Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dochter is gisteren vreselijk verwend door iedereen :) Die fiets was helemaal super!!!! En ze kan al fietsen!!!! Okay, trappen, sturen, remmen en kijken waar je heen gaat... dat lukt nog niet tesamen, maar dat komt vanzelf!

Thanks voor de felicitaties.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Fijn dat ze zo verwend is Marjanneke! Erg leuk kindjes die gaan fietsen en dat geslinger!

Vanmiddag naar de KA met Lisa, de uitslag lijkt op spruw, maar mijn moeder dacht misschien keelontsteking aangezien ze ook zo warm (nog geen koorts) is en ze erg jammerig/huilerig is en slecht drinkt. Ik ga gelijk mijn vermoedde voor reflux uitspreken want ze is nu duidelijk van alles tegelijk niet lekker. Kan dan ook merken dat ik nog niet lekker in mijn vel zit, ik huil dus regelmatig een potje mee met haar.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    @marjanneke: fijn dat de fiets er toch nog was! en dan meteen al fietsen, super! ook nog gefeliciteerd!

@Lies: ow, vervelend he, als je kleintje niet lekker is.... voelt je zo machteloos, laat dr maar ff goed na kijken! met spruw heb ik geen ervaring, maar zou t gewoon even melden bij de KA.
    je vroeg over KA in Nordhorn, wij zitten bij Höfer, Schnieders en Borgmeyer (of borg...nog wat iig), zijn erg lief en geduldig, allemaal vrouwen en jonge meiden. ze hebben ook een praktijk in Wietmarschen, geloof dat suus zei dat zij daar ook heen gaan. kan er ook altijd heel snel terecht. tel 05921 34708.
    lekker he, al die kleding, ben er ook altijd blij mee! en de familie en vrienden vinden t zo leuk om voor een kleintje te shoppen haha!

@amona: ben je naar een duits pannenkoekenhuis geweest?

@Wihe: marjanneke heeft alles al gezegd wat betreft FA en KA, sluit me erbij aan, anders gewoon even navragen.

@suus: lekker een luie paasmaandag gehad, dus, hier gaat de kachel ook maar weer aan.... ik zal onze ID-kaarten eens even nakijken, geloof dat die ook bijna vervangen moeten worden.

allemaal bedankt voor de felicitaties!
    t was een leuke, drukke dag, ze is ook erg verwend, een kinderpicknicktafel, 3 setjes kleding, een houten puzzel, 3 zandbaksetjes, een bal, bodywarmer, centjes,en een kinderpartytent waar een zwembadje onder gebouwd kan worden van ons. en alles ligt nu door de hele woonkamer.........:cool:

ik had alle visite s middags verwacht, maar mn oma kwam onverwachts, en mn vriendin kwam ook s morgens. dus gauw gauw pyama uit, kleertjes aan....

moest ook nog voor politie agent spelen s middags.... opa van vriend was bezig dochterlief cola te geven:$, maar verder was t erg gezellig.

ben nu alles aan t opruimen, en dan maken we er een rustig dagje van, Lotte is nog moe, last van tandjes. ow ja.... wilden we de eerste foto´s maken, haal ik de camera van de lader....besluit die dat ie er mee op houdt, kapot!:x gelukkig hadden mn ouders de camera mee, dus het taart-momentje staat erop, ze ging niet met dr handjes erin, maar met dr mondje, haha!

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt en dat ze heerlijk verwend is! Altijd leuk als er mensen vroeger op de stoep staan dan verwacht. :D

Die KA naam die je noemt is volgens mij dezelfde, als de vrouw die ons geholpen heeft met de papieren noemde. Tenminste zij had het over een praktijk met allemaal vrouwen en noemde namen die erop leken vandaar dat ik die dus niet terug kon vinden. ;)
    Vanmiddag ga ik nog naar de oude KA samen met mijn moeder dan zal die ook wel even haar mening geven en als die ook zegt wegwezen dan ga ik die van jou maar even bellen. Mooi op tijd voor de u2, of eh was het 3, van volgende week. :p

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Ik zit ook altijd te hannesen met die U-tjes.
    Maar U1 en U2 krijg je in principe in het ZH, U3 ergens rond de leeftijd van 1 maand-2 maanden dacht ik.... dus misschien toch de U4?????

6. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    @meiden gefeliciteerd ik lees dat de kindjes met cola ;), tent en fiets erg verwend zijn.

@lieseleentje: ah spruw das niet zo prettig. Marley heeft het hier ook gehad. Haar lippen hadden een parlemoer kleurtje en op haar tong witte bultjes. Hierdoor dronk en at ze slecht. Geen idee meer of ze warm aanvoelde. Maar nadat ze haar medicijnen had gekregen ging het heel goed.

@hier: nog steeds aan het wachten op de hypotheker (hij was vorige week ziek) mn duim doet ondertussen pijn van het duimen.

7. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Dit is Marley toen ze spruw had. foto is iets onduidelijk

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    die U´s..... tja die kan ik ook nog steeds niet uit elkaar houden! staat voorop je boekje he, en als je de leeftijd van de kindje noemt, weten ze t daar wel.

zo, heb t ergste opgeruimd, mn woonkamer is weer bewoonbaar! heb de nieuwe setjes al in de wasmachine, en een stuk overgebleven taart opgevroten..... weet dat t slecht is, maar ja...

had echt veeeeeeeel te veeeeeeeeel eten, dus we eten vandaag de restjes.

cindy, hoor je vandaag wat, of ergens deze week?

wij hadden eerst ook een andere kinderarts, maar als t niet klikt, klikt t niet....

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Hopmarjanneke, nog gefeliciteerd met je dochter!

Wij zijn na 2 weken in NL weer terug hier in Duitsland. Oudste is vandaag weer naar Kiga. Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad. Heb wel weer even een kater. Op de eerste dag thuis heb ik altijd zo'n hekel aan Duitsland haha.

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ff spammen :D

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Mooie foto's Loes! Enne... die picknicktafel is ook "überschattig"!!!!

12. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Ah wat schattig Loesje!!!!!!!!! Wat een geweldig gezicht :D
    Fijn ook als mensen vroeger dan verwacht op de stoep staan haha.

Ksnap hier niks van? Ik heb geen Aufenthaltsbescheinigung als NLse, omdat k gewoon het recht heb hier te wonen en werken. Door manlief weten ze inmiddels wel iets duidelijker van mijn bestaan, maar kheb geen kaart of wat dan ook.
    Heb toch echt wel een auto die op mijn naam staat...

Miss werken ze niet overal hetzelfde (wat me sterk lijkt?)... maar raar vind ik het wel :( raak er een beetje van in de war.

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @amona, je moet wel zon papiertje hebben als ze je aanhouden moet je hem kunnen laten zien. ook jij. je kunt er een aanvragen bij de kreisverwaltung. gewoon ff bellen dat je een papier nodig bent bij je paspoort. dan sturen ze je formulieren die vul je ff in en je krijgt hem dan thuisgestuurd heel simpel en kost niks.

alleen die vaste kost geloof ik 8 euro uiteindelijk maar dat valt dan jah ook wel mee tenminste das hier zo. voor auto enz heb ik hem ook nooit nodig gehad hoor tis puur voor als je je papieren moet laten zien bij dus bijv een aanhouding oid

verder reageer ik vanavond hoor meiden moet zo met madam naar zwemmen

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    ik heb het verder niet gevolgd/overheen gelezen maar als ik me niet vergis is een:
    Een Aufenthaltsbescheinigung = Uittreksel bevolkingsregister
    * Edit even terug gelezen volgens mij bedoelt Marjanneke deze:
    De Freizügigkeitsbescheinigung = Nieuwe verblijfsverguning. Hier staat een pasfoto op.

En geloof het of niet Amona maar hier in D weten ze idd vaak niet de regelgevingen, de nieuwe van Europa zijn al helemaal een geharrewar vooral bij de kleinere gemeenten. De grote steden zal het misschien iets beter gaan. :(:$;)

@Loesje Wat een geweldige foto's!! Je dochter is echt zo snoezig, helemaal zoals ze in die taart hapt!! :D

Die U's zijn idd een geharrewar (woord van de dag of zo hahaha) En ik weet dat het op mijn boekje staat. hihihi. Ik vind het belangrijker om de datum te onthouden dan om wat er gebeuren gaat op het moment. Alles wat ik nodig heb zit in Lisa haar tas, ingevuld en ondertekend dus kan het nooit vergeten. :cool::):D (kijk wel even van te voren, maar mijn hoofdje wil nog niet echt meewerken sinds de hellp :()

15. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben ook een beetje in de war sinds ze de u7a hebben ingevoerd. Maar oudste moet over half jaar op voor de u8. Zo was het. En daarna komt er een hele tijd niks meer.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    @lieseleentje: je hebt helemaal gelijk!!!! Die Aufenthaltsbescheinigung heb je ook voor veel dingen nodig.

Maar ik bedoelde idd die Freizügigkeitsbescheinigung.

@Amona: Idd als EU-burger heb je wel recht om in Duitsland te wonen, maar omdat je geen "gewone" Duitser bent, heb je toch dat papiertje nodig. Negen van de tien keer hoef je het niet te laten zien, maar men zou er naar kunnen vragen!
    En volgens mij hebben Niet-Nederlanders iets dergelijks ook nodig in NL. Ik meen me nl te herinneren dat mn Belgische buuf in NL een verklaring voor vijf jaar had, en dat ze die na vijf jaar dan moest "verlengen".

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    GRMBL: de assistente van de FA belde net met de uitslag.... 92 waar 92 is toegestaan (nuchter bloedsuiker) Dus ik moet/mag nogmaals langskomen voor een volgende "vampiersronde"

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    #558 LieseLeentje, Apr 10, 2012
    Last edited: Apr 10, 2012
    Aufenthaltsbescheinigun is gewoon bij de plaatselijke gemeente te krijgen en mag meestal niet ouder zijn als 6 weken.
    De Freizügigkeitsbescheinigung weiger ik om altijd bij me te hebben (de een zegt het moet, en de ander zegt van niet) Europeesche regelgeving bepaald dat ik me vrijelijk mag vestigen in D, dus eigenlijk is het papiertje overbodig. We hebben het wel was ook erg makkelijk te krijgen.

Ohoh Marjanneke, betekend dit dat ze zwangerschapssuiker vermoeden?

Nou ik kom net terug van de kinderarts, hebben ze vakantie. GRMBL ben er net een maand geleden geweest, zorg dan dat je een briefje hebt hangen op tijd. Wat heb je anders aan een inloopspreekuur.... :x

Heb het zo gehad, heb gelijk die andere KA gebeld en kan morgenochtend al langskomen voor een intake en een onderzoek van Lisa. Dan een afspraak maken voor de U4. Hun helpen ook met het opvragen van het dossier bij de oude KA. :) ach ik neem gewoon een kopie mee van de ontslag brief, de rest staat toch ook in haar gele boekje... :D

Wat een dag, wat een dag. Ga maar ff een spelletje spelen i.p.v. het huishouden doen....

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    De Freizügigkeitsbescheinigung zit hier in een map! Voor alle personen. Ik heb echt geen kopie bij me. Het gaat er om dat je dat ding kunt overleggen bij bijv het op naam zetten van een auto. Verder heb ik m ook nooit, maar dan ook nooit bij me... mn ID-kaart moet in eerste instantie gewoon voldoen vind ik.

Suiker: ze willen eerst zeker weten of het geen "toevalstreffer" is geweest. Is het straks wederom te hoog, dan mag ik de GTT gaan doen, dus suikerwater drinken en dan meerdere keren bloedprikken om te zien wat mn lijf er mee doet.
    Is die "positief" (in mijn ogen dus negatief :( ) dan is het idd zwangerschapssuiker.

20. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    heb dat papiertje we laltijd erbij zit gewoon in me paspoort raak ik het ook niet kwijt. hij is jah ook alleen geldig met je geldige bewijs. in mijn geval dus paspoort.
    moet binnenkort wel ff afspraak maken voor de kids die moeten jah vanaf juni of juli oid ook een eigen ding hebben. pff weer een rijtje enschede. hun krijgen nu wel gewoon een idkaart ga niet standaard met 3paspoorten rondsjouwen hahaha.... die kaartjes stop je nog makkelijk ff weg.

ga ff weer kids doen nu kom later nog trug hoor

Share This Page