Nou hier gaat t lekker not! De jongste gaat inmiddels redelijk, is vrolijk maar heeft niet echt grote eetlust. Dus probeer haar maar steeds een beetje vocht aan te bieden. Ze heeft vanochtend maar 50 cc melk op en gisteravond rond 11 uur een fles van 150cc (tegen normaal 210/220 cc) Ze slaapt nu lekker. De oudste klaagde gisteravond al wat over buikpijn, maar ze zei zelf dat ze teveel had gegeten vanochtend klaagde ze ook meerdere keren....dus E aan dr buik voelen, niet eens heel hard ofzo..... en daar kwam alles eruit gewoon niet eens verteerd! Dus we hebben al een hele schoonmaak en badder exercitie gehad. Ze ligt ook lekker te slapen. Maar ook mijn maag doet wat gek... hoop dat t mijn deurtje voorbij mag gaan. De oudste wordt maandag 3 jaar en dan hebben we het huis aardig vol zitten. Dus hoop niet dat we dat moeten afzeggen. Zojuist nog op de valreep een mooi kinderfietsje voor dr besteld. hadden nog goede hoop het vanmiddag nog te kunnen ophalen, maar helaas stonden die fietsjes in Utrecht ipv in Beilen. Dus op hoop van zegen via internet besteld en de man ging zn best doen om het in ieder geval vandaag nog ter verzending aan te bieden, en dan maar duimen draaien dat het alsnog morgen in Nieuweschans wordt afgeleverd (10 km van ons huis)
ow, das (ik wou ka-uu-te) schrijven .... niet zo leuk! hoop maar dat je meisjes snel opknappen en jij ook gespaard blijft! Beterschap daar!
Ohjee... beterschap voor de dames!! Hoop dat jij t niet krijgt en dat het fietsje nog op tijd komt. Hebben loes en jij tegelijk kids verjaardagen? Wij zijn naar een of andere Burcht geweest, was iets verder wandelen dan verwacht daar heerlijk gezet, daarna moesten we eraan geloven en terug lopen, maar dat ging vlot, was meer bergafwaarts. Op de heen weg gewoon niet opgelet, want terug konden we zien dat we in totaal 6.5 km hadden gelopen, niet eens zo gek ver dus, haha. Nu gaan we zo naar Luxemburg naar de bios Fijne avond ladies!!
Ja mijn oudste en Loes'dochter zijn beide van 9 april. duimen draaien hier voor het kado.... de leverancier zou de fiets gisteren in ieder geval ter verzending aanbieden... en daarna ben je dus afhankelijk van TNT Cargo (in dit geval als vervoerder) dus hoop echt dat ik hem vanmiddag in ontvangst mag nemen Nou hier is iedereen aardig opgeknapt. Zelf gisteren toch ook nog eenmalig gek*tst en daarna knapte ik aardig op. De oudste ook eenmalig, maar ze klaagde wel paar keer over buikpijn. Gisteravond met een zetpilletje in bed gestopt. Ze gloeide gewoonweg. Maar nu is ze het "heertje". De jongste heeft nog steeds geen honger, maar er gaat wel steeds iets in... en het blijft er in gelukkig.
kan lang duren hoor dat griepje. de kdis en ook ik hadden een paar weken geen zin in eten. die van ons beginnen nu pas weer een beetje te eten. kan lang duren dus. echt zon knoop in je maag gevoel heel vervelend. hoop voor je dat de fiets vandaag komt tis wel op eht randje natuurlijk met pasen.
is de fiets al in zicht? heb je nog een optie open mocht de fiets niet komen? hoop dat je niet te lang last houdt van die griep, is knap vervelend! ben de eerste voorbereidingen al aan t treffen voor lotte's verjaardag, maak 3 taarten, een aarbeikwark (lust iedereen...) een mini aarbeikwark voor de jarige om te kliederen en een nuss-sahne mit knusper (hoef ik niet te vertalen he?) de knusper en de bodem is al klaar, de koekjesbodem voor de kwarktaarten bijna (ben je bakker, wil iedereen een koekjesbodem....zucht!) de tortellini-auflauf staat in de vriezer te wachten tot maandag, de kipsateetjes ook en de aardappels voor de kartoffelsalat zijn geschild, maak dat morgen, kan t een nachtje trekken. anders sta ik morgen en maandag steeds in de keuken en das niet zo leuk.... we gaan zo maar eens het trekkertje bekijken dat we vanmorgen gekocht hebben, 'opa' zou m nu ophalen, ben gek op trekkers van een bepaald merk..... ben een rare haha
fohe ostern meiden!!!! wij gaan zo ff bij mijn ouders ontbijten en dan vanavond gaan we er weer heen lekker eten jamie jammie....... zo dus eerst een kijken wat er in het osternnest zit voor de kids bij opa en oma.... en of de osterhase ook eitjes verstopt heeft. doen jullie verder ook nog wat met de duitse kant qua pasen? aangezien het hier heel normaal is om dan ook een kadootje te geven.
Jeuhhhhh *mist cheering smileys* E heeft gistermiddag de fiets nog kunnen ophalen!!!! Nu nog even de laatste dingetjes afmonteren en de boel versieren. "Troela" ligt net in bed.... die heeft vanmiddag bijna 3,5 uur geslapen. Nadat wij dus ziek zijn geweest was E gisteravond aan de beurt, en hij is nog niet helemaal jofel! Hmmmm.... Hier een sinaasappelkwarktaart gemaakt en een Apfel-Sahnetorte. Verder kruidenboter voor in de gepofte aardappels, die al zijn voorgekookt... anders moeten ze morgen zooooolang op de BBQ liggen de eitjes zijn ook al gekookt, nu nog even vullen... maar mogelijk doe ik dat ook pas morgen... heb het wel eventjes gehad voor vandaag.
Gefeliciteerd met beide dames!!!! Hoop dat't een gezellige dag wordt voor jullie!! Hop, fijn dat't fietsje nog op tijd was zeg! Mamasuus, merk af en toe wel wat nieuwe dingen in duitsland idd, zo liepen er steeds kids door de straat om herrie te maken op tijden dat vroeger't gebed was, want de kerkklokken deden't eerst gisteren pas weer. Kreeg ook een verzameling eieren, chocolade en gekookt, van de huurbazin, wel lief. Wij doen verder uiteraard niets speciaals met pasen. Gaan straks naar'n collegatje, zij kent bij haar in de buurt een pannenkoekenhuis, dus wie weet
loesje en hopmarjanneke, gefeliciteerd met de kids. beetje jammer van het weer. maar in ieder geval veel plezier. @hop, fijn joh dat de fiets er toch nog was. die voor onze meid bestel ik deze wk vast hihihi heb een hele leuke omafiets gezien met zon rekje voorop voor mandje dat hebben ze hier niet veel en wilde dit keer geen meisje meisje fiets meer hihihi. al zijn die erg in trek hier. we halen ze altijd uit ned. want hier zijn ze echt te duur gewoon. en heb altijd erg veel vraag naar de gebruikte van madam hihihi ze vinden ze allemaal geweldig. @amona, jah zijn veel gebruiken hier anders idd. moet je ook allemaal maar weten. maar ach komt vanzelf heb ook al veel geleerd in 6 jaar hihihi. en weet nog niet alles hoor...... lekker hoor pannekoekenhuis. ik blijf lekker thuis met de kids. gister ff bij pa en ma gegeten, ben toen zelf met jongste naar husi gegaan en de oudste is met opa en oma naar de paasbult geweest was er om half 10 weer hihi. vandaag is het echt zon hang op de bank en kijk tv dag hahaha de jongste ligt alweer plat de oudste hangt voor de tv en ik bij de pc hahaha. kachel aangestoken lekker warm dus. en verder lekker niks. heb nog ff wat papieren klaar gemaakt die weg moeten met de post. voor de buskaart van madam, en de daueraufenhalt van manlief. hij heeft nieuwe pas en we wonen hier 6 jaar en na 5 krijg je een onbeperkte. moet hem voor mwezelf ook nog hebben maar komt wel weer met de volgende pas.
Hee, Wist niet dat er een club was van mama's die in DL wonen. Ik woon in Ochtrup, over de grens bij Enschede. Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand van jullie daar een goede kinderarts weet (voor hielprik, gehoorscreening). Heb wel iets gevonden, maar dat is een vrouwenarts/gynecoloog. Groetjes Wihe
hai wihe, heb echt geen idee ik zit noordelijker. maar waarom zoek je daar 1 voor dan? ga je bevallen dan in nederland? normaal doen idd de fa dit in het ziekenhuis. of zoals ik had de hebamme bij mij thuis. tenminste de hielprik dan de gehoortest hebben ze bij de kleine man iets eerder gedaan omdat ik de volgende dag al naar huis ging. bij madam meteen in het ziekenhuis omdat we 5 dagen moesten blijven.
Hèhè, de rust is hier weer weder gekeerd en ik heb eindelijk tijd!! Nu ff bijlezen en zo ff reageren!!
@Amona, ik zou gewoon alvast beginnen met tempen, kun je er alvast aan wennen. Voor je het weer is het de 19e en ik zal voor je mee duimen dat je droom mag uitkomen!! @Loesje. Wat leuk zeg een hangoortje en eerste echte schoentje, je dochter is weer lekker verwend!! Foto tijd? @Suus spannend weer dat je man weer "weg" is. Kun je het een beetje vol houden? Hoe zijn de kids er onder? @amona die boete niet betalen!! Wel zorgen dat vanaf nu het uploaden niet aan staat! Downloaden mag uploaden niet (gewoon op gooien dat je internet verbinding waarschijnlijk gehackt is). Misschien kun je iemand vragen om te helpen met een bezwaarschrift. Wij kregen deze tip van onze verzekeringsman tijdens een bijeenkomst over regelgevingen. @ wihe Welkom!! @ Marjanneke en Loes Gefeliciteerd met jullie meiden en ik hoop dat jullie een leuke dag hebben!! @ all heeft iedereen een fijne paas gehad?
Lisa is de afgelopen dagen weer verschrikkelijk verwend! Eerst verjaardag van mijn schoonmams, toen hadden de meeste al leuke kadetjes bij zich voor haar, allemaal geweldige kleertjes, toch een voordeel onverwachts bevallen van een meisje, ik heb nu al tot 68 een aardige kast vol. Gister e vandaag waren er vrienden met kids van ons uit België, ook door hun is Lisa weer verwend, een mooie billendoekjes doos van tupperware, en maar liefst 2 setjes van Noppies, ben dr helemaal verliefd op. Ik had nog een vraagje wie van jullie had een kinderarts in Nordhorn? Wij willen namelijk naar een ander en allemaal hebben ze geen website dus er is geen voor indruk te krijgen. Nog een vraagje is een middeltje tegen spruw gewoon vrij bij de apotheek te krijgen of moet ze dan eerst door een kinderarts gezien worden?
@lieseleentje, zo lekker verwend zeg. altijd goed toch. de kids doen het redelijk goed. vorige wk dan een uitschieter met madam qua zwemmen maar ga morgen dus zelf mee en hoop dat het dan beter gaat. morgen begint ook ons gewone ritme met kindergarten ed weer dus dat moet goedkomen. hebben ff lekker kunnen skypen das ook altijd goed voor de kids. pasen was hier dus rustig hihihi vandaag hele dag op de bank verbleven hahaha. ene film na de andere. enne dat downloaden en uploaden verhaal he hoe zit dat dan. wij doen het dus ook wel maar betalen in ned dan 7,50 p/m en kunnen dan de films binnenhalen. is dat dan downloaden of uploaden???
Suus dan download je. Uploaden is het als een ander de film bij jou download/weg haalt. Dus gewoon zorgen dat dit niet kan.
@ mama suus: ik ga idd bevallen in het ziekenhuis in Enschede. Ook omdat mn Duits nog niet heel vloeiend is, begint te komen, maar volgens mij kan ik tijdens de bevalling niet normaal Duits denken haha (A). Oow maar als daar de fa het doet, zal ze dat hier ook vast doen. Nja ik ga er van de week gewoon even heen om het na te vragen voor de zekerheid. @ LieseLeentje: Dank je! Onze pasen was leuk. Zaterdag nog een vrijgezellenfeest gehad. Gisteren naar de film met vrienden/schoonzusjes en vandaag naar de eigenlijk te drukke Ikea hihi.
Thanks dames, lieseleentje ook, erg lief van je Mamasuus, waarom moet jij dat aanvragen? Jullie zijn toch beiden Nederlands? Of wil je't zelf? Ik hoef zelf namelijk niks te doen, manlief heeft inderdaad voor 5 jaar en daarna krijgt ie onbeperkt! Welkom W!! Een mix baby op komst wat leuk! Waar komt je partner vandaan? Ook in Duitsland gaan wonen ivm makkelijker aan voorwaarden te voldoen? Ben zo benieuwd naar een hopelijk toekomstig mixbeebje van manlief en mij we blijven positief Hier gezellig dagje gehad met heerlijke pannenkoek!! daar gaan we vaker heen Fijne avond allemaal!!
Loes: gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je meisje!!! Liese: fijn hè dat je zo wordt verwend met spullen voor je meisje. Spruw heb ik geen ervaring mee, dus weet ook niet of het vrij verkrijgbaar is. Wihe: welkom hierzo. De FA doet geen kindercontroles hoor! Die kan evt wel jouw nacontrole doen, maar gezien het feit dat je in NL gaat bevallen, zou ik ook daar de nacontrole laten lopen. Helaas ben ik niet heel bekend in de hoek waar jij woont. De oudste hebben we in NL "gekregen" en hebben bij wijze van uitzondering de hielprik in het ZH mogen doen. Gehoortest weet ik eigenlijk niet eens meer, volgens mij het de KA dat later alsnog gedaan. De jongste is in D in het ZH geboren, dus dan worden dat soort controles allemaal ook daar gedaan.... je verblijft daar toch een dag of vijf met je kindje. Dus ik adviseer je wel om toch echt een KA te gaan vinden. Kun je niet eens rondvragen bij de buren met kinders? Zo ben ik ook bij de onze terechtgekomen, en ook zo bij mn FA. Suus: vind je het ook lastig om "alleen" te zijn juist met dit soort feestdagen? Zo zonder je man? wanneer komt hij weer thuis? Handig hè die papierentroep omtrent Aufenthalt enzo. blegh. Wij hebben de fiets ook in NL besteld hoor... de "Olfie Sandfoxz" mooi stoer fietsje en niet al te duur.... wij gaan echt een 200/300 euro uitgeven. Okay het is wel de bedoeling dat deze drie kinders mee gaat, maar dan nog. Amona: wanneer je een nieuw id-bewijs hebt, moet je dat melden. Je krijgt dan nl een nieuwe Aufenthaltsbescheinigung. Hierop staat een foto van je zelf (zelfde als op ID) maar ook het nummer van het ID bewijs. Ook wanneer je EU-burger bent moet je dat bewijs hebben... bijv om een auto op je naam te kunnen zetten.