Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Thanks mamasuus!!
    Onvoorstelbaar hè!!
    Ben al van kw. voor 5 wakker dus heb inmiddels wel zin in een dutje, maar ja ben net op het werk... :p

Iemand tips hoe ik dit op een positieve manier aan mijn zus kan vertellen straks? Ze gaat voor ICSI maar het ziet er tot nu toe niet allemaal zo rooskleurig uit... vind het moeilijk om haar dit straks te vertellen!! :( (alsof ik er wat aan kan doen dat het hier wel gelukt is, maar denk dat jullie m'n gevoel wel snappen).
    Wil het donderdag tegen haar alvast zeggen nadat we bij de gyn zijn geweest.

2. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    @amona: GEFELICITEERD!!!!! meis. Super zeg.
    En nu gaan met die banaan he. hihi.
    Super leuk zeg

3. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Thanks Cindy!! Whaa ik word mama :)

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    wat goed Amona! Toch al verder dan je dacht...:)

en een manier om t te vertellen, tja moeilijk. misschien in ieder geval even als je met zn tweetjes bent, en dan gewoon eerlijk zeggen hoe je je voelt tov haar. dus iets van: weet niet zo goed hoe ik t moet vertellen, maar.... sterkte in ieder geval!

ik begon t ook pas te geloven bij de echo, maar had bij iedere afspraak een echo. ik had in t begin bijna geen symptomen, was altijd al moe door mn werk, en nog meer kleine dingen die ik niet specifiek aan mn zwangerschap hing. weet alleen dat ik vanaf t moment dat ik echt zwanger was (voor ik t wist) al geen gekookte aardappels meer lustte, heeft de hele zwangerschap aangehouden haha!

@hier: hoe ik tegenover de beslissing van een tweede sta: ik wil t heel erg graag, t verlangen is er. en mn man heeft tegen me gezegd dat we dat gaan redden, we gaan t anders doen als bij de eerste,
    hij zal meer thuis zijn na de bevalling,
    als ik op zie tegen de bevalling, heb ik de keus van keizersnee dit keer (zijn voorkeur,mijne -nog- niet),
    ik ben bang voor nog zo'n druk kind dat bijna niet slaapt, hij: je weet nu hoe je ermee om moet gaan, toen niet.
    als t weer mis dreigt te gaan in mn hoofd, zoeken we onmiddelijk hulp.
    en zo nog een paar dingetjes, in mijn hoofd zie ik het gezin van nu met 1 jarige dochter plus baby, terwijl in de werkelijkheid lotte dan al 2 jaar (misschien ouder) zal zijn.
    komt wel goed!

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Ik zou haar ook gewoon apart vertellen. Ze komt het toch wel te weten en dan liever van jou toch?

6. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Klinkt heel goed overwogen (en volwassen :)) Loesje!! Vind het superspannend voor jullie! Als je heel snel bent, krijg je wellicht ook nog een kerstkindje haha, grapje :p maar denk dat jullie goed over alle tegenvallers hebben nagedacht en er (mocht het weer gebeuren) nu dan beter op voorbereid zullen zijn... beter weten hoe ermee om te gaan. En zeker een fijne belofte dat manlief meer thuis zal zijn na de bevalling. Bevalling, mijn grootste angst, die stop ik nog even 30 weken weg hoor! :p

Wbt zus, moet k idd nog even over nadenken. Zou het normaal gesproken face-to-face willen vertellen zoiets, maar eigenlijk wilden we de komende tijd niet naar NL om de benzinekosten te drukken (120-150 per keer)... zeker zolang we niet weten of we die aanmaning nog moeten betalen ;)
    Vind het voor manlief en zijn fam, en voor mij, ook belangrijk dat we tijdens de zwangerschap daar nog heen reizen, anders wordt het voor hen denk ik heel onwerkelijk... dus het is nu even afwachten met die aanmaning van die film en verder alles goed overwegen. Hoewel k het liefst zoiets live tegen mijn zus zeg... nougoed, zolang ik het niet weet, houd ik het nog even voor me. Hoewel het natuurlijk goed kan zijn dat ze donderdag wat vraagt...ze weet van de afspraak bij de gyn. We'll see!

Heb het inmiddels (buiten forum :p) aan 1 vriendin verteld (die is net bevallen) en aan 1 collega/vriendin, zij is wat ouder, NLse, maar woont ook hier... en heb gezegd dat ze oma werd (ging ze bijna huilen :D). Was een heel mooi moment!!
    Verder wacht ik nog even rustig af met vertellen!!

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    zou trouwens bij de gyn wel vertellen dat je getest hebt, je zou sowieso een inwendige echo krijgen, omdat het niet duidelijk is hoever je bent, ik had m op 7weken toen.

8. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Ja idd ga zeggen wanneer mn laatste ongi was (13 feb), de bloedtest (hebben zij onderzocht maar toch) dat dat 20 maart was... en dat ik deze week dan positief heb getest.

Kdenk dat de 5 wkn redelijk kloppen. Kunnen ze nog niet veel zien denk k he? Ook nog geen hartje zeker? Kunnen ze dan qua inieminimeters al zien hoeveel wk en dgn ik precies ben?
    Vind ik best knap :D

9. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Moeders voor Moeders bestaat hier niet zeker?

Kheb eigenlijk niet zo nauwkeurig mn foliumzuur genomen de afgelopen weken... erg denk je? Neem ze nu weer trouw maar het duurt even voor je daar een spiegel van opbouwt heb ik begrepen.
    Komt vast allemaal goed :)

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    moeders voor moeders heb ik hier nog nooit van gehoord, folium moet je je niet druk over maken, als je ze nu trouw neemt, beter nog is om speciale zwangerschaps vitamines te nemen, zit alles incl. foliumzuur in, verkrijgbaar bij apotheek.

weet trouwens niet wat ze nu al kunnen zien, zie je vanzelf do.

11. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    He wat leuk, gefeliciteerd!
    Ik nam tijdens de zwangerschappen altijd de 'meegroei' vitamines van Femibion.

Wbt, een 2e, ik heb ook een bewerkelijk eerste kind. Ik heb met hem 2 jaar slaap- en eetellende gehad en hij heeft ook neurodermitis en een hele sterke eigen wil (werd vandaag nog maar eens bevestigd op Kindergarten, in positieve zin) maar m'n tweede is zo anders. Slaapt door vanaf het begin, eet alles wat los en vast zit en lacht altijd. Dus hier was de 2e veel makkelijker dan de eerste. Plus hij moest ook gewoon meedraaien natuurlijk.

12. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Whahahaha zo waar!!!!:D Duitsers zijn 100x gieriger dan Nederlanders. Gierigheid is hier uitgevonden denk ik. Als je maar een Name It broekje voor een euro kan scoren. Dit stukje is zo waar gewoon.

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @chebu, jah erg he whahaha zo frustrerend als je daarstaat met je leuke variatie aan kleertjes hihihi.

@loesje, super dat je voor de tweede planning gaat. en je weet het toch niet hoor hoe het gaat das altijd de grote verrassing.
    hier was onze eerste een vrij makkelijke baby (nu is het een zeer drukke kleuter/bijna schulkind) de tweede is ff net wat meer een ahndenbindertje. loopt makkelijk weg vind iedereen leuk. sliep niet meteen door zoals madam dit al deed met 2 wk. dus echt je weet het niet elk kind is anders.

ga zo ff een nieuw aquarium kijken onze is heel oud en word steeds viezer en viezer haha maar heb er nog in ieder geval 3 vissen in hahaha en kan ze niet doodmaken dat is zielg de ene hebben we al 6 jaar. en heb ook net een nieuwe pomp en verwarming gehaald dus jah dan maar een andere bak. een kleinere dat wel. word 80 cm lang die we nu hebben is 100cm maar kunnen nu niet meer bij het stopcontact en vind dat niet prettig. hebben in 6 jaar 1 ker nieuwe verlengsnoeren erin gedaan wil ik toch wel vaker kunnen doen.

en zo de kia nog ff bellen overm eauto. hebben gedoe met garantit grr de eerste beurt is te laat geweest, konden wij niks aan doen hadden de auto toen nog niet, maar dat maakt dus niks uit. maar nu is het zo dat er iets met de turbo is en daar ben ik dus neit blij mee hoop dat het mee gaat vallen maar hij belde gister al dus ik betwijfel het .....

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    oei.... van auto´s en bijbehorende rekeningen weten wij helaas ook alles van.... hoop dat t meevalt voor je!

wat betreft gierig: qua eten spannen de nederlanders hier wel de kroon, merk ik op mn werk en met boodschappen doen, maar kleding en gierig zijn tja, die duitsers verschillen niet heel veel met nederlanders, al denken ze van wel!
    hier ook met de babytreff, kindje van 4 maanden, 22gr buiten, mailloit, sokjes, muts EN dekentje..... goh ze is wat klammig in dr nekje.....:cool:
    ook werd er hier verbaasd gekeken toen lotte met 2/3 maanden een baby minirokje met leggings aan had, alle andere hadden nog zo'n 'strampler' aan, ze hebben gewoon echt andere smaak. maar vinden dat van ons vaak wel heel leuk en modern, de zeeman en wibra draaien hier in de grensgebieden geloof ik erg goed op de duitsers:p

@een tweede kindje, iedereen zegt dat een 2e -waarschijnlijk- rustiger zal zijn, maar ja iedereen zegt ook dat baby's veel slapen, en ik had ook een heel ander exemplaar.... we zijn daarom 'van t ergste' uitgegaan, dus: nog zo'n enorm handenbindertje dat weinig slaapt, alles eronder spuugt elke keer weer, en samen gaan we ervoor. al zal een beetje twijfel altijd blijven. een kerstkindje wordt t niet, en je kunt niet alles plannen, maar dat wil ik echt voorkomen, ivm mn werk. we gaan voor een winter of lente kindje:p als ik weer zo snel zwanger raak, moet dat lukken, al besef ik ook dat ik erg geluk heb daarmee.

@amona, beetje kunnen slapen? kun je aan t idee wennen dat je over een paar maanden mama bent?:D vertellen is het leukste (vaak dan) toch hebben wij t stil gehouden tot 12 weken bij kennisen, mn ouders en broer en schoonzus wisten t al meteen.

@ lies: waar ben je???????????;) amona is zwanger en wil tips en ervaringen:D stuur die tantes terug en kom kletsen!

zo, wij gaan eens even hondevoer halen en hekkesluiters en brood en dan koffiedrinken bij oma, zoals elke woensdag. fijne dag!

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Jaaaaa daar ben ik weer!!

En alsof ik er een oog voor heb, klik ik gelijk een paar pagina's terug en wat spot mijn oog.... Yipeeeee een zwangerschapstest die positief is!!! :D I knew it, I knew it! Of we hadden een berichtje gehad dat je eindelijk met 40 graden koorts ligt te sniffen in je bed, of het word een knallende test. Hihihihi :D

GEFELICITEERD

Gewoon alvast even de dokter opbellen om te melden dat je toch positief getest hebt maar dat je geen idee hebt hoe ver je bent gezien een negatieve ei bloedtest in maart. Ga uit voorzorg er gewoon van uit dat je 5 weken zwanger bent en dat er nog geen kloppend hartje te zien is. Dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb met 6 weken een inwendige echo gehad inderdaad om uit te sluiten dat ik 10 weken was door een hele rare cyclus. Toen was er een kloppend hartje te zien.

Lekkker genieten meid!

Wat betreft je zus, als het lastig is de rit te maken zou ik bellen en dat uitleggen maar ook uitleggen dat je het moeilijk vind om te vertellen, een beetje in de trant zoals Loesje ook zei. Zeg er hoogstens nog bij dat zij de enigste zijn van de fam. die het weten.
    Op deze manier valt het niet zo rauw op haar dak en kan ze zich voorbereiden.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Loesje blij dat je gesprek met je man zo positief was. Ennnn veel plezier met het oefenen voor een 2e ;):p.

Ga er gewoon vanuit dat de 2e weer een lekker handenbindertje word, kan het alleen maar meevallen als hij-zij wel snel doorslaapt. Ook klinkt het erg positief dat je man graag aan alles wil werken en er meer voor je wil zijn. Je klinkt echt of jullie veel van elkaar houden en dat is alleen maar positief, soms moet je als stel gewoon even met de beide benen op de grond gezet worden. Komt vast allemaal goed! :)

Suus, veel plezier met aquarium shoppen, je kan als je niet teveel geld uit wil geven het altijd proberen via marktplaats! Alleen snap ik het probleem met de verlengsnoeren niet zo? Wij hadden ook nog een 1,5m Jewel Vision en daar lag er een verlengsnoer in het kastje met een knopje, nooit problemen dus. Balen van je auto problemen hopelijk komen jullie eruit!

Hoe is het met de andere zwangere dames?

Naar aanleiding van Marjannekes post zat ik eigenlijk al te denken of het misschien een idee is om de besloten club kant op te gaan? Ik heb namelijk af en toe het idee dat ik een (aantal) stiekeme mee lezers heb, en ik merk dat sinds ik dat vermoede heb erg voorzichtig ben. Niet dat ik hier dingen vertel die anderen niet mogen weten, maar soms wil je iets delen wat een ander gewoon (nog) niet aangaat. Hoe staan jullie hier tegenover?

17. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben met alle 2 naar PEKIP geweest en daar was kleding ook echt een issue. Vroegen ze aan mij waarom niet zus-en-zo aangekleed, stramplers zijn veel lekkerder etc. Nu had de mijne op dat moment een pakje van GAP aan, ook uit 1 stuk. Maar ja, dat was geen velours. Hahaha, nou ik kan er uren over doorpraten. Doe ik maar niet..

18. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    @besloten club: weet er niet veel van, maar volgens mij kunnen leden dan nog steeds gewoon meelezen, dus t helpt je niet van je meelezers af... heb er zelf -denk ik- ook last van, kan niks bewijzen, daarom ook een aantal dingen veranderd nu. mocht t nog zo blijven, zal ik eens gaan kijken of ik iets aan mn naam moet veranderen...

@onze relatie, we zijn in juni 10jaar bij elkaar en hebben ontzettend veel meegemaakt helaas, hebben geen 'normale' start gehad, ik ben erg ziek geweest in t begin, en zijn niet op een normale manier gaan samenwonen, maar we hebben t allemaal doorstaan, en hebben ons leven goed op orde al zeggen we t zelf. dus ja, we houden veel van elkaar, en ieder paar heeft probleempjes, maar over t algemeen zijn we erg sterk, en vullen elkaar aan. dus een 2e met niet te veel leeftijdsverschil, gaan we ook overleven!

tantes weer weg? komen jullie van oorsprong niet uit de buurt, dat je familie verder weg woont, of zit er gewoon door t hele land verspreid familie?

19. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @esloten club, is dat mogelijk dan??? wist dat niet eens whahahaha want ook ik vind het af en toe lastig idd dingen te melden.

@aquarium heb er vanmorgen een opgehaald stond in de krant. voor 60 euro met alles erbij. niet dat ik dat nodig ben maar goed. was 80 maar he nederlanders krijgen overal wat af toch?! hahaha
    nu alleen nog de grote verhuis truk pff dat word wat. in me uppie. nou jah kijk volgende wk ff hoe en wat heb hem in ieder geval nu al staan. met verlengsnoeren is het zo dat het stopcontact achter de bak zit en je er dus nooit bij kan. dus mocht het verlengsnoer kapot gaan hebben we niks meer. er zitten daar 2 stopcontacten de ene zit snoer voor "vissekom"de andere is voor tv en toebehoor. we zijn nog niet bij de woonkamer aangekomen qua verbouwing dus moet nog ff zo. als er nu dus wat stuk gaat moet de bak aan de kant en dit gaat niet met 200 literwate hahah.

@chebu whaaa erg he die kleren whahahaha. en idd allemaal gek van wibra zeeman en hema maar niet van mij over willen kopen hahaha.
    ]
    @auto, nou het is een schrikeffect. turbolader kosten E2000,- kassa!!!! dat was me vakantie..... al heb ik nog kans dat de garantie het toch doet zit de hele dag al te duimen hahaha. hoop zo dat ie met positief nieuws belt dat het toch vergoed word.

20. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ik duim voor je...

je vroeg laatst wat over vakantie, maar heb echt geen idee waar je beter kunt boeken, wij gaan nooit zo ver....

Share This Page