Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Dames de besloten club is daadwerkelijk besloten!! Ik zit namelijk bij een andere en het is getest. Alleen aangemeld en goedgekeurd kan je meeschrijven en lezen uiteraard!

Ik weiger om anoniem verder te gaan, de volgende keer dat ik bijvoorbeeld ook foto´s van Lisa plaats waarschuw ik ook ze niet meer te kopieren anders blijven foto´s van dan af aan compleet prive en die persoon word a la minuut van mijn FB afgegooid. En ik plaats al niet super vaak, en ondanks dat ze ze zo kunnen krijgen zijn ze zonder te vragen gekopieerd. Rarara wie is het geweest jullie een gokje wagen? Ik weet het namelijk wel...

Ga nu weer ff rennen Lisa meld zich!!

2. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Kvind het ook wel jammer dat er meelezers kunnen zijn, soms ga je je afvragen hoe gedetailleerd je zijn kunt...

Onze namen, DLD.. kan soms al genoeg in de 'juiste' richting wijzen... Maar als privé niet echt privé is, maakt het niet zo veel verschil... k zou er wel in meegaan als we het doen hoor.

Lieseleentje, kvind het zo leuk dat je het juist had, want k dacht op dat moment echt nog dat het onmogelijk was... de optie is niet eens 1x serieus door mijn hoofd geschoten. Ik voelde me gewoon ziek en het zette niet door.. Klaar. Nu nog niet trouwens haha. Ben steeds zo bang om te spugen :( ben erg gevoelig voor geurtjes en moet gelijk als ik opsta wat pakken (ook als k om half5 's nachts naar de wc ga, eerst een rijstewafel...). Voel me een beetje een aansteller... :)
    Hoop dat morgen het besef echt komt!

Gisteravond mijn schoonmoeder gebeld, ik kan niet met haar praten alleen hoe gaat het, ik mis je, etc. Dus had ff van manlief geleerd hoe ik kon zeggen dat ik zwanger ben.
    Eerst dus gewoon hoe gaat het, ja prima, dan 'mama' 'ja?' 'ik ben zwanger' 'Gefeliciteerd!!'
    Schijnt dat ze dus voor ik zei 'ik ben zwanger' ze me vroeg hoe het met mijn buik ging, want manlief had vorige week verteld dat ik zo ziekig was... haha de puzzel viel dus precies goed samen :) Gaan morgen na gynbezoek nog wel ff bellen om te bevestigen, alsof ik dan pas echt zwanger ben :D
    Mn zus dan ook maar bellen, die mailde al dat ze het spannend vond voor me morgen gyn.. maar ja die weet niet van die 2 testen ondertussen... wil haar zsm het laten weten...

Oh meiden ik vind het zo spannend, er gaan zoveel vragen door mn hoofd!

Loesje, miss heb je het eerder gezegd, maar wat voor een ziekte heb je gehad? Nu helemaal gezond? Ruige start hebben jullie iig gehad, maar het maakt jullie tot waar jullie nu zijn toch? Ik kan het verleden niet altjid waarderen, maar waardeer wel wie (+ waar) ik erdoor ben. Hoop voor jullie een soortgelijk gevoel.

Lieseleentje, je maakt me nieuwsgierig wat je te melden hebt, maar niet meldt vanwege eventuele meelezers haha.
    Wat is HELPP eigenlijk precies, zie het bij meer dames in het onderschrift en weet dat het niet best is, maar meer weet k niet? Groeit je meisje goed nu? Ik ben zelf ook met 34 weken geboren, maar heb de schade wel ingehaald kan k je zeggen :p
    Geloof dat ze de baarmoeder van m'n moeder ook dicht ge'knoopt' hadden, omdat k te vroeg wilde. Toen al eigenwijs :)

Hopmarjanneke, al even niet gelezen? Alles goed met je? Je had ook controles nu ongeveer? Of een nekplooimeting? Ben de datum ff kwijt. Hoop dat alles goed met jou en de beeb gaat.

Mamasuus, wat een dure geintjes he, niet leuk... zeker als het je miss je je vakantie kost!! Waar wil je ook alweer heen?

*gaat weer werken* :)

3. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Oh zat te typen toen Lieseleentje schreef.
    Kvind besloten helemaal geen gek idee.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Dat vergat ik nog te melden Loesje jou ultrakorte levensverhaal is zo´n beetje die van mijn man en mij. ;)

Amona HELLP is de zwaarste vorm van zwangerschaps vergiftiging. Ik begon met PE op 27 weken (Pre Eclampsie / Hoge bloeddruk en eiwitten in de urine) en dat werd HELLP op 34 weken. Ik had dus zelfs als complicatie extreem hoge bloeddruk na de Keizersnede. Ik moest rekening houden met medicatie en herstel tot op een jaar. Volgends de HA ben ik een medisch wonder zo snel als de bloeddruk hersteld. Helaas nog wel een paar kleinere kwaaltjes die ook erg vervelend zijn, hopelijk gaat dat nog over. Maar dat heeft tijd nodig.

Lisa lijkt het voorals nog erg goed te doen. Sommige dingen is ze iets langzamer andere dingen was ze op tijd. Time will tell bij haar. :D

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    nou doe maar hoor zon besloten ding als iemand weet hoe dan hoor ik het wel hahah heb geen idee.

nou hier is het schrikeffect toch aangekomen hang de hele middag al aan de telefoon. geen garantie door die beurten van die eerste lui. manlief ff snel gefb dat ie me belt. heeft ie gelukkig meteen gedaan bleek achter de pc te zitten. en ook ff medegedeeld en dus maar besloten het te doen.

moet ik me vakantie maar laten varen..... snif snif. we wilden richting cran canaria oid in oktober herfstvakantie want madam zit dan op de grundschule. is bijna even duur als auto. en jah we willen nog meer doen zoals verbouwen ed en je kunt niet alles he..... wel heel erg jammer.

6. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Oh, ja Lieseleentje, that rings a bell.
    Moet wel heftig geweest zijn voor je.. en nu nog misschien, geen idee waar je het nog aan merkt voor jou zelf (of ook geestelijk bedoel je?).

Wil ook een besloten kringetje, dan kan er iets opener geschreven worden haha. Knap dat jullie na heftige periodes nog samen zijn met partner. Het kan soms ook het tegendeel bewijzen. Maar das meer iets voor wanneer we niet meer openbaar zijn, laat ik het even hierbij :p

Meiden zijn jullie slank/normaal postuur?
    Kben geen kleine dame, dus vroeg me af hoe straks mijn buik eruit gaat zien gezien ik er al eentje heb hihi :p

We hebben nog niks van die download vd film gehoord, betaaldatum was 16 april... kan ik dan al gaan juichen of moeten we echt nog even afwachten?

7. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woog op het einde van m'n 2e zwangerschap 80kg en mijn zoontje was precies 4kg bij geboorte. Ik zit nu weer bijna op mijn oude gewicht van 64.

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ik ben groot (1.82m) en grof gebouwd indicatie: op mn slankst woog ik 75kg en had nog maat 42, boven 44, en toen was ik echt slank (laatst foto's teruggezien) einde zwangerschap woog ik 120!kg.... en dat was er 4dagen later op 5kg na allemaal weer af, waarschijnlijk veel vruchtwater, kindje was 3500gram precies.

nu ben ik stevig, en t wil er niet af, ik fiets en loop, zwem en probeer zo min mogelijk tussendoor te eten, maar ik blijf echt heel stevig.... mn buik was met 20weken te zien, en heb trots een buikband met 'made in germany' gedragen tot t einde!

foto van mn 40-weken buik heb ik wel, maar zet ik niet op i-net (huge!)

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Na het eten ga ik wel even kijken of ik die besloten club aan de praat kan krijgen! Nu kook tijd.

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @amona, ook ik ben geen slanke dame hoor. en heb altijd al een buik. maar toch zag je al vrij vlot een echte zwangere buik. ik was er ook bang voor dat je niks zou zien maar heb echt een hele mooie ronde bal gehad bij alle 2. je zag het ook al vlot met 3 mnd had ik al een echt balletje erin. het ligt er ook zo aan waar je kindje ligt. zo is mijn szusje mega dun maar die had de kids meer in dr rug dus niet echt een mega buik en viel dus ook pas laat op.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
  12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik zie het al dames, ik heb er al een aantal uitgenodigd. Wie er bij wil stuur me maar ff een pb!

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    is gelukt ik ben dr bij ik ben dr bij hahaha

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    me tooooooo!marjanneke, amona, chebu, cindy.....nog meer?

15. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik kreeg bij de eerste pas een buik rond de 20 weken trouwens. Toen ik 16 weken was, meende ik dat je al wat kon zien en kocht ik een zwangerschapsjoggingbroek. Nou nou trots dat ik was. Maar ik was nog hartstikke plat.

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoe word ik nu lid dan?:(

17. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    lieseleentje meot je uitnodigen volgensm ij hoe weet ik niet stuur dr ff pb dan doet ze dat zo.

18. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ok!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoi Dames, solly ben even een paar dagen niet online geweest. Eelke heeft zondagochtend vroeg een hartinfarct gehad, allemaal vrij heftig. Na aankomst op de IC is hij direct doorgeraced naar de OK voor katheterisatie en daarna gedotterd en is er een stent geplaatst in zn voorste kransslagader. Sinds dinsdagochtend is hij van de IC af en ligt hij op zaal. Nu allerlei onderzoeken nog... gisteren een hartecho gehad (aardig wat schade) en een 24-uurs ECG. Verder al wat fysio. Hopenlijk mag hij volgende week eventjes naar huis en aansluitend zal hij drie weken intern in een revalidatiecentrum worden opgenomen.

Ben dus druk opvang aan t regelen voor de beide dames, M. mag nu al proefdraaien op de Kindergarten, gaat heel goed. Dus ik verwacht dat ze volgende week al de volledige vier uur per dag mee kan draaien daar. Voor D ben ik nog aan t kijken voor een goede Gastouder oid.

Daarbovenop kwam dinsdagavond nog het nieuws dat ons kindje een ernstig verdikte nekplooi heeft. Dus ik zal een vruchtwaterpunctie laten doen. 10-20% Kans op "problemen", tegen normaal een kans van 0,5%, gezien mijn leeftijd.
    Dus heel heftige dagen gehad....

Share This Page