zo was ik weer. hop, loesje, klinkt beide als een geslaagd feesie en lekker verwend dus. @lieseleentje, wat lastig zeg je kinderarts dat die zo raar is. maar moet zeggen dat mijn eigen huisarts ook zomaar vakantie heeft hoor en het dus ook kan voorkomen dat je voor een dichte deur komt als je neit zo vaak komt. ze kunnen natuurlijk niet iedereen ff bellen. en maanden tevoren al ophangen. onze ka is nooit op vakantie hihihi krijg je met een praktijk he dan zijn er meerdere das toch prettig. en ook geen inloop uur maar gewoon altijd op afspraak dan wacht je ook niet zo lang. @hopmarjanneke. das minder zeg nu al vermoeden op suiker. vies he die drankies blegh heb het bij beide ook gehad. bij madam omdat het kon hihihi ze vroegen of ik wilde want iedereen heeft recht op die test. en bij duncan omdat de fa van alles vermoede omdat ik volgend haar te harsd groeide.... vandaag weer zwemmen gehad ging nu super niks aan de hand. ben ff mee naar binnen gegaan en ging super. heb naderhand nog ff met de badmeester gepraat en die begreep het dan wel van vorige wk en zei ook dat het vandaag super ging dus das fijn dan. pff vermoeiend een peuter die vind dat ie geen middagslaap meer gebruikt nu al 3 wk niet en hij word steeds lastiger hahah. net ook was zijkn zus naar bed ant doen hoorde ik hem rommelen ik kijken zat ie in hobbelpaard. had ie heel fijn de babyfoon van stopcontact gewisselt met een slabbetje ertussen pff had wel mis kunnen gaan het monstertje. snap niet dat ie zoveel kracht heeft ook zit standaard kinderbeveiliging in. was ie dus mega boos toen ik de babyfoon op de overloop zette. weet ook niet of ie nu slaapt hihih hoor alleen de muziek zo nog maar ff kijken dus wat ie nu weer doet. nou ga weer verder ff relaxen o pde bank morgen weer vroeg eruit met de auto naar garage voor zijn 20duizend check.
Mamasuus is de rust wedergekeerd? haha @Aufenthalt/Freizug-dinges herinnerde me ineens gisteravond dat we bij het afhalen van Aufenthaltskart van hubby een A4-tje hebben gekregen voor mij. Gaat het om dat velletje papier??!! Lekker wakker ook van mij trouwens maar idd, die man zei idd dat ik het niet nodig had, maar hij het toch maar mee gaf, ook handig als er in de toekomst kinderen zouden komen (om die te melden ergens of weet niet miss doelde ie op niet werken?) ben dat ff kwijt omdat het niet zo relevant klonk, maar geloof dat ik idd ook een simpel velletje papier heb... Of is het bij jullie echt een kaartje of wat dan ook? Systeem waar k veel mee werk lag plat dus kwam ff buurten, maar hij doet het weer dus ga k (helaas ) maar aan het werk. Fijne dag ladies!
@Amona, nee hoor het is gewoon een A4tje met oa je pasfoto er op. Voor de aanvraag van Kindergeld of Elternzeit heb je dat ook niet nodig hoor.
zo´n a-4tje hebben wij hier ook, heb ze in de map zitten, maar nooit bij me. ben t ook nog nooit ergens voor nodig geweest, in die bijna 5 jaar tijd. hier zijn we wat aan t kwakkelen, Lotte was verkouden, een dag beter en begint nu weer, ik ben ook niet lekker. maar goed.... er ligt wel een berg strijkgoed op me te wachten, dus ga zo maar eens aan de slag.bah! vinden jullie t ook zo onoverzichtelijk met een nederlandse en een duitse rekening? vooral nu ik niet echt meer werk, is t zo vervelend dat ik beide in de gaten moet houden wat betreft de automatische afschrijvingen en zo, of er wel genoeg op de duitse staat bedoel ik dan... nog een vraagje hoe doen jullie dat met mobieltjes? heb je een duitse of nederlandse en welke provider? heb een poos een duitse gehad, maar dat werd te duur als mn man of vriendin me probeerden te bereiken. nu weer een nederlandse, maar die springt toch echt op duits netwerk als ik in de lidl sta, en iemand me belt, dus ook duur..........
kan een van jullie trouwens wat met sparcoupons van pampers, heb net 2 nieuwe voor pampers new baby (3,- bij 2 sparpackungen) en 2 voor doekjes (2,- bij 4-er oder 6-er pack) ik heb altijd de simply dry of de kruidvat, dus gebruik deze niet. kan ze wel opsturen... laat maar weten......
Ik heb nog steeds een NL mobiel. Gebruik het ook bijna nooit. Hoogstens af en toe een sms van vriendin of man. Wel had ik flinke rekeningen toen ik in het ziekenhuis lag, ach voor die enkele keren dat het voor komt kan ik me daar ook niet druk om maken. Mocht ik het vaker nodig gaan hebben ga ik denk ik over op een DE mobiel bij de lidl hadden ze wel redelijke, soort van prepaid die ook goedkoper tarief hebben naar NL. Die heeft mijn vader genomen. Net terug van de nieuwe KA. Ze is hartstikke goed gegroeid. namelijk 52,5 cm en 4140 gram!! Zo trots op mijn mooie meisje!! Wel heeft ze idd spruw daar heb ik medicijnen voor. Ook heeft ze een voorkeurshouding (wat ik al vermoedde) daarvoor heeft ze een doorverwijzing naar een osteopaat, de reflux wordt soms beter na behandeling van de voorkeurshouding dus dat wil de KA nog even afwachten anders een maagonderzoek in het ziekenhuis. Ze heeft gelijk alvast haar inentingen gehad. Ik wilde dat iemand me daarvoor gewaarschuwd had. Aan de andere kant misschien maar goed dat ik het niet wist. 3 vrouwen op een rij. 1 om de prik te zetten, 1 om haar vast te houden en mama om te troosten. Zodra de prik gezet werd draaide ze zich al brullend om naar mij met klauwende handjes. Ik heb haar nog nooit zo overstuur horen huilen, ik realiseerde me des te meer wat een happy baby we normaal hebben. Van pure onmacht/ellende ging ik zelf ook maar mee huilen. *beeld huil smiley in... Nu ligt ze in de box te slapen in een lekker dekentje. Als ze zo weer wakker word en ze is (weer) zo ontroostbaar denk ik dat ik haar de zetpil ga geven die ik op kon halen bij de apotheek.
Waar kan je die inleveren? Ik heb nu namelijk nog new baby mt 2 en wil denk ik wel alvast mt 3 inslaan. Andere merken zitten gewoon niet goed bij haar en gaan lekken. Of luieruitslag.
och, arme lisa....(en mama) tja, het hoort erbij, ben nooit zo'n huilende mama geweest, ik ben erg nuchter en t is voor hun bestwil, denk ik dan maar. maar snap je wel hoor! kan zijn dat ze een dag meer slaapt he, lotte sliep altijd erg veel na dr eerste prikjes. hoe beviel t verder bij deze KA? en echt heel goed gegroeid, fijn! hoop dat de medicijnen voor spruw snel aanslaan. moet je nog iets doen met die voorkeurshouding? die mobiel van de lidl ga ik eens even nakijken, is een idee. wordt hier nogal veel gebruikt.
even kijken, je kunt ze inleveren bij schlecker, rossmann, dm netto, combi en nog veel meer. heb je je nog niet aangemeld bij pampers???
Ja ik heb me bij pampers aangemeld (zowel NL als D), ga vanavond wel ff in mijn mail kijken. dat vergeet ik namelijk... Ik ben normaal ook erg nuchter en dit soort dingen horen erbij. Ik denk dat het de combi is van huilende baby, hormonen bij mij en de HELPP (kan je ook emo van worden) en vannacht erg slecht slapen. Nu slaapt ze idd in de box, al gaat het wel gepaard met zeer regelmatig een huil tussendoor. Voor de voorkeurshouding moet ze naar de osteopaat en ik moet haar overdag vaker op haar zij en buik leggen. (nog vaker dan ik al deed) speelgoed in haar bedje aan de linkerkant. Voeden en verschoon/speelkussen zo dat haar linkerkant gestimuleerd word.
weet ook niet meer hoe dat bij mijn aanmelding ging, maar ik kreeg op een gegeven moment van die pampers-boekjes thuis, met coupons erin, scheelt echt namelijk. als je mijn coupons wilt, pb maar even je adres. t gekke is dat ik bij die prikjes erg nuchter ben, maar bij andere dingen sinds de geboorte echt een ui............... echt ik kan zo janken om bepaalde reclames! tja, hormonen...
Hee ui-tjes wat vervelend haha lach jullie niet uit hoor! Hoop dat zoiets van voorbijgaande aard is voor jullie! Ennem wat bellen betreft, ik heb Lebara, vond ik het goedkoopst, maar bel vrijwel niet naar NL! Skype veel, en kan op het werk soms ff tussendoor bellen mocht er iets belangrijks zijn ofzo. Wat voor jou miss handig is, als 'grens'geval en met contacten in beide landen, is een tel met dual sim/doppel sim, kijk maar eens op amazon ofzo, staan al telefoontjes bij voor 30 euro. Je krijgt zover ik weet oproepen altijd binnen (dus heb jij je Duitse nummer aan, komt alles op NL ook door, dan kan jij kiezen met welke sim je antwoordt (moet je dus wel de prijzen een beetje in je hoofd hebben), geloof dat het zoiets was........
idd dat papiertje jah. en na 5 jaar kun je dus een vaste aanvragen das een mooi pasje veel handiger dus en niet elke keer als je een nieuwe pas hebt dat je er een aan zou moeten vragen. zover ik weet is het dus echt alleen voor politie haha in waar wij zitten controleert de marechauche nog wel eens om te oefenen en jah dan ben je hem dus nodig. me ma heeft hem daar al aantal keer moeten laten zien. maar ben zelf die lui nog nooit tegengekomen. net als dat je ook hondenboekje mee moet hebben als je met hun de grens overgaat ook zon vergeet ding hahaha. zielg he prikjes onze meid moet ergens in juni weer die ziet er nu al tegenop..... aah en ik dus ook want die gaat echt alles bij elkaar schreeuwen. en ook onze jongen zit altidj al van neee geen prikkie haha. al hebben ze het de laatste keer bij hem heel goed gedaan mt een zakkie met geluid erin dat was een mooie afleiding hioj heeft niks gemerkt maar jah werkt niet zo vaak natuurlijk. vandaag ff lekker plantjes wezen shoppen in oosterik hihihi altijd leuk. morgen dus erg druk nou zal eens ff toetje inschenken de kids zijn alweer naar de tv vertrokken hahaha
@Telefoon, ik heb een Duitse simkaart, maar ik woon ook niet in de buurt van NL. Ik heb een Home Zone kaart van O2. Dus mobiel en thuis bellen op 1 kaart. Ben er op zich wel tevreden over. Ik gebruik trouwens meestal gewoon email of skype. Mijn oudste en mijn man zaten gisteren opeens bij de Notarzt omdat oudste opeens onwijze uitslag over z'n rug en buik en in z'n nek had. Netelroos. Dat noemen ze hier Ukaria of Nesselsucht. Heb nu morgen een afspraak bij de KA voor Cortison en ik eis nu ook echt een allergietest. Het sleept zich maar aan. Ben toch al niet meer tevreden over de arts sinds hij meende dat ik nu alleen nog maar Duits met m'n kinderen moest praten. Blegh, mijn arme ventje! Zal ook wel voor een deel aan het weer liggen. Ik denk dat hij is zoals ik vroeger ook was: allergisch voor dieren en hooikoorts. Alleen heeft hij wel voedselallergien en ik niet. We moeten vast ook weer bloedprikken. Vorig jaar ging dat via een drain in z'n hoofd. Heb er nu nog steeds nachtmerries van. Sorry dat ik zo af en toe binnen kom vallen trouwens. Waar wonen jullie eigenlijk ongeveer? Ik woon in Oost Niedersachsen. Tegen de grens met het voormalige Oost Duitsland.
he bah,hoop dat je zoontje snel opknapt Chebu! Alleen duits praten tegen je kinderen? is toch ook erg belangrijk dat ze je moedertaal leren? wa betreft die telefoons, ga ik nog ff na kijken! werd t onverwachts toch nog mooi weer vanavond, dus nog even op t trekkertje gereden, dochtertje wou mee, zo grappig! konden we meteen foto's maken voor de advertentie. manlief is examen aan t doen in Assen voor zn werk. ga zo maar eens douchen en lekker bank hangen, heb nog een spannend boek. @suus: heb je al zomerbloeiers gekocht? of gewoon plantjes?
@chebu, net als loesje. wat raar dat ie dat zegt zeg. het is juist heel goed voor kinderen dat ze meertalig worden opgevoed dat stimuleert de hersenen posivtief erg gek dus . als hij je zegt dat je juist ned moet praten omdat je het anders verkeerd aan kunt leren dan snap ik het maar andersom niet. wat vervelend zeg van die alergieen. en idd zon ding in het hoofd is verschrikkelijk. toen ons mannek nog onder de 1 jaar zat hebben ze dat ook eens gedaan en dan moest ie hard schreeuwen omdat het dna beter eruit pulsde brrrr. echt verschrikkelijk gezicht. @loesje, heb veel vaste planten en kruiden gehaald. nog geen zomerbloeiers dan meot ik er nog meer afdekken als het gaat vriezen das zon gedoe. die haal ik ook vaak rond moederdag bij de postenbörse zijn meestal wel goed als je de eerste dag haalt tenminste. @tel. ik heb een duitse maar das omdat ik graag bereikbaar ben voor noodgevallen en dus ook dan kan bellen. gebruik hem dus niet veel. manlief heeft een nederlandse van vodafone en dan met paspoort ed dat scheelt dan nogal. vaste net hebben we bij t-com. en dan een pakket met bellen/internet en buitenland flat. voor 50 euro. kan dus ook onbeperkt naar nederlands vast bellen erg handig.
zit daar ook naar ned. mobiel bellen bij, hebben nu ewetel en betaal zo`n 65 voor alles (vaste tel-internet en ook buitenland flat voor vast, dat is alleen 40 geloof ik), maar bel vaak naar mn broertje en man, mobiel.
Voor vodafone abonnement heb ik nog wel een tip, was inn mijn geval beter dan paspoort, ze adverteren er alleen niet mee. Heb't eerste jaar hier een soort ondernemers bundel ofzo gehad, kan je gewoon een x-aantal minuten/pop doen en werkt dan in veel landen binnen die bundel!Gewoon klantenservice bellen, hopen dat je geen "zaterdag"kracht treft, zeggen dat je denkt aan opzeggen, het is zo duur als je in duitsland woont, dan willen ze je natuurlijk behouden en bedienen en krijg je wellicht ook deze bundel aangeboden!! Was ideaal, ik zat er altijd alsnog over doordat ik naar algerije belde, maar als je niets buitensporigs doet zou't prima kunnen functioneren in NL en DE dmmnog vele landen overigens! Wel'n aanrader dus, dan weet je vantevoren een beetje waar je mee af bent!