheide. was erg mooi. wel een erg groot park waren dus blij dat we fietsen mee hadden genomen. tenminste onze dochter en ik. voor de mannen hebben we een gehuurt.
    zijn dr ook naar serengetipark geweest das echt de moeite waard zeg. zo leuk. is een safaripark de kids vonden het super.

@amona lastig van je stofzuiger zeg dat doen ze altidj als je het niet kunt gebruiken he hihihi. en vond ie het verder wat dan het hele pretpark gebeuren??

@loesje, en paste het jurkje?

vandaag ook nog ff naar een dierentuin geweest in rheine die vinden we ook nog steeds erg leuk. is even duur als nordhorn maar veel leuker. veel meer beesten. met mooiere verblijven.

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    Hello!

jammer genoeg is ons meisje echt nog te klein voor attractieparken..... maar als t eenmaal kan...!!!!! ben er ook gek op, manlief helaas niet.

collega van me was ook op bispingerheide geweest, ook goede reacties van gehoord.
    ik heb zojuist een Ferienwohnung gehuurt in Winterberg voor ons drietjes, superdeluxe met wasmachine, droger, sauna, heb er echt zin in! we gaan van 28juli tot 4 augustus.

de dierentuin in rheine ken ik niet, maar gaan we zeker eens kijken, klinkt goed. jammer van t weer he, deze week, hoop zo dat t nog beter wordt, ons meisje wordt paasmaandag 1 jaar!!!

het jurkje paste, maar ik ga de bovenkant nog iets aanpassen denk ik, ze had m gister aan, stond lekker zomers.

we gaan straks maar even een paar boodschapjes doen, ze krijgt weer tandjes en zit in een sprongetje, dus heb vanmorgen 3uur lang gejengel en gehuil aan mn kop gehad....pffffff
    en dan is even een andere omgeving vaak wel een goed idee.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Goedemorgen dames, sorry even niets van me laten horen :) beetje druk geweest.
    Afgelopen zaterdag was ventlief jarig, dus zaterdag doorlopend bezoek, en ook zondag. Gister de halve dag in het ZH doorgebracht met Do... die was gisterochtend van de commode gestuiterd :$ Gelukkig viel het allemaal mee en mochten we halverwege de dag weer naar huis. Wel nog 48 uur alert blijven op gekke dingen.

En we hadden zaterdag leuk nieuws voor de familie..... :D Ik ben dik 11 weken zwanger van nummer 3 :D Had het hier ook nog even stilgehouden vanwege het feit dat stiefje meeleest op ZP en we wilden het deze keer echt helemaal "stil" houden ;)

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    @Marjanneke Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
    voel je je goed?

das even schrikken met Do, t gebeurt in een seconde he, Lotte is met 6 maanden van bed gedonderd, schrok me wezenloos!

ben druk met de voorbereidingen voor Lotte's eerste verjaardag, ze is paasmaandag jarig en ik moet vrijdag avond beginnen te werken tot zaterdagmorgen, dus hopelijk krijg ik donderdag alles op tijd in huis, en de hut moet ook nog schoon.....:)

en omdat t op een 'zondag' is, hebben we waarschijnlijk heel wat mee-eters... heb een hoop dat ik voorbereiden kan gelukkig.

jullie hebben bijna allemaal 2 kindjes he, is dat nou echt zo heel veel drukker? ik zou af en toe wel willen, maar die twijfel.... Charlotte is erg druk, veeleisend en niet erg makkelijk. maar zooo leuk! Ben al met de pil gestopt, alleen helemaal zonder voorbehoedmiddel vind ik dan weer eng, bang dat ik t niet aankan enzo....lastig!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    @Loesje: ja ik voel me prima. Ben één van de weinige gelukkigen die niet misselijk is etc en er redelijk fluitend doorheen mag rollen.
    Nu alleen nog even afwachten wat mn bloedsuiker doet. Heb bij Do zwangerschapsdiabetes gehad en krijg nu al in een vroeg stadium de testen om het uit te sluiten.

Ja was zeker schrikken met die kleine. Ach de oudste is ook wel eens gestuiterd hoor.... maar het blijft schrikken idd.

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @hop, gefeliciteerd meid, wat leuk zeg. nummer 3 alweer. gezellige boel straks dus.

@loesje, jah leuk he verjaardagen pff altijd zon gedoe hihihi. 2 is idd wle veel drukker hoor. al hebben wij er redelijk leeftijd verschil tussen dus had niet 2 in de luiers wat ik zelf wle prettig vond. hier namelijk 3,5 jaar ertussen. had wel minder gewilt ong 2 jaar maar jah toen moest manlief naar uruzgan dus duurde het een half jaar langer hihihi.

hier alles redelijk. al is madam wat dwarsig mocht ze vandaag eindelijk naar het 3e badje met zwemles. wilde ze niet. hui;de daar schijnbaar alles bij elkaar. was een andere mama mee en die kreeg hetn iet voor elkaar. later zou de badmeester het nog eens proberen maar toen die mama trug kwam was madam nog in het 2e badje en dr vriendje ineens wel in het 3e. pff zo lastig. morgen maar eens ff bellen hoe dat zit en ga dan volgende wk zelf wel ff mee. want betaal niet voor niks natuurlijk. al is het denk ik momenteel een beetje teveel verandering thuis met vakantie, . dr schulranze. pasen die we eerder vierden. en nog het 3e badje. dus hopen dat het volgende wk wel lukt.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Wow Hopmarjanneke, GEFELICITEERD!!!! Dat heb je goed stil kunnen houden!!! Fijn dat je weinig klachten hebt! Geniet ervan!!!
    Ook blij dat't met D mee viel!

Loes, gewoon doen :D Makkelijk praten heb ik hé! Maar denk dat je je draai er makkelijk in vindt! Maar als wensmama heb ik er wellicht niet zo'n heel realistische kijk op! Zit nog in'n stadium dat ik wel een elftal wil :D manlief komt ook uit een groot gezin met 9 kids. Nou goed eerst maar's 1! Ben immers nog altijd niet ongi. Als't goed is morgen bloeduitslag en hopelijk meer info of een doorverwijzing! Is FA en gyn eigenlijk 't zelfde?

Mamasuus welkom terug! Goed om te lezen dat jullie zo genoten hebben!

15. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    jep frauenarts is dus de gyn.

16. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Oh thanks Mamasuus, dat vroeg ik me al een poosje af!! :)

Ze hebben m'n bloeduitslag NOG NIET binnen... duurt wel erg lang hoor. De assistent wilde eerst dat k volgende week zou terug bellen, maar daarna zei ze probeer het morgen na 10-en als de post geweest is. Pfff als ze zeggen het duurt 2 weken (wat al lang genoeg is voor een bloedonderzoek), dan wil je het ook gewoon weten!!

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Hallo meiden, kom even vlug reageren want mijn oog spotte een onderschrift..... :cool:

Waaaaaa Gefeliciteerd Marjanneke!!! Gaat alles goed? hoe voel je je? :D

Zal vandaag wel ff bij lezen heb een verplicht rustdagje van manlief opgelegd gekregen. Ik ben grieperig en Lisa is van een verdenking op een hele lichte reflux, naar een nu weet ik het zeker gegaan. Elke voeding duurt een uur (voeden, voorzichtig boeren, voeden, boeren en heel lang recht op houden.) Ze drinkt nog steeds 90+3, al heb ik het idee dat ze naar een iets grotere fles wil maar dat gaat gewoon echt niet dan word het spugen. :(

Voor de rest gaat het lekker. Als het eenmaal gezakt is is Lisa een lekkere vrolijke baby die graag speelt op het speelkleed. Sommige dingen kan ze lekker op haar leeftijd andere kleine dingetjes loot ze ietsjes achter. Ach tot dusverre niks waar we ons druk om maken. we zitten nu nog steeds op een erg vermoeide (weer 2 nachtflessen, lang leve zomertijd..) maar nog steeds roze wolk!! :D:D

18. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Hee meiden weet iemand wat 'Chlormadinon' is?
    Heb bloeduitslagen via post binnen maar kan morgen pas weer bellen voor een afspraak om het door te nemen.

Er wordt iig gezegd:
    dem Alter entsperchend guter Oestrogen-Effekt (goed nieuws I guess :)), es besteht offenbar eine persistierende Lutealphase (ja nu 2 weken later nog steeds LF en niet ongi? heb dus een ei gehad??), die Androgene sind eindeutig erhöht (wat zijn Androgene?). Zum erzielen einer Blutung würde ich einen sogenannten Gestagentest mit 3x1 Chlormadinon 2mg über 12 Tage durchführen.

K ken Chlormadinon niet, maar het zou dus een bloeding op moeten wekken zoals ik begrijp...... maar ja kunnen we dan gewoon door oefenen en zelf zwanger worden? :(

Naja ik hoop dat k morgen terecht kan en dan meer hoor...

19. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    jaaaaaaaaa dames. Hopelijk mag ik me binnenkort ook bij jullie aansluiten. We zijn afgelopen maandag overeen gekomen met de verkoper mbt een bod op een boerderijtje in Uplengen.
    Duimen geblazen dat de hypotheek rond komt. Wie daar wonen er in de buurt?

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    @hopmarjanneke: Gefeliciteerd!!! met je zwangerschap. Genieten geblazen

Share This Page