Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    bij t-com zit ok geen mobiel bij jammer genoeg das ook vaak ons probleem. ewetel ga ik niet weer heen pff leiers zijn dat hahaha zoveel poblemen mee gehad met internet en telefoon. qua aansluiting al ed echt een ramp vaak storing vandaar hier nu ds tcom en bel lekker gratis hier met vriendinnen en me ma en das al heel wat als je ziet hoe lang ik aan de foon kan hangen met vriendin die paar huizen verder woont hahahaha 1 uur is niks zeg maar whahaha.
    trouwens ook naar vriendin in nederland heerlijk vindi kdat dat je niet hoeft op te letten op de tijd. zo moet ik dus ook altijd me sma bellen want die heeft het goedkoopste abo in nederland dus betaalt zich scheel als ze hierheen belt.

dat van vodafone wist ik idd niet en we hebben het er al vaak over gehad bij de winkels ed. zo laatst alweer want manlief zijn data is ineens zo hoog dat ie elke mnd over de 100 euro zit terwijl hij normaal op 70 zat

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben thuis (vast) Alice, wat inmiddels O2 is geworden en hebben daarbij voor 4 of 5 euro een Europa-flat waardoor we dus gratis bellen naar vast in West-Europa/USA/Australie. En wij bellen nogal wat... dus dat kan wel uit ;) Betalen voor inet en foon dan iets van 30 of 35 euro p/m.

Verder alletwee een NLe prepaid, maar ja ik zit sowieso vier dagen in de week in Groningen. En deze is de goedkoopste variant van Tele2, en doet t alleen in NL (en haalt dus krap aan ons huis :cool: )
    Verder hebben we 1 Duitse prepaid van Fonic, is ook aardig goedkoop.

Mbt bankrekeningen. We hebben uitgerekend wat er maandelijks richting de Duitse rekening moet ivm EWE, verzekeringen, GEZ enzo en dat wordt automatisch overgeboekt iedere maand. Daarnaast wordt Elterngeld en Kindergeld er maandelijks op gestort. En we gebruiken die rekening verder niet voor inkopen etc.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ik ga er toch eens achteraan met de telefoons...

zo hehe, t meisje ligt weer op bed voor dr dutje, jeetje zeg, er is geen land mee te bezeilen.... jengelen, huilen, jengelen! zal wel een sprongetje zijn. vanmorgen probeerde ze op dr picknicktafel te klimmen, is ze gevallen, resultaat: blauw oogje.... zo zielig!

we gaan vanmiddag maar eens boodschapjes doen, beetje afleiding, en mn koelkast is leeg.

en dan ga ik vanavond naar Pier 99 in Nordhorn, lekker eten met de meiden van de Babyclub, we zaten bij elkaar bij Geburtsvorbereitung, en houden om de 6 weken contact, nu is t Mama-Zeit!;)

@Marjanneke, zo doen wij t nu ook met die rekening, gebruikten we al haast niet voor inkopen enzo, maar er gaat best veel af!en elterngeld krijg ik nu niet meer, dus das een flinke hap uit de inkomsten.... maar dat wisten we van te voren.

4. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Ohjee een blauw oogje! Wat zielig :(

@bank, bij mij is het juist andersom! Moet altijd goed nadenken wat er nog van NL af gaat zodat ik het op tijd overboek. Kheb daar nog een levensverzekering lopen en aflossen studieschuld (houdt dat ooit op :( pff haha). Maar in principe zou gebruik maken van mn NL rek volgens mij wel goedkoper zijn, maar ja.

Hier ben ik vandaag het ui-tje! :p
    Voel me al sinds het weekend af en toe zo slap/lam dat k tijdens de lunchpauze thuis ging huilen haha, manlief was ff verbaasd :p maar kwam me daarna troosten.
    Heb geen idee wat er mis is met me, voel me zo weeig alsof je iets verkeerds gegeten hebt en moet kotsen of echt goed ziek moet worden, alleen zet het niet door: resultaat met grote regelmaat dus dat weeïge gevoel, geen zin in eten (wel wat eten overigens) en steeds honger wat dat weeïge gevoel ook niet echt tegengaat...
    Nou lang verhaal kort: ik word er gek van!! :(
    Weet niet of m'n lijf gewoon ff helemaal gek wordt, wil menstrueren maar niet komt, of weer probeert een ei te maken wat ook niet gebeurt, of dat k gewoon met een raar griepje onder de leden loop wat niet doorzet.... maar k ben het zo zat ineens, wil naar huis, mn bed in, huilen, slapen, veel films kijken!

Maar kzit dus op het werk, want voel me niet ziek genoeg om naar huis te gaan :(

Nou tot zover het ego-voel-me-slecht-gezeur :)

Tijdens de lunchpauze zagen manlief ineens dat het erg slecht weer werd, waarna het ging sneeuwen! Samen naar het raam, is het sneeuw of hagel? Haha was gewoon bloesem van de boom van de buren :p :p maar even later heeft het toch nog gehageld en viel er lichte sneeuw, raar weer, nu is het weer droog! April doet wat ie wil :)

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wij zijn van tcom overgegaan naar Ewe vanwege het internet. Ewe heeft nu glasvezel neergelegd en tcom bied het niet aan. Aangezien wij met 2 huizen op 1 lijn zitten is supersnel internet wel een hele grote plus ten opzichte van het bellen. :D

Wel houden we het in de gaten want de rekening was flink hoog in januari en februari maar ja, ik lag in ziekenhuis en daarna is Lisa geboren dus ik vind het niet zo heel gek. ;)

Amona niet om je blij te maken met een dooie vogel of onnodig hoop te geven, maar weet je echt 100% zeker dat je niet zwanger bent? dit waren namelijk bij mij de symptomen waardoor ik dacht "wanneer ben ik voor het laatst ongesteld geweest?" En "mmm laat ik eens een testje doen.." Zie onderschrift zij is het resultaat! hadden we ook niet meer verwacht na 4 jaar "proberen".

Aggosie gevallen en een blauw oog, het is wat. Loes bij jou dus ook een jengelig meisje. hier idem. Veel plezier op je uitje!

Lisa heeft vanacht de langste ruk ooit gemaakt. Na heel erg ontroostbaar zijn hebben we haar na de fles van 20 uur een zetpil gegeven. resultaat was een broek vol en heel erg slecht wakker worden voor de fles van 23. verschoond en een minislok op. Vervolgens kwam ze pas om 6 uur vanmorgen manlief had zoiets van eigenlijk heb ik nu geen tijd meer, dan maar even speentje totdat Marlies op gestaan is... Nou vergeet het maar madam sliep weer... tot maar liefst half 8!! Pfffttt als ik dat geweten had was ik om 22 uur mijn bed al ingedoken i.p.v. gezellig te wachten. Ga er ook maar vanuit dat het een toevalstreffer was.

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ff gauw reageer vanavond verder. maaruh loesje zeg je ff hoe het was. wil daar nog eens met me man heen maar kennen niemand met ervaring hahaha

7. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja joh, dat is belachelijk. Ik praat thuis gewoon altijd Nederlands. Oudste zoon praat nu vrij goed Duits op de Kindergarten en met mijn man spreekt hij Russisch. Gaat tegenwoordig prima. Ik lees wel eens voor uit een Duits boek. Ik heb zelf Duits gestudeerd dus ik kan hem dingen wel bijbrengen. Ken ook een heleboel Duitse liedjes tegenwoordig en die zing ik ook wel eens thuis. We hebben wel eens Kika opstaan. Dus dat moet genoeg zijn.
    Qua internet hebben we Alice. Goedkoop en goed.

8. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Jij had mooi lang kunnen slapen LL als je het geweten had!! ;) hopelijk een nieuwe gewoonte van de kleine? :D
    Wat mij betreft geen idee Lieseleentje, kdenk al sinds zaterdag of vrijdag dat ik iets verkeerds gegeten heb.
    Voel me niet zwanger hoor (maja hoe weet ik hoe dat voelt :( ).
    Kheb geen nieuwe eisprong-signalen gehad, alleen eind feb en op 20 maart is dan bloedgeprikt en dat eitje is niet gesprongen. Na 20 maart heb k geen test meer gedaan, k geloof er niet zo in ;) Zou het geweldig vinden, maar geloof dat k gewoon iets onder de leden heb, maar dat het zo aanhoudt, ken k niet echt van mezelf... nog even doorbijten :(
    Heb nog 1 test thuis, wellicht gooi ik die er nog doorheen voor ik de 19e naar de gyn ga (mocht ik me ziek blijven voelen), maar kdenk meer aan een griepje! Heb liever niet onnodig hoop op zoiets moois haha :D

@Taal, dat vind ik ook absurd, net wat mamasuus zegt: hoe meer talen als je jong bent hoe beter, je hersenen ontwikkelen zich dan anders en kunnen veel beter schakelen dan wij! Kmerk dat wel spreek Frans met manlief, Duits en Engels op het werk, dan nog Nederlands erbij als moedertaal :p heb nog Spaans gestudeerd maar k raak met Frans in de war! Kwil onze hopelijk toekomstige kids gewoon gelijk alle talen meegeven! Moedertaal (NL) van mij, vaders moedertaal (Arabisch) van manlief, Duits door hier te wonen, Frans doordat manlief en ik dat spreken, Engels omdat het hoort (maar dat ga k dan niet zelf aanleren, dat komt wel door tv/school) ennem wat verder nog :D

@inet, ook iemand met inet zonder tel erbij? Wat is het goedkoopst? Sinds de aanmaning vanwege downloaden wil de huisbazin dat we ons eigen internet gaan regelen haha. Nog geen nieuws over de aanmaning overigens, heb nog niet betaald, wel een gewijzigde verklaring terug gestuurd en hoop dat het daarbij blijft. Betaaltermijn was tot 16 april dus weet niet of ze voor die tijd contact opnemen of dat we na die tijd ineens een deurwaarder op de stoep kunnen hebben? (zit k namelijk ook niet op te wachten, dan betaal ik liever - ook al is het onzin).

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    nou, ff over pier 99, t was heeeeeeeeerlijk!:D echt heel erg lekker gegeten, gezellig gekletst zonder gejengel en eten van de vloer rapen, was erg geslaagd:) de menukaart hebben ze trouwens ook op internet staan, was echt heel lekker (ben een zeikert, mn varkenfilet moet echt rose zijn, zeg maar en mn pasta beetgaar).

jammer genoeg had ik dus een klein halfuur voordat ik weg moest mot met de heer des huizes.... maar goed. moeten we zaterdagavond maar eens goed over hebben, baal er zo van dat we soms van die weken hebben dat we langs elkaar heen leven, dan heb je dus ook geen tijd om iets uit te praten. eergister was hij weg, gister ik, vanavond hij tot half 8, en ik lig dan op bed en moet om kwart voor 10 weg, dan zaterdagmorgen als ik wakker ben, moet hij weer weg, ik s middags, en dan hebben we dus weer tijd om rustig te praten zaterdagavod om half 8 (mits t meisje gaat slapen):cool:

Lotte zit echt in een sprongetje, ze probeert overal op te klimmen, valt dan en brult weer, ik mag niet even weg lopen, hele tijd jengelen, onrustig slapen, bah, hoop dat t snel over is.

nu ben ik zelf nog beetje ziekig, keelpijn en hoofdpijn.... dus lig even lekker op de bank met een mega kop thee.

hoe is t bij jullie (sorry...was beetje ego berichtje aan t worden...:))
    is lisa al wat vrolijker, en vannacht ook weer zo goed geslapen?
    en amona, echt exact die symptomen had ik ook toen ik zwanger was, dus het heeft denk ik echt met je hormonen van doen (als je niet zwanger bent). en je wordt echt nog een grotere ui als je zwanger bent of al een kindje hebt, heb steeds gedacht dat t minder zou worden, want was nooit zo, maar nee, ik ben echt een über-ui:p

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ok dan gaan we er toch maar eens heen haha heb al eens op internet gekeken hoor. maar komen vaak uit in emmen omdat we eerst naar de bios gaan als we samen avondje doen. en gaan niet in dld hou niet van die nageprate amerkikanen haha klinkt niet.

minder loesje, dati e dan net vlak voor je weggaat begint. dat kiezen ze ook altijd zo lekker uit he.

hier momenteel weer druk met kleertjes checken. want morgen maar weer eens op een beursje staan hopen dat het wat word. vori

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Fijn dat pier 99 beviel! We gaan hem onthouden voor ons eerste echte uitje met zijn 2en zonder Lisa.
    Balen zeg dat je man begon vlak voor je weg moest. Ik zou zeggen praat er rustig over en misschien proberen meer tijd voor elkaar te maken i.p.v. Langs elkaar heen leven. Dat doet niemand goed. Ik hoop dat je snel opknapt! En de bonnen zijn gearriveerd, mooi op tijd want manlief gaat morgen naar DM.

Welke maten kleding heb je Suus? En waar en wanneer is de beurs?

Lisa had vanochtend om 6 uur een mega poepbroek :$ gelukkig was manlief me voor, tevens een flinke fles erin, dus ze heeft voor de 2e nacht op rij een flinke ruk gemaakt. Ik wijt het nog steeds aan de zetpil, we gaan het dus merken want vandaag gaat het nog beter op wat verkouden na, dus geen zetpil voor dr. Duimen jullie voor ons dat ze een flinke nacht maakt?

12. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    kledingbuers is vanmiddag in georgsdorf in de school. dr is ook kinderrommelmarkt bij. van 14 tot 16 uur. zelf heb ik kleren vanaf 50 al niet zoveel meer tot 116 meid. onze is jah al bijna 6 jaar nog maar 2 weekies........ dus als je tijd hebt kom je toch ff gezellig langs. sta dr met een vriendin die ook een meid heeft harstikke gezellig dus.

ga zo ff de auto vast inpakken heb gister de laatste dingen nog ff gestreken die ik nog in dr kast vond. allemaal zomer spul van die katootje truitjes zijn hetn u hahaha dat vind ik toch net niet kunnen voor een meid van 6 hahaha. dan ff ons manneke naar opa en oma. en madam die wilde een keer mee oftwel alles wat verkocht word word dan dubbel zoveel weer gekocht hahahaha

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    he wat baal ik, nu is er een keer een beurs in de middag, staat mn middag ook volgepland......... nou ja gelukkig heeft ze veel kleertjes gekregen voor dr verjaardag.

wat m kerel betreft:tja, ik denk dat we vanavond maar eens even moeten kletsen, ik ben ook geen makkelijke.....
    t i hier altijd al wat chaotisch geweest door onze hobby's en werk, alleen zit ik nu thuis en lijkt t dan net alsof ik maar de hele dag zit te wachten op hem. vroeger kon ik zeg maar ook gewoon de hort op s avonds en dat is anders dan nu, er moet iemand thuis zijn voor dochtertje.
    ik kan gewoon ook slecht tegen veranderingen, het heeft 2 jaar geduurd voordat ik me thuis voelde in mn eigen huis, en na altijd gewerkt te hebben, is thuis zitten toch wel anders dan verwacht.

fijn dat de bonnen binnen zijn, scheelt toch altijd. hoe heeft Lisa geslapen? waar ik nou nog nieuwsgierig naar was, jullie dachten een jongetje te krijgen en waren daar dus ook op ingesteld, heb je erg de knop om moeten zetten? en moesten jullie dus ook op stel en sprong een naam verzinnen, of had je t daar al over gehad? natuurlijk maakt t niks uit, als t maar gezond is, maar t lijkt me zo vreemd, ingesteld zijn op alles blauw en autootjes, en nu roze te moeten kopen met strikjes haha!

wij wilden t niet weten van te voren en ik heb na de geboorte gezegd: bij een evt. tweede wil ik t wel weten, maar door jouw verhaal ben ik wel weer gaan twijfelen, wat als ze t dan ook verkeerd hebben?

14. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    nou moet zeggen de beursen worden steeds slechter pff kan beter aan de deur verkopen . dus als iemand nog wat zoekt zeg het maar ik heb het hahaha meiden van 62 tot 116 en jongens van 50 tot 86 hahaha heb van alles.

naast mij stond ook een meid die heeft bijna de helft erna aan het tehuis geschonken dat doen ze dan ook vaak hen a de tijd als je spullen niet weer mee wil slepen dan geef je het gewoon daarin. heb dit al vaak gedaan maar was nu zo pist dat ik alles weer mee heb genomen hahaha.

tis niet mijn dag alles valt. niks verkocht. jah een beetje maar niks verdient want heb ook zelf gekocht haha. begon me pa te zeuren dat onze jongen lastig was. tjah nou jah hij is 2,5 en kletst je de oren van het hoofd en begint een kop te krijgen dus zegt vaak nee....en is druk jah logisch toch...

nou idd loesje dat vroeg ik me ook al af?!
    hier wisten we het bij de eerste niet. bij de tweede wel maar was ook overduidelijk ben een keer naar echoburo in ned geweest omdat ze het hier nog niet konden vinden en het was toen overduidelijk zelfs voor een leek. heb dr een foto van en is echt duidelijk een jongen haha. en later nog een keer bij de fa ze zette het aparaat erop en hups midden in beeld haha. maar goed het kan idd ook wel eens vaag zijn en dan kun je een verrassing effect krijgen

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik heb altijd gezegd dat ik het gevoel had dat onze eerste een meid werd, manlief ook zoiets. Iedereen riep bij ons ook het word een meid. ;)
    (ik heb zelfs gezegd dat ik het niet erg vind om alleen maar meiden te krijgen, begrijp me niet verkeerd een jongen is ook heeeeel erg welkom!)

Toen wij na 4 jaar, met 6 weken ontdekten dat ik zwanger was begonnen wij al snel met het bedenken van namen. Wij waren ook zo over een meiden naam eens. Jongens naam hadden we al snel de eerste alleen de 2e naam niet. (naam verklappen we overigens niet :p)

Ik had een geslachtsbepaling gepland met 17 weken, die vertrouwde wij beiden al niet voor 100%. Het beeld was ons niet duidelijk genoeg. Mijn Gyn wilde het niet bevestigen met de 20 weken echo want ook daar kreeg ze het niet voor de volle 100% in beeld. Toen ik opgenomen werd met 27 weken ook een echo gehad, ik heb het toen niet gezien maar manlief heeft uitgebreide uitleg gehad. Uiteindelijk hebben we 4x jongen gehoord inclusief een uber Gyn. ;)

De babykamer is niet bijzonder jongensachtig alleen wat blauwe mandjes, maar de rest kan voor beiden (bewust met het oog op een 2e en 3e). De wandelwagen is ook echt voor beiden (zilvere mutsy transporter). Wat betreft kleding, ik had nog niet zoveel gekocht omdat we toch rekening moesten houden met een vroeg geboorte. Mijn schoonmoeder stond stand by om snel naar de winkel te gaan voor maat 50. uiteindelijk heb ik een complete garderobe maat 50 en enkele stukken maat 56 ( ongeveer halve garderobe) in meisje gekregen. De beide opa's rende het hardst van allemaal! :D:D Beddegoed en dekentje had ik of wit, of voor een jongen. Ach ik heb er maar ff een wieg deken bijgekocht vanwege het geprop omdat ze zo klein is. later koop ik nog een meisjes ledikant deken en de blauwe blijft voor nood. Toen Lisa uit het ziekenhuis kwam had mijn schoonmoeder al een set roze matrassen en lakentje bij zich voor d'r. :D

Al met al nadat het eenmaal tot ons doorgedrongen was, ik het bewijs echt gezien heb dat Lisa echt een meisje is. Waren wij heel snel om. Eerlijk gezegd denk ik dat wij sneller om waren omdat we een (gezonde stiekeme voorkeur voor een meisje hebben) dan als het andersom geweest was.

Met een mogelijke volgende zwangerschap laten wij met 17 weken ook een 3D echo maken en later in de zwangerschap ook. Dat wilde we met deze ook maar is er niet van gekomen een 3D echo op 32 weken omdat ik zo ziek was.

Mocht ik nog iets vergeten zijn te beantwoorden stel het gerust nog een keer, zoals jullie waarschijnlijk wel eerder al gemerkt hebben kan ik niks kort beantwoorden..... ;):D

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Overigens heeft Lisa vanacht een nacht gemaakt van 23.30 tot 6.00 uur, manlief was nog erg moe en heeft haar na de fles weer terug in bed gedaan en is er ook weer ingedoken tot 10.00 uur!! :D
    Dit zonder zetpil, dus duim duim duim dat dit zo blijft! ;)

Loesje ik had dubbelop mazzel met je bonnen vandaag, bij de DM mocht ik ze zelfs gebruiken voor de grote dozen, i.p.v. De new born. Heb dus maat 3 en 4 meegenomen!! :cool:

17. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik had bij beide zwangerschappen vanaf het begin een sterk jongensvoorgevoel en ik had het ook bij alle twee goed.

@mamasuus, loopt het een beetje, zo'n Babybasar qua verkopen? Ik ga best vaak naar een beurs maar vanaf 104 jongensmaat kun je het wel vergeten. Allemaal treurige dingen en spullen van Topolino etc. koop ik niet 2e hands. Nu kleden ze Hun kids sowieso vreemd, die Duitsers: mutsen en mail lots ook bij 15 graden etc.:(;)

18. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @lieseleentje, je gevoel heeft idd vaak gelijk hoor. zo wisten wij ook 100% zeker dat onze eerste een meid was. en we wisten het toen niet dmv echo`s omdat we het niet wilden weten. als het toen een jongetje was geweest hadden we een probleem met de naam want die stond toen nog niet vast hahah we konden de naam toen niet vinden. al hadden we toen ook al duncan haha. bij ons manneke waren we ook er vrij snel over uit dat het een jongen was en het werd uds ook bevestigd een paar maal. waar ben je dan geweest voor echo?? wij waren in coevorden en daar kon het echt niet missen. hebben alleen geslachtsbepaling gedaan dat was dan niet zo duur maar toch deed ze nog ff uitgebreid voor ons en hebben we een paar mooie foto`s meegekregen.

@chebu, het word minder vindi k met de beursen merk het steeds maar goed das ook niet o gek want wat kosten kleren nou nog? zelf heb ik vorig jaar een hele stapel tshirt voor madam gekocht voor 1 euro stuk. wel bij kik maar tjah tis gewoon voor buitenspelen en dan koop ik echt geen merk spul dat gaat net zo snel stuk hahaha.

idd die stijl van de duitsers af en toe!!!!!! muts op sjaal om handschoenen aan hahaha echt niet normaal af en toe. en dan kijken ze onze kindjes aan of ze doodvriesen ofzo met hun voorjaarsjasje aan hahaha. gister dus ook weer heb heel veel spagettitopjes van madam echt hele leuke uit nederland weg he. maar nee hoor keken er niet eens naar jah ff vlucht en gauw weer verder, snap dr niks van had heel veel verschillende kleuren ed liggen. en waar gaan ze heen naar van die saaie oudbollige blokjes blousen ed...... snap ze af en toe echt niet. heb mega leuke voorjaarsjasjes van hema liggen maar nee hoor kijken er niet eens naar.

hahaha ben dr wel zo klaar mee. wat wel loopt is speelgoed echt zo appart. vriendin van me was laats nog op een. en ze werd gewoon gevraagd of ze merk spul had dus ehct zo van goh heb je miss name it. ooh nee nou dan kijk ik verder..... niet eens ff kijken of er niet wat leuks tussen zit oid. nee alleen merk spul voor 1 euro stuk en dan net doen of je vel geld hebt bij de rest van de fam want kijk ze hebben merk kleding aan...... echt niet normaal

zo tot zover me frustratie hahahaha.

maar zet het nu gewoon weer ff op ebay en dan maar zien lukt vaak ook wel. ben zo ook me maxi cosi kwijtgeraakt. heb nog zoveel spul probeer het dus maar weer eens.

19. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    vraagje he, waar boeken jullie je vakantie altijd? wij dus normaal bij arke maarben nu ant kijken voor de herfstvakantie, tjah madma is dan leerplichtig he en de zomer word uds niks dit jaar, maar jeetje wat een verschil. heb gekeken voor precies dezelfde vakantie bij neckerman.de en corendon in ned. en in dld was ie 3700 en in nederland was ie 2400 vind dit nogal een verschil. terwijl iedereen me altidj zegt dat het in dld goedkoper is.

heb wel gemerkt dat ik niet te lang meer moet wachten want veel is al volgeboekt....

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ff vlug, heb namelijk 2 tantes op kraamvisite die nog tot dinsdag blijven. Ze slapen gelukkig bij mijn ouders maar lekker druk is het wel.

Hoe is je gesprek gegaan Loesje?

Share This Page